Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Bu yalitimi kullanip memnun kalan cok var. burada yapmis olan olmayabilir ama diger forumlarda ornekleri var. bituself yaninda baska seylerde ekleyebilirsin belkide yapmisken tam olur.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Teşekkür ederim. Bir de bu kapıları açınca içersinde ince beyaz bir izolasyon malzemesi var onu söküpte mi yapayım ? Yoksa üzerine mi yapıştırayım...
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Sokmeniz gerekir.. ve once kapi dis sacina...
Mevcut cok az parca var.. uzerine ve sac uzerine..
Aksam bazi fotolar paylasirim...
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Fotoğrafları bekliyorum. Teşekkürler.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
aracima yaptigim yalitim konularimda var bakabilirsin. Bituself ve ses yalitim sungeri kullandim. Kapilar suan daha tok ve hic tikirti yok. Ayrica hoparlorleride degistirdim sesde ve basta level atladi. Puntolarin kapi ic sacina yalitim yapmaniza gerek yok bence yalitimi yeterli. Ustlerde biraz yalitim yapilcak yerler var ama calisma alani yok cami ve cam krokisini cikartmaniz gerek. Ayrica isitmazsaniz akan sudan yazin sicagindan atabilir. Her iki tarafa yalitim yaparsanizda kapinin agirligi artiyor. Yapinca anlicaksiniz. Kolay gelsin simdiden.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Hocam bu kapı perçinlerinden 3 ü kırık benim nereden temin edebilirim ? Bu söktüğümüz kısım mavi sac kısmı sarı olan klipslerden bahsediyorum...
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Monte ederken alttan bir tanesini takmayin.. klips satan yerlerde bakarsiniz.. farkli renk ama muadili olabiliyor...bu kotu senaryo ))
Iyi ihtimal parca no bulmak
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Alttan 1 tanesini takmama sebebim nedir acaba anlayamadım da :D Kırık diye mi dediniz
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
5 numara 4 numaraya geçiyorsa şayet evet o malzeme :D 4 numaradan 3 ü yerinden çıkmış.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Resim ekledim... 5 ten 6 adet var
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Evet hocam bu parça resimdekinin karşısı işte girdiği yerdeki sarı parçalar çıkmış yerinden..
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Sacta takili olan(disi) parcalari zarar vermeyin, kaybetmeyin tanesi 9 tl muadili 50 kurus ama yariliyor saca oturmuyor. Tirnakli erkek olanlarin muadili 50 krs onlarda problem yok acinca hepsini degistirin. Arka kapida 7 adet on kapida 4 adet + 3 de doseme civisi var.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Hocam sarı taraflar kayıp değil aslında mavi tarafta kalmış çekerken.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Maşallah hocam. Çok kapsamlı olmuş :D
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Abi maşallah bayağı uğraş ister bu :D ben 4 kapıyı yapsam yetecek bana belki davlumbazlarıda söküp yaparım.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Ellerine sağlık güzel olmuş ama bende böyle bir beceri olduğuna inanmıyorum. Elime yüzüme bulaştırırım galiba
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Hocam geçenlerde ben açtım sağ ön kapının içini açması kolay aslına bakarsan korkacak birşey yok. piramit süngerlerden koydum oda kalın geldi araba yolda esneyeceği yerlerde gıcırdıyor o yüzden onu söküm bitüself kullanacağım...
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Hocam merhaba
Bende bu uygulamayı yapmayı planlıyorum. Ürünleri nereden TEM'in ettin. Ortalama kaça malettin.tşk.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Alıntı:
Obayrak Nickli Üyeden Alıntı
Hocam merhaba
Bende bu uygulamayı yapmayı planlıyorum. Ürünleri nereden TEM'in ettin. Ortalama kaça malettin.tşk.
Ben kievde yasiyorum, burada ses ve akustik sistemi yapan bir firmadan aldim ama bir cok yerde de daha gelismis urunler de mevcut..
Bitum uruer 50x75 cm gibi tabaka kalinligina, ozelligine gore tabakasi 3-8 dolar arasi.. 1.5mm de var, 4.3mm de..
Isi yalitim levhalari m2 si de 3-8arasi gibi
Akustik biraz daha pahalli, 75x100cm 18usd yi bulan malzemeler var.. bazi markalarda daha pahalli olabiliyor,
Yapiskanli malzeme esnek, cok kullanisli, m2 si 30 35 tl gibi..
Bagaj kapagindaki dosemenin kaplamadigi metal kismi ve iceride bazi plastik kismi kapladim, su an icin bir deformasyon olmadi..
Fotoda renk biraz farkli gibi ama o kadar ton farki yok aslinda...taban halisini da kaplamayi dusunuyorum ama.hobi olarak ugrasiyorum, paylasmasigim baska yerler de varmis )) pandizot ..
Fazla bir uygulama yapmadim aslinda...
Ama 12 kg tuttu
Komple yapildigunda araca ve malzemeye gore 30-60kg agirligi oluyor..
https://uploads.-cdn.com/20170313/4d...31d4c3098d.jpg
https://uploads.-cdn.com/20170313/15...c33ed51185.jpghttps://uploads.-cdn.com/20170313/05...909c1a5d92.jpghttps://uploads.-cdn.com/20170313/3a...9a41d96b18.jpg
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Bende aracın içerisindeyken içeri gelen motor sesinden rahatsız olmaya başladım iyice, uzun yolda iyice baş ağrısı yapıyor. Acaba bunun çözümü nedir ? Yani yalıtım desteğini aracın hangi kısımlarına yapmak lazım. Ön konsolu sökmek mi gerekiyor acaba... İstanbul'da bu işleri yapan bir yer bilen varsa paylaşabilir mi ? :((
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Alıntı:
AykutCelebi Nickli Üyeden Alıntı
Bende aracın içerisindeyken içeri gelen motor sesinden rahatsız olmaya başladım iyice, uzun yolda iyice baş ağrısı yapıyor. Acaba bunun çözümü nedir ? Yani yalıtım desteğini aracın hangi kısımlarına yapmak lazım. Ön konsolu sökmek mi gerekiyor acaba... İstanbul'da bu işleri yapan bir yer bilen varsa paylaşabilir mi ? :((
Gogus kismini sokmek vr yalitim uygulamak, aracin tamamina oranla kucuk bir parcasi olarak kalir..
Eger eliniz yatkin ise ilk etapta kolay olan kisimlari kendiniz de yapabilirsiniz,
On davlumbaz, kaput kisimlari mesela...
Punto icin sag yolcu ayak kismi, gogusun altini kapatan bir parca var, o da sanirim ise yarar, ben linea icin siparis ettim, sol sofor pedal kismi icin de benzeri parca vardi ama su an dusunmedim..
Karter korumanin bu konuda da faydasi vardir..
Dogru malzemeler ile bu saydiklarimdan hissedilebilir sonuc alabilirsiniz..
Arka koltuk alti, arka davlumbaz, bagaj ici ve kapagi arka camurluk, tavan, taban, kapi saci ve dosemesi vs vs
Butun bunlari yapsaniz da elde edilen sonuc araca gore degisir ama en yuksek ortalama 10db gibi dusus saglar.. camlar kaliyor tabi...
Her nekadar +3db 2 kati ses artisi veya -3db yari sessiz anlamina gelse de insan kulagininin 1/2 dusus veya x2 artisi hissetmesi icin 10db fark olmasi gerekir.
Bazi lastik firmalari xx urununu yy urune gore -3db dusuk, yari sessiz diye tanitirlar, veya yalitim yapan firma veya fiat servisi gurultuyu yariya dusurduklerini yazarlar ama bu dusus 3-4 db civaridir, olcumlerde dogrudur ama diger taraftan kulak bunu 1/2 olarak algilàmaz.. hissedilir bir azalma olur ama %50 degildir
Vs vs..
Ayak kismi icin bahsettigim parca
https://uploads.-cdn.com/20170314/bb...8be2862d92.jpghttps://uploads.-cdn.com/20170314/48...434c822e97.jpg
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Üstad hazır eliniz deymişken😃 bagaj kapağı yalıtım örneğinide bekliyoruz...
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
benim gibi ses takıntısı olan kişiler için 10 numara bi çalışma olmuş. elinize sağlık.
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Bituself yerine bulunabinecek bu is icin daha dogru malzeme ;)
https://uploads.-cdn.com/20170326/8e...522758eee6.jpg
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Hocam resmi göremiyorum. Bitüself yerine önerdiğiniz malzeme nedir?
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
aracımda komple bituself kulanmıs biri olarak bu tarz malzemeler oldukca pahalı turkiyede bulmak zor 2 adet 100*50 levha 175 tl (hb de) mesela 175 tl bituselfle butun arabayı gectım ben. keske uygun olsalarda kalıtelı malzemeler kullansak..
Cevap: Yalıtım (Bitüself)
Alıntı:
halilimo Nickli Üyeden Alıntı
aracımda komple bituself kulanmıs biri olarak bu tarz malzemeler oldukca pahalı turkiyede bulmak zor 2 adet 100*50 levha 175 tl (hb de) mesela 175 tl bituselfle butun arabayı gectım ben. keske uygun olsalarda kalıtelı malzemeler kullansak..
Hocam bitüselfle kaplarken çektigin resimler varsa gönderebilir misin? Ben de yakın bir zamanda bu işi yapacağım. Daha önce bir kaç arabanın kapılarını koltuklarinı taban döşemesini orta konsolunu söküp takmışlığım var.
Konuyla ilgili uygulama videolarini izledim. Bazılari tabanı komple bitüselfle kaplamış. Bazıları ise şeritler halinde keserek aralarinda biraz boşluklar birakarak kaplamiş ve üstüne keçe sermiş.
Daha once kaporta ustasi tanidigim bi abimizin yanina ugrayip komple içi sökülen kazalı ve farkli segment araclardaki yalitimları inceledim. Corolla, Focus, Corsa, Punto, C180, Leon, Avensis, A4 gibi aracları tabiri caizse derisine kemigine kadar gördüm. B ve C segmenti araclarin tabanlari arasinda pek bir fark yok. Tek fark döşemenin altındaki kecenin sık ya da seyrek oluşu. Kapı pandizotlarinda ise puntodaki gibi sert plastik veya focustaki gibi vinil kaplama olmasi disinda yalitim adına yapilmis ekstra bir uygulama yok.
D sinifi araclarda ise döseme halisinin altinda keçenin disinda beyazimsi renkte cok yumusak bir sünger var. Bastirinca çöküyor birakinca yavas yavas eski haline dönüyor. Ayrica sac kisimlarda icten yapilan destek yamasi daha fazla. Plastik aksamlarin ici ise kivrimlari dolduracak sekilde kece turu bir kopukle kapli. Bituself gibi bir malzemeye hic rastlamadim.