Merhaba arkadaşlar Ankara da ikamet ediyorum. Mevsimlik lastik yerine dortmevsim lastik taksam yaz kış kullanımı nasıl olur. Tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi. Teşekkürler.
Printable View
Merhaba arkadaşlar Ankara da ikamet ediyorum. Mevsimlik lastik yerine dortmevsim lastik taksam yaz kış kullanımı nasıl olur. Tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi. Teşekkürler.
4 mevsim lastik bana göre satış politikasıdır. Ankara gibi yerde kışın kış yazın yaz lastiği kullanmanizi tavsiye ederim. En kotu kis lastigi en iyi dort mevsim lastiğe 10 basar. Yalnız michelin crossclimate model lastik dort mevsim konusunda cok iddialı. Kullananlar bilgi verecektir.
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
Her 3 tur lastigide her koşulda kullandım ve kullanmaya devam ediyorum İstanbul için tercihin şahsi aracında 4mevsim lastiktir. Oldukça yeterli kaliteli modeller var ve kesinlikle içi boş bir satış stratejisi değildir. Bu tip lastiklerin teknik özelliklerinin yeterli olduğu kullanim dinamigi olan sürücü ler için dizayn edilmiştir. Şahsen ben buna şahsi aracında birebir uyuyorum ve asla yaz veya kışlık lastik almam. Tabiki marka ve performans seçimi farklı bir konudur
Sizin kullandığınız marka ve model varmı.
Fırat beyin yorumuna katılıyorum ve 4 mevsim lastik için istanbul şartlarında kesinlikle kralına değişmem geçen yıl michelin crossclimate üzerine bi konu açmıştım bulabilirseniz ayrıntılı detayları orada vermiştim 1,5 yıl oldu hala ilk gün ki gibi güven veriyor kesinlikle çok memnunum kardada kullandım karın yoğun yağdığı günlerde giripte çıkamadığım yer olmadı özellikle ıslakta son derece memnunum ki kuru zeminde kış lastiğinden çok daha verimli bide sök tak için lastikçiye yaz kış para vermemek ve saklama için depolama alanınız yoksa çok ideal
şunuda söylemek gerekirse buzda ve karda 4 mevsim lastik elbette kış lastiği gibi olamaz ankaranın iklimi istanbula göre daha sert bunu göz önüne alıp değerlendirmesi size kalmış
Ankara için 4 mevsim kullanılabilecek lastik Nokıan Weathproof tur. Karlı yoldaki performansı normal kar lastiği performansındadır. Mıchle croosclimate ankara için uyygun olan bir model değil ve kar performansı o kadar iyi değil.
Goodyear da var 4 mevsimliği ama ebat bulmak biraz sıkıntı.
Bu lastiklerin tek dezavantajları kauçuk yapısı yumuşak olduğu için normal lastiklere göre aşınma oranı biraz fazla. Bu lastikleri kullanırken pati çektirmek ve sert kullanımdan kaçınmak gerekir lastiği uzun km kullanmak istiyorsanız. Babamın albeada nokıan weatherporf kullanıyoruz croosclımatedan daha iyi olduğunu karda test ettik. :D
mersinde oturmama rağmen memleket sivas olduğu için 2.5 yıl önce aracı yeni aldığımda 4 adet 4 mevsim diye tabir edilen lastikten iki tanede yazlık lastikten aldım. arkalar sabit kalmakta. sadece mevsime göre önleri değiştiriyorum. biraz içeri ses verir diyorlar ama ben rahatsız edici bir ses almıyorum. gayette memnunum.
Şuan nokian waterprof ile Goodyear 4 sezon arasında karar vermeye çalışıyorum.
Şuan nokian waterprof ile Goodyear 4 sezon arasında karar vermeye çalışıyorum.
Nokiani bilmiyorum ilk lastiklerim Goodyear di çok memnundum sonra Pirelli cinturato aldım
İkisini de tavsiye ederim
Michelin ceosscliement dağ tepe çıkmayıp şehir içinde yeterli
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
şu anda good year eagle lastiklerim var ve hiç memnun değilim inanılmaz ses yapıyor.. sağlamlığına sağlamdı. crossclimate çok düşündüm ama fiyatından ve performans açısından en kötü kış lastiğini tutmayacağından vazgeçtim çünkü kar İstanbul'a yağdığında aracı çok çıkaran birisi değilim. nokian line serisi almayı düşünüyorum sökme-takma-balans dahil 175 liraya buldum düşünme aşamasındayım :D
hocam benimki 205-55-16 eagle 91h serisi. v serisine göre daha yumuşak olmasına rağmen kenarlarında kopmalar meydana geldi. ayrıca çok fazla ses yapıyor. ne bileyim daha önce conti potenza kumho michelin gibi lastikler de kullandım ama bana çok sesli geldi. ama yiğidi öldür hakkını ver demişler ilk aldığımda yaz lastiği olmasına rağmen karda kışta çok iyi performans aldım.
İstanbul da yaşayan arkadaşlar için Islak Zemin performansı yüksek yazlık lastik bile işlerini görür diye düşünüyorum. Ancak Ankara gibi kışın sert geçtiği bir şehirde kesinlikle 4 mevsim lastik kurtarmaz.
İstanbul için crossclimate bence hayli hayli yeterli
aracımın lastikleri 185 65 15 continental fabrika lastikleri...
Ancak bir arkadaşım yeni aldığı lastikleri aracını sattığı için satacak bende almayı düşünüyorum...
185 65 15 yerine 195 65 15 taktırmanın ne gibi bir zararı olur....
Michelin Cross Climate henüz 4.000 km yapmıştı çok iyi durumda lastikler tek kafamı karıştıran
ebatların farklılığı.... 185 65 15 yerine 195 65 15 ?
Mehmet bey, benim crossları ilk takıldığında (adana) temmuz ayı ve yaklaşık 40 derece sıcaklık vardı. Konfor olarak araç resmen sınıf atlamıştı ancak yakıt tüketimi direk yüz kmde ortalama tüketimde 0.7 lt lik artış olmuştu. Aradan geçen 1,5 sene sonrasında croslara alıştım kalkışlarda ne kadar sakin olursam tüketim o kadar normale geri dönmüştü. Fakat şuan sizin takmak istediğiniz ebat limitleri dahada artıracağından, kullanım tarzınızı bilmiyorum ama agresif kullanıyor iseniz direk yüz km de 1 litre artışı göze almalısınız. Yok benim aracım lpgli bana dokunmaz derseniz aracınız mercedes konforuna kavuşur bi dahada crosslardan vazgeçemezsiniz. Ayrıca dikkat, buzda crossların pek şansı yok( youtube'dan bakabilirsiniz) bunuda aklınızda bulundurun.
ebat farkı başka sıkıntı yaratır mı acaba...
185 65 15 yerine 195 65 15 ?
Dizel araçlar için pek sorun değil ama benzinli puntolarda yakıt tüketimini baya arttırdığı söylenmişti forumda.Yala temas eden alan artacağı için tüketim az bişey artabilir ama yol tutuş daha iyi olacaktır.
Lastik çapını 13mm arttırmış olursunuz.Kullanırken hissetmeyeceğiniz kadar az bir yakıt tüketim artışı ve performans kaybı olabilir...
Sizin bir yılda yaptığınız km önemli.
Adana' da kış ayı olmadığını düşünün, ve yazları çok sıcak, böyle bir iklimde henüz bir buçuk yılda 15bin km yaptım. Fakat burada yollar inanılmaz kötü lastiklerin remen canı çıkıyor. Lastikler de gözle görülür bir deformasyon yok diyebilirim. Az önce ölçebildigim kadarıyla diş derinliği 6mm.Beni tahminimce km olarak değil de yıl olarak 3-4 sene rahat götürür. Fakat her lastik gibi bunlarda bir senenin sonunda bu benim ikinci kış, lastikler ses yapmaya başladı. Kısa mesafe kullanımda ses belirgin fakat lastikler uzun mesafede ısınınca ses yapmıyor. Yalnız konfor da belirgin bir şekilde eksilme hiç hissetmedim.
Yaz aylarında kullanımda performansta hiç bir sorun yok. Yağmur da zaten kaymak, özellikle yolun yarısı 15_20 metre su dolu yerden 50_60 km hızla geçtim direksiyonda çekme hissetmedim. 70- 80 km hızda iki defa panik fren yaptım ikisinde de abs devreye girmedi, fakat son günlerde havaların soğumasıyla ışıklarla 20m falan kala ani fren yaptım oda hızım 30km civarında idi ki abs devreye girdi fakat güvenli bir şekilde durdum.
Aslında İstanbul için SinanTr bey size daha sağlıklı bilgiler verecektir. Hem burada hem crossclimatemkonusunda yorumları mevcut.
Yakıt tüketimini olumsuz yönde etkilemesinde ki en büyük faktör bana göre Adana'nın aşırı sıcağı ve Lastikler deki birbirinden bağımsız kanal yapısı olarak görüyorum.
Zaten en büyük çekincem ,istanbulda da aman aman bi kış olmuyor,yaz sıcaklarında lastiklerin aşınıp bitmesi..2 takım lastik tutmak sıkıntı oluyor.2 takım jant var,sök-tak maliyeti derdim olmuyor ama saklama konusunda sürekli arkadaşlarımdan ricacı olmak zoruma gidiyor.Artı maliyet tabi bi de 2 tk jant-lastik.
SinanTr sen ne düşünüyosun crosslar ve İstanbul havası konusunda?
Sent my iPhone using
Bu 4 mevsim nokianlar falan kisin performans sunuyor ama dediginiz gibi yazin cabuk erirmi istanbulda
abi ben 1 kış 1 yaz gördüm şuan 2.kışı olacak yaz sonunda herhangi ses yada deformasyon olmadı haa ilerde ses olur mu o konuda bi tahmin yürütmek zor zafer abi ses yapıyor diyor kullanıp gözlemleyeceğim bende
arabamın lastikleri bitse aynı lastiği yeniden alacağıma emin olabilirsiniz istanbul için çok yeterli ıslak zemin performansı muazzam ıslak zemin viraj kabliyeti önceki toyo ve pirelliye göre tartışılmaz bile özellikle ses ve konfor konusunda bi lastiğin puntoyu bu kadar değiştirdiğine ilk taktırıp bindiğimde inanamamıştım şu an için tek şikayetim çok fazla taş topluyor ama sorun değil inanın bana abartmıyorum verdiği güven bile yeter.
yeni tip 4 mevsimliklerin marka farketmeksinizn yaz aylarında normal yaz lastiklerine göre aşınma oranı daha yüksetir. Özelliklede sert kullanım olursa aşınma fazla olur.
Benim yazlık olanlar,Michelin energy saver..Yumuşaklığından,sessizliğinden çok memnunum zaten.Kışlık pirellileri takınca ses artıyor.Tabi kışlıkların biraz ses yapmasını bekliyosun ama bana fazla geliyor.Bi de şu var ,kışlıklar,her sene 9 ay bodrum köşesinde yattığından,sanki çabuk sertleşiyor o yumuşak kauçuk,özelliğini çabuk kaybediyor sanki.3 kış geçti bu lastiklerle,diş derinlikleri hala çok iyi olmasına rağmen,ilk kış gibi performansa sahip değiller,sanki daha sertleşmiş gibi.Bundan sonra ben de cross düşünüyorum.
Lastikçilere sorunca hepsi kötülüyor cross climateları.Tabi senede 2 kere sök-tak hoşlarına gitti.60-80 liraya dört lastik sök-tak yapıyorlar artı bi de saklama parası.Heryer lastikçi oldu burada,1 dükkanı olan 2-3 ü açtı.Crossu kötülemelerinin sebebi,bu tatlı paradan vazgeçmek istememeleri olarak görüyorum.
Bakalım yarın takıcam kışlık jant-lastiği,hava baya soğudu bu sabah itibariyle.4 derece ümraniye[emoji951]
Sent my iPhone using
abi o lastikçileri hiç sorma zaten bana bu yazdığınızı michelin in bayisi kendisi söyledi bu tip lastikleri lastikçiler kötüler diye işlerine gelmez hatta dudulluda bi lastikçiye patlak için gittiğimde bu lastikleri alıyosunuz taşmı yiyecek lastikçiler diye dert yandı sanki arabayı alırken lastikçilerin tamircilerin evine biz bakıcaz diye tahaahüt imzalamışız gibi bide bana kızıyo adam
yalnız tavsiyem bu sene kışlıklarınızı kullanacaksanız michelin crossclimate leri seneye yaz sonuna doğru alın boşa yaz sıcağını görmesin
Buradan da su sonuç çıkıyor. Yazin bu tip lastikler cabuk aşınabiliyor. Iste benim astraya bunu degilde conti sport 5 almamin yegane sebebi maalesef. Arac zaten 1500 kg. Uzerinde ben ve yakit varken 1650 ye yaklasiyordur. Punto olsaydi lastiklerimde eski olsaydi ciddi dusunurdum ama lastikcinin bana dedigi su sekildeydi. "Kisin bu lastigi alanlar daha uzun km kullandilar. Yazin alanlar ise cabuk asinmadan sikayet ettiler". Bu yuzden en kotu yaz lastigi alir devam ederim dedim. Crooss alsaydim lastik basina ebat yuzunden 150 tl fazla odeyecektim neredeyse. Simdilik ekonomik durumlar gereği kis lastigi dusunmuyorum. Conti sportlarinda tutunmasi lastik yeni oldugu icin su an iyi, bir sıkıntı yasamadim şükür. 4 mevsime karsi degilim ama benim ebatta asiri fiyat farki var.
LG-H815 cihazımdan gönderildi
iyide mesut abi benim lastiğin 1 yıldaki aşınması çok aman aman değil hani ticari araç gibi kullanılsa o lastikçinin dediğine gelirim ama bizim yapacağımız kilometreler bu lastiği yıpratamaz ki kış lastiği alanında lastiği zaten yata yata sertleşiyor o yüzden ille de kış lastiği alacağım diyene bence cross çok iyi bi seçenek
Valla bu contileri bile zorlayarak aldim uzerine 300 verip crooss almak istemedim. Bu hesap 2 lastik icin.
LG-H815 cihazımdan gönderildi
s.a bende de 2004 doblo var orj ses tesisatinda yuksek seslere ciktimmi bozulma oluyor onun icin pioneer bi teyp almayi dusunuyorum sizce nsil olur hee birde 6 yane hoparlore orjinallere ek olarak 2 tane pioneer oval haporlor alsam daha tatminkar ses alirmiyim bir an once tavsiyede bulunursaniz sevinirm