-
Siz olsanız ne yapardınız
Merhabalar puntoseverler,
hasarsız boyasız değişensiz lpgli işli 2012 1.4 fire evo my life modelli arabamı (56000 km de) takasa sokma aşamasındayım
Aracıma 38.000 tl sayıp üzerine 22.000 tl koyup astra j kasa 2013 sport lpg'li ile.(1.4 turbo)
Ama arabamdan da çok memnunum kararsız kaldım. Sizce mantıklı mı, astranın lpg ile uyumundan şüpheliyim.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Almak istediğin aracın aynısını 2 hafta önce sattım ama ben benzinli kullanıyordum şuanda kullandıgın puntodan daha seri daha konforlu araç astra j
LG-H850 cihazımdan gönderildi
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
araba 60 bin tl ye geliyor.bu arabanın sıfırı ne kadar ki 2013 benzinlisine bu parayı veriyorsun.git sıfır egea hb al..hiç olmazsa dersin sıfır arabaya biniyorum.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
ÜZERİNE BİR ARABA PARASI 22 BİN LİRA KOYMAKTANSA BİLDİĞİN TEMİZ ARABANA BİNMEN DAHA DOĞRU BENCE. YOK PARAM ÇOK DİOSAN O AYRI :)
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Gökhan bey, beş yaş araca o para bence fazla. Geçen gün alışveriş merkezinde 0 km Hyundai elentra gördüm 59 bin yazıyordu. Veya 0 Egea alır mis gibi binersin. İkinci elin problemlerini yaşamazsınız.
Linea full versiyon alabilirsiniz.
Fiyatlar
Pop 1.4 77Hp46.400
Pop 1.3 M.Jet 95Hp56.900
Urban 1.3 M.Jet 95Hp59.900
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
1.4 benzinli egea en fulu 63.900 liste fiyatı..61 e alırsın mis gibi ohh:)
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Aracınızın durumunu ve piyasasını tam olarak bilmiyorum ancak astra j 1.4 turbo güzel bir seçim. Takas konusunda acele etmektense aracınızı nakde çevirip direk nakit para ile pazarlık yapmanız faydanıza olabilir. 22000 tl az değil bu günde. Egea'ya 50-60 bin tl vermektense geçmişini net bir şekilde tespit edebildiğiniz temiz bir astra j 1.4 turbo çok daha yerinde bir tercih olur. 1.4 turboların lpg uyumu da var. Hem turbonun keyfini yaşarsınız hem de lpg ile yakıt maliyetlerini son derece uygun hale getirebilirsiniz.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
edll Nickli Üyeden Alıntı
ÜZERİNE BİR ARABA PARASI 22 BİN LİRA KOYMAKTANSA BİLDİĞİN TEMİZ ARABANA BİNMEN DAHA DOĞRU BENCE. YOK PARAM ÇOK DİOSAN O AYRI :)
Eğer bagaj vs. sıkıntınız yoksa, aracınız işinizi görüyorsa Süleyman beyin önerisi oldukça makul. Ben olsam öyle yapardım. 56000 km. bizim puntolar için hiçbir şey. Aracım 92000 km. oldu hala temizliğinden dolayı satmaya elim varmıyor.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
sizin aracın takas fiyatı bence güzel lakin karşı araç fazla gibi geldi. diğer arkadaşlarında dediği gibi 60 bin tl az değil. üstelik benzinli bir araç için.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Bence benzinli astranın fiyatı çok yüksek,puntonunki de az yüksek.İki aracın da fiyatı yükseltilerek,aradaki farkın büyümesi amaçlanmış bu takasta, bence sizin zararınıza bu durum..
2 hafta önce yine astra 2013 j kasa sport donanımlı 53000 kmde 1.3 dizelini 52 ye aldık arkadaşıma.
Benzinli opellerde subap erimesi oluyor diye biliyorum lpg takıldıktan sonra.Subap değişimi gerekiyor.Kaç bin km sonraydı tam aklımda değil ama bence bi araştırın bu sorunu,masraflı olur.
Sent my iPhone using
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Gercekten çok fazla 95 binde 49 za sattım 2 parça boyalı
LG-H850 cihazımdan gönderildi
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Opellerde subap erimesi yaptığı doğrudur. Lakin bu sorunun kaynağında da yine tecrübesiz kişilerin yaptığı montaj ve ayar sorunu var. Temiz işçilik düzgün ayar sorun çıkarmaz. Lpg kitleri de artık eskisi gibi değil gerek yazılımsal olarak gerekse de malzeme kalitesi bakımından oldukça önemli aşamalar kaydedildi bu sektörde. Arabama kıyabilip satsam direk passat 1.4 tsi veya astra j 1.4 turbo alır lpg montajını yapar, konfor, güç ve ekonomiyi bir arada yaşarım.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
hocam bence sözlerime katılır yada katılmazsınız iki aracın fiyatıda normalin üzeri ve üste o kadar para vereceğime ben olsam nakit satabildiğim en üst rakama puntomu satıp bütçeme uygun fiyat ve donanımlı olanı kovalardım
astra j için benzinli alıp lpg düşünüyosanız sübap erimesi ile ilgili ya ilerde sıkıntı yaşayabilir yada sıkıntı yaşamış işlem görmüş bi araca denk gelebilirsiniz belli kilometre sonrası erimeden dolayı sübap değişimi kaçınılmaz bu kadar modelli olup kurcalanmış\kurcalanacak bi araba almak açıkcası şahsen bana mantıklı gelmiyor motor seçeneği ve yakıt tipi tamamen sizin tasarrfunuzda ben kendi fikrimi söyledim muhalefet eden olabilir saygı duyarım
8 ay önce kuzenim 2011 model dizel sunrooflu beyaz renk donanımını ve kilometresini tam hatırlayamıyorum ama yüksek kilometre yapmamış ilk sahibinden dizelini 56 bin liraya aldı aracından aşırı derecede memnun bunuda bi düşünün derim
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Bencede hiç gerek yok..Aracınızı satın,sonra seçeneklere bakın..Nakitte sizin eliniz güçlü,takasta onların..Herşey daha kolay olur sizin için..O fiyatlara bir çok araç mevcut..(Alfa,Agea,Auris,Qashqai,Juke, vb)..
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
İlk olarak alma gitme demek biraz yanlış. Sonuç olarak parça falan almıyorsunuz.
Bu araca geçme nedeniniz ve neden bu araç o önemli. Misal Bana renault hangi versiyonunu bedavaya verseler binmem çünkü renault hiç bir zaman benim araç zevkime uymuyor. Sizin astra ya karşı bir ilginiz varsa alın derim. Aracı seviyorsanız alınabilir. Fiyat konusuna gelince elinizdeki aracın piyasası ile diğer aracın piyasasına bakın eğer arada ucurumlar yok ise alınabilir.
LPG işine gelince araçatki LPG kiti önemli eğer eski nesil LPG kiti takıldı ise subap ve yatağına zarar verebiliyor ama bu zararıda kullanıma bağlı olarak 30000-50000km arasında oluyor. Yeni nesil subap soğutmalı kit takıldı ise 70000-100000km rahat görürsün. LPG li araçta illaki bir subap eritme oluyor önemli olan bunu geçiktirmek.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
100000 yaptıktan sonra subap eritsede maddi kayıp çoktan telafi edilmiş olur. O kadar kullanım sonucu bir punto parası neredeyse tasarruf edilmiş olur. Bir de işin şu boyutu var bu memlekette aldığı aracı 100000 km kullanan kaç kişi var?
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
J Kasa astraya özel bir durum değil bu. subap eritmesi maalesef opelin benzinli araçlarına tüp takıldığında çoğunlukla yapıyor. hatta servis bunu uyararak takıyor zaten. şahsen opelin dizeline biniyorum çok memnunum. g kasa benzinli vardı yakıt canavarıydı. genelde halk arasında ki söze de inanıyorum. "Almanlar Benzine Acımaz"
ama şu var ki gerçekten tok insana rahatlık huzur ve güven veren araçlar. sizin yerinizde olsam 2013 makyajlı kasa sport dizel astra j alırım. keyfime bakarım.. yok illa benzinli-tüplü diyorsanız da 2012-2013 fabrikadan tüplü civic bakarım. ( tabii ki kasa ve iç trim kalitesi opel kadar kaliteli değil ama donanım güzel )
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
2012 araci satip 22 bin tl ye 2013 almak yerine
Puntoyu pesinat yapar, 0 faizle sifir arac bakardim... Veya puntoya binmeye devam.. 2013 astra icin degmez bence..
22bin de az para degil....
(Subap konusu da motor koduna gore degisiyor olabilir)
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Subap işi LPG li bir çok araçta aynı. Opel-Mıtsubishi-Honda-mazda vs. LPG li araç kullanıyorsan subaplarda illaki bir sıkıntı yaşanıyor. Önemli olan bu sıkıntı kaç km yasanıyor ve bunu hangi kit ile daha fazla geciktirilebilir.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Subap işi LPG li bir çok araçta aynı. Opel-Mıtsubishi-Honda-mazda vs. LPG li araç kullanıyorsan subaplarda illaki bir sıkıntı yaşanıyor. Önemli olan bu sıkıntı kaç km yasanıyor ve bunu hangi kit ile daha fazla geciktirilebilir.
Kullanım stili de subap erimelerini erkene çeken en önemli faktörlerden biri. Sürekli yüksek devir, sıkıştırarak kullanım ve üstüne bilgisiz ustaların yapamadığı kalibrasyon ayarları Euro V motorlardaki subap erimesini oldukça düşük km.lere çekebiliyor. Ülkemizdeki hız limitlerine uyularak, sıkıştırmadan kullanıldığı takdirde sorunun ortaya çıkma süresi mümkün olduğu kadar uzamış olur. Astra j 1.4 turbo, 2000 devirde 100 km. hız yapıyor 130'a ulaştığında devir 2500'ü bulur. Bu devirlerde kalındığında ve düzgün ayar yapıldığında motor ısısı aşırı artmayacağından uzun süre bir problem olmaz diye düşünüyorum.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Kullanım stili de subap erimelerini erkene çeken en önemli faktörlerden biri. Sürekli yüksek devir, sıkıştırarak kullanım ve üstüne bilgisiz ustaların yapamadığı kalibrasyon ayarları Euro V motorlardaki subap erimesini oldukça düşük km.lere çekebiliyor. Ülkemizdeki hız limitlerine uyularak, sıkıştırmadan kullanıldığı takdirde sorunun ortaya çıkma süresi mümkün olduğu kadar uzamış olur. Astra j 1.4 turbo, 2000 devirde 100 km. hız yapıyor 130'a ulaştığında devir 2500'ü bulur. Bu devirlerde kalındığında ve düzgün ayar yapıldığında motor ısısı aşırı artmayacağından uzun süre bir problem olmaz diye düşünüyorum.
Bu tür bir kullanım için evliya sabrı lazım :) O yüzden ülkemiz şartlarına uygun değil :D
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Bu tür bir kullanım için evliya sabrı lazım :) O yüzden ülkemiz şartlarına uygun değil :D
Otobanda 130 km. hız fazlasıyla yeterli, dahası zaten hem trafik güvenliği açısından hem de araçlarımızın içerisinde taşıdığımız en değerli varlıklarımızı göz göre tehlikeye atmaktan başka birşey değil. Arabayı ihtiyaçlarımızı görecek bir araç olarak görüp ondan farklı maharetler sergilemesini beklemeden kitabına uygun bir şekilde kullanabiliriz bu bizim elimizde. Değilse çalışıp çabalayıp kazandığımız üç kuruşu sanayide edineceğimiz geniş çevreye, galericilere, kısa mesafede ısınmadığı için çok yakan ve uzun vadede kullanım amacına uygun davranılmadığı için sorun çıkaran dizel araçlara yatırarak çarçur edebiliriz :) Unutmayalım ki, maddi kazanımlarımızı amacına uygun olmayan davranışlarımız yüzünden heba etmek yerine yaşam kalitemizi artırmak ve çocuklarımıza daha iyi bir gelecek bırakmak için kullanmak durumundayız. Çok sosyal içerikli bir paylaşım oldu ama hakikat böyle :)
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Otobanda 130 km. hız fazlasıyla yeterli, dahası zaten hem trafik güvenliği açısından hem de araçlarımızın içerisinde taşıdığımız en değerli varlıklarımızı göz göre tehlikeye atmaktan başka birşey değil. Arabayı ihtiyaçlarımızı görecek bir araç olarak görüp ondan farklı maharetler sergilemesini beklemeden kitabına uygun bir şekilde kullanabiliriz bu bizim elimizde. Değilse çalışıp çabalayıp kazandığımız üç kuruşu sanayide edineceğimiz geniş çevreye, galericilere, kısa mesafede ısınmadığı için çok yakan ve uzun vadede kullanım amacına uygun davranılmadığı için sorun çıkaran dizel araçlara yatırarak çarçur edebiliriz :) Unutmayalım ki, maddi kazanımlarımızı amacına uygun olmayan davranışlarımız yüzünden heba etmek yerine yaşam kalitemizi artırmak ve çocuklarımıza daha iyi bir gelecek bırakmak için kullanmak durumundayız. Çok sosyal içerikli bir paylaşım oldu ama hakikat böyle :)
Yazdıklarınız doğru ama. Ankarada yeni mahallede oturan bir kişinin o bayrılarda 4000-5000 devri bulmadan gitmesi yada şehir içinde dur kalk bayırda kaldığında gaz verme yada hızlı giden bir trafikte ayak uydurmama. maalesef . Ayrıca LPG takıldı diye kimse araç kullanma sitilini değiştirmez . :D
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Yazdıklarınız doğru ama. Ankarada yeni mahallede oturan bir kişinin o bayrılarda 4000-5000 devri bulmadan gitmesi yada şehir içinde dur kalk bayırda kaldığında gaz verme yada hızlı giden bir trafikte ayak uydurmama. maalesef . Ayrıca LPG takıldı diye kimse araç kullanma sitilini değiştirmez . :D
Turbo araçta 4-5000 devire ihtiyaç kalmayabilir. 2000 devirden itibaren devreye giren turbonun, 2000 en fazla 3000 devir bandında dağları, bayırları ve yokuşları hissettirmeden bir çırpıda aşması gerekir teknik olarak. Ama bir araç sahibinin aracına lpg takıldığı için kullanım sitilini değiştirmeme durumu devam ediyorsa lpgli araca yaklaşmaması şiddetle tavsiye olunur :)
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
hız seven s200 alsın:d millet diyorki benim araba 200 ü gördü 190 a vurdu..önemli olan görmesi değil yeğen o km ye ne kadar sürede ulaşması ve ne kadar süre o km hızda gidebilmesidir :) bizim puntolarla yarım saat gidin bakayım 180 190 la ne oluyor
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Turbo araçta 4-5000 devire ihtiyaç kalmayabilir. 2000 devirden itibaren devreye giren turbonun, 2000 en fazla 3000 devir bandında dağları, bayırları ve yokuşları hissettirmeden bir çırpıda aşması gerekir teknik olarak. Ama bir araç sahibinin aracına lpg takıldığı için kullanım sitilini değiştirmeme durumu devam ediyorsa lpgli araca yaklaşmaması şiddetle tavsiye olunur :)
Benzinli araçta 2000 -3000 devirde düz yolda bile vites attrırımında zor toplar. Rampada dizelde bile 3500 görmeyince attığınız viteste araç zor toplar. LPG li araçta subap işi kullanımdan çok kit tin özellikleri ile subap ömrü uzar. Kullanım ayrı bir faktör. 1.6 lık bir araçta düşük devir toplar düşük motorda toplamaz.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Yazdıklarınız doğru ama. Ankarada yeni mahallede oturan bir kişinin o bayrılarda 4000-5000 devri bulmadan gitmesi yada şehir içinde dur kalk bayırda kaldığında gaz verme yada hızlı giden bir trafikte ayak uydurmama. maalesef . Ayrıca LPG takıldı diye kimse araç kullanma sitilini değiştirmez . :D
aynen katılıyorum
ayrıca aracı sıkıştırmak sadece son hızda değil ani hızlanışlardada mümkün dediğiniz gibi trafiğe ayak uydurmak istenirken bu mecburiyete düşülüyor maalesef bu kadar modelli alıp ara hızlanmalarda dik yokuşlarda yada otobanda gaza yaslayamayacaksak daha ne anladım ben o arabadan :)
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
subapları lpg ye uyumsuz turbo beslemeli bir motorda araç uzun yolda 2000 devir bandında dahi sürülecek olsa subaplarda asınma olmayacak mı ?
turbo demek yuksek basınc yuksek lpg ve basınctan dolayı artan oda sıcaklıgı ?
atmosferık motorda 3000 devır lpg subap asınmasının aynı degerı belkıde turbo motorda 2000 devırde yasanacak
fire motor ıcın ayrıca uzun yol ıcın ıdeal max hız 110 bence daha yuksek hızlarda 120 cıvarı surunce subap ayarı daha erken ıstıyor (kendımden biliyorum :)
tabiki bunlar benim görüşüm daha tecrubeli arkadasların bilgilerini bekliyoruz
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Konu biraz dağıldı. Lpg de yeni sistemler takılırsa montjada iyi olursa uzun süre sorunsuz kullanılır.
Fiyat işi zevke bağlı elinizdeki araç ile alacağınız aracın piyasa Değer leri aşağı yukarı aynı ise düşünülebilir.
-
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
ethemyigit Nickli Üyeden Alıntı
subapları lpg ye uyumsuz turbo beslemeli bir motorda araç uzun yolda 2000 devir bandında dahi sürülecek olsa subaplarda asınma olmayacak mı ?
turbo demek yuksek basınc yuksek lpg ve basınctan dolayı artan oda sıcaklıgı ?
atmosferık motorda 3000 devır lpg subap asınmasının aynı degerı belkıde turbo motorda 2000 devırde yasanacak
fire motor ıcın ayrıca uzun yol ıcın ıdeal max hız 110 bence daha yuksek hızlarda 120 cıvarı surunce subap ayarı daha erken ıstıyor (kendımden biliyorum :)
tabiki bunlar benim görüşüm daha tecrubeli arkadasların bilgilerini bekliyoruz
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Konu biraz dağıldı. Lpg de yeni sistemler takılırsa montjada iyi olursa uzun süre sorunsuz kullanılır.
Fiyat işi zevke bağlı elinizdeki araç ile alacağınız aracın piyasa Değer leri aşağı yukarı aynı ise düşünülebilir.
Konuyu biraz dağıttık gibi. Subap işinin tecrübeli arkadaşlar tarafından ayrı bir başlık altında veya LPG ile 100000 km. yapanlar başlığı altında sürdürülmesi oldukça faydalı görüş ve tecrübeleri ortaya çıkarabilir.