-
110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Merhaba Arkadaşlar
Ben izmirden gökhan. Aranıza yeni katıldım
2012 model Evo 1.4 Dualogic yeni aracımla yaptığım ilk uzun yolda özellikle sollamalarda auto modda 5. viteste 110 Km hızı aştığımda devir 3500 lere vuruyor. Biraz daha gaza yüklenince 130 Km hızda 4000 deviri görüyorum. Ayrıca motorun baya sesi geliyor. Araçta Lpg YOK. Bu durum sizce normal mi? Fazla hız yapamayacak mıyım bu araçla?
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Merhaba Gökhan hoşgeldin aramıza.
Bende de 2012 1.4 dualogic var, hafta sonu bende şehirler arası yol yaptım,
LPG mevcut aracımda.
senin de dediğin gibi 110 km hızda araç devir saati 3500 civarına yükseliyor,
Benzindede de LPG dede aynı test ettim.
Fabrika verilerinde 165 max. hız olarak görünüyor, bence 1.4 77 hp, 115 Torkluk araca göre normal.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Eski aracım 2013 Corsa 1,2 Easytronik 85 Bg idi ondanda veriler hemen hemen aynıydı , Bencede normal,
Şu anda 1,4 Starjet Emotion var 6 ileri 100 Km de 6. Vites 2500 devir bandında 120 için hemen hemen 3000 devirde geziyor
Bilginize.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
baskı balatada sorun olabilir.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
normal bende de durum aynı
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
175 65 15 lastik ile
5. Vites 1000 devirde hizi 30.6 km /s...
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Fire motorda 150de 5bine vuruyor. Heheheyyyy.
Normaldir...
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
merhaba benım aracımda 1.3 multijet dün gece İstanbul-Edirne arasında bende devir olayına baktım hatta resim çektim. 160 km sabit hız devir 3700 -- 180 km hız devir : 4000
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Dizeller, benzine gore dusuk devir,
1.3 mjet, mauel
5. Viteste 1000 devirde 42km/s..gercekte..
gosterge hatasi faktoru de var tabi...
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Teşekkürler arkadaşlar, o zaman yakıt tasarrufu için 110 km/s hızı fazla geçmemek lazım :)
Ek olarak Yaptığım uzun yol 620 km idi..175 TL benzin yaktı..Ortalama 28 kuruş gibi bir rakam, hız ortalamam 90-120 arası. Benzin Shell 4.40 TL
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Benzinli motor için gayet normal bir devir, sıkıntı yok :)
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
aynı durum var bndede. 2008 fire&active benzinli aracımda da 120den sonra motor sesi yüksek. Bence bu araçla en fazla 140 yapılır.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Doğrudur puntoda bulunan fire motor ile kombine edilen şanzıman çok kısa. şehiriçi.tasarruf odaklı.5.vites 50-60 kmh gidebiliyor.ama aynı motorlu albea şanzuman farkı nedeni ile 3000dd 110km yapıyor. Maalesef durum bu.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Aracınızda hiçbir sorun yok. Bizim fire puntolar uzun yolda yüksek hızlarda çok verimli değil. 110 km. hıza kadar yakıt tüketimi normal seyrinde devam ederken 120 ve üzerinde yüksek devrin doğal sonucu olarak yakıt tüketiminden yakıt içimine geçiyoruz.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Eco modunda kullanmaya başladım son zamanlarda. özellikle kısa mesafeli şehir içinde yakıt tüketimine katkı sağladığını düşünüyorum .. Motor sesi gelmeden sessiz sakin kullanıyorum..Hoşuma gitti
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
ozellıkler sehır ıcınde 2000-2500 devir cıvarı zorlamadan kullanırsanız motosıklet gıbı yakıyor :)
uzun yolda 110 a kadar asırı bı tuketım yok 110 sonrası ıyıce katlayarak artıyo
ben uzun yolda uzun surelı 130 la gıttıgım cok oluyor resmen sehır ıcı gıbı hatta daha fazla yakıyo bazen
onun ıcın su an tuketimim şehir içi sehir dısı fazla bi farkı yok
motor devir ilişkisini aşagıdaki videodan detaylı bir şekilde görebilirsiniz
https://www.youtube.com/watch?v=ZhFl4gNPjHs
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
kesinlikle haklısınız
130 un üzerinde 1 saat giderseniz çeyrek depoyu yersiniz :)
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
"Puto 1.4 Fire araçlar"'ın en kötü özelliği, 5. vites oranının çok kısa olması!!
Albea şanzımanının olmasını tercih ederdim G.Puntoda da.
Aynı motoru farklı şanzıman ile koyup, 3000 devirde 110km hızda gidiyor, bu da ekonomi sağlıyor yükselen hızlarda...
Bizim puntoda ise değiştir değiştir vitesleri hemen 5 yap, eee o kadar, tabiki kısa şanzıman daha rahat hızlanıyor ama hızlı seyretmek için yüksek devir gerekiyor, bu da çok yaktırıyor..
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Böyle araçlara 7 ileri vites uygulanmalı tadından yenmez.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
gspunto Nickli Üyeden Alıntı
Böyle araçlara 7 ileri vites uygulanmalı tadından yenmez.
Motor zayıf olduğu için koymuyorlar, kullanıcının insiyatifine bırakmayacak bir 7 ileri yarı-otomatil vitesle olur ama :)
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Aynen motor ne yazık ki küçük olduğu için ve 77 hp olduğu için devir yükseliyor. Standartta max. hız 165 km/h göstersede araç 5500-6000 rpm'de 185-195 km/h yapıyor.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
justneedyou Nickli Üyeden Alıntı
Aynen motor ne yazık ki küçük olduğu için ve 77 hp olduğu için devir yükseliyor. Standartta max. hız 165 km/h göstersede araç 5500-6000 rpm'de 185-195 km/h yapıyor.
Tabi o devirlere çıkabildiği; "ender zamanlarda" yapabiliyor :)
3000rpm 96km
6000rpm 192km (2-3 farklı şartın aynı anda sizden yana olması gerekiyor bunun için ;) )
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
arkadaşlar ben 1.3 mulijet ile 55 kW 140 veya 150 civarı ( yol bilgisayarında ortalama hızım 102 çıktı) 700 km gittim ve bir depoyu bitirdi. arda sırada 210 gördüğüm yerlerde oldu. Dönüşte ise yine depoyu doldurdum genelde 110 geçmemeye çalıştım eve geldiğimde daha ışık yanmıyordu ve Çeyrek depodan fazla yakıt vardı. aslında baya ekonomik araçlar ama zorlamayacaksan:) 110 km den sonra artık devir yükseklerde geziyor. rahat bir şekilde motor sesi duyulmaya başlıyor.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
ORS15 Nickli Üyeden Alıntı
arkadaşlar ben 1.3 mulijet ile 55 kW 140 veya 150 civarı ( yol bilgisayarında ortalama hızım 102 çıktı) 700 km gittim ve bir depoyu bitirdi. arda sırada 210 gördüğüm yerlerde oldu. Dönüşte ise yine depoyu doldurdum genelde 110 geçmemeye çalıştım eve geldiğimde daha ışık yanmıyordu ve Çeyrek depodan fazla yakıt vardı. aslında baya ekonomik araçlar ama zorlamayacaksan:) 110 km den sonra artık devir yükseklerde geziyor. rahat bir şekilde motor sesi duyulmaya başlıyor.
210 nasıl gördün abi benim araçtamı sıkıntı var 180 den başka gitmiyor :S
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Devirden şikayet ediyorsanız 6 ileri bir araç alacaksız 6 ileri 90 lık puntom 3000 devirde 160 yapıyordı.Şu an ki 105 lik 6 ileri bravom da 3000 devirde 170 yapıyor.6. vites 1800 devirde 100 ile gidiyorum.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Bizim araclarda 6 vites olsa güzel olur gercekten uzunyolda gercekten 6 yı istiyor. Diger arkadaşın sorusuna gelince normal düz yolda yaptım 210 u.Şimdiki aracımı denedim oda 194 gibi bir şey yaptı ama ilk izinde onuda taşırım 200 e. Biraz aracı alıştırmanız gerek yüksek hızlara ANCAK kesinlikle önermiyorum hız gercek bir risk.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
şahsen çok dizel araç kullandım 6 ileri candır.. dizel araba alacaksam kesinlikle 6 ileri vites olması öncelikli kriterlerimdendir..
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
tayfux Nickli Üyeden Alıntı
şahsen çok dizel araç kullandım 6 ileri candır.. dizel araba alacaksam kesinlikle 6 ileri vites olması öncelikli kriterlerimdendir..
Vites sayısından ziyade son vitesin oranı da çok önemli.
1.4 Fire sonrası HDI C4 G.Picasso ya geçtim.
6.vites 3000rpm 140km gidiyor. Hayal kırıklığına uğradım bu yüzden...
Malum bir çok dizel araç 6. viteste 150-160 gidiyor.
Benim araç 1550kg olduğu için tüm vitesleri daha kısa tutmuşlar.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
ben bu yuzden 90 ni gecmiyorum zaten 80den sonra devir saati bariz bi sekilde yukselmeye basliyor
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
gorillaz Nickli Üyeden Alıntı
Fire motorda 150de 5bine vuruyor. Heheheyyyy.
Normaldir...
Sanırım 1.4 fire albea ile puntodaki vites dişlisi farklı. Albeamda 4000 devirde 150 km hıza çıkıyor
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
fabrika verileri,
albea 1.4 fire 1000 devirde 5. viteste 30.3km/s 175 70r 14 lastik...
punto 1.4 fire 1000 devirde 5. viteste 30.6km/s 175 65r 15 lastik ile..
lastik, sanzuman ve son disli olranlari biraz farkli ama
5. viteste gercek hizlari devire gore ayni gibi...
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
fabrika verileri,
albea 1.4 fire 1000 devirde 5. viteste 30.3km/s 175 70r 14 lastik...
punto 1.4 fire 1000 devirde 5. viteste 30.6km/s 175 65r 15 lastik ile..
lastik, sanzuman ve son disli olranlari biraz farkli ama
5. viteste gercek hizlari devire gore ayni gibi...
Bunları nerden buldunuz? Fiatın hiçbir sitesinde bu verileri bulamadım ben zamanında arştırırken. Link verirseniz incelemek isterim.
En azından şuna eminiz ki G.Punto 1.4 Fire 3000 devirde 96kmh hıza ulaşıyor. Forumda onlarcı kullanıcı tarafından paylaşıldı, videolarda net gözüküyor. 1.4 Punto Top speed videolarına bakabilirsiniz.
Albea ile alakalı da bir kaç video seyreder, ya da albea binen tanığınız varsa biner bakarsanız ve görürsünüz ki
Albea 1.4 fire 3000 devirde 110km civarı bir hızda gidiyor.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
ibrahim0 Nickli Üyeden Alıntı
Sanırım 1.4 fire albea ile puntodaki vites dişlisi farklı. Albeamda 4000 devirde 150 km hıza çıkıyor
Hatta arkadaş da paylaşmış :) Hemen 1 mesaj üstte.
Albea 1.4
4000---150 ise
3000---112yapıyor
1000-- 37 Yapıyor
G.Punto da
3000--96
1000--32 yapıyor.
-
Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
celenlee Nickli Üyeden Alıntı
Bunları nerden buldunuz? Fiatın hiçbir sitesinde bu verileri bulamadım ben zamanında arştırırken. Link verirseniz incelemek isterim.
En azından şuna eminiz ki G.Punto 1.4 Fire 3000 devirde 96kmh hıza ulaşıyor. Forumda onlarcı kullanıcı tarafından paylaşıldı, videolarda net gözüküyor. 1.4 Punto Top speed videolarına bakabilirsiniz.
Albea ile alakalı da bir kaç video seyreder, ya da albea binen tanığınız varsa biner bakarsanız ve görürsünüz ki
Albea 1.4 fire 3000 devirde 110km civarı bir hızda gidiyor.
benim paylastiklarim gercek hizlari,
ibre guvenlik ve standartlar acisindan fazla gostermek zorunda, punto icin elearn de gostergenin ne kadar fazla gosterdigi belirtilmis olmali..
mesela linea da inre %6 +1 fazla gostermek icin ayarlanmistir.. ama bu oran km mesafesine yansitilmamistir..
punto veya albea da pek farkli olacagini sanmiyorum..
150km hizla giderken gercek hiz 140 gibi....
(navigasyon,,tablet, telefon veya yoldaki hiz olcen tabelalar ibreden az ve ayni gibi gostermesi biraz da bundandir)
gostergenin baz aldigi lastik ebatindan daha kucuk ebat lastik kullanilmasi durumda bu fark daha da buyur..
lastiklerin 5mm asinmasi bile ibre ile gercek hiz arasinda farklilik yaratir..
ayni motor, motor max guc ve devri ayni.. farkli kasalarda verimlilik acisindan kasalara gore oranlar duzenlenmis..
ivmeleri farkli olsa da,,devire gore 5.,vitesteki hizlari, son hizlari ayni gibi.. pek buyuk farklar olamaz..
disli orani, lastik ebati ve devir saati ile gercek hizinizi hesaplayabilirsiniz.. ibreyi dikkate almadan
Eklenti 32559
2010 1.4 fire
sol punto, sag albea
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
benim paylastiklarim gercek hizlari,
ibre guvenlik ve standartlar acisindan fazla gostermek zorunda, punto icin elearn de gostergenin ne kadar fazla gosterdigi belirtilmis olmali..
mesela linea da inre %6 +1 fazla gostermek icin ayarlanmistir.. ama bu oran km mesafesine yansitilmamistir..
punto veya albea da pek farkli olacagini sanmiyorum..
150km hizla giderken gercek hiz 140 gibi....
(navigasyon,,tablet, telefon veya yoldaki hiz olcen tabelalar ibreden az ve ayni gibi gostermesi biraz da bundandir)
gostergenin baz aldigi lastik ebatindan daha kucuk ebat lastik kullanilmasi durumda bu fark daha da buyur..
lastiklerin 5mm asinmasi bile ibre ile gercek hiz arasinda farklilik yaratir..
ayni motor, motor max guc ve devri ayni.. farkli kasalarda verimlilik acisindan kasalara gore oranlar duzenlenmis..
ivmeleri farkli olsa da,,devire gore 5.,vitesteki hizlari, son hizlari ayni gibi.. pek buyuk farklar olamaz..
disli orani, lastik ebati ve devir saati ile gercek hizinizi hesaplayabilirsiniz.. ibreyi dikkate almadan
Eklenti 32559
2010 1.4 fire
sol punto, sag albea
O zaman, sizin dediğinize göre hesaplarsak. ??Yani e-learn kataloğundan aldığınız verilere göre??
G.Punto Kadranı %4,5 (ki benim G.puntom %10a yakın fark gösteriyordu, GPS ile kadran arasında, 3 yıl kullandım, 175/65R15 ve 185/60R15 ile ve bolca ç.kale gidiş dönüşlerimde kontrol ettim.)
Albea kadranı da %23 fazla gösteriyor. Bu mümkün olmasa gerek :)?
Kadran farkı max %10 gördüm ben değişik araçlarda.
Bu e-learnden bakıp oranlarını koyduğunuz araçların modelleri kaç?
Acaba albea şanzıman değişmiş olabilir mi? Çünkü ben gördüğüm araçlardan eminim. Ki başkaları da aynı veriyi paylaşıyor.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
iki arac ta 2010,
2006 albea da ayni,
bahsettiginiz albea kac model?
3bin devirde 110 ise, o aracin kadrani 190 gostermesi normal ama gercek hizi anlami da cikmaz...
sonucta bhp 76, 6bin devirde... 115nm 3bin devirde..
bu arada gosterge, eu standartlarinda max ust sinir 10% +4...
en basit yontem olarak, o albea ile baskamarac onlu arkali sabit hizda giderken karsilastirilabilir...
ve navigasyon, gps li cihaz ile,farklara bakilabilir...
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
iki arac ta 2010,
2006 albea da ayni,
bahsettiginiz albea kac model?
3bin devirde 110 ise, o aracin kadrani 190 gostermesi normal ama gercek hizi anlami da cikmaz...
sonucta bhp 76, 6bin devirde... 115nm 3bin devirde..
bu arada gosterge, eu standartlarinda max ust sinir 10% +4...
en basit yontem olarak, o albea ile baskamarac onlu arkali sabit hizda giderken karsilastirilabilir...
ve navigasyon, gps li cihaz ile,farklara bakilabilir...
Muhtemelen sizin bulduğunuz oranlar farklı bir ülkede farklı bir şanzımanla satılan albea olabilir.
Kullanma kılavuzunda oranları yazıyormuş zaten albeanın.
https://www.fiat.com.tr/modeller/Kul...20Handbook.pdf
175/70R14 ile hesapladığımızda:
**1.966m x (3000/4,07/0,829/1000)x60=105km yapıyor, Kadranda 112 görülmesi de gayet doğal o zaman, %7 fazla gösteriyor demekki ALBEA kadranı.
GrandePuntoyu 175/65R15 ile hesaplayınca da:
**1.911m x (3000/4,07/0,921/1000)x60=91.7km yapıyor, Kadranda 96 gördüğümüze göre. Punto kadranında da %5 gibi bir sapma olduğu anlaşılıyor, ki tespitimiz de %10a kadar bir sapma olduğuydu.
-
Cevap: 110 Km hızdan sonra aşırı devir yükselmesi
Alıntı:
celenlee Nickli Üyeden Alıntı
Muhtemelen sizin bulduğunuz oranlar farklı bir ülkede farklı bir şanzımanla satılan albea olabilir.
Kullanma kılavuzunda oranları yazıyormuş zaten albeanın.
https://www.fiat.com.tr/modeller/Kul...20Handbook.pdf
175/70R14 ile hesapladığımızda:
**1.966m x (3000/4,07/0,829/1000)x60=105km yapıyor, Kadranda 112 görülmesi de gayet doğal o zaman, %7 fazla gösteriyor demekki ALBEA kadranı.
GrandePuntoyu 175/65R15 ile hesaplayınca da:
**1.911m x (3000/4,07/0,921/1000)x60=91.7km yapıyor, Kadranda 96 gördüğümüze göre. Punto kadranında da %5 gibi bir sapma olduğu anlaşılıyor, ki tespitimiz de %10a kadar bir sapma olduğuydu.
olabilir... sasirdim da biraz..
sizi de yordum ;)
parca katalogunda 1 tane farkli sanzuman buldum, 63/14 disli... o mu acaba..
105/3, 35km/s 1000 devirde iyi rakam... punto ve linea dan cok farkli kaliyor...
elearn de sanzuman kodu, oran vs yaziyor ama ulasmak kolay ol uyor bazen...
bu arada ben 126 bis ve dogan klavuzunu indirmistim, icindeki bilgiler bu gune gore cok cok detayli..
sanki tamir el klavuzu ... albeya bakmak hic aklima gelmedi...
ben buradan bakmistim... Automobile-Catalog the complete Catalog of Cars, car specs database