dizel araçlar için kullanılan katkılar var piyasada.sürekli opetten y.dizel kullanıyorum.kullanımı için bilgisi olan varmı? görüşleriniz nelerdir.paylaşırsanız sevinirim.
Printable View
dizel araçlar için kullanılan katkılar var piyasada.sürekli opetten y.dizel kullanıyorum.kullanımı için bilgisi olan varmı? görüşleriniz nelerdir.paylaşırsanız sevinirim.
ben aracımı shell v powerdisel alıyorum 2 3 depoda birde würth dizel katkısı koyuyorum piyasadaki en iyilerden birisi bu katkı arabanın çekişini ve yakıtını etkiliyor vuruntuları azltıyor kurum ve dumanı önlüyor buna birazda psikolojimi rahatlatıyor diyebiliriz en azından içim biraz daha rahat dolaşıyorum
arabanı rodajı tamamlanıncaya kadar (en azından 3000 km) bu katkı maddelerinin kullanılmaması gerektiğini okuyorum. silindirlerde fim tabakası oluşturarak çapakların atılmasını engelliyor. rodaj aşamasında bu çok önemli. ileriki kmlerde kullanılması kesinlikle faydalı. marka olarak kullananların görüşü önemlidir tabii ki
zaten yakıtların içinde bu katıklardan var. o yüzden fuzuli masraf etmiş olursunuz.
aynen dediğin gibi üstünde o ibare var sanırım cdti multıjet crdi vs yazıyordu bide yeni nesil yüksek basınçlı turbolar için yazıyordu benim würthçü arkadaştan ben 1 koli alıyorum çok hesaplı oluyor katkıyı benim araca 30000 den sonra koymaya başladım bana sorarsanız vede maddi durum müsaitse mutlaka kullanın isteyen olursa fiyat alırım arkadaştan sizde oralardan sorun karşılaştırırırz
Daha once bu konu yine gundeme gelmis idi. Temiz ve dogru yakit ile birlikte ilave kullanilan katkilarin herhangi bir ise yaramadigini soyleyebilirim. Piyasadaki katkilarin bir kismi da merdivenalti imalathanelerde rastgele yapildigindan, enjektörler acisindan olumlu etki yaratmalari mucizeden öteye gitmeyecektir kanaatindeyim.
Kirli ve kalitesiz yakitlarla kullanildigi zaman ise, yanma verimini arttirici parlayici maddeler icerebildiginden, aracin performansinin arttigi hissedilebilir. Ancak motorun icindeki uzun vadeli olumsuz etkilerin ne boyutta kalacagini kestirmek cok guc. Hizli asinmaya sebep olabilecegi gibi, motor yaginin niteligini olumsuz etkilemesi de olasidir; yakit hattinda sevimsiz sonuclar dogurmasi da olasidir.
diğerlerini bilmem ama würth merdiven altı derseniz üzülüürm düzenli kullanımda motora faydaları bence tartışılmaztabiki diğer görüşlere sygım sonsuz
Sanirim bu linkteki tipte urunlerden bahsediliyor katki olarak:
Würth Additives
Markasi ne olursa olsun, ister wurth ister baska bir marka, hic onemli degil... Her turlu katkinin motora etkisi muhakkak tartisilabilir. Bircok motor ureticisi gelistirme safhasinda bu tip katkilari motorlarina koyarlar ve verdikleri zarari gorup kullanma kitapciklarina yakit olarak kullanicinin hangi maddeyi kullanmasi gerektigini ( ornek dizel euro 4'ler icin EN590 normunda 350 ppm'den az sülfürlü yakıt... gibi) mutlaka belirtirler. Yakit hattinin tamaminda kullanilan polyamid ve epdm malzemeli hortumlar, butun o-ring ve sizdirmazlik elemanlari da ongorulen tipteki (yakit istasyonundan tedarik edilebilen) yakitin muadili veya aynısı olan test sivilariyla test edilir ve onaylanir. Bunun en temel sebebi, motora katkilarin faydasi olsa bile (ki bunu ispatlamanin yolunu ilerleyen satirlarda anlatiyorum) motor imalatcisi, musterinin piyasadaki bin bir cesit katkidan hangisini kullanacagini dusunup de buna gore hortum, o-ring, conta vb... tasarlayip imal etmez/ettirmez/ettiremez. Cunku motorun kullanim amaci belli, tariflenecek olan yakitin tipi belli.
Musteri gider, ne oldugunu bildigi (misal würth) ya da bilmedigi (misal merdiven altı imal edilmis katkilar) bir kimyasali gider deposuna bosaltir. Ondan sonra ilk etapta bunun ise yaradigini hissedebilir ( ya da kullaniciya oyle gelir, psikolojik de olabilir...) ve kullanmaya devam eder. Sonra ne olur??? Bu katkilar kaucuk malzemeler ile tepkimeye girerse contalar ve hortumlarin kimyasalla temas eden kisimlari hizli bir sekilde yaslanmaya baslar, catlaklar olusur, kaucuk kendi icinde mikroskobik olarak ufalanmaya ve dagilmaya baslar. Siviyla etkileserek yakit hattina karisan kaucuk parcacaiklari kirlilik yaratir ve kendi buyuklugunden daha genis olmayan bir kesite rastladiginda (ornek enjektor, 20-30 mikron delikleri vardir....) o deligi tikar ve oradan gecemez. O zaman ne olur?? Enjektorun tikanan deliklerinden dolayi, yuksek basincla buhar gibi puskurtulen yakit damla damla puskurmeye zorlanir ve kaba tabirle "enjektör işeme yapar" . Bu dediklerimize benzer etkilesimler tum yakit hattinda meydana gelebilir. Eger aracta kurumlanma varsa, ki bu yanma odası ve sonrasinda olabilir, birden cozulen kurumlar gidip katalizorun peteklerini tikayabilir. Gerci tikanan katalizor yuksek sicaklikta kurumlari pişirip yakar, ama gereksiz yere tikanmasi icin gecerli bir sebep de yoktur. Zaten motor kurum yapiyorsa yakit kalitesinde ciddi problem vardir. Olayi kaynagindan cozmek gerekir.
Potansiyel yakit katkilarinin bir işe yarayip yaramadigi nasil anlasilir?
1-Kullandiginiz yagi petrokimya laboratuvarina analiz ettirirsiniz. 10 bin km katkili kullanirsiniz, 10 bin km katkisiz kullanirsiniz. Her iki periyod icin de sifirdan yeni yag ile baslarsiniz ve ikisinin analiz sonucunu karsilastirirsiniz. Boylece bir ise yarayip yaramadigini yorumlamak icin elde yeterli bilgi vardir.
2-Motoru 50 bin km kadar katkisiz kullanirsiniz, söker ve dagitirsiniz. Icinde ne kadar kurum var-yok, asinma toleranslari nedir hepsine bakarsiniz ölçersiniz. Ardindan bir o kadar daha katkili kullanip ayni islemi tekrarlarsiniz. Eger ilk basta kurumlanma gormediyseniz zaten katki kullanmak gereksizdi. Kurumlanma ilk basta vardi ve katki kullaninca yok olduysa ve olculen asinma toleranslari limitler dahilindeyse o zaman katkinini ise yaradigini dusunebilirsiniz. Ancak bu testleri de yine en dogrusu hep sifir motorla baslayarak yapmak gerekir. Bunu da 1 kisi tek basina yapabilmesi icin ya 2 motoru olacak ya da 2 arabasi... :book0000:
Yanlis anlasilmasin ancak, bana katkilari bedava verseler yine kullanmam...
iyi güzel yazmışsınızda bu kullanılan katkılar atom bombası yada tork arttırıcı değilki yada ısı arttırıcı würth için konuşuyorum ben 2000 senesinden beri tüm arçlarımda kullanıyorum faydsını geçtim zararını görmedim daha önceki aracımda neredeyse herdepoya koyuyordum zaten bana göre ve yazılan kılavuza göre burdaki amaç depodaki oluşabilecek su buharını ve tortulanmayı önlemek kaldıki pek çok firma onay veriyor kimsyi yönlendirmek amacında değilim bir soru sorulmuş kullandığımı yazdım mühendiso6 bilgiler oldukça faydalı ama bana göre biraz evham var saygılar umarım beni yalnış anlamzsınız
gerçekten doğru olduğunu düşünüyorum! bir arkadaşım da würth katkı kullanıyor! bakıma gittiğinde enjektör ve filtrelerin hiç kullanılmamış gibi olduğunu söylemiş ustası! anlaşılan fayda sağladığı yerler de var ama Mühendis06 arkadaşın söyledikleri de hesaba katılmalı! en doğrusu kullanmamak! en azından 30000 km den sonra kullanmak mantıklı!:g0000000:
ben zaten şu anda 35000 civarındayım yeni yeni başladım bakalım hayırlızsı saygılar
aracim 20 bin olunca motorsilk cls bond uygulayacagim baska hicbirseye gerek yok bence.
muhendis 06 açıklamaların beni ikna etti.bence gayet mantıklı.bende katkı kullanmayı düşünüyrodum.aracım 10000.ama artık vazgectim düşünmüyorum
Konuyu hortlatıyorum :)
Aracım 78 binde bugün ilk kez yarım depoya würth dizel katkısı koydum.
Devamında bir depoya 80 ml katkı koymayı düşünüyorum. Her depoda 5 tl bir masrafı oluyor.
Bakalım nasıl etkileri olacak
würth derim ben
Sürekli kullanan arkadaşımız yok sanırım
Bende Carbon Clean yaptırmayı düşünüyorum, aracım 64.000 kilometrede :)
evet abi konu fena hortladı ama gerekli bir konu bence :)
Sorununun çözülmesi süper olmuş. Demekki kısa vadede katkısı tartışılamaz şekilde görülmüş.
Bende çekişte farklılık hissettim açıkcası, zaten iyiydi ama fark oldu.
Ben uzun vadede kullanmayı düşünüyorum. Depo başına 85 ml katkı koyuluyor devamlı kullanımda. Bu da 5 tl oluyor eğer 1 litrelik katkı alırsak. Ayda bir depo kullanıyorum ki bir yıl için yeterli olacak.
En uygun nereden temin edebiliriz würthü
mazot aldıktan sonramı koyuyoruz bu katkıyı
Eski bir konu canlanmış oldu ama ben de merak ettim. Uzun zamandır kullanan arkadaşların yorumlarını alabilir miyiz? Ayrıca kargo dahil 25 TL fiyata dizel için buldum. Uygun mudur?
kullandığınız yakıtlarda zaten katkı var bence opet yerine katkısı daha iyi bir petrol şirketinden alabirsiniz örneğin
Shell V-Power Diesel +GTL Teknolojisi
laboratuvarda yapacağınız inceleme ile yakıtların muhteviyatı hakkında fikir sahibi olursunuz. Bu bilgiler ayrıntısı ile akaryakıt firmalarının internet sitelerinde mevcut zaten. Burada asıl gözlemlenmesi gereken şey eski mesajlarda da bahsedildiği gibi, bu katkıların araç üzerindeki mekanik etkileri. Örneğin motor kısmında yarattığı etki. Aracın yakıt giren aksamlarında meydana getirdiği (getiriyorsa) deformasyon.performansa,yakıt tüketimine ve benzeri etkenlere etkisi de incelenebilir.
Tüm bunlar ise uzun gözlem ve emek isteyen şeyler.O yüzden bu konuda en akılcı çözüm kesinlikle laboratuvar incelemesi yerine, canlı canlı aracınızda zararsız dozlarda kullanarak, etkilerini gözlemlemeyi denemek olabilir. Elde ettiğiniz sonuçlar sizi ne kadar ikna eder bilemem ama araçlar için hayati bir mesele olduğunu da düşünmüyorum açıkçası.
arkadaşlar onu bunu bilmem temiz yakıt al kafan rahat olsun. benim gittiğim usta da bu tür katkıları önermiyor. dediği şey uzun yola gidersen muhakkak kullan onun dışında uzak dur dedi. neden uzun yolda kullanmamı istiyorsun dedim . ustanın dediğine göre en kalitele benzin istasyonları bile o isim altında dandik yakıt satabiliyormuş denetimden biraz daha uzak olduğu içinmiş ve bunun için kesinlikle uzun yolda almalısın dedi. yakıttaki karışım tam olsun diye
Würth'ü hiçbiryerde bulamadım Alan arkadaşlar nereden alıyorlar??
würt hemen hemen tüm istasyonlarda mevcut.. bu arada ben bir kere çeyrek depoya 1 kutu boşalttım araba birden kanatlandı ama daha sonra az mazota çok katkı koyduğum için kurumları sökerek rail sensörünü tıkadı.( toplamda 450 tl masraf:)
osman geçmiş olsun, würth mazot katığı enaz 30 lt mazota ilave edilir,enfazla 80 lt ye bir kutu 80 den fazlasına 2. kutu ilave edilir. sen 15 lt ye koymuşsun ve zararını görmüşsün,en azından temizleyici ve kurum aşındırıcı özelliğini görmüşsün.bütün shell lerde mevcut ve her 3 ayda 1 kutu ful depoya ilave ediyorum çekişinde hiç azalma olmadı ilk günkü gibi...
Bu arada sşiteni saatinde sorun var.Şuan bende saat 00:10 ama sitenin saati 20 dakika ileri.