-
Renault - Fiat müşteri memnuniyeti anlayış farkı
İyi günler arkadaşlar,
Malumunuz 2,5 yıl bindiğim puntomu satıp Megane Sport Tourer 1.6dCi almıştım. aracın 1 yıl daha garantisi olduğu için periodik bakımları için yetkili servise gittim. Renault servisinin ilk tecrübesini paylaşmak istedim.
Açıkcası Fiat servisinin bende bıraktığı 2,5 yıllık kötü izlenimden sonra, yalan yok istemeye istemeye sadece garanti bozulmasın diye gittim:
arkadaş adamlar ilgileniyor. bir işini yaptırmak için ustanın, servis danışmanının keyfini beklemiyorsun. işler yarım yamalak bırakılmıyor(!)
resimlerde görebilirsiniz direksiyon ve vites topuzunda çok hafif bir renk değişimi vardı, nasılsa değişmezler diye şöyle yarım ağızla bi sordum bunlara bi çare yokmu rengi atmış gibisinden. Usta şöyle bi baktı; "doğru diyon abi" dedi "hemen siparişini geçelim"
fiat servisindeki "benim değil mi vermicem" politikalarından sonra ciddi anlamda servis ustasının beni Ti'ye aldığını düşündüm. Sonra baktım adam ciddi. arabaya bindi indi, "abi teyp tuşlarından da biri silinmiş, onu da sipariş geçtim" dedi. Baya şaşırdım :) teybin tuşunun silinmiş olduğunu ben farketmemiştim. açma kapama tuşu hafif ağarmış. Fiatta olsa kullanıcı hatası denmesini geçtim "abi bunun biişeyi yok orijinali böyle" der gönderirlerdi.
Yeni direksiyon ve vites topuzu geldi bugün taktılar. Teybi komple sıfırını istediler perşembe -cuma gelince onu da takacaklar. Allah Allah, Allah Allah diyerek servisten çıktım :) umarım birgün fiat servislerini de bu şekilde görürüz
https://i.hizliresim.com/3a9VEO.jpg
https://i.hizliresim.com/RVJvnG.jpg
https://i.hizliresim.com/WZVP7q.jpg
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
hocam gittiğiniz fiat servisinin kötü muamelesinin faturasını bence fiata kesmeyin.
Bende fiatın müşteri memnuniyetinden ötürü fiattan vazgeçmek istemiyorum, bu mesele esasında markalar değilde servisler bazında konuşulmalı.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
fiat, komple direksiyon kopsa elinde kalsa yine değiştirmez. kullanıcı hatası, direksiyonu kendine çok çekmiş koparmışsın der
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
ben kendi aracımın servis kayıtlarını istedim adamlar onu bile vermedi, monitör açıyor al buradan bak diyor. çıktı istiyorum olmaaaaz. foto çekeyim olmaaaz yasaağh. 50 satır veri var gözümle bakarım ezberlememi bekliyorlar.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Doğru diyorsunuz rüstem bey. Ancak Benim 4 farklı fiat servisiyle muhattaplığım oldu 4'ünde de böyle bir ilgi alaka görmedim. aracımı aldığımdan beridir bu forumu takip ediyorum burada yazılanlardan anladığım kadarıyla servislerle ilgili genel kaide; ilgisizlikleri...
direksiyon arızasında 2,5-3 ay verdiğim uğraşı ben biliyorum
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Alıntı:
fct1071 Nickli Üyeden Alıntı
Doğru diyorsunuz rüstem bey. Ancak Benim 4 farklı fiat servisiyle muhattaplığım oldu 4'ünde de böyle bir ilgi alaka görmedim. aracımı aldığımdan beridir bu forumu takip ediyorum burada yazılanlardan anladığım kadarıyla servislerle ilgili genel kaide; ilgisizlikleri...
direksiyon arızasında 2,5-3 ay verdiğim uğraşı ben biliyorum
demek ki biz servisimizden dolayı çok şanslıyız, kıymetini bilmek lazım :)
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Alıntı:
acemi Nickli Üyeden Alıntı
fiat, komple direksiyon kopsa elinde kalsa yine değiştirmez. kullanıcı hatası, direksiyonu kendine çok çekmiş koparmışsın der
direksiyon tuş takımımın boyası aşınmıştı, vites topuzunun dikişleri açılmıştı, el freni düğmesinin boyası kazınmıştı. bunları gösterdim. sipariş verip değiştirdiler. her servisi bir tutmamak lazım
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bi ara puntoyu verip clio almak için ,renault forumlarını araştrıdım,üye oldum,sorular sordum..ama orda da yine aynı durum..kullanıcı hatası,bu modellerin hepsi böyle" gibi anlayışlar orda da varmış."varmış" diyorum ,kullanıcıların söylediği bu..tabi renoda da fiatta da işini layıkıyla yapan servisler vardır ama ben denk gelemedim maalesef (5 farklı fiat servisine gittim istanbulda).
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
sıfır olarak aldıgım megane 2 9 sene kullandım en son bakımda adamlar tornavidayla el frenini çizmiş nasıl becerdıyse gittim hemen yenısı taktılar eve geldım bı sefer saglam olan arka camların otomatık kapanmıyor adamlar bır tarafdan yapıp bır tarafdan bozuyorlardı şikayet ettım sonra arayıp nıye şıkayet edıyorsunuz falan diye aradılar bay sorun yaşamışdım ben servisden servise değişiyor demek kımı dandık kımı ılgılı
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Markadan çok servisin kalitesi önemli.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Klima parcami serviste kirdilar ..farkettim aninda gittim sen kirmissin bize kitliyon dediler .
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
ben hyundai servisi kadar anlayışsız bi servis görmedim en berbatı hyundai dir bence onun haricinde renaultta da baya kavgalarımız oldu servis diye hondanın servisine derim ben en çok ondan memnun kalmıştık
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
2 ay önce tampon ve sağ çamurluktaki çiziklerden dolayı fiat ankara oto servise gittim kaskodan yapar mıyız diye sordum yaparız 1,5 günde rötüş yapar veririz dedi araya yağmurlar girdi malumunzuz 2 ay sürdü boya işleri biraz sakat olur derler neyse geçen gittim yine bu sefer bana elimizde boya yok ara ara bizi arayın bakarız dediler ama aracın 60 bin bakımını yapalım demesini bildiler hemde kazık mı kazık tekliflerleb tan otoya gittim oda yaparız 10 gün sürer demez mi pert arabamı topluyon? neyse boya koruma yaptırıken sonaxa rica ettik ama renk uyuşmadı rötüşlarda artık ya kavaklıdereye rica etcez ya da gitcem sanayide iyi bir rötüşçu bulup yaptırırım ama kavaklıdere dışında bu arabayı hiçbir fiat servisinin önünden bile geçirmem artık
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
ben hyundai servisi kadar anlayışsız bi servis görmedim en berbatı hyundai dir bence onun haricinde renaultta da baya kavgalarımız oldu servis diye hondanın servisine derim ben en çok ondan memnun kalmıştık
honda servisinin de tüplü araçlara alerjisi var:D 2004 yılında tüplü bi crv'si vardı kirvemin. 1 yıllık araç bakıma götürdüğümüzde somalili mülteci muamelesi yapıyorlardı. tüplü biz bakmayız muhabbeti vardı şimdilerde ne durumda bilmiyorum
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Fıat bu servisleri olduğu müddetçe elindeki satışları da kaybeder.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Sadece servis değil fiatın satış stratejisini de değiştirmesi lazım. neden çok tutulan veya efsane olabilecek modellerini murdar ediyorlar. tipo çıktığı zaman tipo'nun emsali bir araç yoktu memlekette. hiç etti bıraktılar arabayı
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Valla şaşırmadım desem yalan olur..Kendi aracı gibi ilgilenmişler..Biz kavgaya gürültüye tartışmaya alışmışız :) garip geldi birden ama sizin için sevindim..Hayırlı olsun diyelim :)
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Valla doğru diyonuz cemil bey. Sabah ta aradılar "abi test sürüşünde göğüsten ufak bi çıtırtı geliyordu perşembe sabahtan bırakın komple göğüsü söküp izolasyon döşeyelim" dediler :D ben bu işi sevdim
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
2 adet megane coupe aracım oldu ve bakımlarını komple serviste yaptım. gerçekten servisleri ilgileniyor ki ben en kuytu yerlerdeki servislerine götürmüştüm. Fransızların genel olarak parça pahalılığı var ama ilgi güzel..
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Kesinlikle bazı servislerin ilgisizligini komple Fiat'a yüklemek olmaz ama gerçektende böyle vurdumduymaz gamsiz servis anlayisi olmaz. Umarim Fiat servisleri de sizin servisiniz gibi olur.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Aracına göre muamele yapıyorlar servisler bir symbol ile megane yada latudite müşterisini bir tutmazlar
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bunu hep söylemişimdir bende. Renault servisleri Vw servislerinden bile kaliteli hizmet veriyor bence.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
hondanın lpg ye bakmama olayını ilk duydum zaten eski seri arabalarının neredeyse tamamı benzinli dizel hondaya pek rastlamadım tabi hal böye olunca piyasada lpg li hondadan geçilmez oldu bizimki benzinliydi ve servis kalitesi çok iyiydi
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Fiatta da birçok servis lpg liye bakmıyor.istanbul anadolu yakasında sadece Kantarcı oto bakıyor lpg li araca.avrupa yakasında deha oto
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Alıntı:
arenas Nickli Üyeden Alıntı
Fiatta da birçok servis lpg liye bakmıyor.istanbul anadolu yakasında sadece Kantarcı oto bakıyor lpg li araca.avrupa yakasında deha oto
Kantarci da lpg ye bakmiyor artik. Gecen yil arkadaşa punto alma arefesinde ekspertiz için gittimizde soylemislerdi. Cok sorun cikariyormus, illallah etmisler.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Abi servis farkı demişsiniz de alakası yok Fiat'ın bütün servisleri aynı. hatta kendisi komple ilgisiz :@
örnek1: punto 2009 modellerin kullanma kılavuzu sitelerinde yok.
fiat.com.tr'ye yazdım "sitenizde 2009 punto kullanma kılavuzu bulunmuyor gönderebilir misiniz vs...
2 hafta sonra gelen cevap: fiat.com.tr'de bulabilirsiniz
:cool: oo valla mı ilk kez duyuyordum diyecektim :siritma:
örnek2: servis kayıtları için Birmot aranır.
cevap: ruhsatla gelirseniz yardımcı oluruz.
öğle sıcağında ruhsatla gidilir, kayıtlar bulunamaz. nasıl olur? falan denilir.
- aa ama sizin araba fiat'mış ben alfa romeo'lara bakmıştım :D
arkadaş elinde ruhsat var punto yazıyor nasıl alfa romeo'ya baktın ki. :siritma:
neyse kayıtlar bulunur ama ayrıntı yoktur.
- buradaki Birmot'da kayıtlar bulunmuyor işlemin yapıldığı Birmot'a giderseniz yardımcı olurlar.
+ orası diğer yakada, ortak veritabanınız yok mu yani?
- yok
+ tamam bu kayıtları verin o zaman
- olmaz yasak
+ ee araba benim adıma, niye yasak?
- hmm yasak işte
Ben fiatın servisine mecbur değilsem gitmem, mahalledeki tamirci daha çok ilgileniyor.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Ilginc anektodlarmis. Doğru soze ne hacet :):)
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bana servis dökümünü vermişlerdi ama bi şekilde karambole geldi.. yoksa öncesinde bir iki defa istediğimde vermediler. Servis kayıtlarını vermemelerinin kanaatimce en büyük sebebi, mesuliyet altına girmemek istemeleri. benim arabaya yetkili serviste 10w40,5w40,5w30 15w40 olmak üzere her seferinde farklı farklı yağ koymuşlar bu en basit örneği. arabam 1.3 multijetti. bir de ben 3 aylık uğraştan sonra direksiyonun city motorunu değiştirttim adamlar değiştirirken "aman ha kimseye deme" diyerek değiştirdiler. halbuki yurt dışında city arızasına ve bunla ilgili değ-işimlere gayet normal bakıyorlar. forumlarda millet yazmış ben iki kere değiştirdim, bende arıza çıkmadı ama yine de yenilenmiş versiyonuyla değiştirdiler gibisinden
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Alıntı:
fct1071 Nickli Üyeden Alıntı
İyi günler arkadaşlar,
Malumunuz 2,5 yıl bindiğim puntomu satıp Megane Sport Tourer 1.6dCi almıştım. aracın 1 yıl daha garantisi olduğu için periodik bakımları için yetkili servise gittim. Renault servisinin ilk tecrübesini paylaşmak istedim.
Açıkcası Fiat servisinin bende bıraktığı 2,5 yıllık kötü izlenimden sonra, yalan yok istemeye istemeye sadece garanti bozulmasın diye gittim:
arkadaş adamlar ilgileniyor. bir işini yaptırmak için ustanın, servis danışmanının keyfini beklemiyorsun. işler yarım yamalak bırakılmıyor(!)
resimlerde görebilirsiniz direksiyon ve vites topuzunda çok hafif bir renk değişimi vardı, nasılsa değişmezler diye şöyle yarım ağızla bi sordum bunlara bi çare yokmu rengi atmış gibisinden. Usta şöyle bi baktı; "doğru diyon abi" dedi "hemen siparişini geçelim"
fiat servisindeki "benim değil mi vermicem" politikalarından sonra ciddi anlamda servis ustasının beni Ti'ye aldığını düşündüm. Sonra baktım adam ciddi. arabaya bindi indi, "abi teyp tuşlarından da biri silinmiş, onu da sipariş geçtim" dedi. Baya şaşırdım :) teybin tuşunun silinmiş olduğunu ben farketmemiştim. açma kapama tuşu hafif ağarmış. Fiatta olsa kullanıcı hatası denmesini geçtim "abi bunun biişeyi yok orijinali böyle" der gönderirlerdi.
Yeni direksiyon ve vites topuzu geldi bugün taktılar. Teybi komple sıfırını istediler perşembe -cuma gelince onu da takacaklar. Allah Allah, Allah Allah diyerek servisten çıktım :) umarım birgün fiat servislerini de bu şekilde görürüz
https://i.hizliresim.com/3a9VEO.jpg
https://i.hizliresim.com/RVJvnG.jpg
https://i.hizliresim.com/WZVP7q.jpg
+1,000,000 [emoji2]
Fiat servisinden memnun olanlar mi var[emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33]
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bende Fiat servisinin bana attigi kazigini anlatayim. Arabayi sifir aldik. Garanti bozulmasin diye mecbur yetkili servise goturuyoruz. Neyse garanti bittince arabayi sanayiye goturelim dedik. Sanayide ayni parcalari ve hatta daha kaliteli yagi daha ucuza degistiriyorlar. Bu iscilik parasi altinda saplamiyorlar. Arabayi sanayiye goturduk. Polen filtresi olmasi gerenden cok daha uzun cikti katlanip meger bu i.neler benim arabaya kullanilmis doblo filtresi takmislar les durumdaydi. Yag cok kotu durumdaydi muhtemelen yagi da degistirmedi bu ibn.ler. Onun icinde ozel bi katki maddesiyle motoru temizlettim. Ben bu kalite anlayisini butun fiata mal ediyorum ki fiat yetkili servise gidip de isini dogru duzgun halledebilenlerin sayisi cok azdir. Demek ki Fiat sikayetleri filan dikkate almiyor saplayin sapladiginiz kadar diyor. Arabanizi fiat yetkili servisine goturunce mutlaka basinda bekleyin bekletmezlerse de eski parcalari mutlaka isteyin.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bu yazdıklarınızın değişik şekilleri forumda baya dillendiriliyor aynen dediğiniz gibi fiat servisinde ya başında bekleyeceksiniz ya da çıkan parçaları isteyin. ben demediğim halde başında beklemediğim halde renault servis çıkan parçaları tutmuştu ne yapalım dediler. atın dedim.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Fiat servislerinin %98i kötü açık ve net...
Valla imrendim.
Bir göğüs çatlağı için milleti koyun gibi meletiyorlar. Daha ne olsun. Demek renault da olsa tak değişecekler...
Hayırlı olsun hocam güle güle kullanın
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Fiatın Allah canını alsın.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bir daha fiat almam.Servisleri de arabası da vasat..Ev borcu ödediğim için kısa bir süre bu rezil arabaya biniyorum.Borcum bittiğinde Allah zarar ziyan vermezse orası burası kendiliğinden çatlamayan kapısından çatısından kronik sesler gelmeyen bir araç alacağım..
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
bir kaç arkadaşın dediği gibi bu insanlıkla ve servisle alakalı bir durum. bende önceki arabamı aldığım hafta sivasta baktıramadığım için mersine taşındığımdan burda baktırmak istedim neresinde ne var bişi varmı yapılacak die. adam daha arabayı görmeden kaputu açmadan değiştinmi diye sormadan yeni aldım sivasta baktıramadım bir bakarmısınızdedim, kaç km de dedi. 12 yaşında 28 binde dedim. bana sıraladı triger kayışından bir başladı alt alta bi dünya para.
bu dediklerinin tamamını 2,5 yıl sonra 1/4 fiyatına yaptırdım. 1 yıldırda gp ye biniyorum bir kere olsun gitmedim. dışarda güvendiğim ustam var herşeyimi hallediyor sağolsun.
sonuç olarak insalık insanlık insanlık.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
insanlarla da alakalıdır ancak müşteri hizmetleri anlayışıyla da alakalı. Servisten geldikten sonra Renault genel müdürlüğünden arandım. ne yaptırdınız hangi işleri yaptırdınız, yapılan işlemler sorununuzu çözdü mü, personelin davranışlarından memnun musunuz, servisin parça tedarik anlayışını beğendiniz mi, şahsi de olsa herhangi bir şekilde memnuniyetsizliğiniz oldu mu diye tekrar tekrar sordular. fiat servisinde 40 dakika servis girişinde bekleyip de derdin nedir diye sorulmadığını hatırlıyorum. bu nedenle kesinlikle fiat müşterileri fiatın bu tutumunu bu müşteri memnuniyeti anlayışını haketmiyor.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
geçenlerde bu göğüs çatlağı muhabbetine arkadaşın gp sini servise götürdük ve kafadan sorulan soru "aracınızın periyodik bakımlarını yada diğer işlemler için servise mi gelmiştiniz?" arkadaşım tesbihini şöyle bir sıktı aha dedim girecek adama ama sakin kalıp "kardeşim her gelğimizde 3-5 iteleyip 100liralık masraf için 200-300 veriyoruz alışkanlık mı yapsın istiyorsununz" dedi ve o kibar görünümlü servis görevlisi "aracınızı servise getirmiyorsanız göğüs çatlağıyla ilgili birşey yapamayız" dedi...nasıl iştir yahu bu?! adam akıllı fyat politikanız mı varda her zaman size gelelim yada memnun mu bıraktınızda size gelelim? ben zaten 2 yıldır gitmiyorum yetkili servise ve çevremedeki kimseyede tavsiye etmiyorum.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Bizler bilinçli tüketici olabilsek onlarda olmasını istediğimiz gibi olmak zorundalar.
Bakın şunu dahi yapamıyoruz. 100 lerce bu araçlara sahip bir forumda bir araya gelip birlesemiyoruz. Aramizda çok iyi yabancı dili olan vardır. Bir ornek şikayet dilekçesi yazılarak ve bunu araç sahibi bizler imzalayıp sikayetlerimizi merkezlerine iletebiliriz. Bu buyukte bir ses getirir ve buradaki servislerede bir ayar çekilmesine neden olur diye dusunuyorum.
Valla bu benim hayal gücüm, olur yada olmaz bilemem, olursa 5 dakikalık bir zamanımız ve 5 TL pul paramiza malolur. Banane diyorsakta hem almaya hemde şikayetçi olmaya devam edecegiz demekki. Saygılar.
-
Ce: RENAULT - FİAT müşteri memnuniyeti anlayış farkı
Alıntı:
edll Nickli Üyeden Alıntı
Bizler bilinçli tüketici olabilsek onlarda olmasını istediğimiz gibi olmak zorundalar.
Bakın şunu dahi yapamıyoruz. 100 lerce bu araçlara sahip bir forumda bir araya gelip birlesemiyoruz. Aramizda çok iyi yabancı dili olan vardır. Bir ornek şikayet dilekçesi yazılarak ve bunu araç sahibi bizler imzalayıp sikayetlerimizi merkezlerine iletebiliriz. Bu buyukte bir ses getirir ve buradaki servislerede bir ayar çekilmesine neden olur diye dusunuyorum.
Valla bu benim hayal gücüm, olur yada olmaz bilemem, olursa 5 dakikalık bir zamanımız ve 5 TL pul paramiza malolur. Banane diyorsakta hem almaya hemde şikayetçi olmaya devam edecegiz demekki. Saygılar.
Hocam kesinlikle katılıyorum valla. Bir buluşma icin bile birlesemezken bu dediginiz gercekten zor. Ama imkansiz da değil. Belki de bi Mercedesimiz olmadigindan Fiat servisleri bunlar nasılsa bise yapamazlar diyorlardir. Ama hic olmadi bir Renault servisi kadar olsalar kafi...