Krank Mili Sensör Arızası
Merhaba arkadaşlar, aracımda 4 aydır bir arıza var sebebi ise ise tam olarak nedir bulunamamıştı. Bi ara aküden dediler aküyü değiştirdim fakat arıza yine devam etti. Arıza şu; araç ayda bir iki defa sabahları zor çalışıyor ve çalıştıktan sonra motor arıza ışığı yanıyor ve sonrasında devir saati çalışmıyor sıfırda duruyor ve o şekilde kullandığımda fazla gaz yemiyor mesela 3.vites ile çıkabileceğim bir rampayı 1.vites ile çıkıyordum. Sanayide usta arızayı cihazda göremediğinden arıza olduğu anda aracı stop ettirmeden getir demişti, bugün sabah arıza yine yaptı bende ustaya götürdüm ve arızanın krank mili sensöründen olduğu anlaşıldı. Yarın sabah ustaya bırakacam bakalım sorunu çözebilecekmiyiz?
Yalnız benim merak ettiğim şu, bu krank mili sensör arızası ile ilgili biraz araştırma yaptım, bu arızayla birlikte araçta titreme silkeleme, çekişten düşme, üst devirlerde yığılma yakıt tüketiminin artması gibi gibi sorunlar görünüyormuş.
Bende bunlar tam olarak var diyemem ama ocak ayında 80 bin bakımı yapıldı ve triger kayışı değişti o günden sonra yakıtta artış olmuştu ve arızada bakımdan kısa bir süre sonra çıktı. Aracın performansından ise memnun değilim ama 1.4 77 hp araç anca bu kadar olur diye düşünüyorum ve arada rölantide iken titreme oluyor motordan belirli aralıklarla 3 4 saniyede bir kırrrrrrr diye bir ses yükselip azalıyor.
Acaba sizlerden bu krank mili arızası yaşayıpta performans titreme yakıt artışı yaşayan varmı? bu sensör gerçekten bunlara neden olurmu?
Birde bu sensörü temizleyip tekrar kullanıyorlarmış, temizletmek mi iyi yoksa yenisi ile değiştirmek mi ve değiştirirsek maliyeti ne olur?