Panik frende devreye giren dörtlü
merhaba arkadaşlar, panik frende devreye giren dörtlülerin devreye girmesindeki mekanizma ve kriterler nedir tam olarak bilen var mı. arabamı ilk aldığımda arkadaşım dur şunun frenlerini bi kontrol edelim deyip ani fren yapmıştı o zaman anlamıştık böyle bir sistemin olduğunu. böyle bir durumla karşılaşmadığım için olmadı tabiki bir daha. neyse aradan 1 sene kadar bir süre geçti (periyodik bakım için servise girdi bu ara), acaba dörtlüler ne kadar süre açık kalıyor? frenden ayağı çekene kadar mı yoksa araba durduktan sonra mı kapanıyor diye denemek istedim, yok arkadaş bir daha devreye sokturamadım, ne yaptıysam olmadı. o zaman denediğimizde hızımızın 60 civarı olduğunu tahmin ediyorum. şimdi bu hızlarda deniyorum olmuyor. araba cayırdıyor abs devreye giriyor yok. acaba algılama g-sensorden mi oluyor frenlermi zayıfladı yeteri kadar duruş ivmesi yapmıyor, gayette kısa mesafede duruyor (sanırım). acaba servise girdiğinde bilgisayara bağlanmıştı kapatıldı mı yanlışlıkla. hız mı yeterli değil anlamadım. bilgisi olan var mı, aydınlatırsa sevinirim, iyi günler.
Panik frende devreye giren dörtlü
Alıntı:
Evren_c Nickli Üyeden Alıntı
Düşük hızda, yoğun trafikte debriyaj fren yapılabilir belki aracı boğmamak adına ama 50 km/s ve üzeri hızlarda gerek yok zira motor freni de yapmış oluyorsunuz bu şekilde. Hem de boş yere debriyajı yememiş olursunuz.
Öte yandan araç vitesteyken fren yapıldığında, araba harekete devam etmeye çalışacaktır, bu da fren mesafesini uzatabilir diye düşündüm şimdi... Ama yine de panik fren harici frenlemelerde debriyaja basmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Bunun detaylarını iyi araştırmak lazım, hız azalınca zaten vites değiştirmek zorunda kalınacak ve debriyaj kullanılacak. Transmisyonu devre dışı bırakmadan yapılan frende birde motorun etkisini durdurmaya çalışılacak. Yukarıdaki arkadaş debriyajla frende dörtlü devreye girmez demiş. Bu durumda hem panik hem acemi işi bir duruş olmuyormu; fren mesafesi uzuyor ve araba stop ediyor. Bunda bi sıkıntı var sanki. Fren debriyaj kombinasyonu muhakkak bi yerlerde tartışılmıştır, onları bir incelemekte fayda var. Arabayı yavaşlatmak istiyorsan gazı kesersin, frene basarsın (vites değiştirmeyi gerektirmeyen ufak yavaşlama) yada debriyaj+fren doğrusu gibi geliyor bana hız ne olursa olsun.
Panik frende devreye giren dörtlü
Alıntı:
onurgenc87 Nickli Üyeden Alıntı
Ben dün ışıklarda önümdeki araçla mesafem 30 m. civarı yeşil ışık yanıp sönmeye başladı ben de yetişeyim diye gaza yüklendim. Önümdeki adam yeşil yanıp sönerken freni kökleyerek durdu sanki kırmızı yanmış gibi. aniden frene bastım 1 metre kala anca durmuşumdur ama benim de 4 lü yanmadı önceden yanıyordu bozuldu herhalde :D
Yok bozulmamıştır, anlıyoruzki artık devreye girmesi için bazı kriterleri var beyimizin :)))
Panik frende devreye giren dörtlü
Panik frende devreye giren dörtlü
Alıntı:
thkrkmz Nickli Üyeden Alıntı
bunlarda fren lambaları yanıp sönüyor ama yada benmi yanlış görüyorum
Araçlar farklı zaten, öyle olanda var dörtlüleri hızlı yakanda, yavaş yakada var mantık aynı
Panik frende devreye giren dörtlü
Çok deneme yapma şansım oldu. Tamamiyle aracda durma esnasında oluşan negatif ivme tetikliyor ve bu ivme kalktığında flaşör duruyor, bende böyle. Bazı arkadaşlarda kasisten ve tatlı oyuklardan hızlı geçerken devreye girmesinin sebebi de bu. Ancak bazı arkadaşlar frenden ayağını çekmediği sürece flaşörün yanık kaldığını belirtmişti, bu durum bende oluşmuyor, araçlar ve sistemler aynı olmayabilir.