Hyundai i30
arabanın özellkleri yukarıdaki linkte mevcuttur.... görüşlerinizi bekliyorum çokta itici gelmedi ama fiyatları biraz yüksek 33000 küsürden başlayıp 44000 aralığında özellikleri c segmentine giriyo anladığım kadarıyla
Printable View
Hyundai i30
arabanın özellkleri yukarıdaki linkte mevcuttur.... görüşlerinizi bekliyorum çokta itici gelmedi ama fiyatları biraz yüksek 33000 küsürden başlayıp 44000 aralığında özellikleri c segmentine giriyo anladığım kadarıyla
Özellikleri fazlada olsa motor gücü ve işçilik kalitesi zayıf bir araba kanımca.Daha önceki modelleride bunu gördük.
40.000 ytl bu araca vermek yerine 41.000 ytl ye GOLF TSI alırım daha iyi
Fiyatı adı hyundai olduğu için fazla geliyor bizlere çünkü bu paralara bülentin dediği gibi çok daha iyi arabalar alınabilir.Banada itici gelmedi hoş olmuş bu İ30.C segmentinde bir araba bencede, bundan dolayıda fiyatı bu civarlarda olacaktır.Bir canlı olarak inceleyelim o zaman tam anlarız.
Hyundai ne yaparsa yapsın avrupada satış yapamaz.
32 milyardan başlıyorsa bizde de satamaz
ama araç gerçekten tasarım olarakta özellik olarakta hoşuma gitti... ama o parayı ona verirmisin deseler hayatta vermem onun yerine emition 90 bg gp alırım daha iyi hemde skywindow lu ozaman ne eksiği kalıyo bu arabadan... bişileri etkeilemesi lazımki gp kullanan biri olarak arabamdan vazgeçip i30 alayım eğer c segmenti olarak satılıyosa hiç almam... golf ve fiatın gelecek olan brovosu varken...ama şunuda söliyeyim eğer bravo bu fiyatlarla gelirse gerçekten satış rakamı olarak çok zorlar rakiplerini....ayrıca arabanın arka tarafı özellikle yeni kasa corsa başta olmak üzere kia rio hb e tamamıyla çok benzito bana göre...uzakdoğunun fuarlardaki hırsız tasarımcıları iş başına geçmişler anlaşılan...
reklamını dün akşam tv de görünce merak edip hyundainin sitesinde küçük bir araştırma yaptım tasarımı, iç dizaynı hoş bir arabaya benziyor ama pek çok markadan çalıntı yapmışlar arkası bmw1 serisinin sanki kopyası olmuş ön taraf ise sanki ford opel kırması gibi olmuş ama iç dizaynını beğendim doğrusu ancak bu fiyatlarda bu araba satmaz 28-29 gibi fiyatlardan çıksa idi eminim ki peynir ekmek gibi kapışılırdı ama bu şartlarda satması çok zor be çekik gözlü korelilerin biraz daha inmesi şart :)
arka stoplar mercedes a serisine benziyor.bagaj kapagi da bmw 1serisine benziyor.
https://arabam.e-kolay.net/arabamtes...rcedes3_xx.jpg
tıklayın ve izleyin
YouTube - Hyundai i30 rij-impressie
YouTube - Hyundai i30 at Geneva
YouTube - Hyundai i30
uzaktan cok hoş gözüküyor ama yakından bakım incelemek test etmek gerekir ama doğrusunu söylemek gerekirse bu paraya nerdeyse bmw 1 serisi zaten alırsın
bence aracın görünüşü filan o kadar da çekici değil.fiyatı hyundai için çok fazla.accent era daki yol tutuş filan yada direksiyonun hafif olması gibi durumlar varsa bu araç yerinde sayar.golfün fiyatlarına yakın fiyatları var.aynı seğmentte galiba.buradaki plazada var bi ara inceleyip size bilgi veririm.
bence çok güzel bir araç olmuş tasarımı falan hoş denebilir ama alır mısın deseler almam bravo yu beklerim o daha ii bence
Güzel bir iç-dış dizaynı var. Motorlarıda iyi gibi. Özelliklerde bence sınıfının standartlarında. Ama çok pahalı. Bu fiyatlara C segmentinden pek çok model var. Bu fiyatlarla kendini kanıtlamış rakipleri karşısında pek şansı yok bence.
Ama belli de olmaz. Burası Türkiye...
Aracı bugün detaylı bir şekilde inceledim.Hyundai I30 ile imajını değiştirmeyi planlıyor.Zaten tasarım ve üretiminin de Avrupada yapılması bunun bir göstergesi.
İç mekan işçilik ve malzeme kalitesi eski modellere hiç benzemiyor.C sınıfı ortalamalarına gelmiş oldukça kaliteli bir üretim olmuş bana göre.Benzinli ve dizel motorlar kağıt üzerinde gerek tüketim gerek güç değerleri olsun oldukça etkileyici görünüyor.Donanımı fena değil (6 hava yastığı, abs-ebd, dijital klima, soğutuculu torpido, usb port-ipod standart)Üst donanımda lastik basınç göstergesi, katlanan ayna ve kararan dikiz aynası, esp, aj, ısıtmalı koltuk gibi donanımları eklemiş firma.Bagaj sınıf ortalamasının biraz gerisinde olabilir(340lt)Koltuk kumaşı ve derisi, kapı kaplamaları kaliteli görünüyor.Tabi sınıf atladığını söyleyen Hyundai buna göre fiyat belirlemiş.1.6 crdi 115bg baz versiyon fiyatını 36500YTL ye düşürebildik:)Bir üst donanımda fiyat 40000YTL ye ve en üst donanımla 44000YTL ye çıkıyor(Dizeller)İlerleyen aylarda 90bg lik dizel versiyon da ürün gamına eklenecekmiş tabi yine otomatik vites seçeneği de geliyor (90bg lik dizel dışındaki modellere)
Henüz test sürüşü yapamadık test aracı olmadığından:)
Bana göre Hyundai kompakt sınıf için kaliteli bir araç üretmiş.Tabi tasarımı bana pek hitap etmiyor.Fiyatı ise, rakiplerine göre ucuz otomobiller üreten Hyundai için biraz yüksek gibi.Zaten yeni bir üretim, ilk zamanlarda fiyatı düşük tutmaları gerekirdi.Tr de bu fiyatlarla satması biraz zor.Bu fiyata gider Focus alırım diyenlerin sayısı oldukça fazladır heralde:)
önden opel yeni astra arkadan mercedes in bir modeline yandan da bmw nin 1 serisine benzettim ben bu aracı pek asil gelmedi sanki bana
valla bana pek tasarım olarak iç açıcı gelmedi... insanlar artık bi araba alırken tasarımına çok dikkat ediyolaryani yukarıdaki yazılardan da anlaşılacağı gibi bi çok arabayla bi çok benzerliği var hemde oldukça fazla...bi araba alınacaksa tasarım olarak yeni bişeyleri modern bi tasarımı olmalı...hyundai kendi içinde bi devrim yapmış olabilir ama piyasa rekabeti olarak ek olarak bişi sunmamakta...ee aynı fiyat aralığındaysa oturmuş bi bi otomobil varken neden yeni çıkmış ama tasarımı ve sundukları bakımından diğer rekabette olacağı otomobillerle aynı olan araba alayım...yani hyundai i30 almam için bi neden görmüyorum...gpyi alırken sınıfının devrim otosuydu bana göre kaldiki tasarım olarak donanım olarak üstün bi araçtı sınıfında çıtayı yükseltti... görüyoruzki yeni çıkan ve çıkacak olan bütün arabalar gpden izler taşıyacak neden kopya edilen biaraç varken kopya edilmi bi araç alayım...
Bu sınıfta Toyota bile Auriste 3000 YTL indirim yapmak zorunda kaldı. Hyundainin bu fiyatlarla bu arabayı satması çok zor. Pazar zaten küçük. Satamaz. Tasarımda da bir bütünlük yok. Sadece plazalarda bir çeşitlilik olur o kadar :)
büyük beklentiyle girmişti auris türkiye piyasasına ama beklenen satış rakamlarına ulaşamadığını biliyorum... bide sanki çok abartıldı auris mükemmel araba mükemmel tasarım filan diyenler oldu... satılmakta zorluk çekmesi ilginç...
auris ten çalıntı:fish0000:
araca bugün bakabildim.görünüş olarak iyi bir araç.performansı çok iyi.virajlara güvenli bir şekilde girebiliyorsunuz.çizgisinden çıkmıyor.donanım olarak da iyi.aracın almanyada üretiliyor olması hyundai için büyük bir artı.alman aracı havası var araçta.göstergeler mavi ışıklandırılmış.hoş bir görüntü var.sonatanın göstegelerinden esinlenmişler.koltukları çok rahat.
Hoş araba şehir içi için ideal. Ama hyundai işte. Beklendiği kadar ilgi göreceğini düşünmüyorum.
Yok ya bence Bravonun,Astranın,Focusun havası yok bu araçta. Heryerini ayrı bir yerden esinlenmişler.
Ama donanım çok iyi, kabul etmek gerekir. ben bu kadar tahmin etmezdim.
Tasarım iyi olmayınca boşa gitmiş maalesef.
Bir de Hyundainin araçları çok ağır. Dizeli 1366 kg. D sınıfı sedan dizellere bile yakın bir değer. Bu da performansa direkt etki etmiş. benzinlisi de aynı şekilde. 122 hp ama 0-100'ü 11.1 sn. Bizim GP Starjet 95 hpden sadece 0,3 sn daha iyi. Bu da pratikte fazla hissedilmez. Tüketimler de yüksek.Motordan alınan güç yola aktarılırken çok kayba uğruyor.
Dün autocar aldım.i30 korede üretiliyormuş.
ingilizler test etmiş.1.6 benzinli.ortalama 9.3 l test tüketimi
farklı bir tarzda fabrika verisi ile uzaktan yakından alaka yok denilmiş.
zaten hyundai nin dizelleri dahi çok yakıyor.bunlar bilinen gerçekler.
ayrıca yeni kasa impreza nın da 32.900 den başlıyor olması.(4x4 ü geçtim alaşım jant dahi standart)
hyundai nin 3 ay sonra tıpkı toyota auris gibi 3 milyar indirmesi gerektiğini gösteriyor.öyle kurallar yeniden yazılıyor bilmem ne gibi reklam geyikleri ile iş yapamazlar.
sonuçta avrupa üretimi bir araç değil.kasa da ağır.
sadece 1.6 115 lik dizel motor iyi ama o da bence 40-44 milyar etmez.
Akına katılıyorum , çok pahalı . Hyundai ye o parayı veren çok az insan çıkar .
Araba Güzel Tipki Bmw116 Ama Pahaliymiş
ben bugun kullandim..ama gp min yerini asla tutmadi tutamaz....
Anlaşılan tasarımı Avrupa da üretimi ise yine evinde yapılıyor.Ben gerek tasarım gerekse üretim olarak Avrupa Merkezli olduğunu duymuştum.Tüketimin ise 9 lu çıkması hiç iyi olmamış.Bence de en azından 3000YTL lik bir indirim gerekiyor.
Edindiğim bilgiye göre birkaç gün öncesine kadar Tr de henüz satış olmamıştı.İki gün öncesinde ise 4 tane satıldığını duydum:)
bu arabaya neresinden baksam bi arabaya benzio bi yerden baksam kia ya bi yerden baksam bmw bi yerden baksa mercedes...
arkadaşlar fotoların hepsinde jantları bi garip duruyor. photoshopla koymuşlar :D logo ters kimilerinde, kimilerinde disk fren yarım, kimileri düşük çözünürlük,kimileri oturmamış ws ws :D
eskilerin bir deyişi vardır,'nevi şahsına münhasır'derler,yani kendine özgü demektir.günümüzde bu tanıma uygun araçlar(golf,punto vs,)gibi.bu anlamda i30 farklı araçların görüntüsünden oluşmuş gibi duruyor,yani kendine özgü bir tarzı.ben göremedim
Bugün Hyundai İ30 1.6 Style VGT 115Hp Dizel ile test sürüşü yaptım.
İzlenimlerim;
Donanım: Gerçekten iyi. 4 cam da tam otomatik ve hepsi sıkışma önleycili, Deri kombinasyonlu koltuklar ve diğer kaplamalar gerçekten iyi (Style Plusta tamamen deri koltuklar ve sunroof standart). Baz donanımdan itibaren otomatik klima vs. Bu konuda eleştirilecek hiçbir yanı yok arabanın.
Motor: Hyundai ve Kia'nın diğer 1.5 110 Hplik motorlarında ivmelenme için 2500 deviri beklemek gerekiyordu. Bunda 2000 devirde etkili ivmelenme başlıyor. O sorunu düzeltmişler. Ama bu sefer de 3500 e gelince araba aniden çekişten düşüyor. Diğer dizellerde 4000-4500e kadar çekiş iyi. Etkili kullanılabilen devir bandı kısa olmuş.
Yalıtım: Motor sesi çok az ama yol sesi fazla
Yol tutuş: Bu araç C sınıfı olmasına rağmen GPden daha iyi değil. Dingil mesafesi sınıfının en uzunuymuş (2650 mm) Ama olumlu etki yapmamış. Dizel motorun ağırlığının ters etkisi olabilir. Çünkü araç sınıfına göre çok çok ağır. (1360 kg)
Sürüş rahatlığı: Görüş açısı fena değil. Süspansiyonlar da iyi ayarlanmış.
Tasarım: İçi bence çok iyi ama dışı olmamış bence. tabi kişiden kişiye değişir. Bu arada göstergeler de şık olmuş.
İşçilik: Bence baya iyi.
Fiyat : Yüksek.Aralıkta 2-3 milyarlık indirim bu araç için şart
Bugün bende deneme sürüşü yaptım aracın çok seri bir şekilde ivmelendiğini ama yol tutuşunun GP ile kıyaslandığında hissedilir derecede kötü olduğunu söyleyebilirim.