Chip Tuning Dyno sonuçları
Aracım 20000km kadar chip tuning yapılmış şekilde kullanıyorum. Dyno testine yeni girebildim. Euro-5 motor stok hali 75ps. Chipli hali güç yaklaşık 95hp, tork yaklaşık 228nm çıktı. Vites değişimlerinde ve ani yüklenmelerde hafif duman var. Onun dışında duman yok denecek kadar az. 4. viteste 4800 devire kadar zorladık üstelik.
Ynt: Chip Tuning Dyno sonuçları
Alıntı:
aykut_1914 Nickli Üyeden Alıntı
maşallah :)
Bence motor ömrüne eksisi hala muallak bu chip olayının
90lık la 75lik punto arasında, şanzuman, baskı balata, fren sistemi, turbo, yakıt pompası, manifold gibi farklar var. Mühendisler salakmı bukadar parçayı değiştirsinler?
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.
Ynt: Chip Tuning Dyno sonuçları
Aracı 90lık yapmak için sadece yazılım degil, ciddi bir mühendislik çalışması, hesap ve testler için iş saati ve motor işletiminde, aktarma organlarında ve hatta fren sistemine kadar yapısal değişiklik yapılması gerektiğidir.
İşin özü, motor gücünü arttırmak sadece enjektör zamanlamalarıyla yazılımla yapılacak kadar basit değil.
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.
Ynt: Chip Tuning Dyno sonuçları
Alıntı:
segin Nickli Üyeden Alıntı
ozaman benim tez'imde ters bir durum yok yapılabilir yani.ve
bir zararıda olmaz ozaman
Cok pardon, egzoz sisteminde farklar varmış ve euro5 motormuş.
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.
Ynt: Chip Tuning Dyno sonuçları
Alıntı:
CoachK Nickli Üyeden Alıntı
ben resimde bi şeyi anlamadım, dyno da aldığınız veri 95hp lik veri krank da mı ? Teker de mi ? Eğer krankda 95 ise tekere ne kadar verdiği önemli. Motosikletlerde bu 10-12hp civarıdır. O-ringli özel zincirler ve shifter ile bu kayıp 8-9hp ye düşürülür. ciddi fark yaratır. Chip tuning yapıp 90hp üzerine çıkmak güzel ama tekere aktarılan güç de önemli. Haziran ayı gibi 20.000km bakımından sonra bende chip yaptırıcam, merak ettiğim için sordum.
Ben anladım. Arkadaşımız o dyno testi için 100tl para vermiş.
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.