Bence euro-5 daha fazla yakıyor gibi geliyor. Fikri olan yada bilgisi olan var mı dizel hakkında?
Printable View
Bence euro-5 daha fazla yakıyor gibi geliyor. Fikri olan yada bilgisi olan var mı dizel hakkında?
aracınız 10 bin km yi daha geçmediyse çok yakması normal , bakımdan sonra belli oluyor fark , aracı aldığınızdan beri uzun yola çıkmadıysanız mutlaka çıkın , ilk uzun yoldan sonra arabadaki çekiş ve tüketim çok fark ettiriyor
iki motorda aynı cc aynı beygir ise ve kasada aynı kasa ise Euro 5 motor daha az yakar ancak Euro 4 daha performanslı olur.. (kendi fikrim)
Sadece karbon salinimi farkli diye biliyodum bak simdi merak ettim bende.
Sent my iPhone using
Küçük bir araştirmadan sonra onceki yazdigim gibi sadece co2 saliniminda fark var. Euro 5 ve 4 yakit olarak oncekilerden daha az ve birbiriyle ayni. Avrupa birliginin sitesinde cevre kirliligiyle ilgili bir bolumunde ve wikianswers ta detayli olarak anlatimlar mevcut. Euro 6 motorlarda sadece dizeller icin duzenlemeler varmis.
Sent my iPhone using
Zamanında aracı almadan önce araştırma yaparken E5 motorların avrupada 85 bg olarak geçtiğini görmüştüm.
E6 ne zaman geliyormuş ?
2014
Sent my iPhone using
https://europa.eu/legislation_summar.../l28186_en.htm
Guzel bilgiler var.
Sent my iPhone using
Peki E6 motor yakıt ve performans olarak şimdikilerden avantajlı olacak mı ? Yani baya fark olucakmı yoksa E4 - E5 farkını bi filtre ile yaptıkları gibi bi durummu olucak.
bildiğim kadarı euro 4 ün bakımı euro 5 e göre daha ucuz oluyor :)
Partikul filtresini gelistirirler al sana e6 :)
Avrupa birligi baski uyguluyomus azaltmasi icin ureticilere. Yakita cok etki edecek bisey degil bu. Zaten bi cok kiside aliyo ya dpf yi iptal ediyo ya da uzerinde oynama yaptiriyo chip falan yaptirirken. Bi onemi yok yani.
Sent my iPhone using
Bu kadar filtreleme sanki motoru boğuyor gibi geliyor bana. Madem emisyon değerleri hala çok yüksek ve bu motorlar dünyanın geleceği için sorun teşkil ediyor, o zaman tamamen elektrikli yada hidrojen yakıtlı araçlara geçelim. Bu şekilde bi kanun çıkarsa ve heryer için geçerli olursa seve seve aracımı değiştiririm.
10 numara yağ yakmaya devam eden mutlaka olur :)
Sent my iPhone using
Hissedilir bi fark olacağını sanmıyorum yakıtta..
DPF yakıtta yaklaşık yüzde 10 fazla yaktırıyor ne yazık ki... tecrübe ile sabittir...
kesinlikle yanlış bir tespit...
1,5 yıl grande punto kullandıktan sonra punto evo euro 5 motora geçtim.
şunu kesinlikle söyleyebilirim ve motor verilerinden de bakabilirsiniz. euro 5 motor 1500 dd euro 4 ise 1750 dd de turbo devreye giriyor. bu konu çok önemli.
euro 5 motorla şehir için yogun kullanımda euro 4 göre daha az yakarsız. tabi bu fark çok az olur. 3 senedir aynı yolları kat ediyorum grande punto da hep denemişimdir ortalama 5.9 - 6 arasında oynardı. evoda ise ortalama 5,5 -5,7
Aynı motorlardan bahsetmiyoruz. Elma ile armut karşılaştırıyorsun. Aynı motorların DPFli ve DPFsiz olanlarını karşılaştırmalısın.
Bravo'larda, DPF ortalama yüzde 10 fark ettiriyor. 105lik dizeller bizim 120'liklere göre daha tutumlu, nedeni ise DPF nin düzenli olarak rejenerasyona maruz kalması..
euro 5 ler kağıt üstünde daha az yakıyor..
euro 5 motordon bahsedilmiş euro 5 motorun dpf siz modeli varmı bilmiyorum. benim bildiğim euro 4 ( grande puntodaki) birde euro 5 Şuan kullandığım. dpf li kullanıyorum kısacası grandeninkinden alt devırde daha atak ve daha az yakıyor.
Euro 5 motorların DPF'siz olanları Euro 4 motorlardır.
Bir motor Euro 5 ise, Euro 4'ten daha az yakıyor anlamına gelmez. Motorlar sürekli geliştirildiği için yeni nesil motorlar çoğunlukla önceki nesillere göre daha az yakarlar. Ancak burada dikkat edilmesi konu, cetirus paribus, yani tüm diğer etkenler sabit iken motorların nasıl yaktığıdır.
Örneğin, Euro 5 motor teknolojisini, Euro 4'te kullanırsanız, Euro 4 motor aynı Euro 5 motordan daha az yakar. Niye derseniz, Euro 5 motordaki DPF yakıt tüketimini arttıran bir sistemdir. Zira DPF'nin kendini temizleyebilmesi için fazladan mazot yakması gerekir. Bu da ortalama tüketimi arttırır. Buna ek olarak motorun gücü arttıkça kurum oranı da artar ve DPF daha çok kirlenir. Bu nedenle benim aracımın DPF'si sizin aracınızın DPF'sinden çok daha fazla kirleniyor ve daha fazla rejenerasyon yapıyor. Sizin aracınız 75 bg iken benim aracım 150 bg civarında...
Euro 5 motorlarda DPF iptalinin ardından tüketimin yüzde 10 kadar düştüğü görülmüştür. Bunu bu işlemi yapan kullanıcılar söylüyor.
Daha öncede yazmıştım fazla uzatmaya gerek yok. 1,5 yıl grande punto kullandım yaklasık 1 yıldırda evo kullanıyorum. grande punto varkende evo varkende aynı yolu işe gidip gelmek için kullanıyordum.önceki aracımda 30 000 km de ve map ve maf sensörünün temizliğine kadar bakımlı şimdiki kullandığım araçta 24 000 kmde aynı şartlarda. grande o yolda 6 evo ise 5,6 yakıyor. dpf li arac fazla yakar söylemi sizinde dediğiniz gibi euro 5 te kullanılan motorun bağzı aksamları yeni teknoloji ile yapıldığı için ortadan kalkmış durumda.yani son yazınıza istinaden dpf araca biraz fazla yaktırır ama teknoloji farkı olduğu için bu yakıt farkı ortadan kalkmıştır.( max tork 1750 dd den 1500 dd inmesi gibi )ben bunu görüyorum.
ARacın Euro 5 motoru oldugunu nasıl anlarız ?
Aracim 2009 t-jet euro 4 mu euro 5 mi
GT-N7000 cihazımdan 2 ile gönderildi
ben aracıma hangi motorini almalıyım? 1.3 dizel 2009 model 90 hp. genelde opet fulforce olan var 2,34 ltsi olanı alıyorum, birde aynısının 2,27 ltsi olanı var? size hangisi daha iyi ve az yakar?
Şunu da belirtmek isterim, Avrupada E5 motorlar 85 beygir olarak geçiyor.Bizde 75.