Merhaba Arkadaşlar,
Bizim evo'lar da stop ettiğinizde açık camların otomatik olarak kapanması gibi bir özellik var mı? Ben aradım, bulamadım.
Yoksa, bunu nasıl yaptırabilirim ve maliyeti yaklaşık ne olur?
Printable View
Merhaba Arkadaşlar,
Bizim evo'lar da stop ettiğinizde açık camların otomatik olarak kapanması gibi bir özellik var mı? Ben aradım, bulamadım.
Yoksa, bunu nasıl yaptırabilirim ve maliyeti yaklaşık ne olur?
kapıyı kitlerken kapatma düğmesine uzun basılı tutarsanız camlarınız kapanır. aynı şekilde açma düğmesine basılı tutarsanızda camlar açılır
allah korusun fiat arabaya faydalı özellik koyar mı hiç :)
arkadaşlar benim araçtada uzun basınca camlar kendiliğinden kapanmıyor napabilirm yada bu özellk aracımda yokmu ?
Ne tuhaf bir istir bu anlamadim, ben her iki aracimi da yani dobloyu da puntoyu da 40.000 TL'ye almistim dobloda blue me, kumandadan cam acma kapama gibi ozellikler mevcut puntoda bunlar yok. Puntoda da esp, asr, hilholder var dobloda yok, bu kullanilan sistemler maliyet olarak kac paralik seyler ki koymuyolar anlamiyorum. Eskiden sahinlere, doganlara sag ayna paspas gibi malzemeleri koymayarak bizi dudukluyorlardi simdi de boyle ekipmanlari koymayarak ayni seyleri yapiyorlar. Toplasan 300-500 TL tutacak malzemeleri koymayip insanlari keriz yerine koyuyorlar.
Ben anlayamadım bu uygulama nasıl yapılıyor ?
active donanımlarda olmayabilir bu özellik, tam emin değilim
gp de varmı yoksa evoya has bişimi?
benin araç DYNAMİC bende bu özellik mevcut.... Active ve Mylife versiyonlarda bu özellik zaten yok Sadece DYNAMİC lerde var.....
t-jet sporttaada yok :D
2006 gp dnymicde varmıdır acaba hiç denemedim :D
işler sizin sandığınız gibi olmuyor. kaç paralık diyorsunuz ancak bunun maliyeti ufak da olsa 1-2 adet araba üretilmediği için yıllık ve hatta bir otomobilin piyasa ömrü göz önüne alındığında çok büyük miktarlar çıkıyor.
ayrıca, Türkiye ve dünya bu forumdan ibaret olmadığı için takdir edersiniz ki herkes sizin benim gibi bu özellikleri aramıyor. Bu araçları fanlarının almasının yanı sıra Mehmet ağa da alıyor. Genel müşteri profiline göre belirlenir bu özellikler. Ve rakiplerin durumları da göz önüne alınır.
Kaldı ki sadece bunlar değil satış sonrası maliyetler de hesaplanır. Garanti maliyetleri düşünülürse inanılmaz rakamlar çıkıyor ortaya. O zaman bozulmayacak şeyler yapın diyeceksiniz, onu biz de biliyoruz ancak adetler çok olmadığından yatırım yapılmayabiliyor.
Bir de şunu unutmayın her araç için daha tasarımı bitmeden bir ömür biçilir. Daha satışa sunulmadan, piyasaya çıkmadan kaç yıl üretileceği bellidir. Siz yeni çıkan aracı alırsınız 1-2 yıl sorunlar baş gösterir. Devamında o kronik problemler giderilir. Daha sonraki yıllarda ise faceliftler yapılır ve araç maliyet azaltma çalışmalarına maruz kalır. Bu tüm marka modeller için geçerlidir. Müşterinin görmeyeceği, çoğu zaman anlamayacağı yerlerden maliyeti azaltacak değişiklikler yapılır. Ona göre zamanlama yapıp araç alınması gerekir.
Kimse kimseyi düdüklemiyor, beğenen gidip alıyor zaten. Beğenmeyen diğer araçlara yöneliyor.
Yigit arkadasim sizin fiat'la bi baglantiniz mi var? Baya bi savunmussun. Bizim ulkemizde isler biraz farkli yuruyor ben bunu dile getirmeye calisiyorum. Ayni araci gondersinler bakalim Amerikaya veya gelismis farkli ulkelere, komediye bakarmisin ya 2012 yilindayiz halen aracin arka camlari elle aciliyor. Benim isyanim su araclardaki guvenlik onlemleri ve boyle basit donanimlar standart hale getirip oyle satilsin. Ben daha once bi elektronik firmasinda calistim ve orada bilirsiniz minubuslere motorlu kapi acma kapama sistemleri yapiyorlardi ve ben bunlarin maliyetini uc asagi bes yukari biliyordum, yani oyle At ile deve digil Yigit Aga.
bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak gerekiyor. kinayeli laflar kullanmadan önce elimizin altındaki interneti kullanarak biraz araştırma yapsan yazdığın kelimelerin boş olduğu konusunda sende benimle hemfikir olabilirdin.
daha bugün açılmış bir başlık var
https://forum.grandepuntotr.com/gene...donanimli.html
dynamic denen modelde dijital klima var ama arka camlar manuel, jantlar kapak, kolçak yok, blue&me var v.s. araç hollanda plakalı. y
yani son derece gelişmiş bir ülke ve bu araç burada satılıyor. bahsettiğin özellikler eklenip satılsın demişsin, bu özellikleri istiyorsan easy değilde lounge donanımını alacaksın o zaman. bu bir türk sözü ama dünyanın neresine gidersen git öyle 3 kuruşa 5 köfte olmuyor malesef.
ne kadar ekmek o kadar köfte. ayağımı yerden kessin mi diyorsun? gideceksin pop donanım alacaksın. herşey olsunmu istiyorsun? lounge donanım alacaksın. güvenlikmi istiyorsun vereceksin parasını alacaksın esp paketini, yazın tiril tiril gezmekmi istiyorsun? kolayı var ödüyorsun farkını skydome alıyorsun bitiyor.
Maliyeti bilmeniz bişey katmaz size. Amaç fiyatı savunmak değil. Bakın biz Avrupa ülkesi değiliz. Amerika hiç değiliz. Hiç boşuna kıyaslamayın. Oradaki pazarın beklentisiyle bizim pazarın beklentisi çok farklı. Hiç bir zaman bir aracın donanımı, üst seviye alıcıya göre belirlenmez.
Bi kaç yıl önce, araç yetiştiremediklerinden Doğuş Oto İskandinav pazarı için üretilmiş Golf'leri getirdi. Klimasız araçları. Ve çatır çatır sattı. Her pazar için farklı biçimlendirilme yapılır araçlar için. Türkiye için de bu profil var ki adamlar böyle getiriyor. TOFAŞ'ın pazarlama ekibi ciddi çalışma yapar bu konuda. Satamıyor olsa zaten bakar inceler. Demek ki Türk halkı için bu donanımlar yeterli geliyor ki alıyoruz.
Bakın Mjet II'nin 85hp olanı, multiair turbo, twinair gibi motorlar gelmiyor Türkiye'ye. Neden çünkü bilinçli tüketici az ve ayrıca gelir seviyemiz düşük. 75hp olan eski tip motor. 85hp olan daha teknolojik bi motor. Ama ne olacak gelirse pahalı olacak. Kaç kişi alır? Dizel alanların yüzde kaçı bunu tercih eder? Düşük sayıdaki siparişler için bu riske hiç bi firma girmez. Bu yedek parça maliyeti demek, stok maliyeti demek vs. vs.
Donanım içinde geçerli bu. Bir aracın x yıl üretim süresi varsa ve 2-3 milyon adet üretilecekse, manuel cam ile elektrikli cam arasındaki fark 20-30milyon €'ları bulur totale vurunca. Bu sadece cam için.
Siz istiyorsunuz ki herşey standart olsun, araba ucuz olsun. Öyle bi dünya yok Mehmet bey. Keşke olsa. Biz Türkiye'ye dandik araç getiriyolar diye firmalara kızacağımıza, kendimizde arayalım.
Kısacası herşey "bunun maliyeti kaça" demekle bitmiyor maalesef. Dediğim gibi bunun olup olmamasında rol oynayan birçok etken var.
Ayrıca anlamıyorum, gidip almışsınız şimdi ağlıyorsunuz bizi düdüklüyolar diye. Linea vardı onu alabilirdiniz. Arka camlar da otomatik.
(Mehmet SOVUK - Yiğit Ö.) Yapmayın agalar, ikinizinde haklı olduğu yerler var, türkiye standartlarına göre punto iyi bir araç bence güvenlikten 5 yıldız almış kendini kanıtlamış bi model, b segmenti araçlarla kıyasladığınızda punto sınıfının geniş ve en donanımlı araçlarından biri bence, daha çok donanım eklenirmi derseniz tabiki eklenir ama fiatında satış politikasında bu ekstra donanımlar için araç satış fiyatlarına 3-5 fazla fiyat biçerek piyasaya sürme planlarından ibarettir sanırım.zaten diğer tüm markalarda hep böyle yapıyor. Bence donanım falan tamamda fiatın eksik olduğu konu biraz da malzeme kalitesini işçiliğinide iyileştirirse renault peugeot gibi markaları arkasında bırakır opel kıvamına gelir herhalde, fazla sallamadım dimi :)
Alarm taktırarak camları otomatik kapanır hale gelebiliyor. Benim araçta desi marka alarm var kapıları kumandadan kilitleyince camlar otomatik kapanıyo ama ön camlar ...
Oguzhan arkadasim bak oyle bos konusuyosun falan olmuyor, oncelikle uslubunu duzelt.
Ben cocuklugumdan beri calisip kendi alin terimle yaptim bircok seyi ve su yasima kadar da cogu markanin aracini kullandim, ayriyeten ticareti de iyi bilirim, sakin bana bu konuda ders vermeye calisma "ne kadar ekmek o kadar kofte" gibi. Ayriyeten senlik bi durum yoktu neden bu kadar gerildin anlamadim.
Hocam Opel kıvamına gelir diye bişey yok bence. Corsa 1boy önde mi puntodan? bence değil. Astra önde eyvallah çünkü astra C segmenti araç.
Bakın punto segmentinin en iyi araçlarından biridir. Bu segmentte her aracın birbirine göre üstün yönleri var. Öyle de olmak zorunda rekabeti sağlamak için. Benim demek istediğim bir araç yapılırken, öyle oturup şu donanımı koyalım bunu koymayalım diye kağıt üstünde katalogtan bakar gibi işlem yapılmıyor. Bunların çalışmaları çok derin ve kapsamlı. Yüzlerce insan çalışıyor bunların belirlenmesinde. Nelere bakılıyor aklınız almaz. Ama alıcı için, bu donanımlar katalogda gördüğü birer satırdan ibaret.
Biz fiat kullanıcıları olaraki bu kadar eleştirirsek ( aşırı övmek de saçma geliyor ) diğer insanlar ne yapsın hiç almak istemezler bunları görseler. Hepimiz beğenmiş ve almışız. Sorunlar olabilir, her araçta var. Ancak sorun olmadan, başka araçta görüp neden bende yok diye ağlamak dövünmek saçma geliyor bana.
gerginlik bişey yok, sen çocukluğdan beri çalıştında bizede devlet her ay havadan para vermiyor. bizde alın terimizle çalışıp kazanıyoruz, hergün 6'da kalkıp yollara düşüyorum, akşam eve geldiğim saat belli değil, ayrıca bu konuşmanın yeri burasıda değil.
diğer konuya gelelim peki boş konuştun lafı ağır kaçtı diyeyim. bunun için kusura bakma, ben söylediğin şeylere cevaben iki tane araç videosu lan bir başlık gönderdim, avrupali amerikalı vatandaşların kabul etmeyeceğini söylemiştin, boş konuştun demeyeyim onu "tezini çürüttüm" diyeyim. buna cevabın ne olacak peki ?
Yigit senin su yazdigin son yazina katiliyorum, bunlara bisey demiyorum. Fakat biz artik o kadar da geri bi ulke digiliz ya, bizi adamlar umursamiyor nasil olsa bu araclari Turkiyede alan var digip yolluyorlar. Benim zaten simdiki dusuncem arabayi aldigim gun olsaydi, yani bu kadar bu detaylara takilsaydim almazdim veya bir ust paketini alirdim. Ama o zaman onume bu secenekleri sunduklarinda biraz aceleyle bunu sectim. Yani direk bana lounch modelini tanitsalardi belki simdiki bu dusuncelerim farkli olacakti. Durum bu.
Corsa punto kıyasında punto tabikide tercihimdir. Benim demek istediğim opel kıvamı mesajdada belirttiğim gibi parça kalitesi ve işçilik genel anlamda size soru sorsam kalite ve işçilikte OPEL mi FiAT mı diye zaten siz tarafsız objektif bi şekilde cevabını vereceksiniz.
Oguzhan sana cevabim telefonda konusalim olacak.
Bana gore Opel.
O kadar geri bir ülkeyiz. Adamlar her açıdan bizden 10-15 yıl öndeler. Batılı ülkeleri kastediyorum.
Bu arada yollayan FIAT yada VW ya da Opel değil. Onların buradaki distribütörleri. Onların yaptığı çalışma.
Yanlış anlamayın ama kabahat sizde. 30-40bin lira diyorsunuz aceleye getirilip alınacak şey mi bu? Satıcı elindeki stoktan kurtulmak isteyecektir. Sizin talepkar olmanız onu yönlendirmeliydi. Böyle şeyler olduğu için Türk kullanıcısının profili düşük.
Valla ben Opel almam. Opel alman arabası değil. Keza almanlar da almıyor. Bizzat şahidim ben buna. Benim gözümde opel'in fiattan yada renault'dan peugeot'dan farklı bir marka değeri yok. Bakın opel combo Bursa'da tofaşta üretiliyor. Vauxhall olarak da üretiliyor. Doblo'nun 1e1 aynısı. Ama Türk milleti gider alman arabası diye onu alır. Görürsünüz.
Arkadaşım ben genelden bahsediyorum, combo vs değil. Ben geçen sene 1 aylığına iş gereği almanyaya gittim yolda gördüğüm her 9-10 araçtan biri opeldi gerisi audi vw bmw mini mercedes vs üst sınıf araçlardı,
kesinlikle opel hayranlığım yok hatta sevmem bile ama objektif olalım ...
o zaman şöyle sorayım 2012 model ASTRA mı BRAVO mu ?
Tabi herkes kendine göre haklı orhan babanın da zamanında dediği gibi.
Şimdi avea hat alıyosun. Konuşma süresi çok olsun istiyorsun.Bu sefer internetin olmuyor. İnterneti de sınırsız olsun diyorsun bu kez de fiyatı sana uymuyor.
Fiat kumpircideki gibi liste verse ne seviosanız onu işaretleyin dese. Herkes kendine göre araç yapsa.Bagaj lambasıdır,tutamaçdır,arka kapığı otomatiğidir vs vs seçsek yine astarı yüzünden pahalıyı gelir.Ben 1.000 TL fazla vermemek adına çelik cantlı, deri direksiyonlu, sis farlı paketi almadım.Genelde punto alan arkadaşlar da benim gibi kıt kanaat araç alanlar.Netice itibariyle her ne kadar eleştirsek de hoşumuza gitmese de strateji bu. Ha Hyundai getz de bile 4 kapı otomatik.Getze puntonun yanında araba demem. Cliodur, Corsadır,Vosvosur bütün modellerde bagaj lambası standart bende yok...Ama bende de ESP var onlarda yok. Kısaca her firmanın kendince bir satış stratejisi var ve herşey 4x4 lük olmuyor.En güzeli iyi araştırmak almadan önce...:thumbup1:
Şuan ki en güzel örneği punto active versiyonlarda tavan tutamakları ve bagaj lambası yok. 2010 puntoyu sıfır aldığımda akşam oldu bagajı bi açtım.ışık yok. yuh dedim. ertesi gün bir arkadaş tutamak yok mu bunda dedi. oha dedim ondan sonra. Şuan 2011 albea kuulanıyorum tutamak da var bagaj lambası da. bırakın onları torpido gözü lambası bile var.
Oguzhan sen konuyu farkli yerlere cektin, fakat benden sonra yazilanlara bakarsan anlatmak istedigimi daha iyi anlayacaksindir. Ben ayriyeten sunu soylemek istiyorum diger bazi markalarda da belki ayni sorunlar vardir, ama 40.000 TL fiyati olan bi aracta arka camin elektrikli olmamamasi ve hatta bazi modellerde el tutacaklari ve bagaj lambasinin olmamasi fiat adina cok buyuk bir eksi. Ayriyeten herkesin emegine calismasina saygim var, ama sen cok fevri takiliyosun bunu bil. Telefonunu istedim sana daha iyi izah etmek icin onu bile yazmadin, bilgisayardan yazmak senin icin daha kolay galiba.
Sonuna kadar kapanıyor
2 ile GT-I9100 cihazımdan gönderildi
mesajını yanıtladım, sende takdir edersinki günün 24 saatini bu forumda geçirmiyorum.
öncelikle bu aracın fiyatı 40 bin tl değil, fiata ödediğimiz rakam 25 bin lira (rakamı afaki yazdım, vergiyi v.s. tam hesaplamadım) en büyük hatamız bir aracı bu şekilde değerlendirmek. ben puntoma 25 bin tl'lik araç gözüyle bakıyorum. benim için en büyük artısı yakıt ekonomisi. gerisi çokta umrumda değil. alırken bekleme gibi bi şansım yoktu, galeride 2011 model olarak bu araç ve arkasında 2012 model skydome'lu grande punto vardı. bir gece düşündüm evoyu almaya karar verdim ve aldım. tercihimi ben yaptım ve bu aşamadan sonraki söylemler beni çevreme karşı komik duruma düşürür, sonuçta bu arabayı bana zorla satmadılar değil mi? olmuşla ölene çare olmuyor bunu sende biliyorsun. kısmet olurda arabanı yenilersen daha ince eleyıp sık dokursun sende.
ikincisi kendimizi üçüncü dünya ülkesi gibi göstermeyelim artık. avrupaya en kıyak model bize gelenler artıkları diye bişey yok. gördük ki avrupada da saçma donanımlar çıkabiliyormuş.
donanımı ekleme çıkarma olayı her araçta olan bişeydir, bu bir satış stratejisi. müşteri potansiyelin yüksekse ona göre donanım hazırlarsın. müşteri portföyün darsa (mitsubishi v.s. gibi) tek donanımla piyasaya araç sürebilirsin.
her ne kadar kızsanda ne kadar ekmek o kadar köfte işi avrupada var
sana bir örnek daha, MK2 puntolar hala donyada satılmakta
fiat.com.mk,????????????
talep var ki hala satılıyor.
bir yerde başka bi haber okumuştum,
Opel’in, yeni nesilde devamını düşünmediği Astra sedan modelini Türkiye’nin ısrarıyla üretime aldığı ortaya çıktı.
Türkiye’deki sedan pazarının büyüklüğü, üreticilerin kararlarında etkili oluyor. Alman Opel’in, yeni nesilde devamını düşünmediği Astra sedan modelini Türkiye’nin ısrarıyla üretime aldığı ortaya çıktı.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Rusya ile birlikte yeni modelin geliştirilmesi konusunda merkeze baskı yaptıklarını söyledi. Yeni modeli baştan istemeyen Almanya ve Fransa gibi büyük pazarların da aracı gördükten sonra karar değiştirip sıraya girdiğini belirten Keklik, “yeni modelin ilk sevkiyatları İzmir Torbalı’daki merkeze ulaştı.
diye devam eden bir haber, yani otomotiv sektöründe avrupada o kadar da kötü durumda değiliz.
her aracın artısı eksisi mutlaka vardır, golf'e bakıyorsun bi-xenon seçeneği var jettaya bakıyorsun bi-xenon seçeneği yok, hastası olduğum insignia 1,6 180 hp modelde artık çift çıkışlı egzost yok,
ilgisi olan herkesin kötü gözle baktığı astranın 1,3 95 hp motoruna avrupada ilaveten 1,7 lt 110-130 hp arası modelleri olan dizel motor seçeneği var
v.s. v.s. örnekler saymakla bitmiyor gördüğün gibi
ha dersin ki param var elin hans'ına peter'ına otomatik cam kapatma sistemi var, bagaj lambası var, tavan tutamağı varda bana niye yok? o zaman yerden göğe kadar haklısın...
camlar tamamen açıkken kapıları kapatma tuşuna basılı tut, kapılar kitlendikten 1 saniye sonra camlar kapanmaya başlar, atıyorum yarısınımı kapatmak istiyorsun camlar yarıya gelince parmağını çek camlar öyle kalır. tamamen kapatmak istiyorsanda camlar kapanana kadar parmağını çekme,
açarkende aynı şekilde ne kadar basılı tutarsan o kadar açılır
arkadaşlar birde şu evolarda kumandadan tavan kapama yaptırabilen varmı yokmu bunun bi çözümü
Arkadaşlar benim araç evo active benim araca olmaz mı bu özellik kodalamayla filan..
Arkadaşlar,
Evomda kapı kapandıktan sonra basılı tutarak camları kaldırma var zaten. Şimdi "buldun da bunuyorsun" diyenler olabilir ama benim istediğim şey ola ki açık unuttuk camları...Ben arabayı kilitlediğimde bu camlar (ben artı birşey yapmadan) kendisi kapansın. Cam kaldırma modülü zaten var anladığım kadarıyla.Ama bunu anahtarlıkta ki kapama butonuna basılı tutunca aktif hale getiriyor.Ben bunun yerine kontak kapandığında camlarda kapansın istiyorum. Bu mümkün mü?
Birde konu dışında yazılmayarak kavga etmemeniz mümkün mü?
2006 gp dynamicte bu özellik yok galiba