Aracıma egzos taktırmak istiyorum.Kafamda otto var fakat farklı modellerden puntoya daha uyumlusu varsa onlarda olabilir.Bir de ben sadece son susturucuyu değiştirmek istiyorm aldığım ses nasıl olur ?
Printable View
Aracıma egzos taktırmak istiyorum.Kafamda otto var fakat farklı modellerden puntoya daha uyumlusu varsa onlarda olabilir.Bir de ben sadece son susturucuyu değiştirmek istiyorm aldığım ses nasıl olur ?
peki yeterince ses yapıyor mu sonuçta birazda seste istiyorum :)
kat iptali ve susturucu iptalleri ile sonada 51lik HKS tadından yenmez derim ama birazcık maliyetli olur onun dışında otto spec te olabilir kötü bir egsoz değil sonuçta
açıkçası ses olsun istiyorum fakat kat iptali yada düz boru düşünmüyorum :) sadece son susturucuda güzel bi ses olur değil mi ?
gel beykoza sana 51 lik düz boru sonada kapaklı bi egzoz yapalım vtec avcısı ol :)
yok abi sağol ya o kadarında gözüm yok güzel bi susturucu arıyorum :)
peki temin edebileceğim yer var mı :)
Ben Ankara'da temin etmiştim, İstanbul'da supersprint bayi varsa bulabilirsiniz sanırım. Bu arada kazanı siyah renkli olup, krom uç çapı da 100 lük olmasına rağmen oblik kesimli olduğundan tampon veya varsa diffüzör eğimine paraleldir ve de daha küçük gözükmektedir, monte edilmiş halinde de kazanı yukarı doğru oblik ve ucu da yere paralel durmaktadır. Resmini garaj kısmında T-jet sport başlığı ile mevcut resimlerde arka çaprazdan çekilmiş olarak görebilirsiniz.:)
anladım abi bakcam ama sesi sanırım biraz ince gibi ya ben biraz netten baktımda :S
peki polislerle felan sorun yaşanıyor mu abi
Eğer egzozun son susturucu dışındaki kısımlarına dokunulmazsa, üst sınır olarak düşünülen 90 desibelin altında olacağını ve sorun yaratmayacağını düşünüyorum, ben aracımda cat-back 60 mm. ve de remus orta susturucu olmak üzere krom egzoz sistemiyle ve konuştuğumuz son susturucu ile bu açıdan hiçbir sorun yaşamadım, yaptığımız ölçümde de 2000 devirde 85 desibel ölçtük.:)
o zaman ben bu egzosa bakayım istanbulda performans açısından fark oluyor mu acaba:)
Sadece flow bir son susturucuyla, düşük beygir ve tork gücüne sahip bir araçda çok çok az bir fark olacağını düşünüyorum.:)
anladım demekki performans beklememek lazım
Aracın gücüne göre egzoz back pressure ı sağlamak için gerekli optimum egzoz sistemi çapı bellidir ve aracınızdaki orijinal çaptır. Bu özellikle alt devirler için önemlidir. Üst devir ve süratlerde ise flow a ( akıma ) yetecek kadar bir egzoz çapı yani biraz daha geniş bir çap gerekir. Eğer egzoz borusuna dokunmaksızın rezonatör görevi yapan orta susturucuyu boruyla aynı çapta, flow ve de kazanını biraz daha küçük hacimli yapabilirseniz, hem çıtırtı tarzında sesleri önleyerek sportif bir ses ve hem de konuşmuş olduğumuz çapı daha geniş bir son susturucu ile birlikte biraz daha anlamlı bir performans iyileşmesi sağlamış olursunuz diye düşünüyorum.:)
açıkçası istanbulda olmanı çok isterdim. susturucunun çapları yani aracın alt devirlerinin ölmesine üst devirlerin canlanmasına yarıdmcı olacak
Teşekkürler, anlattığım şekilde boru ve orta susturucu çapı değişmeksizin, flow ( düz, ser akımlı ) orta susturucunun kazan hacmi küçültülüp boyu kısaltılarak ve de flow son susturucunun iç çapı genişletilerek alt devirler ölmeden üst devirleri canlanacak ve sesi güzel olacak.:)
abi bu kadar ilgilenmen ve yardımların için çok teşekkür ederim :)
Rica ederim, bu arada her iki susturucuyu da flanşla monte ettirmenizi öneririm, daha sonra istediğiniz bir zamanda orijinallerinizi de flanşla geri taktırabilirsiniz, kesme ve kaynak işinden kurtulmuş olursunuz, tabi aynı zamanda egzoz kadar hava emme fonksiyonunu da eğer aracınızda maf sensör var ise ve bozmayacaksa daha net hava geçirebilen ve iyi filtrasyon özelliğine sahip kaliteli cotton filtre içeren bir air intake kit ile iyileştirmenizde de fayda olacaktır diye düşünüyorum, selam ve sevgiler. :)
yok abi açık hava filtresi yakıtı çok arttırıyor ya o yüzden biraz çekiniyorum çünkü hava filtresi ve egzos olunca basacaksın basıncada yakıt uçaçak:)
Bu iki kombinasyonla aracın performans verileri iyileşeceğinden, set-up öncesindeki aynı performans için bu kez daha az yakıt gerekecek ve dolayısıyla eğer kendinizi gerekli şekilde kontrol ederseniz daha ekonomik olacaktır, size de her zaman değil de, gereğinde gazlamak ve böylece gereğince keyfini çıkartmak düşecektir, keyifli sürüşler, selam ve sevgiler.:)
tüm herşey için teşekkür ederim gerçekten beni çok memnun ettiniz inş. benimde yardımcı olabileceğim bi konu çıkarda bende sonuna kadar yardım ederim :)
ne demek abi her zaman :)