Kaliper daha sıkıntısız olacaktır çünkü en çok ısınan elemanlar balatalar ve disk ikisi de havayla direk temas halinde zaten otomobillerde disk fren'in tercih edilmesinin en büyük sebeplerinden biri de bu, çabuk soğuması.
Ancak kampana olarak tabir edilen sistem tamamen kapalı olduğu için, balatadaki ısıyı dışarı atma konusunda biraz düşme olacaktır. Ne de olsa astar ve boya olmak üzere iki ekstra katman olacak, ısıl iletkenliğini bilmiyoruz iki maddeninde. İletkenliği düşük maddelerse, ısının taşınım yoluyla atılması zorlaşacaktır.
Isınmış kampananın ortam sıcaklığına düşmesi ne kadar gecikir onu hesaplamak lazım gerçekçi bir yorum yapmak için.
(fiziki olayı detaylı anlamak isteyenler için:
Kondüksiyon - Vikipedi)
Kısaca şunu ekleyeyim, kampana malzemesi dökme demir iyi bir ısıl iletkendir. Üzerini boya ve astar dediğimiz (iletken olarak tabir edemeyiz) yalıtkan madde ile kaplıyoruz.
Benim kampanalarım da boyalı bu arada ama astar yok ve ısıya dayanıklı boya kullanmadım.