Start&Stop devre dışı kalıyor, motordan o bilindik ses geliyor, yakıt tüketimi artıyor, ancak göstergelerde bir uyarı belirmiyor. Bu temizliğin bu kadar sık olması normal mi? En son pazar günü yapmıştı, bir de az önce yaptı.
Printable View
Start&Stop devre dışı kalıyor, motordan o bilindik ses geliyor, yakıt tüketimi artıyor, ancak göstergelerde bir uyarı belirmiyor. Bu temizliğin bu kadar sık olması normal mi? En son pazar günü yapmıştı, bir de az önce yaptı.
bu kadar sık olmasının nedeni bence devirsiz kullanmanız ve yakıtı kötü yerden alıyor olmanızdan kaynaklanıyor..
%80 tam gaz gitmemize ragmen bizdede haftada 1-2 bazen 3 defa yaptıgı oluyor. Bpden alıyoruz biz yakıtı
Araç otomatik, sürekli Eco modda kullanıyorum son bir kaç aydır. Belki de sebebi bu olabilir, Eco modda kullanmadığım zamanlar bu kadar sık olmazdı. Yakıtı da sürekli Opet'ten, belirli iki istasyondan alırım. Aman dizel partikül filtresiyle ilgili bir arıza olmasın da..
Yalnız otomatik dizellerde karşılaşılan bir sorun mu? Benim aracımda multijet düz vites 17 binde böyle bir sorunla karşılaşmadım.
yakıtı değiştirin...tekrar gözlemleyin...
sürekli eco da sürmeyin...
Ben o motor sesini soğutma zannediyordum. O motor sesinde ekranda bendede bir ses çıkmıyor.
eco modda devamlı kullanma
Cevaplarınız için teşekkürler. Demek ki sürekli Eco modda kullanmamak gerekiyor. Pek sevmemiştim zaten, ama yakıt fiyatları da aldı başını gitti.. Eco modsuz kullanmak daha zevkli :)
Shell V-Power Diesel + GTL kullanıyor musunuz, öneriyor musunuz? Motoru temizlediği ve daha verimli olduğu iddia ediliyor.
Benim bi anda teybi sesi artti hiz saati yukseldi indi bi titredi araba duzeldi sonra anlik oldu zaten
Saygilar...
7 Nisan'dan beri Shell V-Power Diesel kullanıyorum, Eco modu da %50 civarında kullanıyorum, o zamandan beri sadece bir kere DPF temizliği yaptı araç.
Gökhan bey bi servisin fikrini alın bence bukadar çabuk tıkanmamalı filtre, benim araç 12000kmde 10000km deyken bir kez DPF temizliği yaptı o kadar.
Bu dpf temizliginin yapildigini nasil anlicaz 15500 oldu bisi gormedim
shell GTL kullandım ama çok ince bir yakıt sanırım. çünkü diğer yakıtlar kadar çok km yapamıyorsunuz yanma özelliği fazla; ama performans olarak çok iyi bir yakıt bu yakıtın araca kattığı performansı hissediyorsun ama fazla km yapamazsın
bence total'in axcelium yakıtını dene hem performans hem de iyi km yapıyorsun shell v power de kullana bilirsin. totaldan yakıt alırken özel yere ait olmasın totalin kendi yeri olsun
SHELL gtl...ince ve yüksek ısısı olan bir yakıt...
her araca iyi gelmiyor...enjektör sorunu yaşayabilirsiniz...
total veya po deneyin...
sürekli aynı yerden almayın....
sürekli düşük devir sürmeyin...
ara sıra devirli sürün aracı...
arkadaşlar 2011 punto evomda böyle dpf temizliği olduğu zaman ekrandan takip edbiliyordum ekran uyarı ikazı verip dpf temizliğinin yapıldığını ve aracı stop etmeyin gibi şeyler yazıyordu . yanlız 2012 punto evomda böyle bir ikaz ve yazı çıkmıyor sanki fan sesi geliyormuş gibi bir işlem oluyor bende anlayamadım 2 haftadır dikkatimi çekiyor sorunu servise soracağım ama ?
yakıt yakıt yakıt....
başka birşey değil...
DPF temizliği sırasında Uyarı vermiyor, benim araçta ortalama 800-1200KM de bir yapıyor. Eğer filtredeki tıkanıklık %70-%80 ler civarındaysa uyarı vererek temizlik yapıyor ve aracı durdurmamanızı söylüyor, böyle durumlarda 3. vites 55-60km 5-10 dk gidin diyor.
bu filtresi tıkanı değişitren oldu mu?
ömrü ne kadar?
fiyatı ne kadar?
servisten bi şeklide garantiden değiştirebilen var mı ?
Bu temizliği sadece otomatik vites olanlar mı yaşıyor? Aracım 11500 kmde ama -ben şükür desem mi demesem mi- ben hiç böyle bir temizlik işaretiyle karşılaşmadım. Aracımda fiatın ecodrive programını da kullanıyorum. Program bana 1800-1700-1600 devirde vites at desede bazen 2500 deviri görüp atıyorum. Yakıt opet ultra force dizel.
Arkadaşlar DPF sadece yakıttan tıkanmaz. Kullandığınız motor yağlarının C2 ya da C3 onaylı olmasına özen gösterin. DPF için bu da çok önemli..
DPF rejenerasyon yaparken uyarı vermez. Rejenerasyon yaparken fazladan yakıt yakıldığı için hararet maksimum düzeye ulaşır. Bu nedenle fan son hızında çalışır.
Rejenerasyon esnasında motoru kapatırsanız, bir dahaki çalıştırdığınızda motor ısısı 70 dereceyi verince tekrar rejenerasyon yapar. Yani bu süreç en baştan başlar. Bu nedenle rejenerasyon işlemini kesememeye özen gösterin. Rejenerasyon ortalama 10 dk sürüyor. Rejenerasyon süresini kısaltmak için 3. viteste 60 km/s'e kadar sabit hızda gitmelisiniz. O zaman bu süre yaklaşık 8 dakikaya düşüyor.
Bilginize...
opetten almayız biz de artık geçen gün bi arkadaşda öyle söyledi...
shell den devam etmeyi düşünüyorum..
bendede 2012 punto easy var 75 beygirlik olanından ama bu dediklerinizin hiçbiri olmadı yada ben farkında değilim yakıtımıda ilk günden beri shellden alıyorum çok şükür bi sıkıntı yaşamadım.Aracı genelde hafta sonları kullanıyorum hafta içi yatıyor geçen fan sesi biraz yükselmişti dikkatimi çekti ama okadar önemsemedim acaba dpf yapmış olabilir mi?bide kışa girdiğimiz ilk günlerde sabah eşimi işe bırakmak için yola çıktığımda piyalepaşa yolundan giderken arkadan müthiş bir duman atışı oldu yoldan sandım acaba dpf temizliği yapmış olabilirmi?yada arkadaşların dediği gibi 2012 puntolarda dpf temizliği yok mu?