stalker Nickli Üyeden Alıntı
şu motor bu kadar ağır aracı nasıl götürecek gibi eski çağ yorumları yapmayıp işin gerçeğini sorsak ve kabul etsek ne güzel olacak.
Aracın çekiş gücü hissi motorun torkuna, volanın tasarımına, vites ve son dişli oranlarına, tekerlek çapına ve az da olsa ön-arka çekiş durumuna göre değişiklik gösterir.
Aynı motordan aynı araba ağırlığında iki versiyon yaratabilirsiniz, biri uzun yolda az yakar diğeri düşük hızlarda seri olabilir. Bunlar tamamen yukarıda bahsettiğim aktarma organlarının tasarımına bağlıdır.
Benzer biçimde, bir araç seçin 1.4 fire olsun. Sonra bu motoru çıkartın yerine bu yeni 1.0 motoru koyun. Eğer bu yeni motorun tork eğrisi eskisinin üstünde ise, bu haliyle bu araç daha seri olur. (burada geri kalan tüm değişkenleri sabitlemiş bulunduk).
Yani yok efendim 400cc daha ufak bir motor nasıl olur böyle demeyin, iphone aldığınız zaman "aa ekrana dokundum algıladı, nasıl yani" demediğimiz gibi :).
Bence bu motorda tek soru işareti hacmi değil, 2 silindir olması. 4 silindirlerin daha az titreşimli çalışması gibi bir gerçek vardı yanlış hatırlamıyorsam. Internette 4 ve 2 silindir farkı diye aratırsanız güzel detaylar çıkabilir, özellikle ingilizce sitelerde.
Dip not: Motorları maksimum tork değelerine göre kıyaslamak yerine bulabilirseniz tork eğrilerine göre (ya da maks. Torkun oluştuğu rpm aralığına göre) kıyaslayın. Bir motor 200 diğeri 210 nm tork üretirken, 200'lük olan motor bunu çok daha geniş bir rpm bandına yayabiliyorsa, o motor kanımca daha iyidir.