Debriyaj Pedalının Sertliği
Merhaba Arkadaşlar,
Geçenlerde Puntomu küçük bir hasardan dolayı servise bıraktım.Kasko bana ikame araç tahsis etti.Clio Sybol 2012 model.Birçok yönden 2009 model puntoyla kıyaslanamayacak kadar kötü bir araçtı.Ama dikkatimi çeken bir husus debriyaj pedalının inanılmaz yumuşak olmasıydı.acaba bütün puntolarınmı debriyajı sert yoksa benimkindemi bir problem var.Yorumlarınızı bekliyorum.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Arkadaşlar, yeni konu açmak yerine 2012 yılında açılan bu konu üzerinden devam etmek istedim.
2009 model Grande Punto 1.3 multijet (75HP) aracımın debriyaj pedalında dün itibariyle hafif bir sertlik hissetmeye başladım. Tabi aklıma ilk gelen baskı-balata oldu. Konuyla ilgili balataları yakın zamanda kontrol ettirdiğimde daha 3000-5000 km. arası gideceğine dair ustadan bilgi edinmiştim.
Sizce değişimin gerektiğinin ilk sinyallerini almaya mı başladım? Henüz, bir balata kokusu veya vites geçişlerinde bir sertlik, ses sorunu yaşamıyorum.
Ben, 100.000 km. bakımını beklemeyi düşünüyordum ancak eğer değiştirmem gerekir ise, yakın zamanda baskı-balata değişimi yaptıran arkadaşlarımızdan fiyatlar konusunda fikri olan var mı? "TRW, Valeo ya da Bosch marka balatalar kaliteli, ses yapmaz" deniliyor. Ayrıca fren sistemi gibi hayati önem taşıyan bu işlemi yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
hidrolik kontrolü yaptın mı yaptı isen baskı balata bitmeye başlamış hayırlı uğurlu olsun.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
bora16 Nickli Üyeden Alıntı
hidrolik kontrolü yaptın mı yaptı isen baskı balata bitmeye başlamış hayırlı uğurlu olsun.
Hidrolik kontrolü yaptım. Çok az bir eksilme vardı. Onu tamamladık, sonrasında bir eksilme yok.
Tamam, bana "hayırlı, uğurlu olsun" :D da sorumu yineliyorum; yakın zamanda baskı-balata değişimi yaptıran arkadaşlarımızdan fiyatlar konusunda fikri olan var mı? "TRW, Valeo ya da Bosch marka balatalar kaliteli, ses yapmaz" deniliyor. Ayrıca fren sistemi gibi hayati önem taşıyan bu işlemi yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Orjinal parca + iscilik 350 tl( bir hafta once fiyat aldim.) Fren balatasi kale marka takildi. 12000 km dir kullaniyorum frenlemesi fln gayet iyi, sesde yapmiyor hic. Tanesi 50 tl iscilikte saniyorum 50 tl, arka kampanalara da cikarip temizledi. Tornaya soktu. Torna parasi 10 tl.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Debriyajın sertliği benim bildiğim baskı balata dan kaynaklı. Çünkü değiştirdiğim zaman yumuşacık oluyordu.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
halilimo Nickli Üyeden Alıntı
Orjinal parca + iscilik 350 tl( bir hafta once fiyat aldim.) Fren balatasi kale marka takildi. 12000 km dir kullaniyorum frenlemesi fln gayet iyi, sesde yapmiyor hic. Tanesi 50 tl iscilikte saniyorum 50 tl, arka kampanalara da cikarip temizledi. Tornaya soktu. Torna parasi 10 tl.
Halil Bey, işlemi sanırım özel serviste yaptırdınız. Kale balata hakkında forumda ses yaptığına dair bazı yorumlar okumuştum. Ancak görünen o ki sizde böyle bir sorun mevcut değil. Ancak ben; TRW, Valeo veya Bosch markaları arasında tercih yapmayı düşünüyorum. Tabi bu 3 markanın da orijinalini temin etmek güç. Neticede herhangi bir yedek parçacıdan bu üç markaya ait balata almak istediğinizi söyleseniz; ürün yan sanayi dahi olsa "abi, bu orijinali zaten" diyecekleri kesin :D
Yetkili servislerdeki işçilik+KDV olayını düşününce en kötü ihtimal yetkili servisten orijinal parçaları (Valeo veya OPAR) alıp dışarıda tanıdık bir ustaya taktırmak daha mantıklı gibi.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Gectigimiz ay bende on diskleri (bosch) on fren ve arka fren balatalarini (opar) degistirdim. Herhangi bir ses sorunu yasamadim bu zamana kadar. Orjinal diskler cok pahaliydi, usta gerek yok o kadar vermeye, bosch ayni kalitede dedi. Yanılmıyorsam disklerin 110 tl gibi bir fiyati vardi.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Gectigimiz ay bende on diskleri (bosch) on fren ve arka fren balatalarini (opar) degistirdim. Herhangi bir ses sorunu yasamadim bu zamana kadar. Orjinal diskler cok pahaliydi, usta gerek yok o kadar vermeye, bosch ayni kalitede dedi. Yanılmıyorsam disklerin 110 tl gibi bir fiyati vardi.
Bosch marka balataları ben de düşünüyorum. O işlemi Bosch Car Servisi'nde mi yaptırdınız? Bir de ön fren balatalarınız kablolu muydu?
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
occupyist Nickli Üyeden Alıntı
Bosch marka balataları ben de düşünüyorum. O işlemi Bosch Car Servisi'nde mi yaptırdınız? Bir de ön fren balatalarınız kablolu muydu?
Balatalar bende opar ama bosch markada iyidir sanırım. Balatalar kablolu. Aracim punto evo. Işlemi Bostancı sanayi Rese oto da yaptirdim.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Gectigimiz ay bende on diskleri (bosch) on fren ve arka fren balatalarini (opar) degistirdim. Herhangi bir ses sorunu yasamadim bu zamana kadar. Orjinal diskler cok pahaliydi, usta gerek yok o kadar vermeye, bosch ayni kalitede dedi. Yanılmıyorsam disklerin 110 tl gibi bir fiyati vardi.
Fiat-Akpınar Otomotiv'den teklif aldım ben de az önce. OPAR marka baskı-balata seti+işçilik+KDV dahil 540 TL. Şanzıman yağı da 2 lt. 80 TL.+KDV şeklinde. Ön fren balataları için de 110 TL.+KDV. Nasıl sizce?
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
occupyist Nickli Üyeden Alıntı
Fiat-Akpınar Otomotiv'den teklif aldım ben de az önce. OPAR marka baskı-balata seti+işçilik+KDV dahil 540 TL. Şanzıman yağı da 2 lt. 80 TL.+KDV şeklinde. Ön fren balataları için de 110 TL.+KDV. Nasıl sizce?
Debriyaj baski balata parca iscilik dahil disarida 350tl civaridir. Buradan 200 tl kariniz olur. Yağ icin bilmiyorum ama onada cuzi bir miktar alirlar isciligine. Yagi siz alirsiniz. Pahali oldugunu dusunmuyorum. On fren balatalari opar ise biraz pahali. Ben 70 e aldim. Bu işlemlerin hepsini ozel serviste yaptirabilirsiniz. Yetkili servise gerek yok bence. Tahmini 550 civarlarina tum bu islemleri yaptirabilirsiniz.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Debriyaj baski balata parca iscilik dahil disarida 350tl civaridir. Buradan 200 tl kariniz olur. Yağ icin bilmiyorum ama onada cuzi bir miktar alirlar isciligine. Yagi siz alirsiniz. Pahali oldugunu dusunmuyorum. On fren balatalari opar ise biraz pahali. Ben 70 e aldim. Bu işlemlerin hepsini ozel serviste yaptirabilirsiniz. Yetkili servise gerek yok bence. Tahmini 550 civarlarina tum bu islemleri yaptirabilirsiniz.
Mesut Bey, ben de aynı kanıdayım. Dışarıda özel bir serviste bu işlem için belirttiğiniz tutarlar geçerli olabilir. Ancak orijinal yedek parça dahilinde KDV dahil baskı-balata seti ücreti 330 TL. adı geçen yetkili serviste. Bu parçayı ben servisten alsam dışarıda özel bir serviste taktırsam yine 200 TL.'den aşağı istemezler gibi geliyor.
Fren balatalarına gelince onu Bosch Car Servisi'nde değiştireceğim. Akpınar Otomotiv ön fren balatalarına "110 TL.+KDV" derken, Birlik Motorlu Araçlar "90 TL.+KDV" diyor. İkisi de orijinal. İkisi de OPAR. O nedenle hem OPAR'dan kaliteli bir marka olan Bosch marka ön fren balatalarını KDV dahil 100 TL.'ye alacağım hem de işçilik ücreti olarak yetkili servisten daha az olan bir tutar ödeyeceğim.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
occupyist Nickli Üyeden Alıntı
Mesut Bey, ben de aynı kanıdayım. Dışarıda özel bir serviste bu işlem için belirttiğiniz tutarlar geçerli olabilir. Ancak orijinal yedek parça dahilinde KDV dahil baskı-balata seti ücreti 330 TL. adı geçen yetkili serviste. Bu parçayı ben servisten alsam dışarıda özel bir serviste taktırsam yine 200 TL.'den aşağı istemezler gibi geliyor.
Fren balatalarına gelince onu Bosch Car Servisi'nde değiştireceğim. Akpınar Otomotiv ön fren balatalarına "110 TL.+KDV" derken, Birlik Motorlu Araçlar "90 TL.+KDV" diyor. İkisi de orijinal. İkisi de OPAR. O nedenle hem OPAR'dan kaliteli bir marka olan Bosch marka ön fren balatalarını KDV dahil 100 TL.'ye alacağım hem de işçilik ücreti olarak yetkili servisten daha az olan bir tutar ödeyeceğim.
Orjinal baski balata daha ucuz internette. Parcacilarada sormayi ihmal etmeyin. 330 tl yuksek bir rakam.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Orjinal baski balata daha ucuz internette. Parcacilarada sormayi ihmal etmeyin. 330 tl yuksek bir rakam.
İnternetten almak konusunda güvenilir mi emin değilim. Ama Fiat-Yılmazlar Otomotiv (yetkili servis) KDV dahil 325 TL. bakı balata, KDV dahil 92 TL. de şanzıman yağı fiyat verdi. Fiat-Birlik Motorlu Araçlar da baskı-balata setine KDV dahil 300 TL. fiyat verdi. Bu şekilde düşünülürse 300 TL.'den aşağı orijinal OPAR baskı-balata seti yok gibi görünüyor.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
occupyist Nickli Üyeden Alıntı
İnternetten almak konusunda güvenilir mi emin değilim. Ama Fiat-Yılmazlar Otomotiv (yetkili servis) KDV dahil 325 TL. bakı balata, KDV dahil 92 TL. de şanzıman yağı fiyat verdi. Fiat-Birlik Motorlu Araçlar da baskı-balata setine KDV dahil 300 TL. fiyat verdi. Bu şekilde düşünülürse 300 TL.'den aşağı orijinal OPAR baskı-balata seti yok gibi görünüyor.
Araciniz 1.3 75bg lik model mi? Internet konusunda sorun yasayacaginizi sanmiyorum. Sadece dogru parca kodunu edinmeniz gerekir ki sizede doğru parca ulaşsın. Bende birkaç alisverisimi internetten yaptım ve bir sıkıntı yasamadim. Bunlardan biri de Cc kolu :) servise sormustum zamaninda uçuk bir rakam vermislerdi.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Araciniz 1.3 75bg lik model mi? Internet konusunda sorun yasayacaginizi sanmiyorum. Sadece dogru parca kodunu edinmeniz gerekir ki sizede doğru parca ulaşsın. Bende birkaç alisverisimi internetten yaptım ve bir sıkıntı yasamadim. Bunlardan biri de Cc kolu :) servise sormustum zamaninda uçuk bir rakam vermislerdi.
Evet, aracım 1.3 (75HP). Şunu çözemedim benden önceki sahibi 80.000 km.'de 2013 yılında yetkili serviste debriyaj setini (baskı-balata) değiştirmişi ve orijinal OPAR taktırmış. Volan değişmemiş. Ön fren balataları da yine aynı km.'de değişmiş ve onlar da OPAR. Haydi ön fren balatasını anlarım yıpranma konusunda normal olabilir. Aradan 14.000 km. geçmiş sonuçta şu an araç 94.000 km.'de.
Ben aracı 90.000 km.'de satın aldım; baskı-balata nasıl olur da 14.000 km.'de biter. Ya o debriyaj pedalı sertliği olayı konusunda ben sanırım boş yere endişeleniyorum. En kötü ticari taksi şoförleri dahi 70.000 km.-80.000 km. baskı balata değiştirmeden gidiyor resmen.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
14 bin km de baski balata bitmez. Sadece kontrol ettirin yeterlidir. Volanin durumu önemli biraz. Yipranmis ise degismesi gerekir.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
DEBRİYAJ TAKIM DEBRİYAJ BASKI BALATA RULMAN FİAT GRANDE PUNTO 1.3 -FİAT LİNEA 1.3
Siteden aliyorum cogu urunleri hepsi orjinal telefonlada aradiginizda detayli bilgi veriyorlar, cokta ilgililer bir problem yasamadim. 14 binde baski balata bitmez bnmde ayni kmde baski balata degismis suan arac 112 binde depriyaj ara ara sert oluyor. Bazende yumsacik oluyor.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
14 bin km de baski balata bitmez. Sadece kontrol ettirin yeterlidir. Volanin durumu önemli biraz. Yipranmis ise degismesi gerekir.
Sadece volan değişimi için ne kadar ücret çıkar sizce? Daha önce değiştirdiniz mi bilmiyorum ama.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
occupyist Nickli Üyeden Alıntı
Sadece volan değişimi için ne kadar ücret çıkar sizce? Daha önce değiştirdiniz mi bilmiyorum ama.
Bende orjinal debriyaji kullaniyorum halen. Aracim 80 binde. Bir sıkıntı yok su an icin. Bu haliyle 120 binleri gorur gibi duruyor. Volan biraz pahalidir. Fiyatina yine internetten bakabilirsiniz.
Cevap: Debriyaj Pedalının Sertliği
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Bende orjinal debriyaji kullaniyorum halen. Aracim 80 binde. Bir sıkıntı yok su an icin. Bu haliyle 120 binleri gorur gibi duruyor. Volan biraz pahalidir. Fiyatina yine internetten bakabilirsiniz.
Neyse şu ön fren balatalarını değiştirmeye gittiğimde baskı-balatayı da bir kontrol ettiririm.