Eleye eleye 2 araç kaldı,
2006 1.3 mult. active 75 bin km'de = 21.500
2008 1.4 active + lpg 50 binde = 21.500
2 araçta da boya yok
siz olsanız hangisini alırdınız, yada 2side alınmaz mı ? kafam cok karısık fikirlerinize ihtiyacım var :d
Printable View
Eleye eleye 2 araç kaldı,
2006 1.3 mult. active 75 bin km'de = 21.500
2008 1.4 active + lpg 50 binde = 21.500
2 araçta da boya yok
siz olsanız hangisini alırdınız, yada 2side alınmaz mı ? kafam cok karısık fikirlerinize ihtiyacım var :d
bence dizel alın rahat edin çoğu kişi fire motorun iyi olmamasından şikayetçiydi
2006 puntolarda city sorunu var dikkat etmek gerekir
lpg kiti iyiyse fire alın...sonuçta 2008 model...
Bende dizel tavsiye ediyorum.Fakat benzini gececek yakinda dizel.Eskisi gibi avantaj durumu git gide azaliyor.LPG`li aracin 2008 olmasi daha tercih edilebilir kiliyor acikcasi.Allah yardimciniz olsun :)
mutijet alın derim performans sorunu yaşamayın..
dizel olanı al km si iyi boyada yok demişsin..
tüplü arç alıp iki türlü uğraş içine gireceksin.
birincisi tüpün tehlikeli olabileceği düşüncesi.. ikincisi bakımlarda tüp içinde ayrı bir uğraş ayrıca kışı yazı birbirine uymayan bi yakış düzeni olacak ayar yaptırmasıydı, kırmızı ışıklarda arkadaki aracın durabilecekmi yoksa arkdan vuracakmı korkusuyla dikizlerde aklının kalması .:)
daha bisürü kendi yaşadığım sıkıntıları aktarabilirim.. tüplü araç kullanmak için çok güzel bi nedenin olacak: çok istediğin bir otomobilin ekonomik olmaması nedeinyle tüplüsünü tercih edebilirsin.. ama GP lerin zaten 8v motoru ekonomik olduğunu söylüyor arkadaşlar..(tabi ne kadar doğru bilemiyorum en azından multyijet gibi olmadığı kesin)
sen dizel al 150 160 bine kadar ağır bakım falan derdin yok periyodik bakımlarla yola devam...
Tüp senin için sorun değilse tüplüyü al ;)
Hem 50000km'de,hem 2008
Olurda birgün değiştirmeyi düşünürsen daha rahat satarsın ;) Yakıt noktasında da kafa kafaya geleceğini düşünüyorum.
multijet
Sunu unutma çift sistem çift masraf.Dizel al derim :)
kesinlikle 1,4 fire almalısın.Dizel kmden dolayı satarken sıkıntı olabilir...
Dizel kullananlar neden LPG hakkında atıp tutmuş yok çift sistem çift masraf bilmem ne yok patlar eder.Hayatınızda LPG li(sıralı sistem) araç kullandınız mı? LPG kiti iyi montajlandı ise hiç bi sorun yaşatmaz 50 bin km 2001 model atiker sıralı sistem LPG'li megane coupe kullandım ne bi sorun yaşadım nede patladım ettim benim diyen dizeldende az yakıyordum.Bi arkadaş yok kış ile yaz yakıt verileri tutmaz demiş sorum ona senin aracın yazın 5 litre yakıp kışın soğuğunda 4.5 litre mi yakıyor yoksa 5.8-6 lara yaklaşıyor mu? Lütfen bilip bilmeden konuşmayalım.
2006larda tıkırtılar var city arızasıda çıkabiliyor.Ayrıca devlet dizeller için yeni mtv yi arttırmayı düşünüyor.Bence lpgli 2008 model çok daha iyi
Kesinlikle mjet olsun derim...tabi motorda ve araçta bi sıkıntı yoksa
Eğer lpg kiti fiat yetkili serviste takılmışsa ve de güvenilir bir marka ise (brc, landirenzo vs...) lpg yi tercih etmende fayda var. Şu soğuk günlerde bile yakıt tüketimi ortalama 20 kuruş/km (aygaz eurolpg litre fiyatı 2,53 TL). 20.000 TL lik araba alıyorsan yakıt tüketimi önceliğin olmalıdır.
model + km avantajı için 1.4 fire motoru tercih ederdim. yakıt nasıl olsa aynı gibi diye düşünüyorum..
Ben olsam 2 sinide almazdım o fiyata..Biraz daha bekler veya daha fazla araştırırdım..
Model ve km daha uygun olduğu için 1.4 fire tavsiye ederim.
2006 1.3 mult. active 75 bin km'de imkanınız varsa dynamic alın çok fark var bence...
yerinde olsam ikisini de almazdım 2008 tjetsport'lar o fiyatlara satılıyor ki ben de 21500tl'ye sattım degiseni olmayan tek parca lokal boyalı aracımı GP'nin en donanımlı ve en güzel arabası, boya takıntın olmasın bence bir iki parca ufak boyalı (kaza degil sürtme vs.) olmasında bir sıkıntı yok
21bin e 2007 starjet emotion aldim boya degisen yok.36bin kmde.ort. yakit tuketimim 7lt. donanim yok yok.siddetle tavsiye ederim.
dizel kesin orijinal km'mi?
bence 5 yaşındaki dizelin 75 bn de olması doğal benim fio 15000 km de 2010 km düşük mü oluyor yani. arkadaşlar
tesekur ederim tnarim gonlunuze gore bulursunuz
karar vermek güç ancak banada lpgli daha bi alınası araç gibi geldi
kesinlikle gazlı 2008 model olan.
1.gazlı olması sebebiyle nerdeyse dizel ile kafa kafaya yakıt sarfiyatı demek
2.benzinli olduğundan bariz sekılde motor sesinde farklılık.
3.2008 model olduğundan bir çok konuda sıkıntıları gelıstırılmış bir araş.izolasyan,arka kapı sorunsalı,city motoru vs.
4.bakım masrafları. dizel her 10,000 de bir 200-250 arası.benzinli her 20,000 de bir 150-200 arası dizelden çok daha kapsamlı..iki aracın görsellığı acısından ne givi bir değişiklikleri var bilmiyorum ama boya durumu nedir , iç temisliği vs .tek dez avantaj modelden dolayı yıllık vergi gibi geliyor bu arada fire motorlar fiatın benzinli motorlarında en çok tutulanı ve en ekonemık olanıdır.düzgün kullanıldığında 1.000.000 km yi rajatlıkla görmektedir..dayım taksici o şu anda albea kullanmakta 2009 model ve 750,000 kusurde bu arada brc sıralı sıstem le kullanılmakta.
bu arada soylemeden edemicem 2006 model 75,000 de orjınal km de bir multijet bulmanız oldukça düşük bir ihtimal.sahibi ya yaşlı biri olcak yada sadece yazları turkıyeye gelen bir gurbetçi aksı halde bulmanız çok ama çok çok zor ..bu durumuda göz önunde bulundurun lütfen.
bence kesinlikle dizel aracım 123 000 km de 119 000 deyken almıştım daha birkaç ay oldu sorunsuzca biniyorum. yakıtı da gayet makul eski aracım toyota corolla verso idi 70000 km boyunca lpg de kullandım ara ara sorunlar yaşamıştım en son ki sorunum subapların eridiğini söylemişlerdi. brc sequent 24 kit kullanıyordum. lpg yi taktırdığım yere gittim. lpg takan arkadaş o kadar km yapmışsınız olur o kadar dedi. 2000 tl masraf çıkardı servis dedim. o kadar km yapmısın karını hesapla dedi o kadar karın yanında 2000 tl sorun olmamalı dedi. aslında bi taraftan doğru fakat sorun yine de sorundur. dizelde böle bişi yok. rutin bakımlarını aksatma çok agresif kullanma gayet uzun ömürlü oluyor. işin diğer kısmı ne kadar kaliteli olursa olsun lpg araçlara sonradan takılan yük olarak düşünüyorum ben. kullandığım tüm araçlar lpg li idi hepisnde de mutlaka sorun yaşadım. ama şu an dzel kullanıyorum hiç bir sorun yok çok şükür. ben dizel tavsiye ederim. km side gayet normal sonuçta dizel araba kapının önünde beklesin diye alınmaz. (kullandığım araçlar tempra sx bmw 3.20 çakal kasa:D toyota corolla verso elegant hepsi tüplü hepsi sıkıntılıydı...) ısrarla dizel tavsiye ediyorum. son olrak ne alırsanız alın mutlaka yetkili bir serviste expertiz yaptırn içiniz rahat olsun... hayırlı alışverişler...
servis kaydına da baktır muhakkak çünkü 2006 model dizeller ne hikmetse hepsi 75000 km de... çoğunluğunun kmsiyle oynuyorlar bilgin olsun
arkadaşım 90lık almayacaksan dizeli bence benzinli al derim bı kış aylarında olmasına rağmen 8,5lt lpg ortalamam vaar ş.içi 10lt yakıyorum 25kr ediyo. dizeli de kötülemiyorum arkadaşlar yanlış anlamasın ama benzinlinin km düşük. ama şunu söyliyim 1 yıl sonra baskıyı değiştirmen gerekecek ve trigerin de zamanı gelmiş olacak ben 45binde triger 51000d baskı değiştim. trigeri daha değiştirmesem olacakmış ama sökmüş olduk bi kere ve değiştik baskıda da titreme vardı kalkışlarda onedenle değiştim ve aracımı şuan Allah kısmet ederse 5 yıl arkama bakmadan kullanabilirm. son karar senin ama benzinliyi öneririm tabi lpg ile birlikte
LPG kitinin sorunsuz olduğunu varsayarsak benim tercihim 2008 Fire olur:
-2 yıl daha yeni bir araç
-25000km daha düşük
-LPG tüketim maliyeti dizele göre daha düşük
Hayırlısı olsun...
gözüm kapalı lpg li araç sana sadece anahtarı alıp zevkini yaşamak düşer. Benim aracım 2008 model 8v benzinli aracıma atiker marka kit taktırdım hiç bir sıkıntıda yaşamadım yaz kış yakıt tüketimim dizelle aynı bi farkı yok lpg linin bakımı ne dersen 10,000 km de bir bakıma giditorsun filtresi var o değişiyor 40,00 tl aynı anda bakımınıda yaptırırsan yağ ve 3 adet filtre 80,00 tl toplamda 120,00 tl bu verdiğim fiyat servis dışı servis dersen 3 le çarp :) şimdiden hayırlı olsun hangisini alırsan artık.
LPG de sorun yoksa benzinliyi alın derim. Hem 2008 model, hem 25.000 km daha az yol yapmış.