ya arkadaşlar gp de esp sidir asp sidir abs dir hillholder i bile var ama neden arakaları disk yapmamışlar hala akıl erdiremiyorum....fiat kaldırmış murat 124lere bile 4 teker disk yapmış niye buna yapmamış?
Printable View
ya arkadaşlar gp de esp sidir asp sidir abs dir hillholder i bile var ama neden arakaları disk yapmamışlar hala akıl erdiremiyorum....fiat kaldırmış murat 124lere bile 4 teker disk yapmış niye buna yapmamış?
Avrupa da test edilen 1.3 multijet de arkalar da diskti. Sanırım TR yeye yollananlar böyle!
sadece 1.9 multijetlerde (türkiyede yok) arkalar disk.
bizimkilerde olmamasının tek sebebi MALİYET
Auto Bild- (Almanya )- dergisinin fren testi için gönderilen araç 1.3-90PS di. Arkalalarda diskti.
Küçük sınıf olması, maliyet, küçük motor hacmi (1.9mjtd hariç) nedeniyle tercih edilmemiştir.Ben arkadaki kampanaların Avrupadaki GP lerde de olduğunu düşünüyorum.Belki üst modelde olmayabilir...
çokta önemli birşey değil...fren performansı gayet iyi
Fren performansını bende çok beğeniyorum. Zaten arkanın da disk olması ekstra maliyet. Yok balata yok diskler değişecek vs.vs.
Sienam 69000 de ve hala arka fren balataları orjinalleri, acaba disk olsa kaç kere değişeceklerdi ?
ben pek memnun değilim fren performansından her bindiğimde en az 1 kez abs devreye giriyor fakat sebebi kesinlikle lastikler..
arkadaşlar dün redlıne (onurla) beraberdik bizde bu konuyu konuştuk ve iyikide yok dedik nedenmi 20.000 bin bakımda anlarsınız
90 Hp ve üzeri sport donanımlarda arkalar da disk fren.
bize sport donanım malesef gelmiyor.
maliyet veya 20.000 bakımı konusuna katılmıyorum arkadaşlar....çünkü arka ve ön diski karşılaştırırsak ön disklere daha fazla kuvvet biner...daha çok aşınır...eğer maliyetten kaçılmak isteniyorsa önlerin kampana olması daha akıllıca....bence olay tamamen pazarlama ile ilgili....yani adamlar belkide 2008 yılında gp lerin arkalarınıda disk yapıp yenilik adı altında piyasaya sürecek....
Arkalari Disk Yapmak Elinizde Parca Numarlarini Eperden Sparis Verin :) Ben Bi Ara Baktim.
Kolay Gelsin
Bence de çok da önemli bir şey değil;ama olsa iyi olurmuş tabi.
Arkadaşlar iş yerimde bulunan oldukça güzel ve büyük bir araç tamir bakım yerinde balatalarıma baktırdım spreyle temizlettim. Adamın dediği balataların sanki kutudan çıkarılmış yeni gibi en az bi 10.000 veya 20.000 gider diyor. Buna istinaden ben özellikle fren balatalarını değiştirmemelerini söyleyeceğim. Ayrıca geçen bakımda polen filtresini değiştirmişlerdi. Onuda değiştirmeyeceğim. Bakım masrafım baya düşer böylece.
çoğunda kampana ama diskliler war.konyada değişik yeşil renkli puntoda 4 disk war.kendi gözleriimle gördüm!!!!!!!!
bencede büyük bir eksik.fordda aynı pazarlama stratejisini uyguluyor 2006 focuslarda bile kampana.türk halkının burun kıvırdığı japon arabalarının çoğunda arkalar disk.mesela benim 2000 model ramda diskti.
ayrıca bu masraf nedir ki maksimum 200€ oynatır bir arabada.belki daha az,abs nin maliyetinin 400€ olduğunu duymuştum mesala.
ben arkalarda da balata olsun istiyorum, maliyetini soran, nasıl olacagını arkadaş(lar) var mı aramızda?
20.000 bakımda disk mi değişir ya:@:@
arkaların disk olmasi sadece goruntuyu ve alis maliyetini etkiler.. kullanim maliyetini etkilemez. On diskler 5 kez degisse arka diskler bir kere anca degisir yaw, ebd fren dagilim sistemi arkalara cok dusuk bir basinc gonderecekki arabanın kaymasina sebep vermesin.
Bence De 20.000 Km Bakiminda On Fren Balatalarini Degistiriyorsa Fiat Bunun Tek Aciklamasi Var. Fren Balatalari Son Derece Kalitesiz.bazi Araba Markalarinda 100.000 Km Fren Balatasi Degismiyor.bence Fiat Bunlari Incelesin. 20.000 Km De On Fren Balatalarinin Degismesi Fiat Icin Buyuk Bir Ayiptir.bence De G.puntonun Genelde Frenleri Iyi Ama Arkalarda Disk Olsa Daha Iyi Olurdu.
benim araba 35000 de hala değişmedi 40000 bakımda artık ben söyler değiştirtirim nerden bu birazda şöförden farketmesin illa kaliteli veya kalitesiz demek pek doğru olmaz benim balatalar bosch marka fena bir marka değildir heralde:cool0000: