arkadaşlar oyluyalım bir kanaate varmamız lazım herkez bişiyler diyo belki böle anlaşırız :)
Printable View
arkadaşlar oyluyalım bir kanaate varmamız lazım herkez bişiyler diyo belki böle anlaşırız :)
Yorum yapmak ser mi bilmiyorum ama ben şöyle düşünüyorum ki: Eğer powerbox'ta kumanda düğmesi varsa(soğuk motorda çalıştırma sırasında kapatmak için), seviye kontrolü varsa(fazla yüklenmemek için) ayrıca orjinalliğinin bozulmadığı için bence powerbox daha iyi. 3-5 Hp için chip mantıksız. Ayrıca bir yazılıma dünyanın parası verilmez. Elle tutulur bir şey yok, sadece işçilik var. Geçen fiyat sordum adam tam 1400YTL dedi. Yapacağı sadece EEPROM programlama. Ne olursa olsun.
chip tuning daha sağlıklı arkadaşlar.
arabadaki chip yazılımı doğrultusunda arabanın kullanacağı hava ve yakıt karışım miktarı otomatik olarak ayarlanıyor.
ama power box ile bu hava miktarı ayarlanan değerlerin üzerinde olduğundan yazılım ile ters düşecek bir durum oluşturuyor.
yazılım kendine ait havayı çekerken power box da bu havanın haricinde artı olarak daha fazla hava çektiğinden beyinde karışıklığa sebep olacağından araca zarar verir.
vadi ve çağların arabasına chip tuning yapıldı.
araçların ikisi de deli oldu.
yerinde duramıyor
vadinin araç 0-100 km yi yaklaşık 9-10 saniyede alıyor.
tahmini hp yaklaşık olarak 120 civarı.
benim araba 75 hp .
bana chip uygulandığında oluşacak yaklaşık hp 100 civarı.
chip power box tan hem daha sağlıklı hem daha avantajlı.
üstelik site üyelerine chip tuning fiyatı kredi kartına 5 taksitli olarak 900 ytl. ve birmot garantisi dahilinde yapılacak.
yani yazdığınız gibi abartılı bir fiyat da söz konusu değil.
Birmot mu yapıyor çip programlamasını?
@, peki abi bu yapılan işlemden sonra dyno ya soktunuzmu arabaları?
genel konu başlığı altında chip tuning ve body kit diye bir başlık var.
oradan gerekli bilgileri edinebilirsiniz.
performans shop firması yapıyor.
ama serviste birmot garantisi dahilinde yapıyor.
arabalar henüz dyno ya girmedi
sanırım bir iki haftaya girecek.
power box ta 10 tane ayar varmış. cem yılmazın replikleri aklıma geliyor
kaptan gemi yalama oldu :)
aynen vallahi ryu.
power box ayarıyla sık sık oynamak demek chip yazılımı ile, beyin ile oynamak ve dengesizliğe sebep olmak demek :D
Ben hala ikna olmadım. Hala bir yazılım yükleme için 900YTL'nin bile aşırdan daha aşırı bir para olduğu kanısındayım. Hiç bir şey yok sadece hizmet var ortada. Yakında sendika da kurarlar bunlar. Yazlım yükleme işçi sendikası:icon_razz:
yazdığım gibi genel konu başlığı altında bununla ilgili bir konu var.
oraya girip fikirlerinizi ve merak ettiklerinizi barbaros beye yazabilir ve cevaplarını alabilirsiniz.
Bence performans ve uyum için chiptuning daha faydalı ya da amacına uygun ama powerboxlar da oldukça pratik istediğin zaman sök istediğin zaman tak.Kullanan arkadaşlara sormak lazım tabi, bence aracın modeline uygun powerboxlar ecuda herhangi bir karışıklığa neden olmaz...
yazdığım başlıktaki ustaya sorun ve istediğiniz bilgilere ulaşın.
barbaros bey sizi aydınlatacaktır.
Aslında chip yazdırmaya o kadar para vereceğimize site olarak ortak bir eprom yazıcı mı alsak acaba kesinlikle çok daha ucuza gelir :) Programı kopyalarız. KAMPANYA TÜM GP LER 110PS!
Lütfen wielheim ve abudik 50-100 usd lik eprom programlayıcı kullanan ve chiptuner adı altına bu işi yapan insanlar ile bizim yaptığımız işi karıştırmayın. Rakam söylemek istemiyorum ama O kadar da basit değil bu iş
1. Aracınızdaki Ecu da kesinlikle eprom yoktur. Microprocessor wardır.
2. Piyasada o Mikroişlemciyi programlıyacak cihazı temin edemezsiniz.
https://www.cmdtec.it/images/mini16T_Tricore.jpg Magnetti Marelli ecu Mikroişlemcisi :)
3. Yapıcağınız en ufak hata size 1 adet servis işlemi dahil olmak üzre komple ecu olarak dönecektir.
4. Programlayıcı ile değil bir sürü ecu mühendisinin çalışması sonucu geliştirilmiş ve her araca spesifik olarak ayrı ayrı programlar verilmektedir.
5- Her GP de aynı ecu olması demek aynı programı kopyalayıp çalıştırabilirsiniz demek değildir. :)Mikroişlemcilerde Processor dosyası war ve her aracın da farklıdır
Box konusuna gelince
1- Chip tuning de 10 ila 16 map de değişiklik yapılırken box en fazla mazot pompanızı hızlandıracaktır. Öyle de kafanıza göre box üzerindeki değerleri değiştirmemenizi öneririrm.
Egt ve Wide ve Narrow band monitörleri ile Piaton sıcaklığınız turbo basıncınız bu gibi değerleri görüp safe değerler içerisinde müdahale etmeniz gerekir.
Aşırı yakıt sebebi ile detonasyon ve Klepaj gibi değerlerle karşılaşmanız her zaman çok daha büyük olasılıktır.
2- Sanıldığının aksine aracınızın yazılımı Dealer firmadan geldikten sonra 1-2 dakika dır . Gene dönüşünüz 1-2 dakia içerisinde olucaktır.
3- Sadece 4-5 map değişikliği ki bunu da voltaj değiştirip ecu yu kandırdığı kanaatindeyim sağlıklı olacağını düşünmüyürum.
Aem EMS, Hondata Greddy e manage, Apexi Piggys gibi ürünleri Tune eden ve kullanan Tuner olarak, Upsolute markasının güvencesi arkasıda, Eğer güveniyor olsam kendim de ithal eder bu boxları satardım.
Parametrelerin değişmesi demek
a- Boost arttırdığınızda fakir kalır aracınız
b- yakıt arttırdığınızda ve boost vermediğinzide zengin kalır
Tam değerlerinde box düşünmeniz demek chiptuning işleminden daha pahallıya malolur demektir.
Dizel araçlarda 1 ila 6 arasında tork limitörleri wardır. Peki box bunlara nasıl müdahale ediyor ?. Fiatın şu an GP lerdeki makinasına lafım yok ama. Birçok Doblolarda klepaj sorunu yaşanmıştı.
BOX Kullanım Sebepleri
1- Yakınlarda Ecu Tuner Bayiisinin olmaması
2- Rafta olan ürün ve herhangi bir şahsın kolayca montajlaması.
Bu gibi basit seçenekler sebebi ile cazip gelmektedir.
Kesinlikle yakıt artışı gözlemliyeceksiniz.
Eğer chiptuning işlemindeki gibi tüm değerleri değiştiren ve aynı değerlerde güç veren ayrıca tüm değerleri yazılımla aynı bire bir veren bir box ürün olursa emin olun ben de size bırakın tavsiye etmeyi kendim ithalatını yapıp yardımcı olucam
saygılar
aracın normalınden %5 %10 duman atması katalitik konvektore ne veya egsoz sıstemıne olmsuz bır etkı yaratırmı ?
dizellerde kat iptali ve egr iptalinin olumlu olumsız etkılerı nelerdır?
Tesekkurler
Vadi
Bu konunun anketlik bir durumu yok bence! Teknik bir konuyu o mu iyi, bu mu iyi diye tartışmak manaasız geliyor bana... Ortada veriler var, onlar konuşur!...:ok:
Dun akşam easy Chip Power box ve Upsolute Chip Tuning'i Test ettik.
Bülent-A ve
Bülent-A : Easy-Chip Power box - Kat iptali 215-40-18" jant lastik
: Upsolute-Chip Tuning - 205-45-17"jant lastik + 1 yolcu 95 kg
3 ve 4. viteslerde rolling yaptık net bir şekilde 2 - 3 boy fark yakaladım.
0-100 km hızlanma videosu cektim. 11.9 araclarımızın standar hızlanması 15" jant ıcın 17" jantlarımla 10 sn nin altında bir performans gosterdi... en kısa zamanda daha duzgun bır video cekip yayınlıyacagım... yakıt konusunda olumsuz birşeyle karşılaşmadım...
Saygılar.
dip not: Bulent le yaptıgımız bir araba yarısı değil sadece box ve chip testiydi.
Vadi
kesinlikle hiçbir sıkıntı yaşamazsınız. Zaten ilerleyen Km lerde bunu yaşıycaksınız. Tahminimce Box da daha fazla duman almanız lazım.Ne konvektörünüz ne de eksos sisteminiz etkilenmez. Sadece Check depollution filter die ( Çevrenizi zehirliyorsunuz ) mesaj gelebilir :)
Drive safe...
1- 2-3 boy minimum 10-12 hp fark demektir.
Upsolute
a- Yazılım sadece sizin aracınıza göre yapılır
b- Sadece 1 kutu ile 10.000 araçda jumper veya devre değişikliği ile çalışır mantığı yoktur.
c- 10 adet farklı araçta 10 adet farklı seride ecu ve software NW wardır
d- 1 e 1 kendi aracınızın orjinal yazlılımı ile bire bir tune dosyası hazırlanır.
Egr valgi iptali size güç olarak hiçbirşey kazandırmaz.
Hatta Engine Check light sorunları yaşarsınız. kesinlikle şahsen önermiyorumEgr valfi Eksos ana emisyon kontrol birimlerinden birisidir.Emme manifoldu üzerinde bulunur ve öngördüğü ölçülerde eksos basıncının motor içerisine sirküle edilmesini sağlar ( Dizel araçlarda ). Bu ise sıcaklığın ve oxid-nitrojen değerlerinin dengelenmesini sağlar
Egr valfi diaframın emme ve vakum sistemi prensibi ile çalışması sonucu görev yapar.Bazıları ise Eksoz geri basıncı ile çalışır.Yeni tip araçlarda ise elektroniktir ve selenoid motor vasıtası ile çalışır.
Motor soğuk iken EGR kapalı konumda olmalıdır ve motor ısındığında bir kez açılıp kapanır ( Yarım gaz posizyonunda ). Eğer Valf kapalı sıkışmış durumda kalırsa veya bosulursa ( Ki iptal ettiğinizi düşünelim ) NOX emisyonu denilen durum oluşur ki ilerisi detonasyon, ( Piston Klepaj - Yakıt fazlalığı ) Rölanti düzensizliği ,ve dengesiz motor çalışması gibi sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
* Detonasyon = İstenmeyen ve riskli olan hava yakıt karışımı ve bununla oluşan motor içerisindeki patlama. ( Zamansız ateşleme ve bunun sonunda oluşan vuruntu )
Barbaros BAYRAK
17,04,2007
Barbaros;
Teknik bilgiler için çok teşekkürler...
Benzinliler için ne gibi güç arttırım işlemleri yapılabilir ve ne sonuç elde edilir? Aydınlatır mısın lütfen?
Bir şey değil. her zaman yardımcı olurum.
Benzinli aracımızda ;
1- Kat iptali ( Sensor durumuna göre )
2- headers
3- Cold intake kit
4- Software güncellemesi
ile aşşağı yukarı 12-17 hp arası güç almamız mümkün... ( komple yukarıdaki uygulamalar yapıldığında )
60 mm komple eksos sistemi ve flow son susturucu ile aracınız detonasyon olmadan çok daha fazla avans kabul edicek ve dolayısı ile daha iyi ateşleme ile daha fazla güç alabilceksiniz.
aşşağı yukarı yuvarlak hesaplama ile tork değeriniz ise 15-20 NM civarı artış göstericektir ki sadece sizin aracınızda olan spesifik parça ve ekipmana göre hazırlanacaktır.
Mesela
1- Acık hava filtresi = Daha rahat hava alan araç için ( Yazılımsız alt devirleriniz biter mesela ) Alt devirlere 1000-3500 devir arası avans değerleri arttırılır.Ki bu da aracın aşşağılarını canlandıracaktır
2- flow eksos = Daha rahat eksos çıkışı olacağı için filtre ile desteklenen emme ve eksos çalışma prensibi ve arttırılan avans ve ateşleme değerlerine yardımcı olacaktır.
Saygılar
Sadece filtre ve yazılım ile 1.3 Hyundai Getz gibi bir araç Sahibini şaşırtır derecede mükemmel olmuştur +9 hp civarı minimum :)
Kullanıcısı olan arkadaş ile görüşmek isteyen olur ise iletişim bilgilerini verebilirim.
Benzinli otomobiller çok daha radikal ve kararlı devir çevirip daha istekli akselerasyon karakterine sahip olmakta. Sadece eksos filtre ile inanın hiçbir güç alamazsınız. Yazılım standart kaldığında emişin ve eksozun değiştiğini araç bilemez ve ona göre hava yakıt değerlerini değiştiremez.
Atmosferik benzinli araçlara Turarger uygulaması da yapmaktayız. Şu an 2.0 accord bir otomobile uygulama yapıyoruz. 06 bar civarı +70 hp gibi bir kazanç almayı bekliyorum ki çok daha fazla boost ile daha fazlası mümkün.
Dediğim gibi güçte sınır sağlık değerleri ile orantılı. 11-14 hp civarı sağlıklı ve canlı bir makine sahibi rahatlıkla olabilirsiniz..
Tr de bravo hgt ( Yeni nesil 155 ler modül ve chip olmadan ) palio 1.2 ve diğer mikroişlemcili ecu ların chiptuning işlemini yapabilmekten gurur duyuyoruz.
Saygılar
Upsolute Turkiye
www.performanceshop.net
bizim 95 ler 105 110 olur yani. yanına birde benzinlik modifiyesi lazım gelir.
Bence powerbox daha mantıklı ama benzinli araç kullanıcıların yapacagı fazla bişey yok chip ten başka eğer araç dizelse powerbox fırsatı kaçırılmamalı ben yazın kesin taktırıcam..
Birşey sorucam. Hangi kanıya vakıf olarak modül ün mantıklı olduğunu düşünüyorsunuz.? Ben size bire bunu izah etmem için dizel motorun özellikle sizin aracınızn çalışma prensibi ve tune esnasında hangi değerlerin değişmesi gerektiğini anlatabilirim. Modülü açıklayacak bir arkadaş war mı =?
peki arkadaşlar farklı bi sorum olcak :
benzinli arabalarda bile turboyla litre başına 100 hp düşerken, bizim 1.3 dizel arabalarımızın 120 hplerde olması sıkıntı yaratmaz mı? benzinliyle aynı güç/hacim oranına sahip olacak. 1.3 e 90 hp zaten iyi bi rakam.
chip diyip duruyorum aklıma da yatıyor ama bu konu kafama takıldı şimdi.
umarım anlatabilmişimdir..
Sevgili Engineer,
Motor teknolojisinde çok farklı sistemler ile çok farklı güçler elde etmek mümkün.
1.3 cc olduğu bahsedilen ama aslında 3x1.3 cc olan rotary wankel motordan tutun,
Supercharger sistemleri ile desteklenen, Throttle body den tutun da çift karbüratörlü araçlara , en son örnek ise Volkswagen in Twin charge teknolojisi kullanan TFSİ serisi araçları 1.4 170 hp motorunu göz önüne alalım.
Güç demek ateşleme ve benzin demek. Daha fazla benzin - mazot ve ateşleme ise
daha fazla güç demek. Artı bunlara Boost verirsek supercharge veya turbo ile
1000 cc motordan bile 200 hp ler almak hayal değil. O yüzden 1.3 cc motorunuzun bu değerleri vermesi hiç de şaşırtıcı değil az bile.
Şirket aracımız 1.3 opel combo 70 hp. 95 hp aldık ve yaklaşık 8 aydır 25.000 km dir kullanıyoruz ki aracın üzerinde High tune file ( Yüksek değerli tune dosyası ) mevcut. Ki siz de 1.3 cc de stok 90 hp araçlara sahipsiniz.
Yapılan değişimin radikal noktaları çok az. Turbo basıncınız 1.0 bar mesela diyelim 1.02 bar oranında değiştiriliyor ( 1.2 değil ) Ve yapılan değişiklikler tamamen Safe olcak şekilde. Çok daha üstler mümkün ama dediğim gibi öncelikle sağlıklı olması önemli
Artık hacimden değil motordan güç almak revaçta.
Saygılar
Barbaros abi
Cumartesi maslakta dynoya çıkıyorum sonuçları alır almaz nekadar fark ettiğini hepimiz görmüş olacağız, İlla dynoda çıkmak şart değil bence benim gp de inanılmaz bi güç artışı oldu bunu hissetmemek imkansız....
bu arada dün akşam 15" standart jantlarımı taktım ve bi deneme yaptım ara hızlanmalar çok etkileyici....
dizel araclarda, bu modulu kullanan bir arkadas baslık actı ve tartısıldı.
uzaktan kumandası varmıs ve 10 ayarlı imis. istenildiginden en dusukte, istenilirse en yuksekte kullanılabiliyormus, ayrıca servise gitmeden evvelde sokulebiliyor.
simdi ben bu konunun ustadı degilim, powerbox'u da gormedim. o yuzden ortadayım.
yalnız benim bir sistemde aradıklarım, kumanda ile ayarlanabilmesi, istenildigi zaman dusuk yakıt tuketimi olması, istendiginde performasnlı kullanılabilmesi, kumandasının olması, takılıp cıkartılabilmesi, benim icin powerbox'u mantıklı kılıyor.
chipte bu tarz secenekler var mı bilmiyorum. elbet kendi icinde mantıklı gerekceleri vardır, hatta benzinli araclar icin daha gecerli olabilir ama dizel de yukarda yazdıgım sebepler nedeniyle powerbox daha iyi bir secenek gibi duruyor.
katalizor iptalindeki sorun etiktir, yani ahlaki.
katalizorler arabalardaki cevreye zararlı gazları azaltmak icin vardır. pahalı bir parcadır ve 80bin 120 bin km arası ortalama omru vardır.
tabi uzun yolda kotu bir yerden benzin alırsanık, 20 km sonra katalizoru elimize alırız.
ben prensipte daha iyi bir cevre icin katalizor iptaline karsıyım ama yaptırana saygı duyarım. soracagım tek soru cocugu olup olmadıgıdır, cocugu olan bir kisinin cevreye en az zararı verecek sekilde yasaması gerektigine inanıyorum. yok bekar birisi ise, cocugu yoksa daha bagımsız yasabilir.
aslında zor bir konu. cunku 80 bin kmde gidip katalizor icin bir milyar, bir bucuk milyar vermek insana koyuyor. yine de cocuklarımız icin daha iyi bir cevre istiyorsak yapılması gerekir diye dusunuyorum.
powerbox ın dezavantajı nedir acaba arkdaşım? ben powerbox kullanıyorum ve aracı inceleyen kullanan arkadaşlar hem düşük yakıtı gördü hem de performansı buluşmalarda da farkı hissettiler
Farkında değiliz ama Binek araçlar kamyon ve diğer ağır taşıtlar gibi zaten değil...
Depollution filtreli araçlar ile filtresis araçlar arasında sizin ne burnunuzun duyabileceği nede wideband cihazının ölçebileceği kadar değer farkı yok.
Öylede böylede hava kirliliğini önlemek istiyosak dizel araçları - benzinli araçları tamamen yasaklamalı Lpg ve elektrikli araçlara dönmeliyiz...
Çevre kirliliği mesajı ( Sadece 1000 ytl nin üzerinde olan partikel filtrenin değiştirlmesi için sizi uyarır.) siz greenpeace i devreye sokmak üzeresiniz mesajı değildir.
Şimdiye kadar katalizörü kötü yakıt yüzünden eline alan kimse görmedim ... alamaz da. Her şekilde bir yanma oluşur yanma odasında ve içten yanmalı motorlarda bunun dışarı atılması gerekir. Her etkinin bir tepkisi wardır. Zengin veya fakir. Emisyon değerleri sadece kıyas alıncak değer biçmiş ve şu an değerler içerisinde olan AFR oranları zengin araçlardır ki Chiptuning işlemi ile çoğu araçlar bu emisyon testinden geçebilir ki bu da kabullenebilir değerlerdir.
Saygılar
Doğru diyorsun da orjinalliğinin şeyine şey etmesinin yanında yanlış bir yazılımla motorun da şeyine şey edebilir. Ayrıca sadece bir işçilik olan yazılım yükleme için o kadar para istiyorlar ki o da cebimizin şeyine şey ediyor. Ayrıca düğmeye bastıktan sonra merak etme gaza da basabiliyoruz. Yine ayrıca çip tuningde motor soğukken de araba ayarlı yani yükleniyor. Powerbox'ta motor ısınınca açarsın düğmeyle olay biter. Dolayısıyla motorun şeyine de çip'e göre daha az şey ediyor diyebiliriz.
dugmeye basmak yerine gaza daha az basmak tesbitine katılmıyorum. bence powerbox'in en buyuk ustunlugu istenildiginde kapatilip acilmasi. motor sogukken kapalı tutmak, derecesini ayarlamak.
chip tuning kendi basına iyi bir sistem olabilir ama powerboxtaki gibi esnek kontrol olanagı saglamıyor surucuye.
cevabınız icin tesekkur ederim. yanlıs anlasılmak, istemem bu chip tuning isleminden ekmek yiyen insanlar vardır, elbet bazı faydaları var. kendim uygulamak istesem powerbox'u tercih edecek olsam bile, chip tuning'in de kendi ustunlukleri var, dile getirmissiniz.
yalnız, katalizör iptali konusundaki düşüncelerinize katılmıyorum.
yani "bizim araçlarımız kamyon değil, ağır vasıta değil" gibi bir düşünceye katılamam.
1- trafikta kullanılan araç sayısında binek araçlar once geliyor
2- kullanım sıklıgında da binek araclar var
3- simdi soyle dusunelim. bu katalizor ucuz bir meret degil, otomotiv sirketleri cok buyuk firmalar, bir toyota, bir general motors cirolar bir ucuncu dunya ulkesinden fazla,devler.
eger katalizor olayında sizin dedikleriniz gecerli olsalardı, bu firmlara bastan bu ise girmezdi.
ha bireysel anlamda bir araç için faydası dusuk olabilir. ama trafikteki bir milyon aracın kalalizorlu olup bir milyonun olmadıgını dusunursek.
aradaki etki farkı onemlidir. rakamlar buyudukce katalizorun farkı one cikar.
burada su var, belki arkadaslar diyecek. yahu bir kisi ne olacak, iptal edelim. iste o bir kisiler buyuyor, artıyor ve bir bakmısız trafigimizde binlerce arac katalizor iptali yaparak dolasıyor.
maddi sorunu yuzunden yapanı anlarım, ama zevk icin yapan ustelik evli barklı cocuklu insanları anlamam. cocuguna daha iyi bir cevre birakmak icin insan en ufak bir fırsatı degerlendirmeli.
kötü yakıt katalizoru bozmaz demissiniz.cevremde boyle olaylar yasayanlar oldugundan belirttim. kursunlu benzinin katalizoru anında bozdugunu okumustum. belki normal diye kursunlu karıstırılmıs benzini satıp, kandırmıs olabilirler.
saygılarımla.
Haklısın nejatb, katalitik konvertörle daima kurşunsuz kullanılmalı.Benim çevremde de var örnekleri.
Chiptuningin araca verdiği performans ve uyumluluk arabeyinlerden daha iyi olabilir ama bence arabeyinlerin kolayca takılıp sökülebilmesi bunları bir adım öne çıkarıyor...