slm bende 95 bg starjet emotion var.aracımdan memnunum ama bi turbo eksik.turbo taktırmak mümkünmüdür yoksa mantıksız bişey mi
Printable View
slm bende 95 bg starjet emotion var.aracımdan memnunum ama bi turbo eksik.turbo taktırmak mümkünmüdür yoksa mantıksız bişey mi
hiç uğraşmaya,para harcamaya değmez satıp bi punto tjet almak çok çok daha mantıklı olur sizini için :)
+1000
hocam t-jet varken starjete neden turbo takmayı düşünüyorsunuz ki :)
Valla sende haklısınn hocam tjet var
vay bi kütahyalı daha gördüm sanki :D
starjete turbo olursa 6 vitesli t jet kıvamında punto olur orjinal t jet 5 vites bildiğim kadarıyla.starjet şanzumanı 77 bg veya t jetlere takılabiliyor mu?
orjinal herzaman iyidir:D
yapılıp yapılamadığını öğrenmek isterim. orjinal iyidir yan sanayi sanzuman kullanmayacaz :D
motor sanzuman tam uyumlu olcak mı önemli olan birleşim noktalarının tam uyması ?
turbo taktırmak güzel olurdu maliyetini bilemiyorum :) bende mi taktırsam :)
turbo i.cooler takılcak diyolarda pistonlar subablar degişmeyecek mi?
kardeşim şöyle izah edeyim sana
bizde isuzu gemini 1.8 dizel motorlu şahin aracımız vardı. şanzumanı normal tofaş şanjumanıydı. nasıl uydurdunuz derseniz muhafaza denen bir sac var. bu sac sayesinde motor şanzuman uymasa bile (arada çok uçurum olmayan şekillerden bahsediyorum) birbirine montajı sağlanıyor ki puntonun şanjumanları muhafaza kullanmadan birbirine uyacağını düşünüyorum
daha dayanıklı hale getirilmesi gerekir. aksi halde pistonlar, segmanlar aşırı beslemeye çok uzun süre dayanamazlar. ancak düşük basınçlı turbo uygularım derseniz o zaman fazla bir modifiyeye gerek kalmaz abicim.
e tabi turbo uygulayıncada püskürtme miktarının değiştirilmesi gerekir yani chip yapmak gerekir ki turbonun anlamı olsun o zaman :)
bence arkadaş yapsın hem görelim nasıl olmuş?herşeyin bir ilki vardır )
parana yazık arkadaşım. Bu işler öyle sanıldığı gibi kolay değil. En kalitelisinde bile ayda bir ustanın çayını içmeye mahkumsun. Hortum patlayacak yok yerine uymayacak cart curt...PAran varsa bide heyecan istiyorsan gir bu işin içini. Ama bir ay sanayide sürüneceksin...
Nerden biliyorumm yaşadımmmm :D:D
Ki bneimki turbosuz araca değilde turbolu aracın turbosunu büyütme işi idi...
bende umuyorum şanzuman ve motorun uyumlu olmasını.starjet sanzuman ve fire motorun tam uyup uymadığını veya ölçüleriyle öğrenebileceğim bir kaynak var mı ?
küçük bir turbo az bg artışı ve bunun yanında parçalar dayanım sınırının altında calıştırılabilirse bi problem olmaz gibi geliyor.
benimkisi turbo taktıracagımdan filan degil. merak ettim sadece. böyle bir bilgiye nette karşılaşmadım da. 105hp, 135 hp turbolu, abarth, supersport.. abarth vede esseesse yi ayırdık bunlarda farklar çok biliyorum. 135hp ile 105 turbosuz arasında ki motor şanzıman farkını gerçekten merak ettim. süspansiyon degişik diye okumuştum galiba..
benzinli turbo beslemeli motorların teknik verileri elimde mevcut değil ancak
1.3 multijet 75 - 90 hp arasında da motor yapısı bakımından ufak farklar mevcut. piston çapları. segman değerleri, pimler v.s. bakımınndan.
turbo ile turbosuz motorun arasında kesin fark vardır diyebiliriz çünkü sıkıştırma oranı fazla, aracın uzun süre kullanılacağı göz önüne alınca, belli başlı parçaların dayanıklı olması gerekir ve buna göre çeşitli farklar mevcuttur turbosuzlara göre.