punto evo 1.3 dizelin yakıt tüketimi ne kadardır. (ş.içi ve ş.dışı)
ve bu aracı hangi devir aralığında kullanmalıyız.
punto evo 1.3 dizelin yakıt tüketimi ne kadardır. (ş.içi ve ş.dışı)
ve bu aracı hangi devir aralığında kullanmalıyız.
bununla ilgili açılmış bir konu var oradan detaylı bilgiye sahip olabilirsin.şehir içi 5lt şehir dışı(kullanıma göre değişir)4lt civarı yakar.vitesi 2500-3000devir aralığında değiştiriyorum,sürekli yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınmalısın...
hani yeni araba alınca basın açılsın araba derler sağır kalmasın denir. böyle bi olay var mı?
çok düşük devirlerde kullanma tabi hakkını ver yani makinanın,hatta mümkünse bi uzun yol yap derim.
kesinlikle saçmalık.
aracı aldığınız servise de sorun isterseniz.
bin-ikibin km falan çok zorlamayın. motoru stop etmeden önce bi 10-20 sn bekleyin. kitapçığında bile yazıyorlar artık. şöyle bir göz atın derim.
4950 km de ortalamam 50% ş içi- 50% ş dışı 5,4 lt 1/100 km
net cevap geldi saçmalıkmış,kafana göre takıl dostum,servis en garanti yöntem dediği gibi arkadaşın danışmanda fayda var
Dizellerde en ideal kullanım 2500 devire ulaşmadan vites değiştirmektir. 1750-2000 devirde kullanmak çok ekonomiktir. Üstelik motor ömrü ve yağın kullanım ömrü de uzar.
Vites yükseltirken 3000 deviri geçmemeye özen gösterin yeter. Bence 3000 devir gayet ideal , ne az ne çok.
Vites küçültürkende devir 1750 d/d'nın altına indiğinde vites küçültün. ( 1750 devir aracın torkunu aldığı devirdir. )
Bu arada yakıt tüketimini azaltmak için bir tavsiye.
Örnek olarak yolda giderken hızınız 80 - 100 - 120 ardından 120 - 100 - 80 şeklinde olacağına sabit 100 olsun.
Sabit hızda gitmeye özen gösterin , yakıt tüketimine olan faydasını göreceksiniz ;)
Bu arada benim eski aracımda 1,3 Multijet GP idi.
Şehir içi hep kısa mesafe gidip gelirdim motor pek ısınmazdı ve şehir içinde 6 litre yakardım.
70 km (büyük bi kısmı düz yol) ortalama 4.6 tüketim 80 km/h hızı geçmeden 2000-2500 devirleri arasında.. araç 5700 km de
aracın ilk alındığı zamanla şimdiki arasında performansında kesinlikle artış var gaza basınca daha iyi tepki veriyor,yakıt tüketimi 5.5-5.6 dan 4.9-5.1 lere indi, basmayınca 4.6 ya kadar indi,kesinlikle uzun yol yapmak lazım ;)
anladım valla baya açıklayıcı oldu. ben hemen bu araçla bi uzun yol yapmalıyım o zaman.
merhaba arkadaşlar,
punto evo active 1,3 mj aldim 2 ay kadar önce. araba şuan 1200 kmde. fakat son derece fazla yakıyor. bir depo ile ancak 450 km (şehiriçi) yol yapabiliyorum. buda kmde 290 krş civarı birşey yapıyor daha önce çok dizel araç kullandım hepsi şehiriçi en az 650-700 km yol yapıyordu.
lütfen konu hakkında BENİ AYDINLATABİLİR MİSİNİZ. ben mi birşeyleri yalnış yapıyorum.
Çok ilginç 400-500 km duydukca şaşırıyorum.. Bir depoda 850 Km yol yapmış biri olarak ( 500 ü uzun yol kalanı şehir içi).. Ya deponuzda kurt var yada araç yeni oldugundan dolayı böyle bi sıkıntı yaşıyorsunuz sanırım...
BENİM EVO 970 KM AMA 600-650 KM ŞEHİR İÇİ YOL YAPIYOR. İLGİNÇ. ARACI KISA YOLLARDA KULLANIYORSANIZ BENCE NORMAL OLABİLİR. BENDE DE ÇOK SOĞUK OLDUĞU ZAMANLARDA KISA SÜRELİ YOLARDA 7,6 YI GÖRDÜ AMA ŞU AN DAHA 2. DEPO mAZOTUN YARISINDAN AZ BİR EKSİK 6.2 LİTRE GÖSTERİYOR BİLGİSAYAR..
evet yakın mesafede, rampalı yollarda kullanıyorum.. fakat daha önce clio vardı onuda aynı yollarda kullanıyordum.. 700 km yi görüyordum..
bugun yol bilgisayarına baktım 7,9 da. cok ciddi bir değer..
bugün iki ayrı yerden bilgi aldım paylaşmak istiyorum. belki sizede yardımcı olur;
1- servis ilk 10000 km fazla yakıt tüketebileceğini ve yağ eksiltebileceğini söyledi.
2- aynı bilgiyi bir komşumdan aldım. kendisi aynı aracı kullanıyor. ilk 9-10 bin km de arabası 7,5 lardan şuan 5,2 lere kadar indiğini söyledi. hatta özellikle km yapmak için aracı uzun yola vurmuş.
anladığım kadarıyla arabayla bir uzun yol yapmak gerekiyor.
hatta 50 den sonra 4 e 70 ten sonra 5 e at vitesi yokuş yukarıysa eğime göre bu verdiğim hızlara 5-10 km ekle... 70-80 ile giderken 4,6 biraz fazla tahminim bu hızlarda genelde 4 ile gitmişsin...
motorun ısınmadan fazla yüklenme 3000 deviri geçmemeye çalış...
arkadaşlar bende şikayetçiyim bu yakıt konusunda benim araçda fazla yakıyor şahsen şu an 350 km de ama daha önceki aracım 2006 grande puntoydu ve ben yakıtından çok memnundum şehir içi kışın 600-650 yazın 750-800 km yapıyordu Eskişehirden Antalyaya 50.00.00 tl dizel yakıtla gittim bu arada burdurdan sonra klima açık v egeneldede hızın 100-130 arası idi bakalım punto evoyu test edip deneyeceğiz
Merhabalar
Evo Multijet Dynamic 1.3 16V 75 Bg. aracımı 2 hafta önce aldım. Daha önce de dizel araç kullandım clio, kango, focus yakıt tüketimlerinde çok memnundum. Sizin de bildiğiniz üzere fiat'ın yakıt konusunda ki tasarrufu herkesin dilinde.
Bu vesileyle Punto aldım. Henüz çok km yapmadım ama yakıt tüketimi çok fazla geldi bana, acaba yeni diye mi bilmiyorum. İlk depoyu fullediğimde 650 km menzil gösteriyordu. Şuan 260 km'de yarım depoya indi. Ortalama tüketim 9.2 gösteriyor.
Günlük yaptığım yol 20 km ve sürekli trafiğin içindeyim. Sizce bu durum normal mi_? Yada yakıt tasarrufu için ne önerirsiniz.
Teşekkürler..
öncelikle kendinisi burada Tanışma - Grande Punto | Punto Evo | Bravo tanıtırsanız seviniriz.
bende aracımı kasım sonunda teslim aldım, şu anda 3800 km'ye yaklaştım havaların eksi dereceleri görmesiyle yakıt tüketimim 5.3 ile 5.4 arasında geziniyor. uzun beklemelerde start/stop'u kullanıyorum, vitesi genelde 2500 devir aralığında yükseltirim. ayrıca trafikten kaçmaya çalışıyorum, daha uzunda olsa boş yollardan gitmeye çalışıyorum.
Henüz tam olarak forum kurallarını bilmediğim için burada tanıttım. Aracım punto evo.
Verdiğin bilgi için tşk.
benim bildiğim dizel araçları biraz devirli kullanmak lazım fakat o zamanda çok yakıyor. ben 3000 deviri geçmiyorum ama şehir içi 7.4 yakıyor hergün 7 km yokuş çıkıp 7 km yokuş iniyorum bazende çarşıya falan gidiyorum son bir ayın yakıt tüketimi bu. ama bana göre çok fazla yakıyor. acaba motor tam ısınmadan yokuş çıktığım içinmi fazla yakıyor.
bende aynı dertlerden muzdaribim
bundan önceki aracım toyota yaris 1000 motordu 82000 km sattım ve tavsiye üzerine punto evo aldım
hem dizel hem aracı sıfırlamak adına ama aynı yol ve aynı şartlarda diğer aracıma nerdeyse 2 kat fark attı yakıt tüketimi
şimdi size doneleri vereyim siz yorumlayın
- sabah 5 akşam 5 km şehiriçi mesafe yapıyorum ve oldukça rampalı bir yol ve sabah biraz trafik var (izmir şartlarında - istanbulla kıyaslamak yanlış olur)
- tabi mesafe kısa ve hava malumunuz olduğu üzere bu ara oldukça soğuk
- araç yeni (yakışı fazla olur bir süre deniyor - umarım çok uzun olmaz bu)
-ilk 1000 km aracı zorlama dediler yeni 1060 km oldu (artık zorlayabilirmiyim - 100km geçmedim henüz)
bu bilgiler ışığında önerileriniz bekliyorum
herkese şimdiden teşekkürler ve iyi forumlar ...
multijet tam verimini 20.000 km den sonra vermeye başlıyor.eski puntomda bunu çok bariz şekilde farketmiştim.şimdikinde ise ilk 2.000 km de ortalamam 5.5 civarlarındaydı,2000 km de aracıma powerbox uygulaması yaptırdım,şu an 5.8 civarlarında geziniyor.araç ne zaman "shift"
derse o zaman vites değiştiriyorum,genelde 1500-2000d/d arasında kullanıyorum ama kurum yapmasında diye arada bir 4500d/d lere kadar çıkıyorum.
bana tam tersi kurum yapması gerektiği söylendi yakıt tüketimi düşmesi için ???
kurum bağlarsa performansta düşer.sizin dediğiniz olayı biliyorum ama,o kurumun benim dediğim kurumla alakası yok :)
Ekonomi için 2500 devri geçmemeye çalışın.
Açıkcası aracın yakıtı nedeniyle şoktayım. Neredeyse benzinli araçla aynı miktarda yakıt sarfiyatı var. Diğer fiat sahiplerini sormuştum bir depo ile İstanbulda şehiriçinde 800 km yapıyoruz demişlerdi. Ama gördüğüm kadarıyla benim aracım 600 kmyi geçmeyecek. Arkadaşımda dizel corsa var 2011 model 3000 km'de bir depo ile 770-800 km arası yol yapıyor.
Benim günlük yaptığım yol 20 km. Nezaman kurum bağlayacakta ne zaman yakıt düşecek.
Birde ses konusu motor çok sesli geliyor bana. Sizde de öylemi acaba_?
şehiriçi kavramı kişiden kişiye göre değişir ben işe 10km git gel yapıyorum.çok da trafiğe giriyorum. yoğun trafiğe girmeden uzun yol yapan bir kişi şehiriçindeyim diye 800km diyorsa olabilir. 5.6lt yapıyor 100km'de normal değer yani. ayrıca yeni olan bir aracın çok yakması da çok normal.
https://i41.tinypic.com/mlog9.jpg
üşenmedim 75PS 1.3mjet'in grafiğini çıkardım. 1750-2250 devir aralığında aracı kullanmak ekonomi açısından en verimli aralık olacaktır.
motor maksimum momenti verdiği aralık aynı zamanda maksimum çekme kuvvetini verdiği aralık olur. Aracın maruz kalacağı direnç kuvvetlerine karşı en etkili olduğu devir aralığı da diyebiliriz.
Kısaca varmak istediğim nokta şu: Vitesi değiştirdiğiniz zaman yani örneğin 3ten 4e attığınızda yeni viteste devir bu aralık arasında kalmalı.
4.vites oranı 1.029, 3.vites ise 1.444, 2sinin oranı 1.444/1.209=1.4 buradan 1750*1.4=2450d/d gibi bi değer çıkıyor.
Benim öğrendiklerim ve tecrübelerim bunu gösteriyor ki ben 2500ü çok geçmemeye çalışıyorum gayet etkili oluyor.
sol dikey eksen = motor momenti(tork)
sağ dikey eksen = motor gücü (PS)
alt yatay eksen= motor devri (d/d)
tork eğrisi lacivert, güç eğrisi pembe.
grafiği GM'in 1248cc 55kW 190Nm olan motorunun grafiğinden aldım. kısacası bizim 1.3mjet 75hp olarak geçen. grafik üzerinden engauge programıyla nokta dataları topladım, excelde hazırladım.
soldaki sütunlardan aracınızın kaç devirde kaç hp güc verdiğini yada moment oluşturduğunu görebilirsiniz.
bende 2000-2250 devirde vitesi değiştiriyorum, zaten araç uyarıyor ''shift'' ibresi ile :)
Bende 10 kim git gel toplam 20 km yapıyorum. Şuan ort. yakıt tüketimi 9.0 LT birkaç gün önce 9.2 LT idi. Şimdiden sonra 2000 devirin az üstüne çıktımı vites değiştireceğim. Ben 3000 de vites değiştiriyordum. Bana aracın yeni şimdilik 3000 de vites değiştir motor açılsın demişlerdi.
Aracımın yakıtı ve motor sesi hariç çok memnunum inanılmaz yumuşak bir araç. Şimdi başka bir araç kullandım mı çok sert geliyor.
kim diyor arkadaş bunları? kaç model araba kullanıyorsunuz? :ranting2:
Beyler 1.3 mjet 75'lerde biliyoruz ki turbo 1750 d/d'da devreye giriyor, 2000'e gelene kadar dolup sonrasında aracı ileri fırlatıyor, bu durumda 3000 d/d'de vites arttırılır ki büyük viteste 1750 d/d ve üstü yakalansın, böylece vites büyüdüğünde turbo otomatikman devreye girmiş olsun, lütfen motorunuzu boğmayın. En sağlıklısı ve tasarruflusu budur. 2000'lerde vites büyüttüğünüzde turbo devreye girene kadar aracınızın ivmelenmesi için kat be kat daha fazla motora yük biner, bu da hiç mantıklı ve sağlıklı değildir. Yakıt tasarrufu için de daha önce de defalarca konuşulup uzlaşıldığı gibi sabit hızda 2000 - 2500 d/d aralığında kullanın.
arkadaslar bende gp 1.3mjt var benım aracım ortalaması sehır ıcınde 5.5ve 6.5 arasında oynuyor . sehır ıcınde suankı mazot fıyatları baz alınırsa ortalama 20 krs yakıyr benım kullanma tarzım ıse 1. vıtesde 1750 devırde 2. vıtese atarım 2000 devırde 3. vıtese atarım max. yolun durumuna gore arabayı rahatlatmak adına 3000 devırde(bazen 2800 yada 3200 devırıde buluyr.) 4. vıtese atarım burada yolun durumuna gore max.3000 devıre kadar kullanıp 5. vıtese atarım bu vıtestede eger ekonomık kullanmak ıstersenız 2500 devır ortalama 100-110 km olarak kullanırım ve uzun yolda aracımın yakıt tuketımı 4.0 a kdar duser daha altınıda buldugum oldu . benım ıcın en uygun kullanımk budur bu benım 4. dızel aracım ve ben bu sekılde kullandım hepsını ve aılede en ekonomık aracı kullananımdır .sızlerınde bu sekılde kullanmanızı tavsıye ederım saygılar.