Merhaba arkadaslar, bi arkadasim punto evo dualogic vites almayi dusunuyor.
Fiat in dialogic vitesi sorunlu mudur yoksa sorunsuz mu manuel gibi? Kullananlar tavsiye eder mi, yorum yaparmisiniz. Tsk.
Printable View
Merhaba arkadaslar, bi arkadasim punto evo dualogic vites almayi dusunuyor.
Fiat in dialogic vitesi sorunlu mudur yoksa sorunsuz mu manuel gibi? Kullananlar tavsiye eder mi, yorum yaparmisiniz. Tsk.
Ben kullanıyorum. Tavsiye ederim. Eşim de kullanıyor diye tercih etmiştim ama ben de müftelası oldum.
tamamen beklenti meselesi, bu konuyu uzun uzun tartıştık dualogic diye bir başlıkta mutlaka okumalısınız. özetlemek gerekirse arkadaşınız performans, anında tepki, ve kontrolun kendinde olmasını çok seven birisi ise asla tavsiye etmiyorum, ancak sakin kullanan, sollamalarla çok işi olmayan performans adına çok fazla beklentisi olmayan trafikte dur kalklardan çok şikayetçi olan birisi ise kesinlikle tavsiye ediyorum.
Motor bizim arabalarda tamamen sorunsuz diyebilirim.
Şanzıman sorun çıkarırsa zaten garantiden hallettirir. 2 sene şanzıman sorun çıkarmazsa sonrasında zaten büyük sorun çıkarmaz diye düşünüyorum.
Ben iki yıldır kullanıyorum, sadece bir kez fren müşürü değişti dualogic'le ilgili olarak, o da 65 tl idi.
hill holder var bazı puntolarda (geri kaydırmaması için yokuş kalkış desteği) süper bi olay hem manuel vites hemde geri kaçırmıyor aracı ben bayılıyorum bu özelliğe.
bende dualogic kullanıyorum ve çok memnunum.
evet vites geçişlerinde biraz yığılma olabiliyor
ancak devirli kulladığın zaman manueli aratmıyor diyebilirm.
Bende kullanıyorum memnunum. Yanlız yokuş yukarı bazen saçmalıyor. Olmadık yeri düşük vitesle çıkmaya kalkıyor yada yokuş aşağı vites büyütürken ağır hareket ediyor. Ama genel olarak aracı ve huyunu öğrenince çok rahat ve sorunsuz.
bizde yolda giderken aşırı yuklenmelerde bazen stop ettiği oluyor. sonra araç kendini vurdurarak çalıştırıyor bazende boşa alıyor yolda giderken elle yukarı itiriyorum vitese geçiyor. bunlar çok nadir oluyor ancak malesef var ve servis halen çözüm bulamadı.
yokuş çıkarken manuel müdahele gerekebiliyor. 2 ile çıkılacak yeri 3 ile çıkmaya çalışıyor. başka pek kusuru yok tavsiye ederim.
Vallahi evolarda mı farklı bilemiyorum ama ben her acıdan memnunum. Tabiki aracın karaterini bilmek de gerekir. Bizim evoların robot beyninde yaklaşık 2000 adet hareket/sürüş seçeneği var. Birçok otomatik ve yarı otomatiklerde bu sayı 3000 civarında (imiş). Dolayısıyla yokuş çıkarken vites yükseltmesi gaza daha az bastıgınızda olan bir durumdur. Sürüç seçenek sayısı fazla olsaydı belki arttırmazdı vitesi ama dedim ya elzem bir durum degil. Aracı tanıdıgınızda en ufak bir sıkıntısı yok. Ben hep Eco konumunda kullanıyorum. Vites arttırdıgı ve arac zorlandıgı ya da hız kazanmak sitedigimde gaza köklediginizde uygun vitesi 1-1,5 sn icinde hemen buluyor ve roketliyor ve gayet başarılı...Ayrıca manuel moda aldıgınızda , düz vitesli bir araca göre cok daha seridir. Opellerin ya da vw lerin yarı otomatiklerinde, araç oto modundayken aynı konumda vites degistiremezsiniz (elle müdahale), ama bizim dualogiclerde otomatikteyken de öyle sağa sola cekmeden vitese hükmedebiliyorsunuz, bu da önemli bir artı diye düşünüyorum...
Bu konuda size katılmıyorum. Garanti sırasında sorun çıkarsa zaten problem olmaz, ancak garanti sonrası sorun çıkarsa işte o zaman oldukça kabarık faturalar ile karşılaşabilirsiniz. Özellikle sistemin kalbi olan Robotize kol komple kapalı bir sisteme sahip.(Sadece birkaç parçası değişebiliyor.) Eğer sorun değişebilen parçalardan değilse komple değiştirilmesi gerekiyor. Geçen sene sadece parça fiyatı 2.500 TL gibi bir rakamdı.
Evet bazı araçalrda var böyle bir tercih yapılabilir. Bence yapmalısınızda.
Neydi o ya yokuşta kalkıcaz diye canımız çıkardı. Valla şimdi alıştım. Çok büyük rahatlık. Şimdi şirket araclarını kullanırken bazen çekiniyorum yokuş yukarı kalkışta.
Birde Hillholder özeliği, eğim derecesine göre tutması. mesela ; normalde ayağını pedallardan çektikten 5-6 sn sonra hiç bir pedala basmazsanız kendini salıyor ama basarsanız tutmaya devam ediyor. taaki aracı hareket etticek devire ulaşana kadar tutuyor. yani ufak bir eğimde azıcık gaz vermenize ileri doğru hareket ediyorsunuz ama çok eğimli bayırdasınız aracı ileri hareket ettircek deviri alınca kadar bırakmıyor.
ben kesinlikle tavsiye etmem. 2 tane aldık arkadaş ve ben ikisninde değişmedik parçası kalmadı. vites robotu , şanzıman, baskı balata, vitesin beyni. ama aracım hala serviste. arkadışımınkide vites robotu ve şanzıman değişti. araçlarım 55000 civarı. muhtemelen diğer arkadaşlarınki bu aralıklarda değil. ve bu değişen parçalar garantin yoksa çok can yakıcı fiyatlarda. ben mahkemelik oldum. aracın değişimi için.
Beylikdüzü servisine gittim
Park ederken durup 1 den R e vites geçişi için biraz beklemek gerekiyor ve hızlı manevra yapmanız durumununda zaman zaman can sıkıcı olabiliyor.
Benim 1. yıl bakımında debriyaj balatasını değiştirdiler. 1 den 2 e geçerken araç çok sarsılıyordu. Usta garantiye girmez kullanıcı hatası dedi !!! Neyse sonra arada tanıdık var diyip lütfedip garantiden değişti. Dualogic de robotun kontrol ettiği balatayı artık nasıl bir hata yapıp yaktıysam böyle bir olay geçti başımdan
bende dualogic kullanıyorum. benimde debriyaj balatasından kaynaklı yolda bıraktı. arac N de göstermesine rağmen doluda kalmıs yerınden kalkmadı ön tekerler havada servise götürdük ve arac 10 binde idi... tamda o günlerde garanti bitmek üzere hemen 600 liraya 2 sene daha uzattım ne olur ne olmaz...
Merhaba.. Ben geçen hafta 2011 Dizel Punto Evo Tiptronik vites araç aldım.. Kullananlar varsa birkaç sorum olacaktı.
Vites AUTO konumundayken sola bir kez çektiğinizde AUTO özelliği kapanıyor ve manuel oluyor ve vitesi isteğimize göre arttırıp azaltabiliyoruz. Fakat bu özellik vites AUTO konumundayken de çalışabiliyor.
Yani AUTO da yukarı ve aşağı hareketle vites attırılıp azaltılabiliyor. Bunun bir zararı var mıdır?
Hareket halinde iken vites N konumuna (Boşa) almanın bir sakıncası var mıdır. Yoksa da Yakıt tüketimine bir katkısı var mıdır? Öreğin yokuş aşağıya giderken N konumuna geçsek faydası olur mu.
Araçta ECO modu bulunmakta.. Anladığım kadarıyla vitesi daha küçük devirlerde değiştiriyor. ECO modunun ne gibi yararları ve zararları vardır acaba?
Herkese iyi günler dilerim..
merhaba , bende sizin gibi triptonik kullanıcısıyım (benzinli) auto modda manuel kullanabilmenize şaşırdım . benimki çalışmıyor , illa manuele almanız gerekmekte . bu teknik açıdan sorun teşkil edermi . servis uzmanlarından fikir almanızı tavsiye ederim .eco modda devir ayarı yaptıgından yakıt tasarrufu sagladıgı bir gercek . ben ozellikle eco da kullanıyorum . hareket halindeyken N ye almak zararsız ancak yokus assagı vitesi manuel araclar ve otomatik araclar içinde sakıncalı . hızınız şehiriçi normal seyrindeyken alın sorun olmaz uzun saniyeli kırmızı ışıkta beklerken vitesi N ye alınması tavziye edilir..benim bildiklerim bunlar.kolay gelsin.
Hareket halinde iken vitesi N'ye alamıyor olmanız lazım. Zaten yapabilseniz bile yapmayın öyle bir şey. Hem bir avantajı yok hem de şanzımana zarar verebilirsiniz. Yokuş aşağı giderken de araç viteste olursa daha az ya da sıfır tüketim yapar. Boştayken daha çok yakarsınız ve güvensiz olursunuz.
Eco modu adı üstünde ekonomi için vitesi olabildiğince erken/düşük devirde yükselterek yakıt tasarrufu yapmaya çalışıyor. Teknik anlamda bir zararı yok ancak dezavantajları var; bazı durumlarda vites büyütmeden, aynı viteste gitmeniz gerekebiliyor (örneğin bir kavşakta sabit hızda dönerken) ancak Eco yüzünden araç vites büyütüp yığılabiliyor. Bunun gibi örnekleri çoğaltabilirsiniz. Böyle durumlarda ya elle müdahale edip vites değiştirin ya da trafiğin durumuna göre bir süreliğine manuel'e alın. Yokuş çıkarken de Eco'yu kapatmak ya da manuele almak gerekebiliyor eğime ve trafiğe bağlı olarak. Ayrıca manuele almadan ya da Eco'yu kapatmadan "kick" yaparak (dip gaz yaparak) ani biçimde vitesin küçülmesini sağlayabilirsiniz.
Eklemeyi unutmuşum; Auto modda manuel kullanımın herhangi bir zararı yoktur, şanzıman zaten bu şekilde çalışabilecek şekilde üretilmiştir. Yukarıda örnek verdiğim durumlarda elle müdahale edip vites değiştirebilirsiniz.
Ali bey sizinkinin de çalışıyor olması lazım aslında. Servise bir sorun isterseniz.
2,5 yıldır sorunsuz kullanıyorum, özellikle 1-2 geçişlerinde yığılma yapabiliyor fakat performansı bana göre çok iyi.. iş görüyor..
tavsiye ederim. bende 1.4 dinamik modeli var duologic vites sorunsuz çalışıyor maşallah tavsiye ederim.