Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
selam arkadaşlar..
dün mahmutbey çevre yolunda 5. vites 110 ile bir viraja girdim.. ilk başta keskin gelmedi ama epey bi keskinmiş, virajın ortasında arka savurdu sol arka teker feci cıyakladı. az kalsın meftaydım allahtan fren yapmadım toplayıp gaz verip sıyrıldım, ama hepsi refleks oldu bilinçli kurtarmadım anlicanız..
ilk kez böle bişe geldi başıma...
asıl beni kızdıran; benim evo 1.3 multijet ve ESP si var..ama ESP devreye girmedi...o durumda aktif olmicaksa ne zaman olcak yaw bu, süs diye mi koydular bunu,o kadar para saydık.... bi bileniniz var mı acep niye bizim puntolarda esp devreye zor giriyo??
ya bi de bişey takıldı aklıma:kaputun altındaki motor bloğu bende faklı mat plastik üstünde multijet yazıyo sadece...çoğu evoda parlak plastik kaplı fiat logoso solda,ve multijet 1.3 yazan blok var..acaba benim motor 2. nesil multijet deilde ilk gp motorundan mı şimdi buna da sinir oldum yaw..
kendinize iii bakın, evo ve gp lerinize de.......
Ce: Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
Esp tek tekere ya da gerekirse iki tekere fren yaptirir, siz gazlamaya devam ederseniz de asr yi devreye sokup gaz keser. Esp yuksek suratlerde daha verimlidir, cunku hiz arttikca kasa uzerindeki agirlik transferi daha kolay hale gelir.
Luks araba ile ucuz araba arasindaki fark suspansiyondur. Sizin suspansiyonunuz ne kadar yolu tutmaya hevesliyse espnin etkisi o kadar iyi gorulur.
Demem o ki, esp niz devreye girmistir girmesine ancak bu araclarin suspansiyonlari luks araclardaki gibi olmadigindan viraj cizgisine oturmus dahi olsaniz suspansiyon salinimi devam ettiginden ya da kasa bir yana yattigindan hissedememis olabilirsiniz.
Ce: Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
punto ların yol tutuşu sınıfına göre iyi ancak yinede ölçülerini bilmek abartmamak lazım sonuçta b sınıfı araçlar benim yol tutuş konusunda gördüğüm en berbat araba palio idi resmen fırıldak gibi dönmeye heran hazırdı.
Ce: Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
Öncelikle çok geçmiş olsun benim aracımda esp asr gibi güvenlik önlemleri var esp malesef en ufak kaymada devreye girmiyor arkayı baya bir bırakıyor belli bir açıya gelene kadar devreye girmiyor biraz pilotaja kalıyor birgün otobanda 140 km ile giderken çok ani bir manevra yapmam gerekti frene asılıp tam tur sağ sol yaptım ve esp ozaman devreye girdi hatta bir süre direksiyonu benden aldı bile diyebilirim hatta ben hayatımı orada espye borçluyum pilotajımla savrulsa toplayabilecek durumda değildim kamyonun lastiği olduğu gibi fırlayıp sol şeride fırlamıştı sol şerit baya bir karıştı size tavsiyem boş bir yerde trafiğe kapalı bir alanda test etmeniz en azından ne zaman devreye girdiğini anlayabilirsiniz onun dışında kavşaklarda falan gaza asılıp direksiyonu kırınca arkayı bırakıyor ve devreye girdiği zaman direksiyonda hissedebilirsiniz esp yi bayada bir takır tukur ses yapar gösterge panelinde sarı ok içinde araç işareti yanıp yanıp söner burada önemli olan bir konuda lastik basıncınız lastikleriniz durumu araç içerisinde ki ağırlık durumu rüzgar yönü vsvsvsvs ayrıca 43 psı hava basan hangi özürlü ise tedavi edebilmeleri için FİAT'a bildirin !!!!!
Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
Butun showroomlar bunu yapar araba dimdik dursun diye basiyorlar havayi. Arkadas gecen sene birmottan sifir linea aldi o da 40 in uzerindeydi. Arabayi bi cikartti kutur kutur gidiyodu bozuk yolda :)
Ce: Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
Puntonun viraj kabiliyeti çoğu C sınıfı araçtan daha iyi.Esp'li bir punto C ve D sınıfı araçların girdiği virajlara rahatlıkla girer.
Ce: Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
Alıntı:
ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı
Puntonun viraj kabiliyeti çoğu C sınıfı araçtan daha iyi.Esp'li bir punto C ve D sınıfı araçların girdiği virajlara rahatlıkla girer.
katılıyorum viraja girmede sıkıntı yokda lastiklerin taban genişliği önemli ama arkadaşımın astra j si var 215 taban benim punto 185 viraja aynı hızda giriyoruz özellikle arkadan puntomda savrulma var geçenlerde eski 1998 opel corsa emanet aldım arkadaşımdan araba acayip savruluyor az sert girdimmi kavşağı hızlı döndüm mü arkayı atıyor puntoyla çok rahat dönülüyordu
punto evomda esp yok ama uzun yolda 2 kere viraja sert girdim ilkinde bariyere çarpma korkusunu yaşadım aklımda deli sorular nasıl yaparım çarparsam direksiyonu çevirerek paralel gideyim diye kesinlikle frene basmamak gerekli araç öne yığılarak bariyere doğru ağırlık kayıyor dönmek zorlaşıyor diğerinde ise yolda hafif tümseklik varmış araç yükseldi viraja girdim dedim uçtum aha ondan sonra daha sert girmiyorum hiç gereği yok 2 kere ölüm korkusu yaşadım yani :)
Ce: Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
Çoğu sapak ve virajlara girerken hızımızın kaç km olması gerektiği tabelalarda belirtiliyor. O rakamın üzerine 10 daha koyup gitsek bile sıkıntı olmuyor. Göz göre göre şartları zorlayıp adrenalin yaşamamak lazım. Araçlarımızın yol tutuşu genel itibariyle iyi. Ama olası bir kaza ihtimalini yok ederek insan hayatını kurtaran esp vs. donanım değil tedbirli ve her daim dikkatli sürüştür.