Arkadaşlar aracın üstünde şu an 15" ve 175 taban lastikler var kapaklı jant ile birlikte
Buna 17" çelikjant ve 205-45-17 lastik taksam yakıt tüketiminde ne kadar artış olur?
Şu an 6lt yakıyor şehir içinde, ebatlar büyüyünce ne yakar sizce?
Printable View
Arkadaşlar aracın üstünde şu an 15" ve 175 taban lastikler var kapaklı jant ile birlikte
Buna 17" çelikjant ve 205-45-17 lastik taksam yakıt tüketiminde ne kadar artış olur?
Şu an 6lt yakıyor şehir içinde, ebatlar büyüyünce ne yakar sizce?
Yakıtta çok göze batar bi değişiklik olmuyor ancak konfor çok azalır ve her çukurda yarılan lastik maliyeti bayağa tutabilir.
artış olacağı kaçınılmaz
artışın ne kadar olacağı takacağınız jantın ağırlığı ilede alakalıdır
benim şahsi kanaatim 1,5 litre civarında fazla yakarsınız
woow :S
7.5lt yakar yani 23Krş olur
Peki ne yapsam ben bu arabaya ya standart jantları ile çok uyuz duruyor araç
evet benimkide öle ama
birinden vazgeçip taviz vereceksin
ya araban çok güzel durucak gösterişli olacak fazla yakacaksın
yada uyuz durucak ama koklayarak gideceksin
karar sana yok yok aslında cebine kalmış :wink:
yalnız 1,5 litre fark şehiriçinde gerçekleşir uzun yolda fark azalır
Zaten hep şehir içinde kullanıyorum aracı ve 7.5lt çok fazla ya pff, lastikler biraz sert sadece lastiklerimi değiştirsem acaba?
Ya ama bizde birde Ford Fusion var 205-55-16 lastikler var araçta 6.5lt yakıyor ortalama bizim Puntolar neden fazla yakıyor o zaman anlamadım :S
Fusion 1055kg 1.4TDCI 68hp enteresan geldi bana
bende 1.3 mtj 75 hp 205 45 17 var = ve yaktığım miktar 6 litre benim fazlalaşmadı aksine düştü diyebilirm :) çukurlardan kaçmak gerek dikkatli kullanmak fazla bastırmıyor :)
1-2 ay sonrada 5cm indirmeyi planlıyorum aracı spor yay alıcam o yüzden 16" sırıtır gibime geliyor,
205-50-17 nasıl durur acaba:g0000000:
bende 205/55/16 var sürtme yapmıyor ama arkaya 3 kişi oturursa esnemede sürtme yapıyor. fakat doldurdu çamurluğu açıklık yok güzel durdu. 175.65.15 de yolu cok ıyı tutmuyordu. bu şekilde yol tutuşta değişti. güzel gidiyor. tek sorun son sürat düştü. 175 i geçmiyor. önce 185 gidiyordu.
205/45/17 t-jet sportların olcusu. 3 yıldır kullanıyorum.defalarca cukura dustum ,yuksek ve dusuk suratta,bana mısın demedı. sadece konfordan tavız vereceksın. 195/55/16 en ıdealı olur senın araca,tuketım cok az farkeder,yol tutus artar ve flanş ile kullanırsan genıs tabanlı ızlenımı verır. ılle de 205*45*17 dıyorsan abd de mıchelın ve yokohamayı ezmıs gecmıs Kumho ku-31 tavsıye ederim,ben kullanıyorum hem de üçte bir fiyata satılıyor.
bu lastikten bahsedermisin hocam ıslak kuru tutus ve özellikle yok sesinde durum nedir?Alıntı:
puntoturbom Nickli Üyeden Alıntı
kumhonun ucuz olmasının sebebi diğer markalar gibi satamadıkları için stoklarında malları çok ve bu yüzden ucuza satıyor 4-5 ay öncesine kadar dunlop lastikler sp9000 serisi 215 liraydı adamlar mal yetiştiremiyorlar türkiyeye belli bir miktar gönderiyorlar bunun gibi michelin,Bridgestone,federal gibi markalardada aynı sorun var bu yüzden fiyatlar baya bir artıcak yakında lastik alıcaksanız acele etmenizi tavsiye ederim
kardeş ben 3gün önce sattıgım arabamda bu ebatı kullanıyordum.işin açıgı ben konforda çok fazla fark görmedim.ama yakıt artıyor bundaki oranda benim araç işe gelip giderken ortalama yakıtı 5.2/5.3 arasında gösteriyordu.17 takınca bu 5.7/5,8 arasında gezdi.yani çok bariz büyük bir artış görmedim.ama arabaya çok şey katıyor bunu inkar edemem.yol tutuş makaslardaki artılar.harika.birde mutlaka lastiklere nitorjen bastır.çok fark etti normal hava ile hem lastiklerin sesi azalıyor.hemde yumaşak kalıyor.ayrıca 205/45r17 silverstone evol8 diye bir lastik var dilersen sıfırnın fiyatı 130 tl olmuş.hemen yollayabilirim.
Konunun üstünden tam 5 ay geçmiş dostlarım :)
Konuyu açtıktan 3-4 gün sonra 2.el 205-40-17 jant lastik takımı almıştım ben memnunum şuan.
Ama Antalya'da nitrojen basan yer bulamamıştım sonra unutmuş kalmışım şimdi yine aklıma geldi bi araştırayım bakalım :)
Aracın üzerindekinden farklı ebatta lastik ve jant kullanımlarını güvenli bulmuyorum. Kendi belırledıgımız bır ebatta lastık takmamız neticesinde ağırlık merkezinin yerden yüksekliğini degiştiririz. Bu da aracın yol tutusunda ciddi problemler doğurabilir.
Diğer konu olan nitrojen gazının lastiklerde kullanımına gelince; normal hava karışımına kıyasla daha az yoğunlaşan bir gaz olduğu için lastiklerimizin kullanım ömrünü uzattığı bir gerçek. Bir de daha az genleştiğinden lastikteki basınç değişimleri de en aza indirgenmiş oluyor. Böylelikle daha düzgün aşınma meydana geliyor. :)
Orijinal lastik araç ve lastik üreticisi firmaların ortaklaşa çalışarak, tüm koşullarda, araçtan en iyi performansı aldıkları lastiktir. Yine orijinal lastik; yolda mükemmel tutunma sağlayarak, aracın tasarım hızına ve yükün hareket halinde araç üzerindeki dağılımına en iyi uyum sağlayan lastiktir.Yaniiiii ; araçla yol temasını sağlayan tek eleman lastik olduğu için ben bu tarz değişimleri doğru bulmuyorum :) Lastik ölçüsü, servis tanımlamaları (yük indeksi ve hız sembolü) ve şişirme basıncı, bunların hepsi karşılıklı etkileşim içinde olan bir bütünü temsil eder. Bütünü oluşturan bu faktörlerden herhangi birisi değiştirildiğinde, lastiğin araç altında vereceği performans da olumsuz yönde etkilenir. :)
Şöyle cevaplayayım : Benim aracımın teknik özellikleri ve performansı düşünüldüğünde bahsedilen ilk ebat mükemmel tutuşu sağlar. 205/45/17 ebat 77hp'lik bir araca göre değil. Bizim araçların sadece kasaları aynı unutmayın :) Yani lastik ebatı genişledikçe yol tutuşu artar ifadesini doğru bulmuyorum aksine geniş taban lastik yol tutuşunu azaltıp defransiyele fazladan yük binmesine sebep olur. bunu teknik olarak şöyle açıklayabilirim lastik tabanı genişlediğinde aracın ağırlığı sabit kalacağından genişleyen yüzeyin birim miktarına düşecek olan ağırlık azalacağı için yere basma kuvveti azalacak, böylece araç yere daha az basacak bu da tutunmayı zayıflatacak. Düşün ki aracın ağırlığı 1200kg olsun, 175 tabanlı bir lastiğin yere bastığı alanı 10cm2 185 tabanlı lastiğinde yere basan alanı 12cm2 olsun, şimdi bu durumda 175 tabanlı lastiğin cm2'sine 120kg 185 tabanlı lastiğin cm2'sine 100kg ağırlık biniyor, bu durumda hangisi yere daha sıkı basar, tabiki üzerinde daha fazla ağırlık olan :)
Benden bu kadar :) İyi forumlar, iyi geceler :)
ince tabanlı lastiğin daha iyi yol tuttuğunu ilk defa sizden öğrendim o zaman bizim bi müşteri var bmw sine lastik alıcaktı 245 düşünüyor söyliyimde 195 alsın daha iyi yolu tutar :)
kardeş ince yanak daha iyi yol tutar.ama düz yollarda normal ile ince yanak arasında çok fazla fark olmaz.fark virajlarda ve makaslamalarda çıkar.lastigin performansında taban degil yanak ön plana çıkar yol tutuşunda.bunu ayıralım birbirinden.tabiki taban genişligide önemli bir etken ama birincilik yanaklarda.ince yanak lastik ani hareketlerde yana ivmelenmeyi minimize eder dolayısı ile viraj ve makaslamalarda aracın yol eksenindeki hareket diger lastige nazaran daha iyidir.ayrıca genişlik faktörü cm2 düşen agırlık olarak en çok kış lastiklerinde önem taşımaktadır.bunun en bariz örnegi aynı ebatlardaki kış ve yaz lastiklerinde taban genişligi farklıdır.kış lastikleri dogası geregi cm2 düşen agırlıgın artırılması için aynı ebat diger lastiklere göre tabanı daha dar olur.
Herseyin fazlasi zarar, belli bir yanaktan sonra lastik yol tutus ozelligini kaybeder. Siz direksyonu cevirsenizde lastik duz gitmek istiyer. Bir yerde okumustum hesap kitapla anlatmislardi bulursam koyarim bu baslik altina. Benim anlatmak istediğim konu araçların orijinallikleriyle fazla oynanmasının teknik ve güvenlik açısından kullanıcıyı sıkıntıya sokabileceğiydi. __________________
tartışmaya gerek yokta F1 mühendislerine söyleyin onlarda ince tabana geçsinler.
birde fabrika en iyi yoltutuş/performans için çalışmaz önceliği maliyettir.
kardeş son noktayı koymuş...fabrıkalar daha cok ucuz malıyete satmaya calışır.her fırma mutlaka bıyerlerden çalmıştır...
Sizin dediğiniz kalkışta ve düz yolda mantıklıdır. Sözlerinizden anlaşılıyorki çok fazla irdelemeden verdiniz örnekleri. Siz vireja giridğinizde makasa girdiğiniz yani yanal kuvvete bindiğinizde arabanın ağırlığıyla oluşan kuvvete ek olarak merkez kaçtan dolayı aracın belli yöne savrulma isteğiyle beraber ağırlık merkezinin bu yöne eğilmesiyle lastiklere basan ağırlık/yük artar. Burda araba 1000kg de olsa 1300 kg de olsa yanal kuvvete bindiğinde ağırlık merkezinindede değişmesiyle her iki araçtada atıyorum sağ lastiklere binen kuvvet orjinale göre 500 e kg artacaktır. aradaki 300 kg farkı inanılmaz bir düşüse uğrayacaktır. afif araba daha az dışa kayma eğilimi gösterirken ağırı daha fazla ister ( Aynı yürüre sahp aynı lastiğe sahip fakat tek farkın ağırlık olduğu iki aracı kıyaslıyorum )
Şimdi yere binen kuvveti anladığımıza göre sürtünem işine geçelim...
Sürtünem kuvveti merkezkaçtan dolayı dışa doğru olacaktır. Araç kendini dışarı doğru çekmekte şu anda. Bunu tutacak olan kuvvette lastik tabanına binen kuvvet ve lastiğin oluşturduğu sürtünme kuvveti ile oluşan ters kuvvettir. Bu kuvvet dışa çekenden az olduğu taktirde dışa kayma yaşanır....
Şimdi bu iki etmeni inceleyelim...
Dışa yanal sürtünme : LAstik hamuru ve tabam genişliği ile iligilidir.
kuvvet : Lastiklere binen ağırlıkla ilgilidir.
-----
Yani siz direksiyonu çevirdiğinizde aracın sizi dışa çekmesini engellerken bu kuvveti absorbe edecek olan kuvvet zaten aracın ağırlık merkezini düşüüşü ve lastik tabanından geliyor. Burdanda umarım yeterince açıklamışımdır lastik tabanı büyütürseniz arabayıda biraz aşşağı çekerseniz ( ağırlık merkezi çok dışarı gelirse bu kuvvet lastik yönünde değilde sizi dışarı çeken kuvvete yardım etcek karaktere bürünür ) o kadar iyi yol tutarsınız...
Kumho yu uzun araştırmalar sonucu keşfettim (fiyat-fayda endeksine göre) diyebilirim.Fabrika çıkış lastiklerinden (bri_potenza) çok daha sessiz ve yumuşak .Amerika daki testlerde 5 üzerinden 4.6 puan alan tek lastik.
https://www.lastiktestleri.com/Tyres...20%20%28BSW%29
uslubunuzdan, faça tabirli doğan görünüşlü şahin çabalarınızdan ve beş kapılı alıp sport coupe görünümüne ulaştırma çabalarınızdan anlaşılıyor,bakış açınız.Herkesin doğruları kendinedir. Yol tutuş konusunda diploması olmadan da ahkam kesmek,her mahalle arası bıçkın delikanlılara da münasıptır. :war00000:
Arkadaşlar, konu daha o zaman tatlıya bağlandı, endişelenmeyin :) Ertuğ beye katılıyorum, herkesin savunduğu, inandığı bir doğru vardır. Ben de eğitimim, bilgim dahilinde ve biraz da teknik anlamda açıklama yapmıştım. Aslında yapılan yorumların hiçbirinde hata yok, sadece farklı bakış açıları yakaladım. Cevapların hepsi farklı noktalarda doğruluk payına sahip.
Teşekkür ederim, iyi forumlar :)