arkadaşlar link te herşeyi açıklamışlar...bakın benzinli mi dizel mi ...ne kadar para fazla ödüyoruz ne kadar yılda bizden çıkar...
Fiat Grande Punto 1.4 FIRE - Grande Punto 1.3 MULTIJET | Benzinli - Dizel Karşılaştırma Raporu
Printable View
arkadaşlar link te herşeyi açıklamışlar...bakın benzinli mi dizel mi ...ne kadar para fazla ödüyoruz ne kadar yılda bizden çıkar...
Fiat Grande Punto 1.4 FIRE - Grande Punto 1.3 MULTIJET | Benzinli - Dizel Karşılaştırma Raporu
70.000km den sonra kar etmeye baslıosun diyo kısacası..İstersen 2 senede yap..Zaten satarken de ona göre satacagına göre dizel diyorum baska bişey demiyorum punto için..
aslında çok biniyorum nakit te param var diyosan 3 yıl da bir benzinli arabanı al sat..hem model yükseltirsin hemde aynı parayı verirsin...hatta dizel arabanda 100.000 den sonra nazlı gider:) böylede de yorumlanabilinir mi?
1.3 dizelin vergi yönünden de avantajlı olduğunu belirtmek şart.
Dizel herzaman hersekilde avantajlidir.
dizelin bana göre tek dezavantajı uzun süre benzinli araş kullanmış birisi olarak 6000 devirdeki motorun mırıltısını duyamamak
bence senede 15000 den az km yapan için dizel almak hata.bunun yanında benzinli aracın performansını dizelde bulamayız.
bunu bir senelik deilde uzun sürede düşünmek lazım. ben daha benzinle binen görmedim bizim memlekette bi tek devlet araçları geziyor. tüp taktırcaksın kekmesi bitmicem bayırı çıkmıcak belki sistem uyum sağlamıyacak tüp kötü olacak az yaktı gidiceksin çekiş düşük ayar, çok yaktı gidiceksin çok yakıyor ayar bir sene benzinli ve 4 sene tüplü araç gezdiren biri olarak biraz fazlada yaksa tabi kısa yolda dizel gp nin üzerine araç tanımam hem yakıtta hem çekişte 120 liralık yakıtla dün dolrdurdum depoyu tam 800 km gitmişim ve bizim memlekete gelen yolları bilir uzun yol bileşehir içinden farksız :)
Dizeller hassastır , naziktir, turbonun gücüyle yerinizde duramazsınız, istemeden yıpratırsınız arabayı, dizel devirsiz kullanmaya da gelmez, az yaksın diye devirsiz gezenler cok, bu motorlar benzinli gibi kullanılmazlar, hele hele dur kalkta ara gazı verip kalkanlar bunun dizellerde sıkıntı oldugunu bilmeden manevra yapıyorlar, garantisi bitince pompayı, enjektörü tuboyu elinize alınca bakalım ne diyeceksiniz ;)
Benzinli :)
Walla benım 4 yıl oldu coktaan telafı ettım 55.000 km de cok memnunum alırklen pahalı alıyorum ama satarkende pahalı satıyorum sorun yok
dizel araçlarda 70.000 den sonra kar etmeye başlıyorsun. ben zaten senede 15.000 km yapan kişiyim.ben aracı 50.000 olmadan değiştirdiğime göre.dizel araç bana göre değil demek ki.çok km yapsam amorti etsem tamam derim ama zaten çok kullanmıyorum birde benzinlinin sürüş keyen ve performansından niye faydalanmayayım.aracın sesiz gidişi,fırlaması insana ayrı bir zevk veriyor
Benzinliyle 1000 km gezersin, dizelle 1500 km ...Hadi gezmeye,tatile, araba da az yakıyo zaten... :) 2-3 yaşında 2.el bir dizel bakın bakalım, kaç km lerde araçlar, aynı şekilde benzinlilere bakın onlar kaç km lerde...
Ben genel bir değerlendirme yaptım. Yoksa tabiiki yakıt tüketimi düşüktür, cok gezen daha sosyal bir hayat yaşar, parayla satın alamazsın bazı seyleri...Ama ilk etapta cebinizi düşünüyorsanız kısa ve uzun vadede her ürünü doğru kullanmak gerekir...
aslında ortada tartışılacak konuşulacak veya mukayese edilecek bir durum yok
ama maalesef türkiye şartlarında benzinin bu kadar pahalı olması ve insanların alım gücünün
sınırlı olmasından dolayı bu tür karşılaştırmalar yapmak zorunda kalıyoruz
yoksa dünyanın neresine giderseniz gidin kime sorarsanız sorun benzinli bir motor dizel bir motora değişilmez
burada önemli bir faktörü unutuyoruz şu anda kullandığımız benzinli motorların çoğunda turbo yok bunun sebebide hep yakıt tüketimini kısmak için
yoksa tjet olsun
essesolsun
abarth olsun hepsinde benzinli turbo motorlar kullanılmakta
şu anda dizel kullanıcıların araçlarını en çok sevmelerinin nedeni
az tüketim yüksek tork
yüksek torkun tek sebebide turbo olması üzerinden turboyu sökün
bakalım beğenecekmisiniz yada turbo benzinliyi motorin fiyatından benzin satarak dizel kullanan arkadaşa kullandırın bakalım dizele binecekmi
kısacası türkiye şartlarında dizel en mantıklısı şu an için
ama ekonomik yönünü bir tarafa bırakarak konuşursak
benzinli bir motorun yerini asla bir dizel motor tutamaz
saygılarımla
Ben uzun yıllar benzinli araç kullandım daha sonra GP mjtd ile dizele geçtim ve sürüş zevki bana benzinliden çok daha iyi geldi.Son olarak GP T-Jet ile turbo benzinli kullanmaktayım 2 senedir.Bu dizelden de iyi.Sadece sürüş zevki olarak turbo benzinlileri herşeye tercih ederim:)
Özellikle sıfır araç alırken bizlerin işi çok zor.Araç fiyatı, donanım seçenekleri, motor tipi, bakım masrafları, kullanım ömrü-yapılacak km... birçok kriter düşünülmeli.Ancak ikinci elde durum daha basit, km si düşük temiz bir araç motor tipi ne olursa olsun tercih edilmeli...
Walla dizel saat gibi bastıkca bas yakıtı içerek gitmiyor..
Coşkun Farkındaysan butun buyuk torklu araçlar dizeldir...
siz hiç 500 binde dizel albea gördünüz mü :) üstelik normak bakım dışında hiç bir masraf yapılmamış?
arkadaşlar dizel öyle nazik falan değildir. aksine daha dayanıklıdır. dizel motorda en hasas parça turbodur. onuda az çok kullanmasını bilirsen 400 bini rahat görürsünüz.
dizeldir tabii ben baska tanımam benzine verdigim paralara yazık oldu
size şunu söyleyim,
aracı 02.01.2010 da teslim aldım, şuan 29.04.2010 dayız tam 5 ay olmuş yaptığım yol 1050 km. eğer yıllık izinde şehirdışı yaparsam 2000 km daha ekleyelim , yılda 3000 km yapar hadi biz bunu yılda 5000 km yapalım;
sizce dizel almak benim için avantajlımı.
satarken dizellerin yüksek fiayattan gidebilmesi için aracın temiz ve bakımlı olması gerekir,çok km yapmış,sorunlu dizel arabayı almak mantık işi değildir.
cok yol yapıyorsak dızel,az yol yapıyorsak benzınlı tercıh etmelıyız..ıste senede 25000 km yol yaptıgımız ıcın dızel doblo kullanıyorum.evdede senede 10000km yaptıgım ıcın punto t-jet tercıh ettım.kısacası tercıh meselesı..
araba kimisine göre sadece araçtır kimisi içinse bi tutku bi karakterdir.Bu nedenle bence nasıl mutlu ve rahat hissedicekse insan, hangi motor onu memnun edecekse o şekilde bir araba almalıdır.Kesinlikle dizel yada kesinlikle benzin denilemez..Kimisi için bi aracın en önemli özelligi 0-100 hızlanması olabilir, kimisi içinse en büyük özellik az yakmasıdır vs. Kesinlikle zevk ve tercih meselesi.
Coskunum lafim sana sen bile dogru bildigini yanlis soyluyorsan PES sana :) dizel herzaman ve her yerde ekonomik ve performanslidir. Bari sen boyle yapma ;)
dizel kullanan sevgili arkadaşlarım,bu kadar övüyorsunuz ama dizel tercih edilmesinin tek sebebi ekonomidir.ülkemiz dünyanın en pahalı yakıtını kullandığı içindir yani.
benzinle dizel arasındaki litre fiyat farkı kalksın bakın o zaman kimse dizel arabanın yüzüne bakıyormu.
küçük hacimli dizel motorlar turbo desteği sayesinde otomobillere uygulanabilmektedir.1300 cc lik bir dizel motordan turbosuz alacağınız güç emin olun yarı yarıya düşer ve kimse yüzüne bakmaz.
ben zaten ekonomikliğine bir şey demedim alp
ama performans derseniz orada bir durun bakalım
şimdi benim bayramlık ağzımı açtıracaksın
ulen kıçı kırık 1,3 motorunuza koymuşsunuz turboyu
motorun dizel olduğu için performanslı olduğunu sanıyorsunuz
daha 5000 devir çeviremezken bana neyin performansından bahsediyorsunuz
o hissettiğiniz tork hızlanma güç adına ne derseniz deyin sadece o motorun
üstündeki bit kadar turbo beslemenin marifeti
sökün turboyu görelim şu sizin dizel makinalarınızı yada
takın 1,4 77 liğe turboyu bakalım neymiş performans
sizi aldatan yada yanıltan motorunuza endike edilmiş olan bir turbo beslemeden başka hiç bir şey değil
bir kere düşünsene kardeşim benim canımın içi savunduğunuz yakıtın fiziki ve kimyasal özellikleri açısından farklılıklarını
yada motor sporları dünyasında kullanılan motorlara bir baksana
şimdi dersiniz dizel motorlu yarış arabasıda var diye
ama istisnalar kaideyi bozmaz tüm dünyada kabul edilen bir şey var
performans= benzinli motor
bunun daha ötesi yok
bu işler öle sizin yaptığınız gibi
bir turbo +chıp+box la olmuyor şekerim
beni uçurma koyarım 77 liğe turbo +dereceli egzantrik + sökerim gölekleri 0,5 taşlatırım koyarım 4 tane farklı piston o zaman amuda kaldırırım senin dizelini
şimdilik bu kadar yeter
ı love you
benzin yetiştiremediğim paliomu satıp dizel gp aldım,gönül rahatlığıyla gidemediğim yerlere gidiyor,hız yapabiliyorum,2senede bir gittiğim ankaraya senede 3 kez gidiyorum.benzinle mazot aynı paraya eşitlense bile depo başına benzinliye göre yaptığı km farkı için değer,benzin çok yakıyor diye garajda duran arabayı neyleyim,satarken kar etme devri bitti binebildiğim kadar biner sonra satarım ama yinede dizel alırım...
Aracı uzun yolda daha çok kullanacak iseniz dizel alacaksınız,şehir içinde daha çok kullanacak iseniz benzinli alıp tüp taktıracaksınız.Şehir içinde benzinli araç alıp lpg taktırmak en avantajlısı.Ayrıca dizeli artık benzin ile değil lpg ile kıyaslamak daha doğru olur.Benzin aldı başını gitti.Performansı filan bir kenara bırakmak gerekiyor artık.En keyifli araç kullanımı tabiki benzinlidir ama büyüklerimiz sağ olsun bunu çok gördüler.Emin olun benzin ucuz olsa 2000 motor bir benzinli araç alır uçuşa geçerdim.Sıfır jetta-passat alıp direkt lpg taktırmaya gidiyor insanlar.
ankarada çok var
inanmazsanız aşti taksi durağına gidin bir tane taksici çevirip sorun :)
dh forumda resimleri bile mevcut :) kısa bir araştırma sonrasında bulunabilir.
valla 100 - 110 da giderken yol bilgisayarında 4.9 - 5.0 gibi anlık tüketim görmek beni çok mutlu ediyor :)
Ule taksici atmasyonları ..Onu gordum bunu gectım araba yana yana duraga geldım
Birde Can'ın anlattıgı ankara taksıcılerı..Aman aman yanına yaklasamazsın deli ederler adamı bı zamanlar aralarındaydım tecrubeyle sabıttır...
500bin km albea görmedim ama istanbulda bindiğim taksilerin 200bin km aldı bana denk gelmedi.. çoğuda multijet albea idiler.. en yüksek 370bin km gördüm yokuşları hayvan gibi çıkıyordu taksiciye sordum bu araç nasıl güçlü böyle dedim elektrikçide yaptırdım demişti.. ondan sonra chip e içim ısındı..
bu arada performans açısından kesinlikle benzinli turbo beslemeli taraftarıyım.. petrol zengini bi ülkede yaşasaydım 6-8 hatta 12 silindirli 3500cc üstü turbo bezinli araç kullanmak isterdim..
Bir süre cezayir de kaldım gecen yaz. Benzin bizim fiyatlarla 20 kuruş, mazot 16 kuruş, lpg yok bile ama lpg açısından da zengin bir ülke...Sokakta gördüğüm yüksekce modelli en düşük motorlu arabalar 2000 cc arabalar...300cc jipler ve ülkemizd eolmayan 2500 motorlu toyotalar var her yerde....Halk per perişan fakir bir ülke ama aradaki farka bakarmısınız? Benzin bizde de 20 kuruş olsa 1.4 arabalara daha az emisyonu var, çevreciyiz biz diyerek kim binerdi allah bilir :)
arkadaşlar şöförden duymadım kendim gördüm km saatinde..
hiçmi sanayide tanıdığınız motor ustası yok :)
aracımı alırken komputestte test yapan usta bile 400 bini rahat görür 2 gün önce 320 bindeki aracı test ettk 8 - 9 beygir düşük çıktı dedi.
yapmayn etmeyin. dizel motor turbo sorunu dışında benzinli motordan daha sağlıklıdır.
turbo benzinden çok çok daha iyidir. turbo benzinli bir motor sürekli 3 bin ile 5 bin devir civarı çalışıyor düşünsenize turbonun ne kadar hızlı döndüğünü? birde dizelin devirini düşünün..
evimizin arkasında 700 binde yatak sarmış ısuzu gemini motoru duruyor isteyene fotolarını göstereyim. saran yatak dışında diğer yataklar cillop gibi duruyor.
-
herkesin kendi aracı kendine güzeldir ama gerçekleri göz ardı etmeyin. 100 binde 200 binde motor bitmez, eşşek gibi kullanmadığınız sürece...
sevgili can
tanıdığım değil ama çalıştığım 8-10 tane motorcu var
hiç bir usta bir motoru teste sokup ne kadar km gideceğini söyleyemez
sadece tahminde bulunur
aracın motorunun turbo yada benzinli olmasıyla turbonun dönüş turu değişmez
her iki motorda da turbonun milinin ve pallerinin dönüş sayısı aynıdır
motor 6 bin devir çeviriyor diye turboda 6 bin devir çevirmez
dizel motor en fazla 4-5 bin devir çevirebilirken üzerinizde bulunan turbonun dakikada 7-7500 devir çevirdiğini belirtmek isterim
ayrıca 700 binde yatak sarmış bir motorun diğer yataklarıda cillop gibi çıkmaz arkadaşım eğer öyle olsa aracın saran yatağındamı bir problem olmuş
aşınmadan kaynaklanan bir yatak sarma olayında diğer yataklar aşınmamış demek saçmalık olur
km meselesine gelince benim yanıma uğrayabilirsen sana 1milyon 750 binde
olan aracımız var ve halen çalışıyor onuda gösterebilirim
ama diyememki hiç motoru açmadık masraf etmedik
4 takım sekman atıldı 1 defa motor yapıldı
sende 500 binde taksi görmen doğal ama hiç masraf etmedik demesi sadece
yalan beyandan ibarettir
özelliklede belirtmemde fayda var ben geçimimi ekmek paramı arabalardan sağlıyorum bütün gün bu işin içindeyim
benden böyle saçmalıklara inanmamı beklemeyin lütfen
saygılar