farların sarı ışığını xenon kullanmadan beyaza çevirme imkanı varmı? halojen ampül ilemi oluyuor varsa önereceğiniz marka,selamlar...
farların sarı ışığını xenon kullanmadan beyaza çevirme imkanı varmı? halojen ampül ilemi oluyuor varsa önereceğiniz marka,selamlar...
değişim mümkün ancak yağmurda görüş sıfır kesinlikle tavsiye etmem
xenonlarındamı yağmurda görüşü sifıra düşüyor acaba?
xenon da geçerli değil
ama bence de beyaz ampule sakın yeltenme
hehalde xenpn takacaksak mtech ve philps ten şaşmamak lazım
Bende sadece ampul kullanıyorum yagmurda bi sıkıntı yaşamıyorum.
Xenonda 6000 k kullanan tüm xenonlar yağmurda görüş mesafesi azalır beyazın suyun üzerindeki yansıması tartışılır bazı xenonlar fıs yada xenonlar maximum diye birşey yok..
Bazı araçların sis lambaları sarı oluyor. Bence sarı ışık özellikle siste ve karda daha iyi. Dolayısıyla sarı ışığı beyaza tercih etmek daha doğru olabilir.
Bembeyaz istiyorsan cool blue (philips diye hatırlıyorum) diye bir ampul var...
Bir de %10 daha yaz %50 daha fazla şık veren osram breaker var...
Her ikisini de forumda aratarak bulabilirsin...Ben de buradan öğrenmiştim bu ampulleri...
osram
profıl resmımde osram ampul takılı gayette guzel sık ve kullanıslı hıc sorun yasamadım..
ben xenonları edırne serwıste taktırdım markası oyle bılındık bı marka degıl ama serwıs garantısı bızız dedı su ana kadar sorun yasamadım h4 8000kelvın h1 6000kelvın eger dusunursen hem servıste hem fıyat konusunda yardımcı olurum.
ne olursa olsun araclarınızın tum lambalarına xenon taktırmayın ya sisler yada sadece aracıbn farları olmalı dıye dusunutorumm..bu dusuncemın nedenıne inicek olursak..başıma öyle bi olay geldiki 1 mt önümü bile göremedimm..gecen yıl izmire giderken yogun bir sise girdim zaten farlarım xenondu ve görüs 0 dı sise girdim diye halıylen sislerimi açtım ve olay hayal kırıklıgı oldu benım için çunku zaten sis dediğimiz sey bulutun yer yuzune inmesi zaten beyaz ve ısıklarda beyaz olunca goruz 0 oluyo..o anada aklıma uzunlarımın sarı oldugu geldi ve tum farları kapayarak sadce uzunlarla gittim..işte o anda sislerin sarı olması gerektiğine karar verdimm..tabi benim düşüncem..
aslına bakarsan sis farlarının görüş açısından renginin sarı olması gerekli
beyaz ışık siste yansıma yapacağından görüş önemli ölçüde azalır
senin başından geçen olayda
uzunlarla gitmekte pek yararlı değil bir tünelin içinde yol alıyormuşssun gibi
olur ama ışık yansıması olmadığından uzun hüzmeli farlar o gün için seni
tatmin etmiş
eğer sadece sisleri yakıp kısaları kapatım ilerleseydin daha iyi bir görüş sağlardın sis lambaları normal farlara göre yolun yüzeyine ve sağ sol ölü noktaya ışık yayar
xenonlarda ışık ısısı arttıkça gorus mesafesi duser gorunum maviye ve hatta mora yaklaşır. Orj fabrika çıkış xenon ısısı 4300K dir. 6000 K bir miktar daha mavimsidir ama gozle beyaz gibi gorulur 8000K de ise hafif mavilik bir su mavisi gibi gozlede hissedilir ancak gorus biraz daha duser 8000K den daha yuksek ısılı xenon ampulu kullananları ise hiç anlamıyorum bence hem uzaktan bakldgnda gornumude hoş olmuyor masmavi bir goruntu hemde surucu için görüş iyice düşüyor. Ben xenon taktırmayı dusunuyorum 6000K den yukarısını taktırmayacağım.
xenonlardan sonra sisin içinde uzunları yaktıgımda gercekten de çok iyi derecede gorus elde ettim..farlarıda yere dusurerek karsıdan geleni rahatsız etnmemeyi dusundum..senin dediğin gibi ne yazıkkı değişen bişey olmuyo sonuçta ışık beyaz sisi zaten beyaz grus dahada kotu oluyor sadece sislerlen gittiğimde dahada kotu bu yuzden en dogrusu sislerin normal olmasıı ..cihan hiç değişme bencee
Beyler Kusura bakmayın anlayamıyorum. Bazılarımız 8000k iyi diyor, bazılarımız 6000k yukarı cıkmayın diyor. Bu durumda bi toparlamanızı rica ediyorum. Farların da beyaz ışık isteyen ama gerek yağmurlu,karlı,sisli havalarda gerekse normal havalarda en iyi performansı alabilmek için hangi xenuon taktırmak gerekiyor?
ne yazıkkı yazdıklarını sana en iyi sekılde verebilecek sonradan takılan bı xenon yok..seri uretimde takılan xenonlarda standart olarak 43oo kelvin mercek ve far yıkama fıskıyesi arac donanımlarında standart olmak zorunda aksi taktırde araca seri uretım de xenon monta edilemiyor..bu bilgileri neden yazdım ... çünkü..sizinde yazdıgınız gibi tum sorunlara ve beklentiler en iyi şkılde fabrikanın standart olarak çıkarrttıgı orjınal xenonlu araclar karşılayabiliyor..ben 2 senedir 8000 kelvin kullanıyorumm araca karsıdan baktıgımda hafif mavimsi bi ton var ama aracın içinden bakıldıgında durum değişiyor benn tamamıylen beyaz görüyorum...
Bu durumda xenon taktırmıyormuyuz? Ben sürekli uzun yol yapan biriyim. TAvsiyeniz anladığım kadarıyla fabrika standartlarıyla kullanmamız icab ediyor...
arkadaşım yukarda açıkladım ancak okumamışsın sanırım. Benim hava atmayla şekille işim olmaz yolumu en iyi şekilde gormek istiyorum dersen yolu en iyi gosteren ışık tonu 4300 Kelvin ısısında oluşan tondur
yani 4300K ampullerdir.
bu rakam arttıkça ışığın rengi maviye yaklaşmaya başlar. 6000K e kadar sürücü için fazla bir fark teşkil etmez ancak 6000 den sonra ozellikle 8000 den sonra hiçbir işe yaramaz farların olacaktır.
https://i249.photobucket.com/albums/...onRenkleri.jpg
2005 ten 2007 ye kadar fiat bravoda 8000 k monza marka
2007 den bu zamana kadar grande puntoda 8000k monza marka xenon kullandım
gece görüşü olarak mükemmel gece yolculuğunda abartısız söylüyorum uzun yakmaya
hiç ihtiyaç duymadan yol alabiliyorsunuz
aldığınız kitin markasının ve kalitesinin de ne olduğu önemli bir faktör
özellikle uzak doğudan ithal olan xenon lar avrupa olanlara göre daha kalitesiz
son olarak şu kadar söyliyim şahsen ben bir daha asla xenon suz araba kullanmam
saygılar
evet uğur sadece kısalarım xenon
yo onur bulunuyor. aksesuarcılarda genelde bir gun icerisinde getiriyor. 4300K xenon de ne olrsa olsn butun halogen ampullerden çok daha iyi sonuç alınması tartışılmaz bile cihan. h4 kullanıyorsak ben philips x-treme ampullerini aldım punto için helogen. onlardanda çok memnunum heralde xenona en yakın gorus bu ampullerdedir.