Arkadaşlar merhaba.dizel gp için motor yağı kaç numara kullanmalıyız ve tavsiye ettiğiniz bir marka varmıdır.
görüş ve önerilerinizden dolayı şimdiden çok teşekkür ederim
Printable View
Arkadaşlar merhaba.dizel gp için motor yağı kaç numara kullanmalıyız ve tavsiye ettiğiniz bir marka varmıdır.
görüş ve önerilerinizden dolayı şimdiden çok teşekkür ederim
Dizeller 5w40 ya da 5w30. Mobil 1 esp formula 5w30 yada 5w40 kullanabilirsiniz, aynı şekilde castrol edge 5w40 da kullanabilirsiniz ikiside en kaliteli ürünler...
Benzinli motorlar icin,
FIAT 9.55535-M2 SAE 5W-40 SELENIA K motor yagini kullanin. Bunu bulamiyorsaniz, yerine en az ACEA A3 sartnamesindeki muadilini kullanin. Bu durumlarda azami motor performansi garanti edilemez.
Dizel motorlar icin,
FIAT 9.55535-N2 SAE 5W-40 SELENIA WR motor yagini kullanin. Bunu bulamiyorsaniz, yerine en az ACEA B4 sartnamesindeki urunu kullanin. Bu durumlarda azami motor performansi garanti edilemez.
Kullanma klavuzundan alıntıdır.
ne 10w-40'ı ya, 5w-30 kullanın. orijinal budur. 5w-40'da koyabilirsiniz. Ben shell helix kullanıyorum, 9bin km oldu viskozitesi halen iyi yağın.
tam sentetik yağ turbo dizeller için candır:D 0-30 ya da 5-30 castrol edge kullanın... mobil 1 de olur...
Otomobil üreticisi ne diyorsa odur 5/40 castrol edge diyorum. Yağda eksiltme yapmıyor.
Fiat multijetlerde 5/30 ile 5/40 uygun buluyor.Servislerde çoğunlukla 5/30 yağ kullanılıyor.Kendi yağsı Selenia'dır.İtalyan marka bir yağıdır.
5w-30, 5w-40, 0w-40 tam sentetik olmasına dikkat edin.
Yiğit eksiltme yapıyorsa bir sıkıntı vardır.
Bilgin yanlış hocam, her içten yanmalı motor özellikle dizel motor yağ yakar. Bunun Castrol, Selenia, Shell olmasıyla da alakası yok. Yağın eksilmemesi mümkün değil. Standartta da yakıt tüketiminin yüzde 3 kadar yağ tüketimi normal kabul edilir. (0,08g/kWh) Bizim araçlarda biraz daha az olabilir.
Yiğit'in eksiltmeden kastettiği normal eksiltme anormal değil yani her motor çok çok az da olsa (normal sınırlar içerisinde) yağ eksiltir, bu normaldir ama çok eksilme varsa o zaman anormal bir durum söz konusu olur.
yağın karakteristiğinde buharlaşma eğilimi (volatility) yüksekse ancak markaya göre değişir ama Shell ya da Castrol'de ikisinin de 5-30'unu alırsan fark olmaz, yani olur ama bizim farkedeceğimiz birşey olmaz. Onun dışında üreticinin tavsiyesi dışında yağ kullanılacaksa teknik karakteristiğine bakmak gerekir yağın o zaman fazlaca yağ tüketebilir.
İçten yanmalı motorların yağ tüketmesi kaçınılmaz bir durum.Yapısı gereği çok verimsiz çalışıyor bizim motorlarımız, benzinlilerde yüzde30 dizelde yüzde45 gibi değerler yani. Ağır vasıtalarda 1000km'de 1-2lt normal bile karşılanıyor. Bizim araçlarda 3te1 4te1 normal denilebilir. En Doğru yağı seçmek için farklı sıcaklıklardaki viskozitelerine bakmak lazım gerçekten çok kesin bir seçim yapmak isteniyorsa. Ama kimse uğraşmaz tabiki bununla.
Tam sentetik olsun ve bilindik marka iyidir. Standartlar var zaten kontrol edilebilir.
Petronas marka yani selenianın üreticisinin kendi yağı var. Baya iyi aslında ama Türkiye'de pek bulunmuyor. İnternette Ankara'da 1-2 yerde var 4 lt 5* tl civarına. Ondan da tercih edebilirsiniz.
Dipnot: Araçlarda yağ değişiminde aynı yağın kullanılması önerilir. Çok sık viziko ve marka değişikliği yapmayınız.
Valla castrol bana çok pahalı geldi, ben Shell Helix 5-30 koydurdum.(ford turbo araçlarına tavsiye ediyormuş) 9bin km oldu, fena değil durumu. Tam sentetikler için 20bin km değiştirmeye gerek yok diye duyup okuyorum ama motorunu seven bence kıyar paraya değiştirir.
Bi baksana edge ve magnatec'in technical datasheet'lerine. google'dan bulabilirsin.
Aralarındaki farkı nasıl yorumlayabilirim ki :)
mesela TBN değeri vardır, total base number onun yüksek veya düşük olması neyi nasıl etkiler diye bakabilirsin.
örneğin:
Total Base Number - Wikipedia, the encyclopedia
Eyvallah yiğit :) hafif hafif çözüyorum sistemi.
Son olarak 5w20 diyoruz mesela. Baştaki rakam sanki soğuktaki inceliğini belirliyor gibi geldi doğru mudur? İkinci de genel viskozite değerleri gibi geldi.
Cihan eskiden kış ve yaz için yağlar farklıymış, şimdiki yağlar kombine yağ olarak adlandırılıyor.
W harfi Winter yani kış kelimesinden geliyor, 5w30 dediğin yağ kış şartlarında 5numara yağ gibi davranırken, sıcak sezonda 30 gibi.
0 numara yağ en ince yağ çeşididir. 5-10 diye gidiyor. 0 numara yağ en çabuk ısınan yağdır, aslında kış şartları için dizel motorun ısınması açısından 0 numara daha iyi gibi görünüyor olsa da bunu belirleyen kişilerin bir bildikleri olduğu için ben 5-30 kullanıyorum.
5w-40, sıcak ortamda 5w-30'a göre daha kalın oluyor. zaten fiat'ta 5w-30 kullanıyor.
Kısacası aslında her iki değerde viskozite ifadesi.