Merhabalar !
Normalde kalkış ve yürüme performansını beğendiğim aracıma Stage 1 Chip Tuning uygulaması yaptırdım . Bu araçla normalde 13 - 15 sn arası 0-100 km/h ( yol eğimine veya temizliğine göre fark ediyor) verilere ulaşırken chip uygulamasından sonra 9-10 sn olarak yeni bir sonuçlarına ulaştırdı. %15- 30 eğimli rampada enteresan bir şekilde 100-120 km/h a ulaşabiliyor . Özetle arac keyif vermeye başladı .
Fakat !
Fazla tapagaz yapmasam da 3-5 k devir arası kullanmayı seviyorum motor ısınmadan asla zorlamıyorum . Açıkcası motoru elimde olmadan yormayı seviyorum . Bunun bilincinde olarak mekanik aksamda fiziksel olarak bazı değişikler yapmaya gitmek zorunda olduğumu hissediyorum . Bunun sebepleri :
1. Sanırım Turbo üflemeye başladı çünkü turbo ugultu sesi fazlalaştı eskisi gibi motoru beslemediğini hissettiriyor.
2. Çok nadir de olsa gazlarken vites geçişinde 1 2 sefer aracın dibini vurmus gibi takırtı sesi geldi. deviri düşürmeden vites geçişi yaptıgımdam olabilir.
3. Aracın km yüksek ama 1.3 multijet sağlamlık anlamında ne kadar kendisini ıspatlayan bir motor olsa da içimde her zaman bir tereddüt var .
Araç bakımı açısından asla masraftan kaçmam 10 bin dolmadan bakımlarını yaparım 2 3 bakımda bir şanzıman yağı değişirim. 30 binde maf map sensorleri , kelebek , hava ölçer bakımını yaptırırım . Shell den başka bir istasyondan yakıt ve motor yağı almam . 2 bakımda bir temizleyici katkı eklerim . 220 bin e yaklaşmış araçta kurum yok denecek kadar azdı aracımı çok seviyorum ve enteresan şekilde bütünleşmiş haldeyim , geçen arkadaşım 2.0 TDİ 170 hp+ yazımlı VW CC aracını kullandım fakat benim atom karınca kadar zevk vermedi . Bunun için sizlerin tecrübesine ihtiyacım var ve muhtemelen bu araçla 400 bin km leri görecem gibi kopamıyorum...
Yapmak istedillerim şimdilik ;
1. 7 bin TL karşılığında Turbo yu hybrit çevirecem
2. intercooler değişikliği
3.Açık hava filtresi
4. Varex ( trafikten men edilme endişesi var )
1.3 mj euro 4 75 HP motordan 110 HP alsam bana cok fazla bile olacak fakat ne yapacağımı bilmiyorum yardımcı olabileceğinizi temmenni ediyorum
Aslında sağlamlık açısından 90 hp lik araçların hava kanallı pistonlarıyla piston değişmeyi düşündüm ama el emeği fiyatı piston fiyatından fazla olacağı için geri durdum .
Yer imleri