bu aracı aldım, henüz plakası çıkmadı... 8 valf olması ne gibi değişikliklere neden olur? ivmesinde ve süratinde nekadar azalma olur?
bu aracı aldım, henüz plakası çıkmadı... 8 valf olması ne gibi değişikliklere neden olur? ivmesinde ve süratinde nekadar azalma olur?
1.4 8v 77 bg motor vasat bir motor.çok şeyler beklemen yanlış olur.özellikle yokuş yukarı ve sollamalarda zorlanacaksın.ben daha önceden 1.6 16v 110 bg astra coupe kullandım.arada çok belirgin güç farkı var...
1.6 16v 110hp araç ile 1.4 8v 77hp aracı kıyaslarsan tabi ki belirgin güç farkı hissedersin arkadaşım. 1.4 8v punto torkunu daha düşük devirlerde gösterebilmesi açısından kalkışlarda seni zorlamaz 1. vitesinden memnun kalırsın. fakat içerisi kalabalıkken ve yüksek hızlarda sollamalarda yavaş yavaş hızlanacaktır bu da az torkundan kaynaklanır.
bende 1,4 8v kullanıorum. kalkışlarda ve sollamalarda herhangi bir sorun yok (boşken). dolu olduğu zaman da rampalarda ve sollamalarda performansı hissedilecek derecede düşüyor. ama arabada 5 kişiyken ve elma dağına tırmanırken 3. vitesten aşağı düşmedim. boştayken de 4. vites yeterli oluyor.
yakıtı ileilgli bilgisi olan arkadasımız varsa 8v'lerin paylaşırsa sevinirim.
sakin kullanımda ş.içi 7-7,5 litre civarı...
4.depomu aldım 25 kuruş civarında ama son depodan daha umutluyum az trafiğe girdim))
1.4 77hp 8v motor zaten performans için değil ekonomi için üretilmiş bir motor. özellikle şehiriçinde düşük yakıt tüketimi sağlamak üzere geliştirilmiş. dolasıyla 1.6 110hp ile kıyaslamak yanlış olur. bence 77hp yeterli bi kullanım sunuyor. yani ralli yapmayacaksanız hayli hayli yeter.
tüketim değerlerinide arkadaşlar yazmış, oldukça düşük.
eğer amaç ekonomi ise > 1.4 8v 77 hp
performans ise > 1.4 16x 95 hp
daha da çok performans > 1.4 tjet 120hp
seçim sizin
8v emiştir arabadaki 16 v emiş 2 katıdır fark tabiki vardır gaza bastığında devir 16 v daha cabuk cevirir
600 km de kilometre başı 200 ykr yaktı arkadaşlar bursadan bolu ya bayramda gitmiştim aracımda 4 kişi vardı ben dahil ortalama hız 110-120 yani ve aracı 2007 aralık 17 de aldım 1 hafta bile olmadan ilk uzun yoluma çıkmıştım araç rodajını bile yapmadı yani,
ama şehir içinde bir depo benzinle kış ayında ancak yaklaşık 350 km yapabiliyorum yaklaşık 300 ile 350 ykr arasında yakıyor km de
walla ozaman benimki iyi yakıormus. 8,0lt/100km sehır ıcı kullanıorm boyle bı ortalama gordum. gayette normal kullanıorm ekonomi fln yapım die ugrasmıoyrum.
çağatay abi çak bi turbu kafan rahat etsin ozaman kupon araba olur
Ciddi performans sorunu yaşamıyorum, tabiki kullanırken gücün eksikliğini hissediyorsunuz, benzinli bir arac su anki teknolojide ancak bu kadar az yakıt tuketip bu kadar hızlı gidebilir.
bende sehir içi 7.4 bazende 7.2
arkadaşlar benim bu 3 ncü arabam vede performansı en düşük olanı ilk arabam clio du 1.4 8 v 75 bg. performansı bundan daha iyiydi 2 nci arabam fiesta 1.4 16 v performansı 1.4 olmasına rağmen süperdi ve de yakıtıda bununla aynıydı 1 hafta önce arabada 3 kişi samsuna gittim gidene kadar akla karayı seçtim arabaları zor solluyosun basıyosun gitmiyo gittmide çok yakıyo esasen bu performans konusunda faprikayı suçlamak lazım bu devirde yeni arabaarda 8 v kaldımı biraz rekabeti öğrenmesi lazım fiatın
Konu as-5-as tarafından (15/03/2008 Saat 14:22 ) değiştirilmiştir.
Ali, eski Clio lar gerçekten hafif ve kısa oranlı ilk vitesleri sayesinde oldukça seriydi.Fiesta ise sanırım 90bg lik Fun modelinden bahsediyorsun gerçekten iyi bir performans sergiliyordu.Ancak güncel 1.4 Fiestalar sınıfın en hantalları arasında maalesef.
Fiat ın 1.4 77bg lik motorunu ise düşük tüketim-güç ve maliyet odaklı düşünmek lazım.Halen VW-Audi-Seat 1.6 8v lik motorunu tüm modellerinde kullanıyor.Fiesta nın 1.4 ü 8v.Mercedesin bile B serisinde 1.7 8v benzinli bir modeli vardı...
bahsettiğim fiesta 2003 yeni kasa idi senin dediğin gibi hantal bir araç değil 1.4 16 v 80 bg 3 ncü viteste 5500 devirde 140 görüyor ivmelenmesi motoruna göre süper 100 km. 5,8 yakıyor hyundai accent ve clio hb ile tüplü haldeyken fark atıyosunuz 8 v punto ekonomi açısından ideal ama düşünün gençlere göre spor süper bi araba yapnışsınız eksik olan sadece güç sınıfının diğer araçları ile karşılaştırdığınızda aradaki fark bariz ortaya çıkıyor
Ali, Fiesta 1.4 8v 80bg lik araç gerek son hız gerekse 0-100km/s ve ara hızlanma konusunda maalesef zayıf.Aracı kötülemek için söylemiyorum zaten ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor.3. viteste 140km/s e çıkması (GP benzinliler de yaklaşık aynı viteste yaklaşık hızlara çıkar) vites oranlarıyla alakalı.Zaten küçük viteste yüksek hızlara çıkmak vites oranının uzun olduğunu gösterir ki bu da perforrmansı törpüler en azından bg ve torku düşük olan Fiesta için.GP 1.4 77bg ile karşılaştırırsak her türlü disiplinde birbirlerine yakın performans sergilerler.Tabi 95bg lik starjet her zaman önde olacaktır ama Fiesta nın 1.4 80bg i tek opsiyon.Accentin ya da Clio nun 1.4 ü (yaklaşık 100bg ler) Fiesta dan daha seri araçlar.Tabi kullanım çok önemli.
GP nun 75bg den 180bg e kadar olan motor seçenekleri mevcut.Tabi bunlardan bazıları Tr ye gelemiyor.Bunda da suçlu GP ya da Fiat değil önce Devlet ardından Tofaş![]()
arkadaşlar ekonomi için bence süper bir araç, inanın ben daha arabanın şehir içinde 6.7 den yukarı çıktığını görmedim hızımda en fazla 50 km/h. kışın ise inanmayacaksınız ama 100 km de sadece ve sadece 0 lt. Arabayı kış uykusuna yatıyoruz![]()
GP 1.4 lt 77 hp Dynamic Egzotik kırmızı
STILO 1.4 lt 95 hp Active Kıyı Mavi
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri