ve bu konuda bilgisi olanlara bende ek birşey sorayım bu işlemin zararı varmıdır yaptıranlar görüşlerini yazabilirmi
İyi geceler grandepunto ailesi. Aracımın orjinal yaylarını pressletip basmak istiyorum. İzmirde bu işi sorunsuz şekilde yapabilcek önerdiğiniz yer varmı acaba. Ve bu soğuk press işleminin fiyatları ne kadar oluyor bilgi verirseniz sevinirim.
ve bu konuda bilgisi olanlara bende ek birşey sorayım bu işlemin zararı varmıdır yaptıranlar görüşlerini yazabilirmi
benden sana tavsiye spor helezon al hr eibach boşuna uğraşırsın tecrübeyle sabitdir.
Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...
Spor yaylarda çok basmıyor arkadaşlar. En fazla basan h&r oda jant ile çamurluk arasını kapamıyor.
o zaman imkan varsa air suspansion takınnormal yayı preslettiğinizde istediğiniz görüntüyü alırsınız ama viraja hızlı girerseniz araba fazla esner kaymaya çok daha müsait olur , aile aracı olarak kullanıyorsanız hiç bulaşmayın bence , yarın öbür gün satmaya kalktığınızda orjinal haline çevirmek için tekrar yay arayacaksınız , en mantıklısı spor yay yada air suspansion
![]()
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
5lik hr al, lastik çamurluk arası kapanır öyle gez biraz daha basmak istemeyeceksin zaten karter yere çok yakın illa basıcam dersen ilerde onu basarsın..
spor yay alıp kullanıp, yay düşeceği kadar düştükten sonra press yaptırabilirsiniz
Orjinal yayları pressletmek daha ucuz olur belki ama orjinalleriniz dursun.
Spor bir yay alıp onu presslet bence. Bir sıkıntı durumunda orjinal yay konusu açma burda)
╔═════╗ ╔╗
║╔════╝ ║║
║╚════╗ ║║
║╔═══╗║ ║║
║╚═══╝║ ║║
╚═════╝ ╚╝
Soguk sıcak farkk etmez prese karsıyım. Yay kestirmeyede karsıyım. En iyisi spor yay alın girmeyin pres isine
AnıL Ercan
spor yayı presletmek arabaya yaysız binmek gibi bişey arkadaşlar tecrübeyle sabittir
preslet orjinalleri virajlara iyi giremezsin ama konforun daha iyi olur
Anladığım kadarıyla soğuk press yapınca konfor oluyor esneme payı olduğu için ama virajlara kötü giriyor. Spor yay ise konforsuz sert oluyor ama virajlara iyi giriyor. Kafam karıştı şimdi napsam. H&R yay alsam montajla birlikte 500 tl
spor yay , spor yayın pressli hali ve coilover kullandım.
öncelikle kesinlikle sıcak press yaptırmayın,soğuk press yaptırın
spor yay ;
konfor olarak biraz zıp şeklinde aşırı rahatsızlığı yoktur.yol tutuş tatmin edici şekilde.
lastik çamurluk arasında markalarına göre değişebiliyor mesela 5 cm hr eibacha göre biraz daha yumuşaktır lastik çamurluk arasını kapatır
pressli spor yay ;
konfor zıp şeklindeyken zıp zıp olarak şekil değiştirir.görsellik artar.yol tutuşda araç yere yakınlaştığı için biraz daha artış olur
coilover ;
konfor hiç yoktur böbrek taşı dökmeye birebirdir adeta basketbol topu gibi sekmeye başlar.araçta gerek lastikler gerekse kaporta kısmında sürtünmeler meydana gelir.belli bir süre sonunda arabanın ciğeri oynar ve her tarafından tıkırtılar gelir amortisör takozları zırt pırt değişim ister.yol tutuş mükemmeldir heleki dip basık kullanırsanız arabayı yoldan çıkarmak Allahın takdirine kalmış birşeydir.
hangisini tavsiye edersin diye sorarsanız ben amortisör sistemine ve yaylara arızasıydı zartıydı zurtuydu 2 bin liraya yakın para verdim şuanki teknoloji o zamanlar olsa hiç düşünmeden air süspansiyon yaptırırdım.izmirde şuan yollar nasıl bilemem ama istanbulda basık araç kullanmak çok büyük sıkıntı her yere girmez her yerden dönmez kasisler başa bela alışkın biri olmayan iki günde arabayı satar.ama siz yinede madem heveslendiniz soğuk press yapan yer bulun soğuk press yaptırın max.(orjinal yaylar için) önler 7 arkalar 5 cm olsun hem siz rahat edin hemde kafanız rahat etsin.aklıma gelenler bunlar sormak istediğiniz birşey olursa cevaplayabilirim..
mert çok güzel açıklamış ağzına sağlık. fakat ön 7 arka 5 bastırırsanız araba liftten çıkmayabilir hatta yürümeyebilir. çünkü orjinal yay spor yaya göre daha esnek olduğundan araba yayların üzerine oturtuldugu zaman orjinal yayda araba çok daha fazla yere yaklaşıyor yani orjinal yayın 7 cm preslenmesi demek 9-10 cm lik spor yay gibi olması demektir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri