GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı
dump valve turbo basıncını yüksek tutmaya yarayan parçadır
turbodoki yüksek basıncı ayağını gazdan çektiğinde dump valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verir.Bu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girer
ancak blow off ta yapılan işlem tam tersidir ayağınızı gazdan çektiğinizde hava diyaframdan dışarı atılır ve bu işlem sonrasında o sizin hoşunuza giden ses çıkar
yani blow off ile dump valve yi birbirine karıştırmayın
dump valve dediğimiz valf ,bu gelen havayı dışarı vermek yerine turbonun ağzındaki hortuma yerleştirilmiş çatal şeklinde bir Y bağlantısı ile havayı dışarı atmadan yeniden turbo girişine çeviriyor peki bu dump valve yi takan adamalar neden blow off takmıyor açıklayalım
siz bu fazla havadan kurtulmak istiyorsunuz ama dump valve yeniden sisteme veriyor
onlar biliyorki turbonun ağzına gelen hava MAF sensörü tarafından ölçülüyor maf sensörü,sıcaklıkve atmosferik basıç sensörü ile birlikte çalışarak aracın beynine yani ecu ya diyorki (şu anda benim hizamdan bilmem kaç gram hava geçti yoğunluk bu sıcaklık bu ona göre bi ayar çek bakalım ) der
beyinde ne yapıyor bu bilgileri analiz edip bu gelen havaya denk olarak içerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzin veya mazotu enjektörlere gönderiyor
valfin turbo ağzına fakat maf sensörünün arkasından verdiği hava ,zaten ölçülmüş bir hava olduğu için sisteme zarar vermiyor
fakat siz bu ölçülmüş havayı blow off denilen parçayla ona buna hava atmak için çuuuffff diye dışarı bastığınızda ne oluyor
aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu en iyisimi bunu sökelim diyeceksiniz