Öncelikle Türkiye’de bu olayın çok abartıldığına inanıyorum neden diyeceksiniz Avrupa’da bu olay bizdekinden çok daha farklı yani tam tersi yönde iki araba düşünün yan yana bir tanesi komple boyalı ve pırılpırıl,diğeri ise komple güneş yanığı ama bizim tabirimizle orjinal,gerçekten komik çünkü bize göre orjinal olması daha önemli ve merak ettiğim kime göre orjinal.Düşünün kaporta boyası bu kadar bakımsız olan bir aracın metal aksamı ne durumdadır çünkü vatandaş boya yaptırmamanın mazereti olarak orjinali bozuluyor bahanesini kendisine kılıf edinmiş,kardeşim o zaman kimse arabasının kaportasını ne boyatsın nede tamir ettirsin en çok şuna sinir oluyorum yan yana duran ve çok bakımlı olan araba kendine kıyaslanan bakımsız ve dökük arabadan daha düşük fiyata gidiyor adam hem arabasını yaptırmış oradan zararı var hemde düşük fiyata satacak oradan’da zararı var.



Benim size tavsiyem şunu kafanıza koymanız eğer aracın pert kaydı yok 2-3′parçada boyanan varsa ve temizse değeri neyse verin derim.Peki hangi parçalar boyanmış veya değişmişse araba alınmaz:Günümüz teknolojisinde arabaların çoğu plastik aksam olarak üretiliyor bunların yenisi ile değişmiş olması sizin avantajınıza’dır çünkü plastik aksamlar 10 yıl gibi bir süre sonra istenilen bakım çartı uygulanmadığından deforme olur ve boyada çatlama ve atmalar meydana gelir.Eğer alacağınız arabanın değişenleri metal ve aracın şasesine en zayıf noktalarda bulunan yani direklere yakın kapı şaçları direkte mevcut yama malzemeleri vs. varsa o araçtan uzaklaşın derim çünkü arabanın şasesi bir kez kaymışsa istediğiniz şaseci o aracı tam olarak düzeltemez peki şasesi kayık araba nasıl anlaşılır:Yol tutuşu çok zayıftır,arabanın akışı çok düşüktür,yakıt sarfiyatı fazladır,yüksek hızlarda 90 km’nin üzerinde durmak istenildiğinde kızaklama yaparak veya savrularak cevap veren bir araçtır.Bu şekilde bir arabayı almayın hatta kimse almasın’ki piyasada bunu bir rant haline dönüştüren ve hurdası çıkmış arabaları tekrar boyayıp satan insanlar artık insan hayatıyla bu kadar kolay oynamasınlar derim.Neden böyle düşündüğümü merak eden arkadaşlar olabilir kardeşim şase teknolojisi o kadar köşe başı sanayide yapılıp metreyle ölçülüp hadi bin gidelim tamamdır bu iş diyebileceğimiz bir teknoloji değil anlayacağınız.Eğer araç sağ veya sol çamurluktan yani şaseye dik köşelerden büyük bir işlem geçirmişse şasesi kaymış olma ihtimali yüksektir.Resimde görmüş olduğunuz araç şu an trafikte.

alıntı.......