-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
kar lastiği değil kış lastiği
kış lastiğini sadece karda dolaşmak için almadım hava sıcaklığı 7 derecenin altına inince 4 mevsim lastik yola tutunamaz illa kar yağmasına gerek yok.5 gün kar yağacak diye kimse gidip lastik almaz.
kış lastiğine kar lastiği olarak tanımak ve bilmek toplumun genel yanlışlarından normal karşılıyorum
Sizin gibi tüketiciler olmasa üreticilerin hali nolurdu :)
Herşeyden önce kuru zeminde kar lastiğinin yol tutuşu 4 mevsimden daha kötüdür. Ve sizin 7 derece vb gibi ufak hesapların peşinde olan bir şoförlüğünüz var ise sizi hiç bir lastik kış şartlarında koruyamaz. En iyisi toplu taşımayı kullanın (çok ciddiyim)
Kar lastiği ile kış lastiği aynı şeydir , element uydurmayalım. Toplumun genel yanlışları falan demişsiniz kendinizce bişeyleri düzelteyim istemişsiniz, her gün işim gereği 30bin metrekare bir alanda otomobil lastiklerinin içindeyim. Merak ettiğiniz bir başka toplumsal yanlış konu varsa buyrun sizi de misafir edeyim birlikte düzeltelim.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
MethyLen Nickli Üyeden Alıntı
Sizin gibi tüketiciler olmasa üreticilerin hali nolurdu :)
Herşeyden önce kuru zeminde kar lastiğinin yol tutuşu 4 mevsimden daha kötüdür. Ve sizin 7 derece vb gibi ufak hesapların peşinde olan bir şoförlüğünüz var ise sizi hiç bir lastik kış şartlarında koruyamaz. En iyisi toplu taşımayı kullanın (çok ciddiyim)
Kar lastiği ile kış lastiği aynı şeydir , element uydurmayalım. Toplumun genel yanlışları falan demişsiniz kendinizce bişeyleri düzelteyim istemişsiniz, her gün işim gereği 30bin metrekare bir alanda otomobil lastiklerinin içindeyim. Merak ettiğiniz bir başka toplumsal yanlış konu varsa buyrun sizi de misafir edeyim birlikte düzeltelim.
7 derecenin altindaki havada uzmanlarin onerisi ile kis lastigine gecmenin soforlukle ne alakasi var ben anlam veremedim. Soforlugum var ama yine de tedbirli olmak istiyorum diyen hatta devletin bile ticari kullanim tafzinda zorunlu hale getirdigi kar lastigini hava sartlarina gore tercih etmeyecekse tuketici ne icin tercih edecek? Yazin kuru zeminde mi kar lastiginin yol tutusu kotudur, yoksa -12 derecede yaz lastiginin yol tutusu mu kis lastiginden iyidir? Fabrikaya gezmeden kolayca yanit bulabiliriz diye dusunuyorum.
Saygilarimla.
SM-T810 cihazımdan gönderildi
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Şahsi fikrim michelin de olsa hem yaz hem kış lastiginin özelliklerini karşılayacak bir lastik illa ki bir yerlerden fire verecektir. Mesela michelin alpine kış lastiğinin kardaki buzdaki performansini crossclimate vermez. Aynı şekilde michelin energy saver yaz lastiginin ekonomisini crossclimate vermez. Sonuç olarak çok sert kış olmayan bölgelerde hem yazın hem kışın kullanmak için crossclimate almak mantıklı olabilir. Belki ön yargılı yorum yapıyor olabilirim ancak hiçbir sekilde bunu denemek için tanesi 315 lira olan crossclimate lastik almam. (195/55/16) Çünkü yaklaşık o paraya zaten hem yaz hem kış lastigini ayrı ayrı alabiliyorum petlas-kumho gibi markalardan. Hem de dönüşümlü kullanıldığı için lastikler daha uzun süre gider.
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Michelin crossclimate lastik aldıktan sonra yakıtım artı diyen var mı?
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Kar lastiği : Max performansını Kar ve buzlu hava şartlarına gösteren lastik ,
Yaz lastiği : Max performansını sıcak iklimde gösteren lastik ,
Kış Lastiği, Ortalama hava koşullarında , iki sınıfında iyi özeliklerini alan , ama kendi sınıfını yaratan bir lastiktir.
Kullanıcı araç kullanma şartlarına göre en uygununu seçer,
Bunları ben uydurdum , tecrübe ve mantığım ile , uygulamalarımda bu durumdan da oldukça memnunum.
3 Lastik sınıfını da kafi miktarda test ettim , pratik hayatımda da test ve kullanmaya devam ediyorum.
Şartları benim gibü olan birisinin yaz veya kış lastiği kullanmasını da anlamsız buluyorum.
Saygılarımla.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
cavalier79 Nickli Üyeden Alıntı
Kar lastiği : Max performansını Kar ve buzlu hava şartlarına gösteren lastik ,
Yaz lastiği : Max performansını sıcak iklimde gösteren lastik ,
Kış Lastiği, Ortalama hava koşullarında , iki sınıfında iyi özeliklerini alan , ama kendi sınıfını yaratan bir lastiktir.
Kullanıcı araç kullanma şartlarına göre en uygununu seçer,
Bunları ben uydurdum , tecrübe ve mantığım ile , uygulamalarımda bu durumdan da oldukça memnunum.
3 Lastik sınıfını da kafi miktarda test ettim , pratik hayatımda da test ve kullanmaya devam ediyorum.
Şartları benim gibü olan birisinin yaz veya kış lastiği kullanmasını da anlamsız buluyorum.
Saygılarımla.
Aynen,keşke bu lastikler 4 yıl önce çıksaydı da 2 takım lastikle uğraşmak zorunda kalmayaydım.her sene iki kere sök-tak derdi,(Allahtan jantlar da iki takım,kendim takıyorum),arkadaşlara lastikleri saklamak için rica etmek(koyacak yerim yok) gibi şeylerle uğraşmazdım.8-9 ay bodrum katında yatan kış lastiklerinin performansı her kış biraz daha düşüyor zaten.
Sent my iPad using
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Sonuç itibariyle,
Kar lastiği taktığımızda , ıslak ve hava sıcaklığı yüksek olduğunda nasıl dikkat ediyorsak
Yaz lastiğinde karda buzda çıkmıyor isek,
Kışlıkta da buna göre dikkat ederek olayı kapatıyoruz,
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
MethyLen Nickli Üyeden Alıntı
Sizin gibi tüketiciler olmasa üreticilerin hali nolurdu :)
Herşeyden önce kuru zeminde kar lastiğinin yol tutuşu 4 mevsimden daha kötüdür. Ve sizin 7 derece vb gibi ufak hesapların peşinde olan bir şoförlüğünüz var ise sizi hiç bir lastik kış şartlarında koruyamaz. En iyisi toplu taşımayı kullanın (çok ciddiyim)
Kar lastiği ile kış lastiği aynı şeydir , element uydurmayalım. Toplumun genel yanlışları falan demişsiniz kendinizce bişeyleri düzelteyim istemişsiniz, her gün işim gereği 30bin metrekare bir alanda otomobil lastiklerinin içindeyim. Merak ettiğiniz bir başka toplumsal yanlış konu varsa buyrun sizi de misafir edeyim birlikte düzeltelim.
ben doğrumu yazdım sen doğrunu yazmışsın tartışmanın gereğini görmüyorum yazım ifadeleriniz yeterince aşağılayıcı gerek yok o yüzden
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
arenas Nickli Üyeden Alıntı
Aynen,keşke bu lastikler 4 yıl önce çıksaydı da 2 takım lastikle uğraşmak zorunda kalmayaydım.her sene iki kere sök-tak derdi,(Allahtan jantlar da iki takım,kendim takıyorum),arkadaşlara lastikleri saklamak için rica etmek(koyacak yerim yok) gibi şeylerle uğraşmazdım.8-9 ay bodrum katında yatan kış lastiklerinin performansı her kış biraz daha düşüyor zaten.
Sent my iPad using
aynen
zaten benimde tercih etmemin en büyük sebebi buydu yer sorunum var
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
fencolic Nickli Üyeden Alıntı
Şahsi fikrim michelin de olsa hem yaz hem kış lastiginin özelliklerini karşılayacak bir lastik illa ki bir yerlerden fire verecektir. Mesela michelin alpine kış lastiğinin kardaki buzdaki performansini crossclimate vermez. Aynı şekilde michelin energy saver yaz lastiginin ekonomisini crossclimate vermez. Sonuç olarak çok sert kış olmayan bölgelerde hem yazın hem kışın kullanmak için crossclimate almak mantıklı olabilir. Belki ön yargılı yorum yapıyor olabilirim ancak hiçbir sekilde bunu denemek için tanesi 315 lira olan crossclimate lastik almam. (195/55/16) Çünkü yaklaşık o paraya zaten hem yaz hem kış lastigini ayrı ayrı alabiliyorum petlas-kumho gibi markalardan. Hem de dönüşümlü kullanıldığı için lastikler daha uzun süre gider.
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
tabikide öyle zaten defalarcada söyledim bu lastikten kış lastiğinin tam performansını beklemek imkansız ama istanbul için yeterince iyi olduğundan tercih ettim yazın kullananlarında memnun olduğunu fazlasıyla okudum kışında kendi deneyimlerimle tipik 4 mevsim lastikten çok çok iyi olduğu kanaatini taşıyorum ben memnunum
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
evren iskent Nickli Üyeden Alıntı
7 derecenin altindaki havada uzmanlarin onerisi ile kis lastigine gecmenin soforlukle ne alakasi var ben anlam veremedim. Soforlugum var ama yine de tedbirli olmak istiyorum diyen hatta devletin bile ticari kullanim tafzinda zorunlu hale getirdigi kar lastigini hava sartlarina gore tercih etmeyecekse tuketici ne icin tercih edecek? Yazin kuru zeminde mi kar lastiginin yol tutusu kotudur, yoksa -12 derecede yaz lastiginin yol tutusu mu kis lastiginden iyidir? Fabrikaya gezmeden kolayca yanit bulabiliriz diye dusunuyorum.
Saygilarimla.
SM-T810 cihazımdan gönderildi
ağzına sağlık abi
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
arkadaşlar geçenlerde teneke jantlardan çelik janta terfi ettik tenekelerde pirelli cinturato serisi 175 65 15 vardı 2014 üretimi rezil ötesi bi lastik vardı lastikler yeni sayılırdı ama kuru zeminde bile memnun değildim.Çelik jantları netten buldum ve üzerinde 5,5 mm diş derinliğinde 2012 üretimi toyo marka lastikle beraber aldım ama pirelliyi arar oldum sert bi o kadarda gürültülü bi lastikti ve dün gece bi çukura denk geldim nihayetinde toyo marka lastik yanaktan patladı stepneyle devam ettik
bu sabah baktım olmicak tuttum lastikçilerin yolunu öncelikle şunu söyliym fiyat alıcaksanız tek lastikçi ile yetinmeyin lastiğinizi seçin ve bayi bayi gezin ben crossclimate da karar kıldım 5 michelin bayinden 5 ayrı fiyat aldım ve netteki bikaç sitenin fiyatlarından daha ucuza buldum diyebilirim 9 taksit yaptırdım montaj balans sübap değişimi ve nitrojen basılması dahil lastik başına 330 liraya geldi 195 55 16 ebat ara ebat olduğu için biraz fiyatı yüksek çıkıyor
lastiği taktırdığım gibi çıktım yollara frenajı diğer iki lastiğe göre çok iyi virajlarda güven veriyor limitlerin üzerine çıktım diyebilirim zemin ıslaktı 65 yanaktan 55 e geçince bariz konfor kaybım vardı bu lastikle farkı telafi ettim desem abartmamış olurum istanbulun kışının ağır geçmediğini düşünüp kar lastiği sertifikasının olduğunu düşünürsek bence bizim için biçilmiş kaftan lastik hamuru kışlık lastik hamuruyla aynı olduğundan normal bi kış lastiği gibi görev yapabilir diye düşünüyorum sök tak yapmam diğer lastiği nereye sokacam derdim yok eski aracımdaki michelin gibi 4-5 sene kullanırsam misliyle iş görür diyebilirim şuana kadar beklentimin üstünde diyebilirim.benden başka kullananlar varsa sizde deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz
Tam bir sene ve 15 bin km dir, crossclimate lerle ilk günkü gibi konforlu sürüş keyfine devam ediyorum. Abimin yeni aldığı 2010 benzinli lpg li Fiesta sinda bugün şehir içinde biraz gezerken dedim kabin içinde ki bu ses ne! Telefonumda yüklü olan desibel metreyi çalıştırdığımda 70db gördüm. Sonra kendi aracımda dizel de 65db le, crossclimate lerin sessizliğini ispatladım . Yalnız crossclimate nin şöyle bir özelliği var yollarda ki farklı yama yapılmış asfaltlardan geçerken beğenmediği asfaltta bariz ses yapıyor. Ancak o da anlık oluyor.
Ayrıca belirteyim Crossclimate den önceki sertleşen ecocontanct3 lerde bariz yol sesinden aşırı şikayetim vardı.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Kesinlikle sert sürüş yaptığım zaman normalde ki tüketimi geçiyor. Ancak normal sakin kullanımda tüketimde fark olmuyor. Formda zaten sakin kullanımla 4.7 şehir içinde tüketim yakaladığımı paylaştım. Çok yaktırmasının sebebi lastiğin yumuşak hamurundan ve deseninde ki birbirinden bağımsız kanal yapısından kaynaklandığını düşünüyorum.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
ıkı sene once yıl basında ıkı yıllık petlas w651 kıs lastıklerı ıle ıstanbul tuzla aydıntepe yokusunun alısverısten donen ıkı kısıyı yolda aldım. ılk 2 dklık sohbette ortay cıktı kı ıkısı de kısın basında araclarına 'burası ıstanbul kar yagmıyor' dıyerek crossclımate almıslar, 150tllık lastık ebadına 250tl vermenın mutluluguyla yokusa gelıp kalmıslardı. dunyadakı onemlı 5-6 uretıcıden bırı olmasına bırsey dıyemeyecegım ama kıs lastıklerı ıhtıyacınız oldugunda calısmalı, normal sartlardakı kabılıyetı cok da onemlı degıl. kesıntısız su kanalı olmadıgı ıcın bu lastıkler erıdıgınde sıglasan parcalı kanallarının 'kar olmayan ıstanbulun' saganak yagıslarındakı performansına soru ısaretı koyuyorum. 3 set petlas kıs lastıgı tukettım, ankara-ıstanbul-mersın-sıvas arası yollardakı dag/kar/bayır ban mısın demedı, lastık yumusak olmasına ragmen (kıs lastıgı ne de olsa) yanakları gayet saglamdı, sehırıcındekı sorunlu yollarda deforme olmadı.
kaucuk teknolojısı ımkan tanıyınca yazlık kıslık lastık cıkardılar, baktılar tuketıcılerın cogu buna yanasmıyor, gene teknolojının ılerlemesıyle kıslık lastık krıterlerını karsıladıgı anda tekrar dort mevsım lastık cıkardılar. lastık satıslarını arttırmak ıcın ukemızde yogun bır kampanya baslatıp 'lastık omru 3 yıldır' dıyen, sonra da ınsanlar lastık tarıhlerınde 'uzmanlasınca' dunya lastık ve kaucuk derneklerıne (buyuk ıhtımalle hatırı sayılır bagıs ve desteklerle) 'lastık 3 dedık ama ıyı bakarsan 10 yıl' dedırten bır markanın ılk cıkardıgı dort mevsımlere sahsen guvenmıyorum. yagmur ve bozuk yollarda asınma ıhtımalı dusunulerek kumho, hankook ve petlas gıbı markalar asımetrık ve su kanallı 4 mevsım lastık cıkartıyorlar. henuz bu sektorun gelısmesı lazım ve sahsen argenın bır parcası olmayı dusunmedım. unutmayın, zaten lastıklerı yılda en az bır kere on-arka degısıme almak lazım, kotu zemınde bozulan rot ayarını saymıyorum bıle, dolayısıyla pek tasarruf edılmıyor bu lastıklerı alarak hesaplarıma gore.
onumuz kıs, o lastıklerle gene de dıkkatlı olun sayın forumdaslar, ıkı aılenın tek yokusta yılbaslarını berbat edıyordu ben yetıs petlaslık yapmasaydım:)
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
NOKIAN Weathproof alacaksınız keyfınıze bakacaksınız. Oyle petlasmış pirelliymiş bunlar hıkeye.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Görüşünüze saygı duyarım lakin pek bir kestirip atmışsınız gibi geldi. set başına asgari 45.000km 3 set kullanıcı yorumuna hikaye değil paylaşım diyelim müsaadenizle. Hadi bütçe sınıfından Petlası anlarım da premium marka diye geçen pirelliye biraz haksızlık etmişsiniz gibi geldi. nokianlarınızı güzel günlerde kullanın, beklenildiği üzere kullanıcılar tarafından çabuk aşındığı belirtilmesine rağmen yorum ve testleri bir lastik
Nokian WeatherProof - Tyre Reviews
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
murat hocam sizin yorumunuza ve görüşlerinize saygı duyuyorum her fırsatta dedim kış lastikleri gibi bişey beklemek hayalcilik olur kış lastiği gibi olamazda zaten siz 3 takım kş lastiği eskitmişsiniz bu güzel bi deneyim yani gerçekten 4 mevsim lastiğimden hariç bi kış lastiği alırsam sizin fikrinizi almak mantıklı
fakat sizin yolda kaldığını söylediğiniz insanların çıkamadığı aynı yokuşu aynı lastikle geçtiğimiz kış -9 derecede yol kar ve buzken ben çıktım o gece yaklaşık 200 kmde yol yaptım sabaha kadar şileden hasdala tuzlaya kadar girmediğim delik kalmadı yani kullanıcıya göre değişir
murat bey sizi tenzi ederek söylüyorum sakın üzerinize alınmayın ama şuradaki yorumlarda bu lastik şöyle böyle kötü diyenlerin hiçbiri bu lastikle 5 metre bile gitmemiş insanlar o yüzden gülüyorum sadece işim gereği binmediğim kullanmadığım marka araba kalmadı gibi bişey ve her fırsattada söylüyorum bu lastik dişleri gereği kar lastiği gibi olamaz fakat deneyimlerime göre ıslakta ve kuruda bence hem 4 mevsime hem kar lastiğine göre çok iyi karlı havadada istanbulun kışına göre bence çok yeterli ben bu lastikle birlikle daha önceki araçlarımda ve şirket araçlarında kış lastiğide kullandım bu konuda şuraya yazdığım yorumları okumadan ve lastiği kullanmadan lastik ile alakalı yorum yapmak yanlış bence.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
4 mevsimlik lastikle okuduğum ilk kullanıcı değil kullanan yorumu, teşekkür ederim bilgilendirme için. Açık söyliyim bu teknolojiye ciddi şüphe ile yaklaşıyorum. petlas PT 535 serisi çıkardı, almadım. michelinin başlattığı ve diğer pek çok markanın takip ettiği bu lastikler three peak denen karlı buzlu koşullar için gerekli standartları karşılamaktalar. Lakin emisyon skandalı biz son tüketiciler için iyi bir ders olması gerek, kuralların her zaman bir açık kapısı vardır ve aşırı rekabet bazen bu boşluklardan vrdumduymaz girişlere sebebiyet veriyor. Avrupa pazarı çin, kore ve Endonezya lastiklerini baskısı altındadır. nokian gibi bazı yenilikçi firmalar bu baskıyı aşabilmekteler fakat avrupanın 195-215 bandında kullanılan lastiklerinde rekabet ciddi boyutlarda. AB etiketinin düşük pazar paylı üreticilerin işine yaraması sonucu son iki senedir 120TL ye 205 55 16 çin üretimi kumho A etiketli yakıt tüketimiyle ortalığı kasıp kavurdu. Lastiğin çabuk erimesini keşfettiğimizde çoktan onbinlercesini satın almıştık:) dört mevsimlerin standartları alt sınırından karşıladığını ve biraz pazarlama koktuğunu düşünüyorum, yorumunuz bu konuda gayet faydalı oldu.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Arkadaşlar bizim araçların sert süspansiyonunu ve içeriye aldığı bariz yol sesinden şikayetim yok diyen var mı?
Ben bu Crossclimate yi geçen sene temmuzda ilk kullandığım anda aracın içeriye aldığı yol sesinden ve takır tukur gelen küçük büyük çukurlardan geçerken ki oluşan süspansiyon şikâyetinden tamamen kurtuldum. Bu fakı tüm ailem ve arkadaşlarım özellikle hissettiklerini söylediler. Lastiğe şüphe ile yaklaşan arkadaşlara tanıdığınız veya formdan Crossclimate takılı bir Punto'yla şöyle bir gezin aradaki farkı görün.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Opel Astra aracımda good year eagle nct-5 kullanıyorum ve yol sesini inanılmaz şekilde içeri alıyor ki duyduğum kadarıyla üretimi durdurulmuş. crossclimate almayı düşünüyorum fakat 4 tanesi 1000 lira.. bana çok pahalı gibi geliyor. işin aslı İstanbul da yaşadığım için yaz lastiği de almak istemiyorum. 4 mevsim de nasıl olur şu zamana kadar hiç kullanmadım. geçmişte conti potenza kumho good year gibi tecrübelerim oldu ama 4 mevsim deyince tecrübem mevcut değil.. daha çok tecrübesi olan arkadaş varsa okumak dinlemek isterim..
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Bahsettiğiniz bir çok markayı halen kullanmkta olan biri olarak:
1. Crossclimate: Lastiğin diş ve kanal yapısı olarak daha çok yaz-ve bahar ayları kullanımına uygun. Karlı havada 10-15 cm kar içinde sizin gideceğiniz yere rahat ulaştırır. Dik rampa yada buzlu yollarda en kötü kar lastiğinin verdiği performansı yakalayamaz. Zaten üretici firmada bu lastiği 50 Cm kar yada buzlu yol için üretmedi. Genelde kışı çok çetin geçmeyen yerler için idael bir lastik.
2. Nokıan Weathproff : Lastiğin diş yapısı kanal yapısı olarak ilk baktığınız zaman direk kar lastiği denilebilir. Diş derinliği 8 mm ve ince kar kanalları var. Kışın yaptığım testte 30 cm karın içinden rampa dahil olmak üzere çok rahat cıktı. Zaten testlerindede bir çok markanın kış lastiğiyle aynı değerleri aldı. Lastiğin gürültü oranı 68 dbm ve çok yumuşak bir lastik. Kuru havada C sınıfı yol tutuşu var yani çok kötüde değil çok iyide değil beklentileri karşılıyor. Yağmurlu havada kesinlikle çok iyi yol tutuşu var. Lastik çok yumuşak olduğu için bu lastiklerin biraz nazik kullanılması gerekiyor. Çünkü kuru yolda bu lastiklerle ani kalkışlar ani frenler mıcırlı yollar çabuk bitmesine neden oluyor.
3. Petlas-Britgestone-Lassa-Pirelli: Petlasın bana kalırsa hiç bir lastiği iyi sınıfına girmez. Ahım şahım bir sessizlik yada yol tutuşu başarısı yok. Bridgestonenin ust sınıfları hariç orta seviye yaz lastikleri sert kış lastikleri desem berbat. Lassanın kış lastikleri çok başarılı Iceways ve snoyweys serileri her zaman alınabilecek lastiklerdi. Yaz lastiği olarak kesinlikle lassayı tercih etmem.
Bunun dışında Mıchlen-Continental-Pirelli gibi markaların ust sınıflarını alabilriseni maddi gücünüz yeterse siz olağanustu yol tutuşları sağlar. Ama bu bütçeye sahip olamk gerekir. Diğer ürünleri için B-C sınıfı yol tutuşları. Artı yönü olarak KM daha uzun gider.
Şimdi burda amaç Hesaplı lastik almaksa en ucuzunu tercih edebilrisiniz.
Benim için önemli olan faktörler Yol tutuşu- Sessizlik ve yakıt tasarrufdur. Yoksa bu lastik çabuk bitiyor diye gidip pirelli yada petlas gibi çok çabuk sertleşen bir lastiğin gürültüsünü bilmem kaç km çekemem. 4 mevsim kullananlar için ufak bir hesap önümüzdeki kış en ucuz lastik değişim ücretinin 60 tl olarak hesaplarlsak yıllık 120 TL değişim ücreti 4 yıl kullanılsa 480 Tl ceplerinden para cıkar. Corssclimate yada Nokıan gibi bir lastik Kışı çok çetin geçmeyen şehriler için bana göre çok iyi.
Ban yaz kış ayrı kullanıyorum bulunduğum yerde karın 50 Cm gibi yağabiliyor ve yollarda buzlu olabiliyor. Yaz lastiği olarak şu an NOKIAN bunun yerine ne tercih ederim ilk tercihim Continental olur çünkü hergun şirkette kullandığım aracın üstünde var. Kış lastiği olarak ta Hankoong kullanıyorum bunlar bitincede NOKIAN WD4 alıcam. NOKIAN zaten Kış lastiklerinde dünyada bir numara.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
tayfux Nickli Üyeden Alıntı
Opel Astra aracımda good year eagle nct-5 kullanıyorum ve yol sesini inanılmaz şekilde içeri alıyor ki duyduğum kadarıyla üretimi durdurulmuş. crossclimate almayı düşünüyorum fakat 4 tanesi 1000 lira.. bana çok pahalı gibi geliyor. işin aslı İstanbul da yaşadığım için yaz lastiği de almak istemiyorum. 4 mevsim de nasıl olur şu zamana kadar hiç kullanmadım. geçmişte conti potenza kumho good year gibi tecrübelerim oldu ama 4 mevsim deyince tecrübem mevcut değil.. daha çok tecrübesi olan arkadaş varsa okumak dinlemek isterim..
Tayfun bey, lastik fiyatları nette çok uçuk rakamlar geziyor. Keskinlikle farklı bayilerden kış yaklaşmadan fiyat alarak Crossclimate lerin konforunu yaşamanızı tavsiye ederim. Geçen sene 185/65/15 92t leri tanesi 160 tl den almıştım.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
hesaplama ile ilgili bir ekleme, lastiklerin yıllık olarak ön-arka değişimi gereklidir, asimetrik aşınma sebebiyle verimli lastik kullanımı olmaz ve diş derinlikleri arasındaki aşırı farklılıklar yol tutuşuna olumsuz etki yapar (benim değil lastik üreticilerinin görüşü). Şahsen 40TLye lastik değiştiriyorum, ortalama 50 desek 4 yılda 400TL değil 200TL fark çıkıyor bende. Sessizlik konusunda 66db ile bayrağı Lassa Impetus Revo 2+ taşımaktadır. Sessizlik konusunda altın kural 70dbnin altında almaktır, ses yalıtımında problem varsa kafa şişmesin diye. Petlas bütçe markası olduğu için iyi bir sınıf olarak düşünmemekte haklısınız lakin üst sınıf araçlarda yetersiz kalan bir markanın bizim araçlara yetersiz geleceği kanaatinde değilim. focus 1.6tdci bir lastiği denemek için ideal bir araç, ADAC muadili golf ile test yapıyor. Yakıt verilerini beğenmediğim için yazlık lastikleri Petlas değil Lassa Greenways tercih ettim. Bu iki marka tercih sebebim sert yanaklı olmalarıdır, çukurlarda balon yapmış lastik gördüyseniz çekincemi anlarsınız. Ayrıca viraj almaktan keyif aldığım için sürüş karakteristiğime sert yanaklı lastik gerekiyor.
yol tutuşu, sessizlik ve yakıt tasarrufu parametrelerine kesinlikle katılıyorum. Ki Avrupa da sizinle aynı fikirde, etikette yalnızca bu üç parametre var. Almanya merkezli ADAC kuruluşu ise çok daha kapsamlı testler gerçekleştirmekte ve kullanıcı ihtiyaçlarıyla daha uyumlu bir tablo çıkarmakta. Yalnız basit bir sorun var. AB etiketi ve ADAC gibi kuruluşlar avrupaya çalışıyor. Ülkemiz şartlarında sert yanaklı, mıcıra dayanan ve en az 3 kesintisiz su kanalıyla çukurlu yollardaki birikmelerde kontrole katkı sağlayacak, kaldırımlarla dost ve güzergah kalitesi sebebiyle parçalanmaya ve ülkemizin büyük çoğunluğundaki nem nedeniyle çatlamalara belli oranda dirençli lastiklerin belirlenmesi de önemli. Bursa ilimizde otomotiv test merkezimiz kurulabilirse tam anlamıyla gelişmekte olan ülke gerçeklerine göre test imkanları da ortaya konabilecektir.
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Tayfun bey, lastik fiyatları nette çok uçuk rakamlar geziyor. Keskinlikle farklı bayilerden kış yaklaşmadan fiyat alarak Crossclimate lerin konforunu yaşamanızı tavsiye ederim. Geçen sene 185/65/15 92t leri tanesi 160 tl den almıştım.
Zafer hocam benim lastik 205 55 16 olduğu için maalesef tanesi en iyi ihtimal 240-250 lira..fiyat araştırması yapıyorum şu anda ben de crossclimate istiyorum..
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Tayfun bey, belki okumuş olabilirsiniz ancak ben yinede paylaşmak istedim , tam sizin ebat ve değerlendirilmesi çok iyi. fordclup
https://www.fordclubtr.com/forum/top...ve-izlenimler/
-
Cevap: Michelin crossclimate lastik aldım
Alıntı:
tayfux Nickli Üyeden Alıntı
Zafer hocam benim lastik 205 55 16 olduğu için maalesef tanesi en iyi ihtimal 240-250 lira..fiyat araştırması yapıyorum şu anda ben de crossclimate istiyorum..
zafer hocamın tespidine sonuna kadar katılıyorum
bence kesinlikle sessiz bi lastik evet fiyatı pahalı olsada enazından güvenlik konfor yol tutuşunda pirelli ve toyo nun üzerinden atlar diğerilerinide kullandım kısacası aynı şeyleri çevirip çevirip söylemek istemiyorum lastikten 1 yılda ilk günki gibi memnunum yine ihtiyacım olsa yine alırım ve alıcağımda
bügünki ilk yorumumdada dediğim gibi bi kez crossclimate takılı bi punto kullanın fikrinizin değiştiğini göreceksiniz