Arkadaşlar puntoların orijinal 15 inç teneke saç jantlarına 185 65 15 yerine 175 65 15 lastik takılır mı???? Sorun çıkartırmı bilgi verebilirseniz memnun olurum kış lastiği alacağımda uygun bir 175 buldum olur derseniz alacağım.............
Arkadaşlar puntoların orijinal 15 inç teneke saç jantlarına 185 65 15 yerine 175 65 15 lastik takılır mı???? Sorun çıkartırmı bilgi verebilirseniz memnun olurum kış lastiği alacağımda uygun bir 175 buldum olur derseniz alacağım.............
takılır takılırda kış lastiği diyorsun 175 diyorsun genelde daha geniş yüzeyli alınır ne kadar uygun ben 195-65-15 i goodyear ug9 u 109 a aldım
Takılır, sorun olmaz. Ben bir süre 175/65 R15 lastiklerle dolaştım sonra sıfır 185/65 R15 aldım. 175/65 kullanırsan 185/65'e göre daha az yakıt tüketirsin.
Aşağıdaki tabloda aracınıza uygun lastik ebatlarını bulabilirsin.
![]()
takılmaz, kesinlikle tavsiye edilmez.
1 istisna dışında,
karla kaplı yüzeyde yaşıyorsan takılır.
ama o zaman bile 175 70 takman gerekir,
1, aracın alçalır
2, aracın yol tutuşu azalır.
3, daha az yük koyabilirsin,
kesinlikle tavsiye edilmez
şu andaki konfor ve kullanımını muhafaza etmek istiyorsan dediklerim geçerli
Konu punto57 tarafından (13/01/2015 Saat 17:20 ) değiştirilmiştir.
daha az yakıt tüketimez, lastikler küçüldüğünden kadran yanlış hesaplar,
ondan dolayı sen daha fazla gittiğini sanarsın, lastikleri büyütenin az gittim sanması gibi,
karlı kaplı yüzeyde kış lastiği elbetteki o ebat,
ama türkiye şartlarında
185 65 15 yerine takılabilecek
ebat 15 olarak
zorlasan zorlasan 195 60 15 ( yazlık düşünülebilir kışın tavsiye etmem)
o ebatta lastik olduğu bile meçhul o ayrı.
lastiği neden küçültmek istiyorsunuz cidden anlamadım
gönderdiğiniz liste uygunluk listesi,
tamam mantıken takılır.
ama
şimdi gürcistan'da yaşasanız 13 takmak isteyeceksiniz bu araca,
o liste avrupaya göre sıfır aslafta göre
tofaş türkiye'de 175 sağ çıkabileceğine insansa o araç 175 le gelirdi.
13 takmış opel vectra gördünüz mü, evet gördüm gürcistan'da
Benim aracın üstünde gelen 175 kardeş ?? Ayrıca kitapçıkta takılabileceği yazıyor ? Bir yanlışı daha düzelteyim lastik ebatı büyüdükçe tutunma oranı artar diye bir yanlışa düşmeyin. Gidin bugün hangi lastikçiye sorarsanız sorun orjinal ebatları takmanızı ister aksi taktirde tutunmanın azalacağı yönünde cevaplar verir.
aracınız 75 hp değilmi
demek ki fiat kurnazlık yapmış,
sizin araçta
ne diyelim
benim ki 185 geliyor, aksamda bir farklılık yoksa sizin aracınız 1,5 cm kadar daha alçaktır.
ve sizin aracınız daha az bir son sürate sahip olacağından fiat elbetteki daha ucuzunu seçmiş,
185 65 15 olan araçların yol tutuşu daha iyidir.
demek ki maliyet,
active ler daha ucuz değil mi?
peugeotnun kol dayamalarından kısması gibi,
301 satıp aldım ben puntoyu,
çünkü 301 kasasını 185 lastikler taşımıyor,
205 55 16 lastikler almıştım yaz için, halen balkon'da duruyor,
satcaz inşallah jantlarıda 16 almıştım,
ama kış için 185 tavsiye ettim.
ama benim tavsiyem türkiye'de her zaman geniş lastikler neden mi?
Türkiye'de ki bir çok yolun mühendisliği ve merkez kaç kuvvet hesabı yanlıştır.
Avrupa'da viraja güvenip yola hızlı girersin
Türkiye'de ise araba değil yol seni dışarı atar
neden mi?
çünkü sola doğru girerken yolun kesiti sola doğru eğimli olmalıdır ki merkez kaç seni dışarı atmasın.
Türkiye de ise
bazı yollar ne yazıkki hanım ağanın açtığı baklava hamuru gibi bir sağa bir sola
ondan dolayı her zaman dar lastiğe( temiz havada karşıyım)
sebep basit yol güvenliği,
Türkiye'de epey yol kat ettim,
ben temin çoğu bölgesindeki virajlarda bile ters açı olduğunu gördüm,
o pozisyonda her zaman geniş lstik jant tavsiyemdir.
yakıt tüketimi demeyin
yavaşlamanız azalacağından yakıtı amorti edersiniz emin olun.
elbetti doğru ebatlarla
185 65 15 ten 195 55 16
195 65 15 ten 205 55 16 gibi
çap mümkün mertebe sabit kalsın , ki yanak incelsin
ve aracın yana yatması azaalsın.
elbetteki UHP kullanılması lazım.
dört mevsim lastiği diye bir şey yoktur çünki
ya kışlık ya uhp,
4 mevsime asla güvenmeyin onların hepsi ucuz yaz lastiğidir.
Lastik ebatı arttıkça sürtünme artacağından ve yol tutuşu azalacağından sürat artacaktır. Dolayısı ile 185 ile yapacağınız son sürat 175 ile yaptığınızdan daha düşük olacaktır.
Ayrıca fiat o kadar zekiymiş ki Michelin lastik vermiş ve ucuzunu seçmiş ? Daha ucuzu olan petlas veya uyduruk bir marka da verebilirdi değil mi ?
Michelin olduğu pahalı olduğu anlamına gelmez ben vaktinde araç fabrikasına kesilmiş lastik faturası gördüğümden bu yoruma gülüyorum.
perakende fiyatlarla düşünme, lütfen
birde 175 hızlanınca 185ten hızlı gider mantığı yanlış
konu mekanik tekerleğin dönüş mesafesinde aldığı yol ve bunu aracın çevirme gücü yani önemlidir. MJ motorların en büyük artısı torklarının yüksek olmasıdır. ki tork yüksekliği sayesinde güç kaybı azalıyor.
benim verdiğim veriler bilimsel veriler.
sizin dediğiniz mantıkla küçük lastikler daha hızlı ise şu formülacılar ve spor otomobil üreticileri neden 19 ve 18 lastik peşinde onu merak ettim.
hem daha geniş hem dah büyük lastik kullanıyorlar,
sürtünmeyi ne kadar azaltırsan azalt lastik çapın mantıklı değilse güç kaybı yaşarsın.
bir lastiği 10 kere kendi etrafında çevirerek 1 metre
diğerini 1,5 metre götürebiliyorsun
dediğimi anlaman için şunu yap
1 e 10 ve 1 e 18 ebatlarında aynı model iki oyuncak araba al , aynı sayıda lastik dönüşü ile hangisinin daha uzun mesafe gideceğini hesap et, sonra bunu hızlı yaparlarsa sonucu ölç, olay bu kadar basit. bilim.
lastiğin hamurunun hıza katkısı ebatından daha çoktur yerine göre.
aynı ebat kış lastiği ile performans lastiği aynı hız ve yakıt tüketimine ulaşmaz bile.
dört mevsim lastikler yaz için ekonomik araçlar için daha iyidir. neden çünkü kütük gibidir de ondan lastik yola tutunmadığından Allah!a emanet gittiğinden dersin ki az yakıyorum.
diğer perfomans lastikleri ile gerçekten güzel gidersin hız yaparsın, daha güvenlidir
ama araba sürersin , daha güvenlidir
lastiğin yuvarlanma direnci başka dersimizin konusu
lastik genişleyince yol tutuşu kesinlikle artar, sürtünmeyi arttırmak yakıt tüketimini artırsa da yol tutuşunu artırır,
araç yani lastik daha iyi yola tutunur.
kış lastiklerinin dar olmasını istenmesinin sebebi yola tutunan yani buzlu kesite dokanan parçanın alanını ufaltmak orda aslında kaygan zemine dokunan kısmı azaltarak sürtünmeyi birim başına artırıyorsunuz. şöyle diyelim lastiğe araç aracılığıyla binecek birim güç artıyor nokta başına.
ki hızınız düşük olduğu var sayılıyor, hani arkadan itişili motorlu araçların tepesine bineriz ya aynı sebep.
böylece dar kış lastiği ile cm2( lastiğin zemine basan kısmı) ye düşen araç ağırlığı artıyor. bunu şöyle düşünün hani sivri sandalyeler halıyı deler ya,
ama yazın tam tersi söz konusudur , daha hızlısındır ve lastikler daha hızlı döner orda aracı hızlandırırken yolda tutmalısın ondan dolayı daha çok sürtünmeye ihtiyacın vardır.
bu lastik işi acaiptir,
düz mantık değil geniş mantık çalışır.
Konu punto57 tarafından (13/01/2015 Saat 18:58 ) değiştirilmiştir.
takılır,neden takılmasın...üstelik kış lastiğinin daha ince olması daha iyi yol tutuş sağlar...yaz içinse geniş lastik yol tutuşta daha iyidir...175 lastik 185e göre daha az yakıt tüketir ayrıca...
Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar......... kış lastiği için lastiği inceltmek istedim kış lastiğinde ince daha iyi oluyor diye biliyorum..... ancak bizim orijinal teneke jantlara uyarmı uymazmı ondan dolayı kafamda soru işareti vardı........
geçen seneye kadar 10 yıl lastik ve jant satışı üzerine çalıştım, bu konuda yardımcı olurum,
Valla 175/65 R15 lastikle 100km/4,9 litre ortlama tutturuyordum, ki ölçüm yol bilgisayarı değil doğrudan full depoya full depo pompa ölçümü. 185/65 R15 lastiklerle henüz 100 km/5,2 litrenin altına inemedim.
Daha küçük taban lastik daha az sürtünmeye maruz kaldığından daha az yakıt tüketir diye biliyorum, belki bilgim yanlış olabilir ama yaptığım ölçümler de bunu gösteriyor.
Siz deneyimlerinizi paylaşırsanız onlardan da faydalanırız.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri