Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Lastik Basıncı ve Tavsiyeler

  1. #1
    ÖZGE Özge
    kimber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/03/2013
    Yaş
    38
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 64

    Araştırma Konusu Lastik Basıncı ve Tavsiyeler

    Merhaba arkadaşlar,

    Aracımda fabrika çıkışlı Continental marka lastikler var.

    Önceki sahibi, lastiğin birini bıçakladıklarını ve stepneyi bıçaklanan kısma taktıklarını ve stepne yerine de kullanılabilecek çıkma lastik aldığını bildirmişti.

    Sizce aracın bu şekilde kullanılmasında bir sıkıntı olur mu? Stepne de aynı marka sonuçta.

    Araç 18 bin de, kaç km de lastik yenilenmelidir?

    Bir de kaç psi basınç basmak gerekir?

    Nitrojen bastırtırsam ne kadar süre lastiklerin basıncında düşme olmaz?

    Şimdiden bilgilendirmeniz için teşekkür eder iyi günler dilerim.
    Punto Evo

  2. #2
    Okan Kaya
    Kanky kanky54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    93
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    54 ZE 344
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    lastiklerin diş derinliği kontrol edilmelidir. kullanıma ve yol şartlarına göre değiştiği için km belirtmek olanaksız. Kabak dediğimiz olaya gelmeden değişmekte fayda var tabi ki. ben önler 31-32 , arkalar 29-30 civarı kullanıyorum memnunum. bnm ebatlar 185 65 R 15
    Sakalım çok , sözüm yok !

    2008 Fiat Grande Punto 1.3 multijet dynamic 90 hp Dualogic
    2007 Seat Altea 1.6 Staylance 102 hp

  3. #3
    ömer bedir
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. omer06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.506
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 767

    Standart

    her lastiğe 32 basmanız yeterli bence
    lastiklerin tahminen 4 yıl veya genelde 40-50 bin km civarına kadar dayanır sağlıklı bir şekilde
    nitrojen bastırırsanız sürtünme daha az olacaktır zeminle buda lastiğinizin ömrünü uzatır

  4. #4
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Temelde 4 lastiğin aynı anda değiştirilmesi lazım, eşit aşınmaları için. Önceki kullanıcı stepneyi ne zaman değiştirmiş? Her lastiğin kimyasal özellikleri farklı olduğundan üreticisinin web sitesine bakmak en doğrusu. Bir de tabii Okan'ın söylediği gibi diş derinliğine bakmak lazım ama 18binde çok aşınmamıştır diye tahmin ediyorum.

    Lastik basıncı konusunda da ben üreticinin tavsiyelerine uyanlardanım Boş/orta doluluktaki araç için önler 32, arkalar 30 olsun diyor. Bence siz de böyle yapın. Basınçları lastik soğukken kontrol edip tazeleyin. Bir kez dalgınlıkla önlere 34 basıp 20-30 km gitmiştim, resmen zıplıyordu araç. 1-2 bar bile çok farkediyor yani.

  5. #5
    ÖZGE Özge
    kimber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/03/2013
    Yaş
    38
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    çok teşekkür ederim
    Punto Evo

  6. #6
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart

    Aracın lastik değişim zamanı gelmiş benim düşünceme göre. Kışa girerken alırsınız artık. 4 yıl veya 40000 km en iyi markada bile artık ömür sonu demektir. 10 bin km'de bir ön arka yer değişimi (sağı sola, solu sağa takmadan) ile dengeli bir aşınma ile kullanılmalıdır.

    Stepne, orijinal lastiğin yerine ne zaman takılmış acaba? 15 bin kmlik bir aşınma sonrası takıldıysa arada büyük farklar olur.

    Sanırım aracınızda 185/65/r15 lastik var. Olması gereken basınçlar kılavuzunuzda yazmaktadır. Ayda bir kontrol ederek yaz kış farketmeksizin aynı basıncı koruyunuz.

    Nitrojene boşuna para vermeyin. Kazasız belasız sürüşler.
    biz gp'yi çok sevdik

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #7
    ÖZGE Özge
    kimber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/03/2013
    Yaş
    38
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    teşekkürler
    Punto Evo

  9. #8
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Bir çok araçcın ön dingil daha fazla yük taşıdığı için (Motor yüzünden)
    Ön tekerler arka tekerlerden fazla şişirilir, ki eşit miktarda aşınma gerçekleşsin.

    175/65/15 lastikleriniz için Önler35 Arkalar 30
    185/65/15 için Önler 33 Arkalar 30

    Bagajı ve arka koltuğu dolurduğunuzda arkalara 2-3 psi daha basmalısızın

  10. #9
    fatih demirci
    therasmus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2013
    Yaş
    41
    Mesajlar
    309
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Bana garip gelen birkaç nokta var.
    35 -30 lastik basıncı çok değil mi.5 bar fark var arada?
    Nitrojen kullanınca daha az sürtünme diyorsunuz ama bu sürtünme tam olarak nedir?Lastik ömrüne olan etkisi nedir ?

  11. #10
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    185'lik orijinal Continental lastikler için basınçlar 32/30 arkadaşlar. Kitapçıkta yazıyor Genelde hep 2 psi fark olur.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #11
    Metin Bayrak
    methko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/02/2008
    Mesajlar
    198
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 67

    Standart 205*45*17 lastik basıncı

    Arkadaşlar bende bu konuyu araştırcaktım.
    205*45*17 lastiğe ne kadar hava basıncı uygulamak gerekir? ön ve arka?

    bilenler yardımcı olursa sevinirim

  14. #12
    ömer bedir
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. omer06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.506
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 767

    Standart

    Alıntı methko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende bu konuyu araştırcaktım.
    205*45*17 lastiğe ne kadar hava basıncı uygulamak gerekir? ön ve arka?

    Bilenler yardımcı olursa sevinirim
    32

  15. #13
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart

    Bende 205 55 16 var ve 36 hava basıyorum. Sizce çok mu? Orjinal ölçü dışına çıkmanın sakıncası işte bu basacağın havayı bilmiyorsun.
    biz gp'yi çok sevdik

  16. #14
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cihankardes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende 205 55 16 var ve 36 hava basıyorum. Sizce çok mu? Orjinal ölçü dışına çıkmanın sakıncası işte bu basacağın havayı bilmiyorsun.
    Taban genişlediği için aynı yükü daha düşük basınçla da taşıyabilirsin. Tabi yanakların da etkisi var bir miktar.
    Megane'da 32-29'du ön arka 205/55/16

    Megane Sedan 1170KG
    90lık Puntoşar 1150kg

    Ön arka yük dağılımları da az çok aynı dersek siz de aynı şekil kullanabilirsiniz.
    Önler 32- arkalar 29

    Tam yükte 33-33

  17. #15
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı cihankardes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın lastik değişim zamanı gelmiş benim düşünceme göre. Kışa girerken alırsınız artık. 4 yıl veya 40000 km en iyi markada bile artık ömür sonu demektir. 10 bin km'de bir ön arka yer değişimi (sağı sola, solu sağa takmadan) ile dengeli bir aşınma ile kullanılmalıdır.

    Stepne, orijinal lastiğin yerine ne zaman takılmış acaba? 15 bin kmlik bir aşınma sonrası takıldıysa arada büyük farklar olur.

    Sanırım aracınızda 185/65/r15 lastik var. Olması gereken basınçlar kılavuzunuzda yazmaktadır. Ayda bir kontrol ederek yaz kış farketmeksizin aynı basıncı koruyunuz.

    Nitrojene boşuna para vermeyin. Kazasız belasız sürüşler.
    ben 4 yıl olayına katımıyorum 4 yıl tamamiyle ülkemizde lastik satıcılarının aldatması iyi bir lastik eğer çok km yapmadıysa rahat 8-10 sene götürür.

    MICHELIN uzun ömürlü lastik? | Neden Michelin? | | Öğren ve Paylaş | MICHELIN

    Bridgestone | Hizmetler | Lastik Kullanım ve Raf Ömrü

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #16
    Burak GÜLEÇ
    lithium_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/01/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    159
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Aracimda hala orjinal fabrika lastikleri durmakta. Km 81 bin model 2008. Yazi da gecirip sonra degistirmeyi dusunuyorum.

  20. #17
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Evet bazı üreticiler 8-10 yıl diyor, doğrudur. Ama ben Türkiye'nin yol şartlarında kendi adıma 10 sene aynı lastiği kullanmam Zaten epeyce yol yaptığım için 4 seneyi göremeden lastiklerim aşınıyor, tutuşun zayıfladığını da hissediyorum.

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #18
    Yağız Karadeniz
    CoachK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 68

    Standart

    175/65/r 15 fabrikasyon dunlop sp20 lastik var,

    önler 33 - arkalar 34 kulanıyorum,kitapçıkta yazdığı gibi elbette doğrudur ama ben en iyi bu şekilde verim alıyorum. 32 yapınca nedense teker inikmiş gibi duruyor ve çok yol sesi geliyor.

  23. #19
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart

    Üreten 10 satan 4 diyor galiba en önemlisi arabanızın ne dediği.
    biz gp'yi çok sevdik

  24. #20
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı erenemre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 4 yıl olayına katımıyorum 4 yıl tamamiyle ülkemizde lastik satıcılarının aldatması iyi bir lastik eğer çok km yapmadıysa rahat 8-10 sene götürür.

    MICHELIN uzun ömürlü lastik? | Neden Michelin? | | Öğren ve Paylaş | MICHELIN

    Bridgestone | Hizmetler | Lastik Kullanım ve Raf Ömrü
    Kendi tecrübem:
    44000'deki 4 yıllık Michelin Energy lastiklerim taş gibiydi, değiştirdim 20BIN'deki 2 yıllık conti eco 3 e geçtim acayip derecede rahatladım tümseklerden geçerken ve yol tutuşum arttı.

    Mischelin , Ömrü içerisinde çok konforlu ancak,diğerlerine göre çok çabuk sertleşen bir lastik.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Lastik basıncı kac olmalıdır ?
    dicaser tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 28/08/2012, 20:37
  2. Lastik hava basıncı hk.
    ekartoo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 19/06/2012, 23:01
  3. Lastik basıncı
    hetfieldpunto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 20/02/2012, 22:32
  4. İdeal lastik basıncı kaç?
    operatormurat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 15/04/2010, 13:42
  5. 215/35/18 lastik basıncı??
    CaGRi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 12/06/2008, 23:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com