Yeri gelmişken, yakıt tüketimi konusunda da bir artınız oldumu, yorum yapabilirmisiniz.
Printable View
Tarık bey açıkçası ben 110 la gitmeye gayret ettim hem işim aceleydi hemde ceza yemek istemedim zira yol boyunca sadece gidişte 6 radar gördüm. Yakıt tüketimine gelince 180 tl yaktı. Bunuda size şöyle açıklayayım giderken yokuş çıktığımda bile 110 dan aşağı düşmüyor nedense ben gaz pedalı ile bu tepkiyi alamıyorum fakat hal böyle olunca yakıtta anlık 10 lt leri buluyor ve düz yolda bile 5-6 arasında gidip geliyor. Dönüşte ise son bir saat 90 a ayarladım bu kezde ortalama 2-3.9 arasında gidip geldi ve sonuç olarak yokuş çıkma inme ve düz yol derken ortalama değerim 4.9 lt olmuş oldu.
Bu arada araçta 3 kişiydik ve giderken depo doluydu.
Az önce konsolu vs. topladım. aracı çalıştırmaya kalktığımda akünün zayıf olduğunu fark ettim.
Akümde sorun olduğunu düşünmüyorum çünkü kışın karda 1 hafta 10 gün kadar yattı banamısın dememişti. Teyp vs. gibi bir donanımın açık kalmış olma ihtimali neredeyse imkansız. FES ile attığım yazılımdan kaynaklanan bir sorun olabilir mi dersiniz.
Yoksa akünün sıkıntı çıkarmaya başlaması ile benim yazılım yükleme zamanımın denk gelmesi tesadüf mü ?
Edit : Galiba buldum. FES ile uğraşırken laptopun şarjı bitiyor diye 12/220 inverter kullanmıştım :( :( :(
şimdi işin yoksa takviye kablosu ara.....
Yok, elm kablosu takılı değildi. Geçen elm ile bağlanmaya çalıştığım günlerde laptopun şarjı bitmişti. Bende laptopun şarj cihazını, çakmaktan takılan 12/220 invertere takmıştım. Farkına varmadan bir yarım saat kadarda takılı kalmıştı.
Onun boşaltmama ihtimali pek düşük :(
son mesaj yazılalı neredeyse 10 ay olmuş konuyu bir hortlatayım :)
ALi bey e çok teşekkürler sayesinde bende aracıma bu uygulamayı yaptım devreli olanı çalışıyor şuan fakat benim aklıma bişey takıldı on off yapınca bazen tekrar devreye girmiyor .aracı stop edip çalıştırınca on pozisyonunda sıkıntısız çalışıyor varmı acaba başına gelen böyle bir durum neden olabilir acep
Anahtarında sıkıntı olabilir. Ben de ilk devreli kullanmıştım anahtarlı olarak ama hiç sıkıntı çıkartmadı. Bir de düğmeyi hemen aç kapa olarak değilde kapadıktan sonra 1 2 sn bekleyip deneyin bakalım takılma yapacak mı?. Dediğiniz gibi sürekli on da kullansanız da sıkıntı yok.
Halil bey teşekkürler bilgi için push button tarzı kapalı veya açık pozisyonda kalan bir anahtar kullandım on/off için diğer butonlar normalde açık basınca kapanan tarzda yine basmalı söylediklerinizi kontrol edeceğim olmazsa anahtarı değiştirip pozisyona göre açık kapalı bir şey kullanıp denerim .
Kullandığını butonlar doğru. On/off butonunda sıkıntı varsa ccyi devreye geçirmeyebilir. Değiştirme yapmadan önce butonu açma kapatmasını biraz zaman olacak şekilde yapıp deneyin. Olmazsa o zaman değiştirirsiniz
ben cc dugmeli basinca devreye giriyor hizi azaltip cogalmak icinde direksiyon simidindeki teybin ses acma kapama dugmelerine baglandim direncleri deisyirdim hizlanmayida ordan ayarliyorum
üzerinden S4 ile gönderildi okan atak saygilarimla
punto evo 2011 active 1.3 mj cc için kablo çektirmek gerekiyor mu ? cc maliyeti ne olur.
Beyler lütfen benim konuma fiyat yazmayın bunları özelden paylaşın birbiriniz ile. Aydın'dan olursa gelsin bedava yaparım montajını. 120 tl de cebinde kalmış olur. Bu konu insanlara yardımcı olmak icin ticari icerikler istemiyorum lütfen paylaşmayın.
Ali hocam konu dışı olacak ama linealarımıza bizlerde yapmaya çalışıyoruz tesisatı kendimiz çekip. Euro4 olanlar için pinler belli 19-20-21-22. Ama euro5 için kimse birşey paylaşmamış. Acaba sizin puntolarla pinleri aynı olabilir mi euro5 sanırım sizinkilerde. Birde elm için kablolu olanların modifiyeleri paylaşılmış. Kablosuz bluetooth v1.5 için de R04 direncini sökmemiz yeterli mi modifiye için.
Bunlarda benim elm nin iç tarafı hocam
Lineaların body si ile puntoların bodysi farklı. Puntolarda body serisi programda 3 e kadar gözükürken linealarda sadece 4. seri body var var programda. Bu nedenle pinlerinin aynı olacağını sanmıyorum. Zaten kol şekil olarak aynı gözükürken e learnda kolun iç yapısı farklı gösteriliyor. Geçen aklıma geldi bir multiecuscanda programın içine baktım lineaların menüsünde puntolarda olduğu gibi cc aktif etmek için menü bulamadım. Acaba kolu takınca direk aktif oluyor mu diye düşündüm. Konuyu takipteyim. Eve gidince dökümanlarımı ve programı tekrar kontrol edecem.
Hocam sağolsun arkadaşların yardımlarıyla konuyu çözdük elm ile açmak kaldı. Bluetooth lu elm yi nasıl modifiye edeceğiz orada sıkıntı çekiyorum ben
Mehmet bey bluetooth ya da kablo farketmezki sizin pc bağlantısı ile işiniz yok sizin işiniz araca bağlandığınız soketle diğeri ile aynı yolu izlemeniz yeterli olacaktır fakat Elm'yi anlattığım konuyu bulursanız ve oradan devam edersek sevinirim konular birbirine karışmasın :)
Tamam hocam :)
kablo yu direksiyonun altında bulunan soketten mı çekeceğiz ?
Ali bey malzemeler gelmeden ön bilgi olsun diye birkaç fotoğraf ekleyip bilgi alayım dedim.Parçayı takarken takıldığım yerleri bu konu üzerinden devam ederek sorayım.
1-CC montajı için aşağıda resimlerini yüklediğim parçalardan hangilerinin sökülmesi gerekiyor.
2-Bir de direksiyonun sol bölümünde yer alan soketlerden (body) hangisi çıkarılması gerekiyor.(6.resim)
https://i.hizliresim.com/eaanaB.jpg
Oval sinyal çerçevesinin etrafındaki parça zorlayın çıkar merak etmeyin kırılmaz. Altta ve üstte iki adet tırnağı var.
6. resmi göremedim fakat ön taraftaki soketlerin nasıl söküldüğünün mantığına bakın daha yani mavi klipsin önünde bir tırnak var dikkat ettiyseniz ona bastırdığınızda kilit açılır. Debriyajın oradan elinizi bodynin arkasına soktuğunuzda bu soketlerden iki tane daha var elinizle rahatça hissedebilirsiniz. Bunlardan alttakini sökeceksiniz.
https://i.hizliresim.com/w13pqp.jpg
Tek bu gösterdiğim kapağı sökmeniz yeterli. Kabloyu sinyal kolunun yanından sallandırır aşağıda body computer'ın oradan tutarsınız.
Yani sadece 1.resimdeki sinyal kolunun çevresindeki kapağı sökeceğiz değil mi?Başka bir parça sökmeyeceğiz herhalde.Body nin arkasına elimi attığımda resimde d yazan soketi sökeceğim değil mi ali bey?
güncel...
Ali bey uzun zamandır göremiyordum sizi forumda. Selamlar...:)
Mrt ile gönderdi
Antalya ekibi olarak benimle birlikte 4 kişi yaptırmayı düşünüyoruz. Ayrıca Alfa Romeo Mito'ya da uygulama yapılabiliyor mu acaba?
ali bey merhaba forumda konuların bazı kisimlarıni okudum bende 1.3 e5 95bg linea var sık sık seyehat ettigimden nazilliye de ayda bir ugruyorum acaba haberleserek yaniniza gelsem bu işlemi benim aracima da uygularmisiniz yanliz ben alfa 147 kolu alarak taktirmak istiyorum Teşekkürler
Merhaba, 2008 GP active duologic te 8. Ve 10. Pinlerde orjinal kablo mevcutmudur. Yoksa body computere kablo cekmek gerekiyor mu?
Hocam merhabalar.sayfa 5 den sonra karıştırmaya başladım.şimdi öncelikle benim aracım otomatik(dualogic)bu araçlara cc oluyor mu?eğer oluyorsa yazılım atıyor muyuz atmıyor muyuz ve hazırlamış olduğunuz elk.kartı sizden mi yoksa kendimiz mi imal edeceğiz?mümkünse sizden temin etme şansımız var mıdır?ben bodrum dan ulaşıyorum.sizden veya konuya hakim bir arkadaşımızdan rica etsek konuyu özet geçebilir mi?çok teşekkür ederim
activelerde tesisat yok. tesisat çekilip aktivasyon yapılması gerekiyor.
aydın da ali arkadaşımıza ulaşırsanız size her türlü yardımcı olur.
Activelerde tesisat yok hem fikirizde. Benim aracim duologic. Duologiclerde bazi farkliliklar oldugu icin sormustum ben. Ali bey e bu konu hakkinda danistim zaten. Kendiside cok sagolsun yardimci oldu. Sokup bakmak gerektigini soyledi :)
merhabalar öncelikle bu iş için uğraşan herkese teşekkür ederiz puntocular olarak :) aracım 2006 1.3 multijet gp active aracımda cruise control kolu bulunmaktadır tesisat ve yazılım için izmirde yardımcı olabilcek biri var mı acaba.