Yapılışı yılan hikayesine dönen İstanbul F1 pisti çok büyük bir ihtimalle bu yıl son kez dünyanın usta pilotlarını ağırlıyor. F1’in patronu Ecclestone’un Moskova için geçtiğimiz hafta anlaşma yapması, 2012 takviminden İstanbul yarışının çıkarılmasını kesinleştirmiş görünüyor. 200 milyon doların üzerinde maliyeti ile tartışma yaratan İstanbul Park bundan sonra ya go-kart yarışlarına ev sahipliği yapacak ya da dizi çekimlerine.
İstanbul’un 2005 yılında başlayan F1 Formula macerası çok kısa sürecek gibi görünüyor. F1’in patronu Bernie Ecclestone’un geçen hafta içinde Moskova için anlaşması ve Moskova yarışlarının 2012 takvimine alınması, İstanbul’un devre dışı kalma ihtimalini çok güçlendirdi. Konuya yakın kaynaklar Mayıs ayında İstanbul’da son kez usta pilotların yarışacağını belirtiyorlar.
Anlaşılamazsa pist ne olacak? - GAZETEVATAN.COM
Son pazarlık umudu
İstanbul’da Formula One Administration (FOA) ile yıllık 13.5 milyon dolar katılım ücreti üzerinden yapılan 7 yıllık anlaşmanın sonuna gelindi.
6-7-8 Mayıs tarihlerinde İstanbul Park’ta yapılacak yarışta Devlet Bakanı Faruk Özak ile F1’in patronu Bernie Ecclestone son kez pazarlık masasına oturacak. Ancak Ecclestone’un eli 40 milyon dolarlık Moskova anlaşmasından dolayı oldukça güçlü. Ecclestone kapıyı 25 milyon dolardan açarken hükümet bu rakamı fazla buluyor. 2003’te yapılan sözleşmede Türkiye 2005’ten itibaren Türkiye’de yapılacak yarışlarda yıllık 13.5 milyon dolar katılım ücreti ödemeyi kabul etmişti. Bu katılım ücretini ise Türk Tanıtma Fonu sağlamıştı. 7 yıl için Türkiye, Formula 1 için toplam 94.5 milyon dolar ödedi. Şimdi bu anlaşma sona erdi. FOA yetkilileri ise katılım ücretine neredeyse yüzde 100 zam yaptı ve pazarlık kapısını 25 milyon dolardan açtı. Türkiye rakamı kabul ederse 7 yıl için ödeyeceği rakam 175 milyon dolara çıkacak.
Seçim de handikap
2012 yılının yarış takviminin belirlenmesi için Haziran ayı ortasında Dünya Motor Sporları Konseyi ilk toplantısını yapacak. Bu toplantıya kadar Türkiye ile resmi anlaşma yapılmamış olsa bile tarafların ana hatlar üzerinde anlaşmış olması gerekiyor. Eğer belirsizlik hakim olursa yapılan toplantıda Türkiye takvime alınmayacak. Zaman, seçim sürecine girilmiş olması ve Moskova ile yapılan anlaşma Türkiye’nin elini kolunu bağlarken 2 unsur Türkiye’nin elini güçlendiriyor. Birinci etken takımlar ve pilotlar İstanbul Park pistini seviyor. İkincisi, İstanbul takımların ulaşımı açısından da rahat bir konumda
Alıntıdır..
reklam reklam reklam.... olmadan olmuyo...
jetta1.2 tsı comfortlıne 2012
herşey bir yana eğer ki takvimden çıkarılırsa böyle muazzam bir yapının sonunun tıpkı kullanılmayan hava alanları gibi koyun otlatılması olmasından korkuyorum
eğer anlaşma olmassa go-karta çevirmeyi planlıyorlarmış eğer go-kart olursa F1 den daha çok gelir elde ediceği kesin özellikle forumlar yazın her hafta sonu buluşurlar![]()
gitti o kadar para.... ortasına bir ağır yaparlar artık... ama Türkiye de yapılıp yapılıp sonra unutulan binlerce yer var... istanbul park ta onlardan olur artık....
aslında halka açsınlar..bi bölümü girişi 10 liradan yeni başlayanlar için araba ögrenme kısmı olsun... bi kısmı caddede insanları tehlikeye atanlar için kapışma bölümü olsun ...keza go-kart da fena olmaz..dün bi arkadaş paylaşmıştı amerikada bizimki gibi çeşitli araç markalarının forum üyeleri anlaşıp buluşup çeşitli katagorilerde yarışıyorlardı...aslında yapabilcek çok şey varmış yav bu pistte![]()
evet çok amaçlı spor pisti gibi birşey oldu![]()
Bize kiralasınlar uygun fiyata ayda bir ordayım)
yazık oluyo böyle yerler
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
ölü yatırım oldu maalesef...
Keyif BMW'Dir...
yanlış icraat... arkadaşlar yabancı sitelerde görüyorum adamlar bu pistlerde buluşup etkinlik düzenliyorlar fotoğrafları ve videoları felan çekiliyor süper bişey... sanırım böyle bir çalışma yapılıp para kazanıabilir![]()
Her TÜRK asker doğar
ÖYle dedmeyin dostlar bildiğim kadarı ile moto gp yarışları falan var orda. sadece f1 için kullanılmıyor.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri