2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: DiesOtto dizel motorun korkulu rüyası olacak mı ?

  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart DiesOtto dizel motorun korkulu rüyası olacak mı ?

    Dizel ve hibrid motorun gelecekte benzinli motorun yerini alınacağı düşüncesi, Mercedes tarafından geliştirilen yeni bir teknoloji sayesinde ortadan kalkacak gibi görünüyor. Çünkü bu yeni teknoloji ile donatılan benzinli motor, bir dizel gibi yakıt ekonomisi, emisyon değeri ve yüksek tork sunmasının yanı sıra benzinli motorun yüksek performans özelliklerini birleştiriyor. Mercedes mühendisleri tarafından ’Benzinli motorun geleceği’ olarak tanımlanan bu yüksek teknoloji ürünü motorun adı ’DiesOtto’ olarak belirlenmiş. Zaten isminden de anlaşılacağı gibi, dört zamanlı benzinli motorun mucidi olan August Otto ve dizel motorun mucidi Rudolph Diesel’in soyadlarının birleşimi yeni motora verilecek en uygun isim olarak belirlenmiş.

    100 KİLOMETREDE 6 LİTRE TÜKETİYOR

    Son zamanlarda Volkswagen’in 1.4 litrelik hacimden 170 beygir gibi yüksek güç üretmesi diğer üreticileri de harekete geçirdi. Volkswagen, supercharger ve turbo sistemlerini aynı motorda kullanıp yüksek güç ve düşük yakıt tüketimi elde ederek benzinli motorlarda önemli bir evrim yaşanmasını sağlamıştı. Mercedes’in geliştirdiği ’DiesOtto’ konsepti ise Volkswagen’in yeniliğinden sonra çok konuşulacak gibi görünüyor. Direkt enjeksiyon, değişken geometrili turbo, değişken supap zamanlama gibi motor teknolojisindeki en yeni sistemleri barındıran ’DiesOtto’ konsepti, bu özelliklerinin yanı sıra; aracı harekete geçirmesi için görev yapan küçük bir hibrid jeneratör ile donatılmış. Şimdilik yeni S Serisi üzerinde denenen motor, 1.8 litrelik hacmine rağmen tam 238 beygir güç ve 400 Nm tork üretiyor. Bu yüksek performans verilerine rağmen, bir dizel ile aynı emisyon değerlerine sahip olan motorun 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise sadece 6 litre. Birçok dizel otomobilin daha düşük yakıt değerlerine ulaştığı düşünülse de bu rakamların S Serisi gibi büyük bir otomobilde sunulması bu konseptin gelecek vadettiğini gözler önüne seriyor.

  2. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Ender Pala
    pilotender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/11/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    867
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 229

    Standart

    Maşşallah...adamlar çalışıyor helal olsun... aferin iyi bulmuşlar üretiyorlar ama onları alacak para nerdeee?? biz bir garip öğretmeniz ancak okuruz işte böyle haberlerini Sağol Coşkun Abi sayende gelişmelerden haberdar oluyoruz her ne kadar ömrüm boyunca gücüm yetmeyecekse de onları almaya...
    Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik

Benzer Konular

  1. O bir İtalyan Rüyası ... Abarth Grande Punto Super 2000
    peter_tagtgren tarafından Abarth Grande Punto forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 26/11/2012, 18:31
  2. Motorun yığılması
    ayaman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 24/04/2012, 16:24
  3. Anadol rüyası 45 yıl sonra yeniden
    Haberci tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 06/10/2011, 16:22
  4. Motorun kirlenmesi
    phyevren tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 24/05/2010, 13:50
  5. Benzinli ve dizel motorun görsel olarak çalışma şekli
    GP COSKUN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 25/09/2009, 20:47

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com