i30 tip olarak bmw 1 serisinin burnundan düşmüş :)
Printable View
Hyundai'in başka markalara benzeme çabalarını biliyorum :)
Gp'nin de tasarımı son derece orjinal ona da lafım yok...
Ama kardeşim getz kullanıyor...
Bizim araçlar servis,kullanım,arıza oranı ve yakıt tüketimi konularında hyundailerden çok ileride değil...(Geride de değil...)
Hal böyle iken sadece sahip olduğum araç farklı olduğu için diğer araçlara toz kondurmak bana etik gelmiyor...
Tabi bunun haricinde yazdığım gibi aynı fiyat olsalar,
yol tutuşunun daha iyi olduğunu içinin ''C'' segmenti olması dolayısı ile daha geniş olduğunu düşündüğüm i30u tercih ederdim....
i20 aynı fiyat özelliklere sahip olursa da gpnin tasarımı ama arızaları benim karar vermemde etkili olurdu...
Bu arada Toyota Corolla dediğimiz aracın ilk modelleri tamamen amerikan araçlarından özenti ama zamanla kendi özgün tasarımlarına kavuşmuş ve otomobil devi toyota haline geldiler...
Hyundai daha yolun başında...
Accent'ın ilk modellerine bir de şimdikilerine bakın ortada bir fark var...
Atos denen ara bir de i20ye bakın yine bariz fark var...
Bence adamların önü açık...
Avrupa ve amerikaya ucuz araba satarak kendi üretim kalitelerini de yükseltecekler diye düşünüyorum...
Ben sadece yakıt konusuna değinecem getz yakıt olarak bizim gplerin çok gerisinde babamda dizel getz vardı en az 1 litre fark ediyor benim grande puntoyla. İ30 a birşey diyemem ama getz ile GP yi kıyaslamak günahtır günah...
Gp'yi getz ile karşılaştırmadım :)
Genel hyundai teknolojisine göre i20 ile gp arasında yaklaşık bir çözümleme...
Bu arada ilginçtir...Benzinli getz ile benzinli gp arasında da getz'in 1lt.ye yakın az yakma avantajı var...
i20 test eden bir punto kullanıcı olarak bende gözlemlerimi eklemek isterim. Aracın 75 hp' lik dizel versiyonun test ettim. Araç 75 hp'lik bir araç için oldukca iyi performans sergiliyor ve görüş açısı olarak puntodan daha iyi olduğunu söyleyebilirim ( performans açısından t-jet' in tırnağı bile olmaz orası ayrı mesle:) ). Fakat aracın yol tutuşu iyi değil, fren performansı iyi değil (bu üzerindeki lastiklerden olabilir), ayrıca bana göre çok ciddi bir problem olan önden kayma problemi var gibi geldi bana. Sakin bir kullanıcı için fiyat avantajından ötürü tercih edilebilir ama kesinlikle punto daha iyi.
Evet C sütunu ve aerodinamik bir dezavantaj olan aracın dış geometresi kutu gibi, güvenlik ve aerodinamik özelliklerin arttırılması görüş açısının bozulmasına neden oluyor, park sensörü gibi teknolojik özelliklerle bu giderilsede, c sütunu büyük bir sorun bunun bir alternatifi bulunsa çok iyi olacak :)
ön farlar,ızgara ve arka farlar corsanın tıpkısının aynısı
Maşallah almış başını gitmiş konu, çoğu kişi gene fanatik cevaplar vermiş.
Bu forumun en sevmediğim yönü, bunun tartışmasını çok yaptım burada, arkadaş konu açmış, paylaşmış, bu araba mı? Gp'nin tırnağı olamaz vs. Arkadaşlar Kore'ye gidip bunu Korelilere neden anlatmıyorsunuz?
Yazık adamlar uğraşmışlar boşa emek vermesinler banttan kaldırsınlar arabayı.
@Femoli;
Abi bu arabanın Getz'le motor ve sınıf haricinde aynı olan hiç bir yanı yok. Malzeme kalitesi, donanım, ergonomi tamamen farklı, yeniden yapılanan Hyundai'nin 3. çıkan aracı.( sırasıyla i-30, i-10, i-20)
Ondan bundan çalmış diyenlere söyleyeceğim tek şey, i-30'un tasarımı üzerinden geliştirilen bi araç. İ-30 ne kadar özgün bi tasarım olmasada, sonuç olarak i20 onun izinden giden bir araç. Tıpkı, Punto ve Bravo gibi...
Grandepunto çok üzgünüm ama i-30'la karşılaştırılamaz. Rakibi bravo'dur i-30'un. (Hem sürüş dinamikleri hem donanım hemde motor olarak)
Hyudai Amerika'da şu anda yanılmıyorsam 4.Büyük üretici konumunda...
Era, Getz, elentra, coupe vs bunların devri kapandı, yada kapanmak üzere. Hyundai kendini geliştiren bir firma, özellikle sorunsuzluk olarak FİAT'IN çoook çalışması lazım, Hyundai ile yarışabilmek için.
Arda abi'nin de söylediği gibi yollarda çok fazla i-30 veya i-20 görülmemesinin sebebi yanlış fiyat politikasıdır. Ötv'den sonra Fiyatları pahalı olan i-30 ve Bravo şu an bayilerde yok sıraya yazıyorlar. Tıpkı Bravo'nun da marka imajı yüzünden pahalı olarak görülüp satılmaması gibi...
Bunları neden yazdım, şu forumda lütfen aşırı fanatik yorumlarda bulunmayalım ki, gp sahibi olmayanlarda bu forumdan kaçmasın...
Sakın kaçayım deme Fırat :)
Önceden de belirttiğim gibi Hyundai yeni i serileriyle kesinlikle sınıf atladı.Ancak tasarım konusunda hala çalışması gerekiyor bence.GP ile I20, Bravo ile I30, 500 ile I10 her anlamda karşılaştırılabilir ama tasarım konusunda -bu da imaj ve özgünlüğü etkilemekte tabi- hala gerideler.Bu yüzden iyileşen araçları için haklı olarak daha fazla para isteseler de tüketicilerin bu araca eskisi gibi yaklaşabilmeleri zor oluyor ve belirli bir süre de böyle olacak...
fırat'ın dedikleri doğru..bence de donanım/özellik vs. açısından i20 ile GP kafa kafaya gibi; ancak görsel olarak i20, GP'nin şıklığını vermiyor.. bir tarzı yok..yeni corsa'nın taklidi gibi..
Yok Arda Abi buradayım, 2 gün önce kuzenime 1.3 75 bg Fun aldık, Kırmak Oto'dan, gördüğün etrafa hala aşılama modundayım :)
Konuya dönecek olursak, B sınıfında tasarım olarak, Gp'den ve Fiesta'dan daha iyi bir tasarım zaten yok. Fiesta'nın da içi felaket, gp'yi ona tercih ederim. Ama i-20 ve corsa'nın içide bana çok güzel geliyor.
Merhaba bu konuyu googlede tesadüfen görün girdim. Hyundai i20 sahibiyim. Öncelikle soruyorum i20 vasat, teneke gibi, spin atar diyen arkadaşlara acaba hiç i20 ye bindinizmi. Kendi gözünüzle inceledinizdemi bu kanılara vardınız acaba yoksa kulaktan dolma hyundai kötü diyolar öyledir heralde diyerekmi yorum yaptınız. Ben aldıgımda b sınıfı bi çok aracıda inceledim puntoyuda araştırdım 1.4 fire yanlış hatırlamıyosam hem i20 den pahalıydı hemde donanım daha azdı. Punto iç ve dış tasarım olarak gerçekten güzel araba. Ama i20 den kat kat iyidir güzeldir diyenlere kesinlikle katılmıyor.
Motor performansına gelince 1250 cc aracımla sizin 1400cc benzinli aracınızı kusura bakmayın ama çok rahat arkada bırakıyorum. Bunun aynısı 1.4 punto kullanan kuzenim kendiside söylüyor. Bikaç resim ekliyorum aşağıya. Sağlıcakla kalın.
https://img72.imageshack.us/img72/804/230220101014.jpg
https://img694.imageshack.us/img694/6719/i202b1.jpg
https://img515.imageshack.us/img515/6920/img0637ui.jpg
https://img709.imageshack.us/img709/...0012010073.jpg
https://img33.imageshack.us/img33/80/dscf2168m.jpg
konu hortlamısken bende bi resim yükleyeyim
https://www.images.gen.tr/pthumbs/la.../i20-honda.JPG
öncelikle konunun eski olduğunu belirtelim adanali hemşerim.
Ama madem,mesaj yazmişsin. I 20'ye bende baktim,showrumdaki satiş danişmani hyundai era al abi, i20 ler hindistan üretimi dedi.doğru söylemiş.
I 20 leri inceledim iç döşeme ve plastik kalitesi çok iyi değil belirteyim,arka diz mesafesi dar.
Ama euroncap çarpişma testlerinde en iyi ilk beş otomobil arasinda,iyi başari.
öncelikle konunun eski olduğunu belirtelim adanali hemşerim.
Ama madem,mesaj yazmişsin. I 20'ye bende baktim,showrumdaki satiş danişmani hyundai era al abi, i20 ler hindistan üretimi dedi.doğru söylemiş.
I 20 leri inceledim iç döşeme ve plastik kalitesi çok iyi değil belirteyim,arka diz mesafesi dar.
Ama euroncap çarpişma testlerinde en iyi ilk beş otomobil arasinda,iyi başari.
performansa gelince,1.4 fire 77 bg dir,bu araçtan bende aldım,bu motorun amacı performanstan ziyade ekonomidir.biz bu arabayı yarış yapmak için almadık.
Ali Veli, öncelikle forumumuza hoşgeldin,
i20 Hyundainin yeni kalite ve tasarım anlayışının 2. örneğidir.Getze göre her açıdan daha üstün bir araç i20.Ancak Hyundai, yeni modelleriyle en önemli avantajını kaybetti maalesef.Bu da fiyatlandırma.Bugün dizel full bir i20 nin fiyatı 40000TL ye dayanmakta.İnsanlar da bunu görünce diğer markalara yöneliyorlar doğal olarak.Bana göre fiyatını biraz da uygun yapsalar satış rakamları yükselir.Aynı şey i30 için de geçerli araç çıktığında fiyatı 31000TL idi ve arkadaşım aldı hemen.Bu fiyata o dönemde Golf, 308, Auris gibi birçok araç vardı.Ancak tercihini i30 dan yana kullandı arkadaşım.Araçtan ise pek de memnun değil.Zaten yollarda pek rastlayamıyoruz i serilerine.Nedeni ise söylediğim gibi fiyatları,
Özetle i20 fena bir araç değil.Ancak rakipleriyle başedebilmesi için öncelikle marka imajına bağlı olarak iddaalı bir fiyatlandırma politikası benimsemesi gerekli Hyundainin,
Bir de bana göre i20 Corsaya çok benziyor :)
Keyifli forumlar...
i20 1.4 dizel elektrikli ayna bile koymamıs adam gelmis söyle güzel böyle anlatıyor fiyat ne dedim 30.000 ytl bırak ya gittim punto aldım dizel 5 adım ilerde zaten yakıtları fazla