Lastik üreticileri araçların performansları ve mevsim şartlarına göre farklı kategorilerde lastik üretirken, uzun ömür ve patlamaya karşı da yeni çözümler geliştiriyorlar. Patladıktan sonra yol alabilen lastikler bundan birkaç yıl öncesine kadar geliştirme aşamasındayken, şimdi pek çok otomobilde bu donanımı standart olarak görmek mümkün. Yine son yılların merakla beklenen teknolojilerinden biri olan havasız lastikler de yakın gelecekte kullanıma sunulacak.
Havasız lastikler geliştirme sürecini tamamlamak için uğraşırken, bazı tasarımcılar da yol tutuşu artırmak amaçlı yeni jant ve lastik tasarımları üzerinde çalışıyor. Onlardan biri olan Charles Pyott, "Otomobiller virajlarda daha yüksek hızda nasıl hareket edebilirler?" sorusuna motosikletleri, Mercedes’in F400 Carving konseptini ve insan ayağını örnek alarak bir yanıt aramış. Tamamen kendi geliştirdiği ve DAWS adını verdiği sistemin teorik açıdan önünde herhangi bir engel bulunmuyor ancak pratikte neler olabileceği şimdilik soru işareti. Motosikletlerin, kubbe gibi lastiklere sahip olması sayesinde virajlarda yatarak hızlarından birşey kaybetmeden manevra yapabildiğini bunun da otomobillere uyarlanabileceğini düşünen Pyott, 8 parçalı bir jant tasarlamış. Direksiyon milini bir bilgisayara bağlayarak, 8 parçalı jantın aracın dönebilmesi için doğru kamber açısını yakalamak üzere parçalara ayrılmasını sağlayan tasarımcı, aracın bu sayede daha seri manevra kabiliyetine kavuşacağını düşünüyor. Bilgisayar ortamında yapılan testlerde başarılı sonuçlara ulaşılsa da, bu jantın gerçek yol koşullarında nasıl tepkiler verdiğini görmek için biraz daha beklememiz gerekiyor.
(haber hürriyet gazetesi ekinden alıntıdır..)
daha geniş ve detaylı bilgi için link.
Ayak bileğinden esinlendi lastiği yeniden yorumladı - Hürriyet
resimde de dikkat edilirse bu arac viraja girerken merkez kaca direnc göstermek için viraj dısına dogru kayıyor...(teknolojik gelişmeler daha neler gösterecek bize...)
Konu batuhann80 tarafından (18/03/2009 Saat 13:53 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
Çok komik gözüküyor acaba pratikte nasıl olur![]()
Bunu ilk robota dönüşen citroen c4te görebiliriz bence
Ben de gazetede okudum bugün, oldukça ilginç ve işe yarayacak bir çalışma gibi...
Gerçekten çok ilginç daha neler görecez bakalım.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri