7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Boya koruma

  1. #1
    EMRE ALTINOK
    EMRE ALTINOK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/11/2013
    Mesajlar
    496
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 83

    Standart Boya koruma

    Selam forum, çadır niyetimden bazı teknik sorunlar nemlenme,çizme vs. gibi sorunlar nedeniyle vazgeçtim. bi arkadaşıma "boya koruma" yaptırmadan bahsettim.bana "150-200 lira tutar ama en fazla 1 sene gidiyor" dedi. pasta-cila dedim. "önden boya koruma yaptırman lazım.tek başına yaparsan arabanın boyasını inceltiyor.önceboya koruma yaptırıp sonra ileride onu yaptırırsan ozaman olur." dedi.. birde "seramik kaplama" denilen şeyden bahsetti.onunda fiyatı 1000-1200 tl. imiş."ama boya korumadan daha fazla gidiyor..arabaya dışardan bakınca boyanın haricinde başka bişeyle kaplandığı belli oluyor." dedi.. nası bişey artık..

  2. #2
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart Ce: Boya koruma

    Alıntı EMRE ALTINOK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam forum, çadır niyetimden bazı teknik sorunlar nemlenme,çizme vs. gibi sorunlar nedeniyle vazgeçtim. bi arkadaşıma "boya koruma" yaptırmadan bahsettim.bana "150-200 lira tutar ama en fazla 1 sene gidiyor" dedi. pasta-cila dedim. "önden boya koruma yaptırman lazım.tek başına yaparsan arabanın boyasını inceltiyor.önceboya koruma yaptırıp sonra ileride onu yaptırırsan ozaman olur." dedi.. birde "seramik kaplama" denilen şeyden bahsetti.onunda fiyatı 1000-1200 tl. imiş."ama boya korumadan daha fazla gidiyor..arabaya dışardan bakınca boyanın haricinde başka bişeyle kaplandığı belli oluyor." dedi.. nası bişey artık..
    hangi akıllı diyo çadır çizer nemlenme vs diye ? gidip dandirik malı alırsan çizer tabi içi elyaflı asyanın brandaları var kesinlikle çizme yapmaz nemi içeri almaz 1 yıl havalandırma istersen hiçbişey olmaz.
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  3. #3
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart Ce: Boya koruma

    Şu seramik kaplamayı hiç duymadım açıkcası. Seramik?? arabanın boyasını inceltmek için bilinçsizce makinayla girişmek lazım.

    Ben çok vidyo izledim, ilk mantık boyanın üzerindeki bütün kiri akıtmak, bunun için kil kullanmak şart, uygulamadan sonra bebek poposu gibi yumuşacık bir yüzey kalıyor.

    Ardından çok güçlü veya çizik yoğunluğuna göre kalın veya ince bir pasta kullanmak.
    Pastayı zımpara gibi düşünebilirsiniz, kalından inceye uygulamaya devam edin.

    Sonra da cila işine geçiyoruz, üst düzey su itici plastik aksamı beyazlatmayan bir cila olarak meguiar's gold class carnauba tavsiye ederim. Cilayı yaydıktan sonra üstünde 2 dk bekletmek yeterli, saatlerce beklemeye gerek yok

    Alın size boya koruma, güneşten, toz çiziklerinden korur.
    biz gp'yi çok sevdik

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart Ce: Boya koruma

    Bu işte çok hurafe var, zamanınız gücünüz varsa kendiniz yapın herşeyi.
    biz gp'yi çok sevdik

  6. #5
    Gorky
    Ziyaretçi Gorky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ce: Boya koruma

    hiçbişey bilmeden o atıp tutan arkadaşınızı dinlemeyin bile tek başına yaparsan boyasını inceltiyormuş.. abicim zaten teknik olarak boya(aslında boya değil üstündeki vernik) illaki inceliyor. çizikler başka nasıl gidecek? hiç mi mantık yok. ayrıca boyayı incelten "boya koruma" değil. "pasta"dır.

    boya koruma = cila = wax = kaplama
    boyayı inceltmez aksine yeni bir katman yaratır. boyayı bu şekilde korur.

    pasta = polisaj.
    yani polisaj makinesi yardımıyla pastayla aracın verniğini birkaç mikron inceltip çizikleri gidermek.

    şu seramik kaplamada boya korumadır. yeni nesildir bunlar bu yontem. genelde "gyeon quartz mosh ve Opti-Coat 2.0" ürünlerinin kullanıldığını gordüm. eski nesillere gore çok daha pahalıdır evet ama daha çok parlaklık ve yaklaşık 2 yıl koruma sağlar. (tabi fırçayla falan yıkamıyorsanız aracı)

    facebooktan dby detailing sayfasına girip ordaki işlere bakarsanız birçok seramik kaplama orneği gorebilirsiniz.

  7. #6
    Cem Doğu
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/03/2013
    Mesajlar
    1.764
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 510

    Standart Ce: Boya koruma

    Şimdiii...

    Emre bey boyanız zaten seneden seneye incelmekte.Çeşitli faktörler buna da sebep olmakta.yağmur, nemli bölgelerde, kumlu bölgelerde...Boyanız hep incelir.Bunu aracı 0 aldığınızda ölçerek anlayabilirsiniz zaten.kılcal çizikleri gidermek amacımızda, boyanın incelmesi göze alınabilir.Boyanın incelmesi sorun yaratmayacaktır.

    Pasta, kılcal çizikleri RDSleri almaya yarar.Ayrıca cilanın tutunması için yüzey yaratır.Tabii bir ön hazırlığı var bunların.

    Araç bu işlemlerden evvel iyice yıkanmalı, ardından tüm yüzeyler kille temizlenmelidir.Kil yüzeydeki balata tozu metal tozlarını boyadan alarak pastaya hazır bi bölge oluşturur.Böylece polisaj makinalarının pedi temiz yüzeyde çalışacak, doğrudan çiziklere nüfuz edecektir.

    Pasta seçimi çiziklerin durumuna göre yapılır.Aynı zamanda ped seçimi ve ped büyüklüğü de bu çiziklerin durumuna göre seçilir.Birçok marka olsa da, meguairs'ın modelleri kullanılır.Boyayı incelten budur.Ama fırçalı yıkamanın yıllarca verdiği inceltmenin yanında pek de önemli sayılmaz.

    Ardıncan cila gelir.Bu da çizilmelere, güneş etkilerine, yağmur etkilerine karşı koruma sağlar.Ayrıca su itici özelliği vardır.Bu işlem yapıldıktan sonra araç daha kolay yıkanır çünkü kir tutma durumu azalır.


    Tüm bu işlemler yapıldıktan sonra araç fırçalı yıkanmamalı, ph nötr şampuanlarla yıkanmalıdır.Sonax Turuncu en çok tercih edilenidir.Yıkamacıda bile yıkanıyorsa şampuanınızı siz götürmelisiniz.Yıkama eldiveniyle baskı yapmadan yıkanmalıdır.Yün yıkama eldiveni daha hayırlı olur.

    Bu şşlemlerden sonra ortalama 3 ayda 1 sadece cilayı yenilemek gerekir.Bu normal waxlar içindir.

    Seramik ya da nano ürünler daha uzun sürelidir ama maliyetleri farklıdır ve uygulaması profesyonellik ister.

  8. Bu mesajı için 2 kişi cemdogu'ye teşekkür etti:


  9. #7
    sahra evren
    sahra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/02/2015
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 7

    Standart Ce: Boya koruma

    nasiol

Benzer Konular

  1. Boya koruma+bakım+motor koruma uyarılarınız
    BLUEMAN tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 14/12/2011, 10:33
  2. motor koruma ve boya koruma
    BLUEMAN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12/11/2011, 02:03
  3. Boya koruma + Motor koruma
    effect1903 tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 14/09/2009, 17:15
  4. Boya Koruma,Koltuk Koryma,Motor Koruma..
    elbruz tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 11/06/2007, 12:24
  5. Mersin de 120 ytlye boya koruma,motor koruma,detaylı iç temizlik
    Honor COOPER tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/05/2007, 11:49

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Boya koruma Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com