Bülent A. Nickli Üyeden Alıntı
ABS sistemi, fren mekaniği öncesi bir yapıdır. fren mekaniğinin çeşidi ile alakalı değildir. önemli olan fren yapabilecek bir düzeneğin olmasıdır. her dört tekerlekte birden çalışır. ister disk ister kampana olsun tekerlere fren yapabilecek bir düzenek varsa ABS sistemi fren hidrolik basıncını düzenlemek için vardır. tekerler kızaklamaya başladığında fren hidrolik basıncını düşürür ve frenlemeyi azaltır, kızaklama sona erdiğinde fren pedalındaki kuvvetle doğru orantılı olarak yeniden frenleme yapar. bu olaylar saniyede belki on kez gerçekleşir. normal frenlemede ABS devreye girmez. ani ve sert frenlerde devreye girer. yani tekerlerin ani devir (dönüş) değişimlerinde sensörler çalışır. bunu titreyen pedaldan anlayabiliriz.
kaygan zeminlerde bu nedenden dolayı fren mesafesi uzar. pedal sertleşir. özellikle buzlu zeminlerde bunun pratiğini çok iyi yapmak gerekir. aksi halde freni olmayan bir kızakta oluruz.
eğer arka frenlerde de ABS olmasaydı, kilitlenen arka tekerler nedeniyle araç yine savrulmaya başlardı.
Aşşağıdaki şemada kampanalı bir araçtaki ABS sistemi gösteriliyor.
Ayrıca aracın zaten 77 Bg.Düzde en fazla ne kadar giderki.Bu yüzden bukadar büyük kanat'a gerek yoktu.
Sevgilerimle.