6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Egzost Dumanı Ne Anlatır?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart Egzost Dumanı Ne Anlatır?

    dolaşırken buldum ve okudum, faydalı bir bilgi olarak dusundugum için sizle paylaşmak istedim.

    KARADUMAN : İs ve yanmamış karbon nedeniyle meydana gelen zengin karışımların sonucunda oluşur. Yakıt yanarken yeterli derecede hava bulunmayışı ve diğer nedenlerden oluşur. Bu nedenler :

    Motorun fazla yüklenmesine bağlı olarak fazla yakıt gelmesi.
    Kısıtlı hava akımı veya tıkanmış hava filtresi.
    Düzensiz yakıt püskürtülmesi veya patlama hücresine düzensiz yakıt girmesi.
    Enjeksiyonun gecikmesi,yani güç püskürtme.
    Enjeksiyonun başlamasıyla yakıtın ateşlemesi arasındaki sürenin kısa oluşu. Bunun neticesinde havayla yakıt iyice karışmadan ateşleme meydana gelir.
    Düşük kompresyon basıncı .
    Fazla yakıt püskürtme veya atomize olmadan damlama.


    MOTORUN FAZLA YÜKLENMESİ : Kara duman motorun fazla yüklenmesinin tipik bir sonucudur.Gönderilen ilave yakıt havayla karışıp yanacak vakit bulamamaktadır. Egzost sübapları açıldığı zaman fazladan gelmiş olan yakıtın yanması tamamlanmadığı için duman teşekkül eder. Bu tamamen yakıt hacmiyle ilgili olup hangi yakıt kullanılırsa kullanılsın meydana gelir.



    KISITLI HAVA AKIMI : Yetersiz hava, hava filtrelerinin tıkanması,iki zamanlı motorların deliklerinin tıkanması veya egzost susturucularının tıkanması sonucunda görülür. Yanma için gerekli hava az olunca daha fazla yanar ve bir motorun duman çıkarmadan taşıyabileceği yük miktarı azalır.



    YAKIT PÜSKÜRTÜLMESİ : Enjektör meme deliklerinin tıkanması veya bozulması yakıtın silindirde düzensiz olarak dağılmasına neden olur. Bu da duman yapan zengin karışımları meydana getirir. Çok yüksek enjektör basınçları veya çok düşük yakıt yoğunluğu o kadar ince bir sprey oluşturur ki bunun havanın içine yeterince karışması mümkün olmaz . Memeden uzakta bulunan hava yanma işlemine katılmaz, yakıt az havayla yanar ve duman ( siyah ) teşekkül eder. Kısmen tutuk bir enjektör iğnesi enjeksiyon zamanını değiştirir ve duman meydana getirerek çalışmayı bozar, buda yakıtla havanın kötü karışmasının bir sonucudur.



    GEÇ ENJEKSİYON : Yakıtın geç enjeksiyonu geç ateşlemeye sebep olabilir, bu durumda yakıt tam olarak yanmaz ve kara duman oluşur. Ateşleme çok geç olup eksik yanma olduğu takdirde “ beyaz duman” (Buharlaşmış yanmamış yakıt ) meydana gelir. Motor iyi durumdaysa enjeksiyon vaktini ileri almak, beyaz dumanı yok edebilir.



    MAVİ DUMAN : Mavi duman yakıtla ilgili değildir. Bu fazla miktarda motor yağının ateşleme hücresine gelerek yanması sonucu oluşur. Bunun sebebi de, yağ segmanlarının aşınması, supap kayıtlarının aşınması veya turboşarj şaft keçesinin e****esidir. Yağ seviyesinin çok yükseldiği yağ banyolu hava filtreleri de motor yağ sızdırabilir. Duman oluşturan bu sebeplerin yakıt kalitesiyle ilgisi yoktur.



    BEYAZ DUMAN : Dumanda beyaz rengi,egzosta bulunan yakıt parçacıkları verir. Genel olarak beyaz duman soğuk çalışma sonucunda oluşur. Soğuk bir motor ısınana kadar beyaz egzost gazı; başlangıçta içindeki su buharının yoğunlaşması sonucu beyaz duman gözükür. Beyaz duman aşağıdaki durumlarda görünür ;



    1. Motorun fazla ısınması.

    2. Eksik yanma ( Genellikle geç enjeksiyona bağlı ).

    3. Silindir duvarlarına yakıt spreyi çarpması,soğuması ve birikim yapması.

    4. Düşük kompresyon .

    5. Az uçucu yakıt.

    6. Düşük seton numarası ( ateşlenmenin çok gecikmesi ).

  2. Bu mesajı için 14 kişi ugurozer'ye teşekkür etti:


  3. #2
    MEHMET NADİR DAYI
    DAYI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2008
    Yaş
    60
    Mesajlar
    104
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    Emeğinize sağlık arkadaşlarımız için faydalı bilgiler içeriyor..

  4. #3
    cihangir ozturk
    chn73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2007
    Mesajlar
    291
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 87

    Standart

    hocam gri duman varsa kork,motorun yağ yakıyordur.siyah duman varsa varsa motorunda bir ayarsızlık vardır,servise git bir ayar çektir.sarı-lacivert duman varsa motorun gayet normaldir.hiçbir şeye gerek yok.motorun fb lidir.

  5. #4
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Çok yararlı bir yazı . Teşekkür ettik.

  6. #5
    mehmet koçak
    black hawk gogigogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    501
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    09 h 5779
    Edilen teşekkür: 163

    Standart

    peki beyaz duman
    geri döndüm......

  7. #6
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ......
    BEYAZ DUMAN : Dumanda beyaz rengi,egzosta bulunan yakıt parçacıkları verir. Genel olarak beyaz duman soğuk çalışma sonucunda oluşur. Soğuk bir motor ısınana kadar beyaz egzost gazı; başlangıçta içindeki su buharının yoğunlaşması sonucu beyaz duman gözükür. Beyaz duman aşağıdaki durumlarda görünür ;



    1. Motorun fazla ısınması.

    2. Eksik yanma ( Genellikle geç enjeksiyona bağlı ).

    3. Silindir duvarlarına yakıt spreyi çarpması,soğuması ve birikim yapması.

    4. Düşük kompresyon .

    5. Az uçucu yakıt.

    6. Düşük seton numarası ( ateşlenmenin çok gecikmesi ).
    ........

    diye yazılmış yukarıda sanırım sabredemediniz yazının sonuna

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Egzost temizliği
    senergurbuz tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 19/07/2012, 17:47
  2. Dizele performans egzost?
    hakacoco tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 03/11/2010, 17:57
  3. egzost pulu?
    cann tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 06/12/2007, 10:13
  4. egzost yardım
    meryilmaz tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 19/10/2007, 13:16
  5. Egzost ucu Parça numarası...
    SeZAr tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14/06/2007, 18:38

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com