Eski Corsa birkaç bg ve yaklaşık 100kg lık ağırlık avantajıyla GP Fire lerden bir miktar daha seri olabilir tabi.Ancak arada önemli bir performans farkı da olmaz...
Printable View
yok bu yeni kasaydı :D
şöyle bi sorum daha olacaktı emotion modelinde 15 jant orjinal üstünde varmı bide bi sitede eski tarihli gp fiyatlarını görmüştüm 1.4 starjet emotion 33.000 ytl di şimdikiler indirimli fiyatmı geri artma ihtimali varmı yoksa böylemi fiyatlar zaten :D
Yanlışınız var torku yuksek dedıgın 1.2lerde 114nm 1.4de 115nm.
4yıldır palio 1.216v kullanıyorum.1.4 fire nal toplatamaz.bu motor bıraz daha ekonomıktır fiat bu motoru üretim malıyetı acısından cıkardı.
Yanılgıya düşmeyin ayrıca 1.2 yıllık vergısı 1.4 gore cok daha azdır.
Keşke FİAT 1.2 yeni bir motor çıkarabilse.16v bır teknelojı varken 8v biraz çağ dışı kalıyor
Aracın performansından şikayetçi olan arkadaşlara vitesi kullanmalarını öneririm.Deneme amaçlı 3.vites roll-on la ne 3. ne 4. ne 5. viteste kesiciye girmeden(ki kesici olduğundan da şüpheliyim :D ) 5. viteste 5900 yada 6000 devir civarı(3 ve 4 te de 6000'e kadar çıkarak), araçta 4 kişi ile 190 kilometreyi(göstergede, gerçekte ne kadar sapması vardır bilmiyorum) hiç zorlanmadan gördüm. Aracınız max hp'sini 6000 devirde veriyor arkadaşlar.Gaza basarken çekinmenize gerek yok zaten devir saati 7000.Ki ben bunu yaptığımda araç daha 500km de falandı. Bir arkadaş 4000küsür kilometre yapıp 140'ı geçemediğini yazmış. 5.vitese kadar 2.500 devirde vites atıp sonra da 200km/h' ı görmeye çalışmayın.Rodaj yaparken aman motor elimde kalmasın diye çok fazla kasmanın da bi alemi yok.İlk 700-800 kilometrede özellikle aracımı minimum 4000 devir civarı tutabilmek için düşük viteste kullandım. Ayrıca herkes her rampayı 5.viteste çıkacak die bir kaide yok. 4. viteste de 150-160'a rahat çıkıyor o araba. Rampayı 4'te 140 la çıksanız 5'te 120 ile çıktığınızdan daha mı performanssız çıkmış olacaksınız?
Sonuç olarak eğer 1.4 fire sahibiysek performans istediğimizde ya vites kullanacağız yada genel kullanım alışkanlıklarımızda vites kullanmak zor geliyorsa bir sonraki araçımızda opsiyon paketlerinden otomatik vitesi de işaretleyeceğiz.Yani alırken ne aldığımızı ve ne almak istediğimizi iyi değerlendirmemiz lazım.Ben 1.4 fire secerken performanstan vaz geçtiğimi bilerek aldım.Ama vazgeçtiğim sadece 14.fire ile starjet arasındaki farktı, kalanına hepimiz hala sahibiz. Neyse çok uzattım; aracınızla barışık, hayırlı kilometreler dilerim hepinize.
arkadaşım güzel yazmışsın fakat hemen bir düzeltme yapim. devirsiz hızlanmak son hızı etkilemez :)
5km+ uzunluktaki düzlüklerde etkilemediğini söyleyebiliriz belki evet =) Bir ara devir karşılaştırmalı vites-sürat testlerini buraya eklerim.
ya hacı rodaj modaj demişsin, bana arabayı alınca kimse bişi demedi, ben arabayı c.tesi öğlen aldım, c.çtesi gecesi nargile içtik 100 km olmuştu, sonra ıslatalım dedik boluya kavaltıya gittik aç gibi, halbuki dürümcüden çıkmıştık. Sırf araba kullanmak maksat,
ben yeni meni demedim verdim ayarı ya, düz yolda 180 rahat 10 dakka felan gitti, hafif eğimli yolda zorla da olsa 190 ı gördüm bile, sonuçta araç 24 saat içinde 700 km olmuştu:D:D
dün sordum satan çocuğa bişi olmaz, eskidendi o motor açmalar felan dedi hatta, bilmiyorum iyi mi ettim kötü mü , sizin fikriniz nedir, ama araba 1.3 e göre gayet iyi, arabamı seviyorum daha 3 gün olmasına rağmen:D
gp46 kardeş, sende bence dizel al active al, zaten bi mp3 var en çok ihtiyaç dinamikte, ancak benzinli alıp gaz takarım dersen daha hesaplı haliyle, ancak ben girmedim garanti sorunları ve lpgli araçların dışlanması gibi sebeplerden
Arakadaşlar biz arda ile erdiyi bilgilendirme amacıyla bayağı bi konuştuk bir yere varamadık bu motordan bir şey beklememek lazım araç ise konfor ve ekonomi yönünden bayağı iyi form üyelerinin mübarek mevlid kandilini kutluyorum
eet walla herkes bişeyler yazmaya çalıştı araç çok konforlu ve active de olan donanımlar çoğu modelin full unde ancak var koltukları falan çok rahat 1.4 fire motorda çok az yakıyo performansıda bana yeter tşk ederim hepinize
Alicim, bakıyorum lafın arasında yine birşeyler eklemişsin:):):)
1.4 Fire 77bg tabiki performans yönünden iyi değil ama önceden de dediğim gibi bu versiyonun üretim amacı uzun ömür, ekonomi ve makul bir performans.Gerçekten ekonomik bir motor.Dolayısıyla gerekenleri kullanıcılarına veriyor...
1.4 fire active 2009 model 36bin kmde 28bin tl fiyat isteniyor 700tl hasar kaydi var, ne diyorsunuz?
Hız tutkun yoksa gayet yeterli ve ekonomik bir motor temizse eğer kafanı karıştırma hiç al geç kardeşim ;) 120km/h hıza kadar gayet yeterli üstünde de 160a kadar çıkarsın yeter fazla zorlamaya gerek yok.. Bu benim 2. Fire motorum bi daha olsa yine alırım :) Öte yandan paran varsa biraz daha dizel yönel elbet yakıt tüketimi ve turbo faktörü etkileyecektir seni..
Cevabiniz icin cok tesekkurler ilk aracim olacagi icin cok yukselmekte istemiyorum açıkçası beni sehir icinde getirip gotursun yeter izmirdeyim haftada 2 bilemedin 3 gun kullanacagim hiz tutkumda yok... kronik sorunlari vs var mi cok masraf çıkarırmi emin degilim..
Ben de izmirdeyim kardeşim kronik sorunlar forumda aratırsanız görürsün ufak tefek var ama yıl arttıkça sorunlar da azalıyor yani 2009 sonrası artık yok denecek kadar az bazı sorunlar. Amortisör takozu tıkırtı burcu z rotlari airbag şişmesi city arızası kapı gergileri hepsi kronik sorunlar ama dedigim gibi giderek azalıyor. İzmir içerisinde trafik yoğunluğu nispeten az olduğu için üzmez seni :)
Serkan bey o zaman eyvah mi demeliyim? Cunku benim baktigim arac 2009 :(
Izmirde yapacagim tek sey karsiyakadaki otobandan çıkıp forum bornovaya cikmak.
Ya da forum bornovadan bucaya gitmek.
Keyfi olarak en fazla urla cesme yeni foca eski foca veya marmaris :) bunlarda yazin gidilecek yerler :)
28bini 27500e indirebilirsem al gec der misiniz.
Ben kesinlikle tavsiye ederim. Yani bütçeniz doğrultusunda alınabilecek en iyi alternatiflerden biri. Ben kullanıyorum keyifle tavsiye de ederim :) Su an piyasanın üzerinde bir rakam ile ben de punto evo satıyorum kendi aracım kazası boyasız. Bence aracın fiyatını temizliği ve sorunsuz oluşu belirler acelesi yoksa keyfi ise satılır satılmaz ayrı konu :)
Hiçbir araç ile kıyaslama yapmak istemiyorum.Çok seri bir araç olmadığı aşikar.Ancak 2-3 kişi kullanımlarda araç şehir içi gerçekten yeterli. 4. ve 5. kişiler binince hantallaşıyor. Araç ile 5 kişi +full bagaj bulgaristana gittim. 1700 km dağ bayır dolaştım. Bölünmüş yollarda 110-120 gittim. Araç tık demedi ve üzmedi . Herşeyden öte 5.4 lt/100 km benzin yaktı. Araçlarımızın kymetini bilelim.Temennim herkesin kullandığı araçların yorumunu yapmasıdır.Teknik veriler elbette önemlidir ama önce araca binin kullanın.
Linea 1.4 fire ile..
Eklenti 32117Mersin-antalya-dalaman-antalya-eskisehir-istanbul-edirne-bulgaristan-romanya-kiev
Yaklasik 3600km, cogu cc ve klima ile...
Birazi sehir ici, 6 saati istanbul kopru, cikis vs.. 5 tane gumrukte kuyruk vs...
Istanbulda 28km de yaklasik 6litre tuketti ))) 1800km sonrasi ortalama 5.6 yi gosterdi bir ara ama yolculugun son kismi iyi gitti...
Son 1200 romanya ukraynada...
sehır ıcı kullanacaksan fıre motor cok ıyı .kesınlıkle onerırım.uzun yolda 110 dan sonra yakıt artmaya baslıyor.
bayramda kardesımın1.2 85 bg benzınlı corsa ıle 1000 km yol yaptım.arac yukluyken baya uzuyor.sehır ıcındede cok fazla yakıyor.sehır ıcı normal trafıkte 8 lıtre cıvarında gezıyor.uzun yolda 6 lıtra yaktı ortalama.dıyecegım su .1.4 fıre motor daha ıyı corsa 1.2 den.8 hp daha dusuk olsa bıle.
Dostum benim ilk aracim fire motorlu dinamic evoydu ve araci aldığım da 31bindeydi ve hiç LPG takilmamisti. Aracı benzinlu kullaniyordum. Motoru o derece temizdi yani.ama yinede çok hantaldı dar yollarda araba sollamaya korkuyordum karşıdan biri gelicek te kendi seridime girene kadar carpacagim diye. Neyse zamanla bu duruma alismistim ama Bi gece ışıklarda bir apaci tofasi beni rahatça tokatladi. O gün arabamdan resmen nefret ettim ve 15 gün içinde sattim. Şimdi 16 valfli turbo dizel easy puntom var.( eski aracima gore daha boş donanim) Aracımi degistirdigime bir kez bile pişman olmadım.öyle bir gidiyor ki bizim muglada Akyaka rampası var tam 10-15km filan dik yokus.Arac 100-110 la 4-5 tırmanıyor. Nerdeyse tüm araçları sollmaktan Sol şerit tamamen benim oluyor. kisacasi Punto alacaksan butceni zorlayarak bos donanımlı da olsa dizel almaya çalış. Valla parana yazık o kadar para verip tofastan tokat yemeyi ben hazmedemedim.
imkan varsa 1.3 dizel punto yeni çıkanların easyler galiba sis farı vs ufak defek özellikleri var yeterli olur ancak fiyat noktasında 35 den aşağı zor lakin fire bir dolu puntoyu 32 filan alırsın boşunuda 29 filan. ben 20 bin km dir fire dolu bir punto kullanıyorum düz yolda şehir içide filan iyi ancak geçit vs gibi uzun rampalarda öncesinden +20km hız eklemek gerekiyor yani 110 ile gidiyorsan 130 a çıkıp dip gaz tırmanman gerekiyor yada takacaksın 3 e yardır ama yakıt noktasında lpg ile mükemmel oluyor 16-18 kuruşlar civarında yakıyor
neden üretimi durdu puntonun anlayamıyorum
ben de çook memnunum, j kasa astramı satıp bunu aldım, o hantal ve büyük kasadan sonra daha keyifli biniyorum buna
şehir içinde punto 1 numara!
Boşverelim tokatlamayı tokatlanmayı devir ekonomi devri. Lpg ile fire mükemmel uyumlu.
77 bg lik fire motor şehir içi max 2500 devire kadar çok tatlı kullanılıyor,vitesler kısa ve kısa sürede 50-60 km/h hıza ulaşır.Uzun yolda rampa yoksa yine sıkıntı yok ama rampayı uzaktan görünce tedbir olarak devri 3500-4000 aralığında tutmak şartıyla 4'e atıyorum.Bayılmadan rampayı çıkıyor.Zamanla hayvanı optimum verimle kullanıyorsunuz.Ha bir de az yakar,az kaçar..
Cruise Control donanımı eklendikten sonra rapmalarda artık çok sorun değil. Devri 3500 civarına sabitleyip 5. vitesle hiçbir sorun yaşamadan Bolu dağını aşmıştım ben bu yaz. Üstelik klima açık bagaj da fulldü. Az yakar az kaçar kısmına aynen katılıyorum. Çok kaçmaya başladığında yakıt tüketimi yerine yakıt içimine geçiyor. :)
Merhaba arkadaşlar. 2009 model 1.4 fire motor dynamic gp nin devir saatinde motorun nispeten yüksek devirde çalıştığını belirten kırmızı bölge/tehlike bölgesi neden yok? Bu kırmızı bölge kaç devirden itibaren başlar? Bilgisi olan paylaşabilirse sevinirim. iyi akşamlar.