Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
aracımın lastikleri 185 65 15 continental fabrika lastikleri...
Ancak bir arkadaşım yeni aldığı lastikleri aracını sattığı için satacak bende almayı düşünüyorum...
185 65 15 yerine 195 65 15 taktırmanın ne gibi bir zararı olur....
Michelin Cross Climate henüz 4.000 km yapmıştı çok iyi durumda lastikler tek kafamı karıştıran
ebatların farklılığı.... 185 65 15 yerine 195 65 15 ?
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Mehmet bey, benim crossları ilk takıldığında (adana) temmuz ayı ve yaklaşık 40 derece sıcaklık vardı. Konfor olarak araç resmen sınıf atlamıştı ancak yakıt tüketimi direk yüz kmde ortalama tüketimde 0.7 lt lik artış olmuştu. Aradan geçen 1,5 sene sonrasında croslara alıştım kalkışlarda ne kadar sakin olursam tüketim o kadar normale geri dönmüştü. Fakat şuan sizin takmak istediğiniz ebat limitleri dahada artıracağından, kullanım tarzınızı bilmiyorum ama agresif kullanıyor iseniz direk yüz km de 1 litre artışı göze almalısınız. Yok benim aracım lpgli bana dokunmaz derseniz aracınız mercedes konforuna kavuşur bi dahada crosslardan vazgeçemezsiniz. Ayrıca dikkat, buzda crossların pek şansı yok( youtube'dan bakabilirsiniz) bunuda aklınızda bulundurun.
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Mehmet bey, benim crossları ilk takıldığında (adana) temmuz ayı ve yaklaşık 40 derece sıcaklık vardı. Konfor olarak araç resmen sınıf atlamıştı ancak yakıt tüketimi direk yüz kmde ortalama tüketimde 0.7 lt lik artış olmuştu. Aradan geçen 1,5 sene sonrasında croslara alıştım kalkışlarda ne kadar sakin olursam tüketim o kadar normale geri dönmüştü. Fakat şuan sizin takmak istediğiniz ebat limitleri dahada artıracağından, kullanım tarzınızı bilmiyorum ama agresif kullanıyor iseniz direk yüz km de 1 litre artışı göze almalısınız. Yok benim aracım lpgli bana dokunmaz derseniz aracınız mercedes konforuna kavuşur bi dahada crosslardan vazgeçemezsiniz. Ayrıca dikkat, buzda crossların pek şansı yok( youtube'dan bakabilirsiniz) bunuda aklınızda bulundurun.
Crossların ,yaz ve kış performansı,aşınma durumu nasıl?Ne kadar km yaptınız,ne kadar götürür tahminen?
Benim yazlıklar ve kışlıklar artık dördüncü yılına girdiğinden,artık 2 takım lastikle uğraşmak istemediğimden, cross düşünüyorum.
Sent my iPad using
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Mehmet bey, benim crossları ilk takıldığında (adana) temmuz ayı ve yaklaşık 40 derece sıcaklık vardı. Konfor olarak araç resmen sınıf atlamıştı ancak yakıt tüketimi direk yüz kmde ortalama tüketimde 0.7 lt lik artış olmuştu. Aradan geçen 1,5 sene sonrasında croslara alıştım kalkışlarda ne kadar sakin olursam tüketim o kadar normale geri dönmüştü. Fakat şuan sizin takmak istediğiniz ebat limitleri dahada artıracağından, kullanım tarzınızı bilmiyorum ama agresif kullanıyor iseniz direk yüz km de 1 litre artışı göze almalısınız. Yok benim aracım lpgli bana dokunmaz derseniz aracınız mercedes konforuna kavuşur bi dahada crosslardan vazgeçemezsiniz. Ayrıca dikkat, buzda crossların pek şansı yok( youtube'dan bakabilirsiniz) bunuda aklınızda bulundurun.
Yakıt tüketimini benim pek etkilememişti
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
ebat farkı başka sıkıntı yaratır mı acaba...
185 65 15 yerine 195 65 15 ?
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Dizel araçlar için pek sorun değil ama benzinli puntolarda yakıt tüketimini baya arttırdığı söylenmişti forumda.Yala temas eden alan artacağı için tüketim az bişey artabilir ama yol tutuş daha iyi olacaktır.
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Lastik çapını 13mm arttırmış olursunuz.Kullanırken hissetmeyeceğiniz kadar az bir yakıt tüketim artışı ve performans kaybı olabilir...
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
arenas Nickli Üyeden Alıntı
Crossların ,yaz ve kış performansı,aşınma durumu nasıl?Ne kadar km yaptınız,ne kadar götürür tahminen?
Benim yazlıklar ve kışlıklar artık dördüncü yılına girdiğinden,artık 2 takım lastikle uğraşmak istemediğimden, cross düşünüyorum.
Sent my iPad using
Sizin bir yılda yaptığınız km önemli.
Adana' da kış ayı olmadığını düşünün, ve yazları çok sıcak, böyle bir iklimde henüz bir buçuk yılda 15bin km yaptım. Fakat burada yollar inanılmaz kötü lastiklerin remen canı çıkıyor. Lastikler de gözle görülür bir deformasyon yok diyebilirim. Az önce ölçebildigim kadarıyla diş derinliği 6mm.Beni tahminimce km olarak değil de yıl olarak 3-4 sene rahat götürür. Fakat her lastik gibi bunlarda bir senenin sonunda bu benim ikinci kış, lastikler ses yapmaya başladı. Kısa mesafe kullanımda ses belirgin fakat lastikler uzun mesafede ısınınca ses yapmıyor. Yalnız konfor da belirgin bir şekilde eksilme hiç hissetmedim.
Yaz aylarında kullanımda performansta hiç bir sorun yok. Yağmur da zaten kaymak, özellikle yolun yarısı 15_20 metre su dolu yerden 50_60 km hızla geçtim direksiyonda çekme hissetmedim. 70- 80 km hızda iki defa panik fren yaptım ikisinde de abs devreye girmedi, fakat son günlerde havaların soğumasıyla ışıklarla 20m falan kala ani fren yaptım oda hızım 30km civarında idi ki abs devreye girdi fakat güvenli bir şekilde durdum.
Aslında İstanbul için SinanTr bey size daha sağlıklı bilgiler verecektir. Hem burada hem crossclimatemkonusunda yorumları mevcut.
Yakıt tüketimini olumsuz yönde etkilemesinde ki en büyük faktör bana göre Adana'nın aşırı sıcağı ve Lastikler deki birbirinden bağımsız kanal yapısı olarak görüyorum.
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Zaten en büyük çekincem ,istanbulda da aman aman bi kış olmuyor,yaz sıcaklarında lastiklerin aşınıp bitmesi..2 takım lastik tutmak sıkıntı oluyor.2 takım jant var,sök-tak maliyeti derdim olmuyor ama saklama konusunda sürekli arkadaşlarımdan ricacı olmak zoruma gidiyor.Artı maliyet tabi bi de 2 tk jant-lastik.
SinanTr sen ne düşünüyosun crosslar ve İstanbul havası konusunda?
Sent my iPhone using
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Bu 4 mevsim nokianlar falan kisin performans sunuyor ama dediginiz gibi yazin cabuk erirmi istanbulda
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
arenas Nickli Üyeden Alıntı
Zaten en büyük çekincem ,istanbulda da aman aman bi kış olmuyor,yaz sıcaklarında lastiklerin aşınıp bitmesi..2 takım lastik tutmak sıkıntı oluyor.2 takım jant var,sök-tak maliyeti derdim olmuyor ama saklama konusunda sürekli arkadaşlarımdan ricacı olmak zoruma gidiyor.Artı maliyet tabi bi de 2 tk jant-lastik.
SinanTr sen ne düşünüyosun crosslar ve İstanbul havası konusunda?
Sent my iPhone using
abi ben 1 kış 1 yaz gördüm şuan 2.kışı olacak yaz sonunda herhangi ses yada deformasyon olmadı haa ilerde ses olur mu o konuda bi tahmin yürütmek zor zafer abi ses yapıyor diyor kullanıp gözlemleyeceğim bende
arabamın lastikleri bitse aynı lastiği yeniden alacağıma emin olabilirsiniz istanbul için çok yeterli ıslak zemin performansı muazzam ıslak zemin viraj kabliyeti önceki toyo ve pirelliye göre tartışılmaz bile özellikle ses ve konfor konusunda bi lastiğin puntoyu bu kadar değiştirdiğine ilk taktırıp bindiğimde inanamamıştım şu an için tek şikayetim çok fazla taş topluyor ama sorun değil inanın bana abartmıyorum verdiği güven bile yeter.
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
yeni tip 4 mevsimliklerin marka farketmeksinizn yaz aylarında normal yaz lastiklerine göre aşınma oranı daha yüksetir. Özelliklede sert kullanım olursa aşınma fazla olur.
Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
abi ben 1 kış 1 yaz gördüm şuan 2.kışı olacak yaz sonunda herhangi ses yada deformasyon olmadı haa ilerde ses olur mu o konuda bi tahmin yürütmek zor zafer abi ses yapıyor diyor kullanıp gözlemleyeceğim bende
arabamın lastikleri bitse aynı lastiği yeniden alacağıma emin olabilirsiniz istanbul için çok yeterli ıslak zemin performansı muazzam ıslak zemin viraj kabliyeti önceki toyo ve pirelliye göre tartışılmaz bile özellikle ses ve konfor konusunda bi lastiğin puntoyu bu kadar değiştirdiğine ilk taktırıp bindiğimde inanamamıştım şu an için tek şikayetim çok fazla taş topluyor ama sorun değil inanın bana abartmıyorum verdiği güven bile yeter.
Benim yazlık olanlar,Michelin energy saver..Yumuşaklığından,sessizliğinden çok memnunum zaten.Kışlık pirellileri takınca ses artıyor.Tabi kışlıkların biraz ses yapmasını bekliyosun ama bana fazla geliyor.Bi de şu var ,kışlıklar,her sene 9 ay bodrum köşesinde yattığından,sanki çabuk sertleşiyor o yumuşak kauçuk,özelliğini çabuk kaybediyor sanki.3 kış geçti bu lastiklerle,diş derinlikleri hala çok iyi olmasına rağmen,ilk kış gibi performansa sahip değiller,sanki daha sertleşmiş gibi.Bundan sonra ben de cross düşünüyorum.
Lastikçilere sorunca hepsi kötülüyor cross climateları.Tabi senede 2 kere sök-tak hoşlarına gitti.60-80 liraya dört lastik sök-tak yapıyorlar artı bi de saklama parası.Heryer lastikçi oldu burada,1 dükkanı olan 2-3 ü açtı.Crossu kötülemelerinin sebebi,bu tatlı paradan vazgeçmek istememeleri olarak görüyorum.
Bakalım yarın takıcam kışlık jant-lastiği,hava baya soğudu bu sabah itibariyle.4 derece ümraniye[emoji951]
Sent my iPhone using
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
abi o lastikçileri hiç sorma zaten bana bu yazdığınızı michelin in bayisi kendisi söyledi bu tip lastikleri lastikçiler kötüler diye işlerine gelmez hatta dudulluda bi lastikçiye patlak için gittiğimde bu lastikleri alıyosunuz taşmı yiyecek lastikçiler diye dert yandı sanki arabayı alırken lastikçilerin tamircilerin evine biz bakıcaz diye tahaahüt imzalamışız gibi bide bana kızıyo adam
yalnız tavsiyem bu sene kışlıklarınızı kullanacaksanız michelin crossclimate leri seneye yaz sonuna doğru alın boşa yaz sıcağını görmesin
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
abi o lastikçileri hiç sorma zaten bana bu yazdığınızı michelin in bayisi kendisi söyledi bu tip lastikleri lastikçiler kötüler diye işlerine gelmez hatta dudulluda bi lastikçiye patlak için gittiğimde bu lastikleri alıyosunuz taşmı yiyecek lastikçiler diye dert yandı sanki arabayı alırken lastikçilerin tamircilerin evine biz bakıcaz diye tahaahüt imzalamışız gibi bide bana kızıyo adam
yalnız tavsiyem bu sene kışlıklarınızı kullanacaksanız michelin crossclimate leri seneye yaz sonuna doğru alın boşa yaz sıcağını görmesin
Buradan da su sonuç çıkıyor. Yazin bu tip lastikler cabuk aşınabiliyor. Iste benim astraya bunu degilde conti sport 5 almamin yegane sebebi maalesef. Arac zaten 1500 kg. Uzerinde ben ve yakit varken 1650 ye yaklasiyordur. Punto olsaydi lastiklerimde eski olsaydi ciddi dusunurdum ama lastikcinin bana dedigi su sekildeydi. "Kisin bu lastigi alanlar daha uzun km kullandilar. Yazin alanlar ise cabuk asinmadan sikayet ettiler". Bu yuzden en kotu yaz lastigi alir devam ederim dedim. Crooss alsaydim lastik basina ebat yuzunden 150 tl fazla odeyecektim neredeyse. Simdilik ekonomik durumlar gereği kis lastigi dusunmuyorum. Conti sportlarinda tutunmasi lastik yeni oldugu icin su an iyi, bir sıkıntı yasamadim şükür. 4 mevsime karsi degilim ama benim ebatta asiri fiyat farki var.
LG-H815 cihazımdan gönderildi
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
iyide mesut abi benim lastiğin 1 yıldaki aşınması çok aman aman değil hani ticari araç gibi kullanılsa o lastikçinin dediğine gelirim ama bizim yapacağımız kilometreler bu lastiği yıpratamaz ki kış lastiği alanında lastiği zaten yata yata sertleşiyor o yüzden ille de kış lastiği alacağım diyene bence cross çok iyi bi seçenek
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Valla bu contileri bile zorlayarak aldim uzerine 300 verip crooss almak istemedim. Bu hesap 2 lastik icin.
LG-H815 cihazımdan gönderildi
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
ecuadorm Nickli Üyeden Alıntı
Valla bu contileri bile zorlayarak aldim uzerine 300 verip crooss almak istemedim. Bu hesap 2 lastik icin.
LG-H815 cihazımdan gönderildi
usta lastikler pahalı ona lafım yok ama hem 4 tane yazlık lastik hemde ekstra 4 tane kış lastiği üstüne bide her yıl iki kez sök tak söktüğünü nereye koyacağım derdi bide kış mevsimine girerken onları taktırmak için boş lastikçi kovala büyük iş be abi :)
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
s.a bende de 2004 doblo var orj ses tesisatinda yuksek seslere ciktimmi bozulma oluyor onun icin pioneer bi teyp almayi dusunuyorum sizce nsil olur hee birde 6 yane hoparlore orjinallere ek olarak 2 tane pioneer oval haporlor alsam daha tatminkar ses alirmiyim bir an once tavsiyede bulunursaniz sevinirm
Cevap: Dört mevsim lastik kullanmak
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
usta lastikler pahalı ona lafım yok ama hem 4 tane yazlık lastik hemde ekstra 4 tane kış lastiği üstüne bide her yıl iki kez sök tak söktüğünü nereye koyacağım derdi bide kış mevsimine girerken onları taktırmak için boş lastikçi kovala büyük iş be abi :)
Saklama sorunum yok. Degisim isi sıkıntı sadece. O konudada haklisin. Ortalama 60 tl den 120 tl degisim parasi dersek 3 yilda 1 adet kislik lastik parasina (360 tl) denk geliyor.
LG-H815 cihazımdan gönderildi