Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Kullanım stili de subap erimelerini erkene çeken en önemli faktörlerden biri. Sürekli yüksek devir, sıkıştırarak kullanım ve üstüne bilgisiz ustaların yapamadığı kalibrasyon ayarları Euro V motorlardaki subap erimesini oldukça düşük km.lere çekebiliyor. Ülkemizdeki hız limitlerine uyularak, sıkıştırmadan kullanıldığı takdirde sorunun ortaya çıkma süresi mümkün olduğu kadar uzamış olur. Astra j 1.4 turbo, 2000 devirde 100 km. hız yapıyor 130'a ulaştığında devir 2500'ü bulur. Bu devirlerde kalındığında ve düzgün ayar yapıldığında motor ısısı aşırı artmayacağından uzun süre bir problem olmaz diye düşünüyorum.
Bu tür bir kullanım için evliya sabrı lazım :) O yüzden ülkemiz şartlarına uygun değil :D
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Bu tür bir kullanım için evliya sabrı lazım :) O yüzden ülkemiz şartlarına uygun değil :D
Otobanda 130 km. hız fazlasıyla yeterli, dahası zaten hem trafik güvenliği açısından hem de araçlarımızın içerisinde taşıdığımız en değerli varlıklarımızı göz göre tehlikeye atmaktan başka birşey değil. Arabayı ihtiyaçlarımızı görecek bir araç olarak görüp ondan farklı maharetler sergilemesini beklemeden kitabına uygun bir şekilde kullanabiliriz bu bizim elimizde. Değilse çalışıp çabalayıp kazandığımız üç kuruşu sanayide edineceğimiz geniş çevreye, galericilere, kısa mesafede ısınmadığı için çok yakan ve uzun vadede kullanım amacına uygun davranılmadığı için sorun çıkaran dizel araçlara yatırarak çarçur edebiliriz :) Unutmayalım ki, maddi kazanımlarımızı amacına uygun olmayan davranışlarımız yüzünden heba etmek yerine yaşam kalitemizi artırmak ve çocuklarımıza daha iyi bir gelecek bırakmak için kullanmak durumundayız. Çok sosyal içerikli bir paylaşım oldu ama hakikat böyle :)
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Otobanda 130 km. hız fazlasıyla yeterli, dahası zaten hem trafik güvenliği açısından hem de araçlarımızın içerisinde taşıdığımız en değerli varlıklarımızı göz göre tehlikeye atmaktan başka birşey değil. Arabayı ihtiyaçlarımızı görecek bir araç olarak görüp ondan farklı maharetler sergilemesini beklemeden kitabına uygun bir şekilde kullanabiliriz bu bizim elimizde. Değilse çalışıp çabalayıp kazandığımız üç kuruşu sanayide edineceğimiz geniş çevreye, galericilere, kısa mesafede ısınmadığı için çok yakan ve uzun vadede kullanım amacına uygun davranılmadığı için sorun çıkaran dizel araçlara yatırarak çarçur edebiliriz :) Unutmayalım ki, maddi kazanımlarımızı amacına uygun olmayan davranışlarımız yüzünden heba etmek yerine yaşam kalitemizi artırmak ve çocuklarımıza daha iyi bir gelecek bırakmak için kullanmak durumundayız. Çok sosyal içerikli bir paylaşım oldu ama hakikat böyle :)
Yazdıklarınız doğru ama. Ankarada yeni mahallede oturan bir kişinin o bayrılarda 4000-5000 devri bulmadan gitmesi yada şehir içinde dur kalk bayırda kaldığında gaz verme yada hızlı giden bir trafikte ayak uydurmama. maalesef . Ayrıca LPG takıldı diye kimse araç kullanma sitilini değiştirmez . :D
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Yazdıklarınız doğru ama. Ankarada yeni mahallede oturan bir kişinin o bayrılarda 4000-5000 devri bulmadan gitmesi yada şehir içinde dur kalk bayırda kaldığında gaz verme yada hızlı giden bir trafikte ayak uydurmama. maalesef . Ayrıca LPG takıldı diye kimse araç kullanma sitilini değiştirmez . :D
Turbo araçta 4-5000 devire ihtiyaç kalmayabilir. 2000 devirden itibaren devreye giren turbonun, 2000 en fazla 3000 devir bandında dağları, bayırları ve yokuşları hissettirmeden bir çırpıda aşması gerekir teknik olarak. Ama bir araç sahibinin aracına lpg takıldığı için kullanım sitilini değiştirmeme durumu devam ediyorsa lpgli araca yaklaşmaması şiddetle tavsiye olunur :)
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
hız seven s200 alsın:d millet diyorki benim araba 200 ü gördü 190 a vurdu..önemli olan görmesi değil yeğen o km ye ne kadar sürede ulaşması ve ne kadar süre o km hızda gidebilmesidir :) bizim puntolarla yarım saat gidin bakayım 180 190 la ne oluyor
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
feyzullah Nickli Üyeden Alıntı
Turbo araçta 4-5000 devire ihtiyaç kalmayabilir. 2000 devirden itibaren devreye giren turbonun, 2000 en fazla 3000 devir bandında dağları, bayırları ve yokuşları hissettirmeden bir çırpıda aşması gerekir teknik olarak. Ama bir araç sahibinin aracına lpg takıldığı için kullanım sitilini değiştirmeme durumu devam ediyorsa lpgli araca yaklaşmaması şiddetle tavsiye olunur :)
Benzinli araçta 2000 -3000 devirde düz yolda bile vites attrırımında zor toplar. Rampada dizelde bile 3500 görmeyince attığınız viteste araç zor toplar. LPG li araçta subap işi kullanımdan çok kit tin özellikleri ile subap ömrü uzar. Kullanım ayrı bir faktör. 1.6 lık bir araçta düşük devir toplar düşük motorda toplamaz.
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Yazdıklarınız doğru ama. Ankarada yeni mahallede oturan bir kişinin o bayrılarda 4000-5000 devri bulmadan gitmesi yada şehir içinde dur kalk bayırda kaldığında gaz verme yada hızlı giden bir trafikte ayak uydurmama. maalesef . Ayrıca LPG takıldı diye kimse araç kullanma sitilini değiştirmez . :D
aynen katılıyorum
ayrıca aracı sıkıştırmak sadece son hızda değil ani hızlanışlardada mümkün dediğiniz gibi trafiğe ayak uydurmak istenirken bu mecburiyete düşülüyor maalesef bu kadar modelli alıp ara hızlanmalarda dik yokuşlarda yada otobanda gaza yaslayamayacaksak daha ne anladım ben o arabadan :)
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
subapları lpg ye uyumsuz turbo beslemeli bir motorda araç uzun yolda 2000 devir bandında dahi sürülecek olsa subaplarda asınma olmayacak mı ?
turbo demek yuksek basınc yuksek lpg ve basınctan dolayı artan oda sıcaklıgı ?
atmosferık motorda 3000 devır lpg subap asınmasının aynı degerı belkıde turbo motorda 2000 devırde yasanacak
fire motor ıcın ayrıca uzun yol ıcın ıdeal max hız 110 bence daha yuksek hızlarda 120 cıvarı surunce subap ayarı daha erken ıstıyor (kendımden biliyorum :)
tabiki bunlar benim görüşüm daha tecrubeli arkadasların bilgilerini bekliyoruz
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Konu biraz dağıldı. Lpg de yeni sistemler takılırsa montjada iyi olursa uzun süre sorunsuz kullanılır.
Fiyat işi zevke bağlı elinizdeki araç ile alacağınız aracın piyasa Değer leri aşağı yukarı aynı ise düşünülebilir.
Cevap: Siz olsanız ne yapardınız
Alıntı:
ethemyigit Nickli Üyeden Alıntı
subapları lpg ye uyumsuz turbo beslemeli bir motorda araç uzun yolda 2000 devir bandında dahi sürülecek olsa subaplarda asınma olmayacak mı ?
turbo demek yuksek basınc yuksek lpg ve basınctan dolayı artan oda sıcaklıgı ?
atmosferık motorda 3000 devır lpg subap asınmasının aynı degerı belkıde turbo motorda 2000 devırde yasanacak
fire motor ıcın ayrıca uzun yol ıcın ıdeal max hız 110 bence daha yuksek hızlarda 120 cıvarı surunce subap ayarı daha erken ıstıyor (kendımden biliyorum :)
tabiki bunlar benim görüşüm daha tecrubeli arkadasların bilgilerini bekliyoruz
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Konu biraz dağıldı. Lpg de yeni sistemler takılırsa montjada iyi olursa uzun süre sorunsuz kullanılır.
Fiyat işi zevke bağlı elinizdeki araç ile alacağınız aracın piyasa Değer leri aşağı yukarı aynı ise düşünülebilir.
Konuyu biraz dağıttık gibi. Subap işinin tecrübeli arkadaşlar tarafından ayrı bir başlık altında veya LPG ile 100000 km. yapanlar başlığı altında sürdürülmesi oldukça faydalı görüş ve tecrübeleri ortaya çıkarabilir.