-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
cemyk Nickli Üyeden Alıntı
arkadaşlar dsg çok ocağa incir ağacı dikmiş bir şanzıman... performansına kanmayın dikkat edin sonra çok üzülürsünüz... hele hele garantisi bitmiş bir dsg sakın almayın.
Hangi motorla sıkıntı çıkartıyormuş,, hangi DSG?
Ben ağırlıklı olarak 1.2 105 DSG 7 ileri araştırdığım için zamanında, hiçbir problem ve hatayla karşılaşmamıştım.
Hep "6 ileri TDI DSG"'lerde sıkıntı görmüştüm.
Kuru tip DSG sıkıtnılı.
Yağlı DSG 6 ileriler dahi sıkıntısız diye hatırlıyorum hatta.
Şu an durum farklı mı?
Biraz detay verirmisiniz?
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
arkdaslar merhaba nacizene bilgilerimi sizlerle paylaşmak isterim,
bizde akrabalara bakarken az çok bilgi edindik şöyle ki;2011'e kadar 1.nesil dsg ler baya sıkıntı var özellikle mekatronik va kavrama modülünde,kayınbiladerimin 2011 octavia sı var 70 binde kavrama modülü değişcek,tamirat:13,500tl garantisini uzatmıştı ordan yaptıracak.2014 e kadar olanlar 2.nesiller onlar biraz daha iyi sonraki 2014 ve sonrası(yanlış hatırlamıyosam)3.nesil onlar daha daha iyi,en azından diğerleri kadar sıkıntı çıkarmıyo.suanda cevremde 4-5 kişi 2014 ve üstü farklı marka araclarda dsg kullanıyo hepsi mutlu.dsg gercekten kullanımı çok keyfli bi sansuzaman ama biraz nazik işte hassas kullanmak gerek arac tam durmadan vites değiştirmemeli uzun beklemelerde bos'a alınmalı.ek bir bilgi yokuslarda yakıt sarfiyatı artıyo dıye özellikle o durumlarda manuel kullanırsanız dha az yakar diye bılıyorum.son not:özellilke 2el.araclarda kesinlikle uzatılmıs garantili varsa onu alın çünki bozulma durumlarında baya baya malıyetlı.saygılar.
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Arkadaş Fiat tan sogumuş..saygı duymak lazım..Bence gönlün hangisine gidiyorsa ona yönel..En azından kendim ettim kendim buldum dersin..Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun..
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
celenlee Nickli Üyeden Alıntı
Hangi motorla sıkıntı çıkartıyormuş,, hangi DSG?
Ben ağırlıklı olarak 1.2 105 DSG 7 ileri araştırdığım için zamanında, hiçbir problem ve hatayla karşılaşmamıştım.
Hep "6 ileri TDI DSG"'lerde sıkıntı görmüştüm.
Kuru tip DSG sıkıtnılı.
Yağlı DSG 6 ileriler dahi sıkıntısız diye hatırlıyorum hatta.
Şu an durum farklı mı?
Biraz detay verirmisiniz?
şirkette yeni tip 7 ileri dsg kullanıyoruz ( passat ) ayrıca 1.2 tsi dsg de var. ikisindede kavramadan dolayı sorun çıkardı. hepsinde olacak diye birşey yok ama forumları takip ederseniz başına gelenlerin ciddi meblalar ödediğini görürsünüz. araçtır bu tabiki her aracın başına arızalar gelir ama sorun dsg nin çok maliyetli olması. garantisi bitik bir aracın dsg arızası için servis 9 ila 12 bin tl arasında fiyat çıkartıyor...
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
cemyk Nickli Üyeden Alıntı
şirkette yeni tip 7 ileri dsg kullanıyoruz ( passat ) ayrıca 1.2 tsi dsg de var. ikisindede kavramadan dolayı sorun çıkardı. hepsinde olacak diye birşey yok ama forumları takip ederseniz başına gelenlerin ciddi meblalar ödediğini görürsünüz. araçtır bu tabiki her aracın başına arızalar gelir ama sorun dsg nin çok maliyetli olması. garantisi bitik bir aracın dsg arızası için servis 9 ila 12 bin tl arasında fiyat çıkartıyor...
Ben araştırdığımda, 2011, 7 ileri DSG'ler yeniydi herhalde ki sorun vs yoktu ortada :p
Herkes 6 ileri Kuru kavrama sorunlu, 6 ileri yağlı kavrama sorunsuz diyordu.
Bu 7 ileriler de Kuru kavrama demek ki..
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Hayırlı olsun, bence Punto'yu iyi bir fiyata satmışsınız.
Öte yandan ben olsam Ibiza almazdım. Onun yerine Skoda Fabia alırdım. Elbette mümkün olsa Polo alırdım. Bunun nedeni de her ne kadar Vw grubunda olsa da ikinci elde değer kaybı Vw'den ve Skoda'dan daha yüksek. Alıcısının da zor bulunacağını düşünüyorum. Donanım konusunda da zaafiyetleri var ama artık ona bakmadığınızı söylemişsiniz. Gerisi keyfinize kalmış.
VW'nin zarar ettirmemesi ya da rakiplerine kıyasla daha az zarar ettirmesi konusunda ben de size katılıyorum. Eğer mümkün olur da tekrar sıfır araç alacak olursam, kara kaşına gözüne bayıldığım için değil ama sırf Türkiye pazarındaki konumundan dolayı ben de Vw almak isterim (araçlar güzel tabii, o ayrı mesele). Onun dışında premium markalar haricinde bir araç almak bana artık mantıklı gelmiyor. Hatta araba kullanmayıp nakitte durmak, çok lazım olursa araç kiralamak, taksi+toplu taşıma kullanmak bile daha hızlı, dertsiz ve ucuz olabilir. Hem fiyatlar hem de -söz meclisten dışarı- tüketici davranışları anormal bu ülkede. Fransa'sından Belçika'sına, birçok Avrupa ülkesi gördük. Hiçbirinde bizimki gibi yeni model, gösteriş, donanım takıntısı yok. Adamlar 15 yaşında Pejo'ya, Reno'ya biniyor (elbette Almanya Mercedes, Bmw, Vw kaynıyor). Lüks araç yoğunluğu Türkiye'den çok daha düşük. E talep oldukça distribütörler en temel donanımları bile opsiyon olarak satıyorlar para için. Kuş kadar arabanın fiyatı Almanya'daki BMW fiyatına erişiyor. Alım gücünü de hesaba katınca işin içinden çıkılmaz hale geliyor. Talep var diye ÖTV devam ediyor vs. vs. Neyse konudan sapmayayım şimdi :)
Aslında aklımda yatan maxi-scooter alıp yaz kış ona binmek ama hanım bırakmıyor...
DSG konusunda da evet ilk serilerde sorunlar vardı, hala da var fakat sorun yaşayanların çoğunun yanlış/bilinçsiz kullanımdan kaynaklı sorun yaşadığını düşünüyorum. En azından çevremde gördüklerim hep bu şekilde. Dur kalk trafikte düz vites mantığı ile (durunca N'de beklemek gibi) kullanılırsa, hareket halindeyken de ayak bileğine hakim olunursa (zırt pırt vites değiştirmemesi için gaz sabit tutulursa) bence sorunsuz kullanılır. Kullanımla ilgili bilgiler araçların kılavuzlarında yazıyor fakat kaç Vw grubu kullanıcısı merak edip aracı kullanmadan evvel bu kitapçıkları açıp okuyor bilmiyorum. Ha premium sınıfta neden bu kadar sorun yok diye sorabiliriz. Bu da sanırım hem göreceli olarak bu araçların orta sınıf araçlardan az satmasından ve dolayısıyla daha az şikayet görmemizden, hem de elbette kullanılan parçaların daha kaliteli, dayanıklı olmasından kaynaklanıyordur diye düşünüyorum. Tıpkı %90 oranında aynı olan dsg'nin Audi'de sorun çıkarmazken çoğunlukla şirket aracı olarak kullanılan Jetta'da patlaması gibi.
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Aracımı dün aldım. Arkadaşlar bırakın duologic muologic DSG bi başka harika bi olay hele o TSİ nin canlılığı muazzam...
1,4 77 kötü demiyorum ama 1,4 77 den sonra sanki eşşekten inip ata binmiş gibi hissediyor insan.
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
hayırlı olsun kardesm,şanzıman ve arac özelliklerini yazda aklımızdakılerı soralım =)
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Hayırlı olsun, kazasız belasız.
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
pasali3418 Nickli Üyeden Alıntı
hayırlı olsun kardesm,şanzıman ve arac özelliklerini yazda aklımızdakılerı soralım =)
1,2 tsi 105 HP DSG ŞANZIMAN 7 İLERİ SEAT İBİZA REFERANS
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Hadi hayirli olsun. Kazasiz belasiz cezasiz sorunsuz surusler dilerim.
-
Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
biancoangelo Nickli Üyeden Alıntı
1,2 tsi 105 HP DSG ŞANZIMAN 7 İLERİ SEAT İBİZA REFERANS
Hayırlı olsun,Allah kaza bela vermesin.
Biraz anlatsana ibizayı,tüketim,yalıtım,konfor nasıl puntoya göre?servis bakım sıklığı?garantisi var mı?
-
Cevap: Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
arenas Nickli Üyeden Alıntı
Hayırlı olsun,Allah kaza bela vermesin.
Biraz anlatsana ibizayı,tüketim,yalıtım,konfor nasıl puntoya göre?servis bakım sıklığı?garantisi var mı?
5 Aylık tecrübeme binaen; Aracın plastik kalitesi punto ile aynı ancak montaj kalitesinin farkını hissediyosunuz. Plastik aksamdan asla ama asla ses çıtırtı tıkırtı gelmiyor. Volkswagen polo ile hemen hemen aynı. Volkswagen gurubu araç alınacaksa TSI artık favori motorum diyebilirim. 105 dene atın hepisini ayrı ayrı hissediyon. 175 NM tork değerinin verdiği haz muazzam. Süspansiyon harikaaaaaaa bu konuda iddialıyım.
1,4 fire duologic Yeni puntodan ********1,2 Tsi 105 hp DSG 7 ileri reference SEAT a geçmek gayet mantıklı.
Ben bu arabada şunu nettt olarak öğrendim. Hiç bir donanım motor ve şanzımanın verdiği keyifi veremezmiş.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Yakıt tüketimide öyle abartılı değil hatta ve hatta aylık 2000 km şehir içi yapan biri olarak puntodan daha ekonomik diyebilirim. Çünkü puntoda gaza asılıyordum bunda asılmıyorum. Kesinlikle SEAT özellikle 2012 den sonraki Seatlar tavsiyemdir. Primde yapıyor. İkinci bakıma bende girdi araç 200 TL ile çıktım.
Değişen parçalar : Hava filtresi Orjinal : 35 Tl
Yağ filtresi orjinal: 40 TL
Polen filtresi orjinal : 10 TL
Yağ: 4Lt: 120 TL Castrol EDGE Titanyum5W30
Yakıt filtersi ustamın hediyesi oldu. 40 Tl imiş.
BEN SEATTAN dünyalar kadar memnunum herkese tavsiye ederim. ÖZELLİKLE TSİ MOTOR.... Yakmıyo korkmayın.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
dsg de süper yazılana çizilene kanmayın. 2012den sonra en ufak sorun yaşayan olmamış. servisde ustalarla konuştum. Ama zibidi kullanımda hiç bir şanzıman iddialı değildir.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
öncelikle hayırlı olsun bir sevdik gitmeden bir sevdik gelmez derler eskiler...
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
fiyat normal içiniz rahat olsun
ben 2012 modelini 33000 e aldım
ben de alırken ikisinin arasında kalmıştım, puntoyu tercih ettim.
ibizanın iç tasarımı kötü ve yakıt tüketimi puntodan daha fazla.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Tsı abimde varda 2012 1.4 Jetta var. düz olmasina rağmen 9 litrenin altını görmedi. Belki dsg daha az,yakiyordur.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Ama bastimi banamisin demiyor. 140 bg oluşundan (not aracı hiç zorlamayiz)
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
-
Cevap: Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
1,2t Tsi emin olun 1,4 arabalardan daha az yakıyor. Çok daha atik ve seri bi araç. DSG olmasıda çok büyük bir artı.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Yeni araban hayirli olsun. Ben de gecen ay 1.4 multiair tct sanzimanli 500X aldim. Arac 1200 km oldu. Sehir ici 8.2 litre yi gordum. TCT gercekten muthis bir sanziman. Fiat bu sefer kendisini asmis. Insallah diger modellerinde de bu sanzimani goruruz
-
Cevap: Ce: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
12000 kmdir SEAT İbiza 1,2 Tsi DSG(7İleri) kullanıcısım. Ben yalnızca şunu dicem. Arabayı ALMAN' dan alıcaksın. Çok tatlı bir kullanımı var. Tavsiye ederim. Puntoda seri yaptım hiç bir puntom İbiza kadar beni mutlu etmedi. Kullanım, maddi, trim kalitesi vs. SEAT güzel arkadaşlar kalite yüksek ki ben en düşük modelini kullanıyorum varın siz hesap edin.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Güzel olacağını tahmin ediyorum. Gördüm ama kullanmadım aracı.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Test surusu yap. Kesin Fiat a donus yaparsin.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Asla fiata dönüş yapmam ben.... SIRALAMA şudur: 1-SEAT 2-VW 3- AUDİ ömrüm vefa ederse.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Bu arada Ş.içi yakıt tkt: 6,5 LT Ş.Dışı: 4,5 Lt. Ş.dışı 130 km den aşşağı düşmüyorum.
senin aracın 0-100 km değeri 9,8 sn.
benim aracın 0-100 km değeri 9,7 sn. ama ben iddialıyım benim araç senın araca 0-100 de nal toplatır. :D
-
Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Benim arac 1400 kg. Kalkista kafa kafaya kalkariz ama uzun yolda sansin yok. Benden soylemesi.
6. Viteste 4000 devirde 190 km hiz yapiyor.
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
Mr.ze Nickli Üyeden Alıntı
Benim arac 1400 kg. Kalkista kafa kafaya kalkariz ama uzun yolda sansin yok. Benden soylemesi.
6. Viteste 4000 devirde 190 km hiz yapiyor.
7. vites 3700lerde felan yapıyor benim o hızı :D Kalkışta da geçerim. Ama 120 kmden sonra sizin araç 35 beygirle alır... Ama 0-100 de hiç şanzınız yok. Size aracımı denetmek ve yorumunuzu dinlemek isterdim. Kilomuz bende dahil 1120 :D
-
Cevap: Üzüntülüyüm!!! Akıl verin...
Alıntı:
biancoangelo Nickli Üyeden Alıntı
7. vites 3700lerde felan yapıyor benim o hızı :D Kalkışta da geçerim. Ama 120 kmden sonra sizin araç 35 beygirle alır... Ama 0-100 de hiç şanzınız yok. Size aracımı denetmek ve yorumunuzu dinlemek isterdim. Kilomuz bende dahil 1120 :D
Bir gun denk gelirsek. Deneriz. Uzun yolda yuksek suratte hacimden dolayi ben gecerim diye dusunuyorum ama benim araba yerden daha yuksek ve ruzgarla daha fazla surtunmeye sahip senin araca gore.