Auto engineeR Nickli Üyeden Alıntı
ali abi, arda abinin bahsettiğini anlatmak istedim.
tabii ki frenleri,amortisörleri,tüm aksamı o güce uygun olarak üretilecek.
ama önden çeker we hafif bi araba için bu güç fazla demek istiyorum. ha bu araba dizel değil de benzinli olsaydı, 200 hp-250 nm ciwarı olsaydı gene ok. ama 400 nm torktan sözediyoruz we bu gücün 2. we hatta 3. witeste patinajsız aktarılması gerçekten zor. ayrıca wirajlarda önden kayma sorunuyla da karşılaşılır. demek istediğim yeterince stabil olmaz bence..
zaten bakarsanız büyük,ağır,oturaklı arabalarda bile 250 hpnin üzerinde önden çeker görmek çok zor. ki bunlar benzinli-torku düşük.
arkadan itiş weya 4 çeker 400 nm bi grande punto olsaydı bu bahsettiğim sorunlar kolay kolay yaşanmaz.
bizde 200 hp 240 nm rover 620 ti war önden çeker we 1-2. vitesleri çok dengesiz. arabayı sağa sola çekiyor direksiyon kontrolü kalmıyor pedal köklendiğinde. bunu yapanlar da mühendisler değil mi?