Ce: Tjet - Leon FR kapışması
Alıntı:
dicaser Nickli Üyeden Alıntı
Konu biraz bulaşık olmuş bazı bilgiler yanlış verilmiş okuyup bilgi edinmek isteyen insanların kafaları karışmış..
Öncelikle ufak bi yanlışı düzelteyim ;
Seat firmasının leon araçlarındaki 2.0 motorları dizel benzin farketmez bunlar cupra DEĞİLDİR..
Seat leon 2.0 tdi(dizel) serisi 2'ye ayrılır , bunlar ;
"Leon 2.0Tdi Fr 170hp" ve "Leon 2.0Tdi Stylance 144hp"
Bunların 2'side Cupra DEĞİLDİR.. Zaten Leon serisinin Dizel Cupra seçeneği bulunmamaktadır.
Gelelim benzinli seriye..
Seat leon 2.0 tsi(benzinli) serisi 3'e ayrılır , bunlar ;
"Leon 2.0Tfsi Stylance 185hp" , "Leon 2.0Tfsi Fr 200hp" ve "Leon 2.0Tfsi Cupra 240hp"
Gördüğünüz gibi her 2.0litre olan leon ; cupra anlamına gelmez ve cupra gibide gitmez..
Gelelim "Leon 1.4Tsi Fr 140hp" ' e.. 2006 sonrasında 2008 sonuna kadar olan tüm frların beygiri 125'tir 2008sonundan günümüze kadar olan tüm frların beygiride 140'tır..
Punto tjet herhangi bir müdahalesiz hiç bir fr 140hp'le yürüyemez ;
Leon Fr 140 beygirdir.. punto 120 beygirdir.. 20 beygirlik bir fark tekerlekteki güce oranla çok büyük bir farktır.. ama tjet'in fr 140'la yürüyememesinin asıl sebebi bu değil..
Tjet motoru 87beygirlik starjet motorun geliştirilmiş ve turbo eklenerek 120'beygire çıkarılmış halidir.. Tjet motor gücünü "HER DEVIR BANDINDA" turbodan alır..
Ancak ;
Leon Fr tsi motoru 140 beygirlik gücünü "HER DEVIR BANDINDA" turbodan almaz :)
Bu nedemektir ?
Vw Grubu Tsi motorunda ; 125hp'liklerde turbo ; 140 beygir ve üstüne , süperşarj ve turbo kullanır..
Bu da şu demektir 140 beygirlik bir tsi motor "ALT DEVIR BANDINDA = SUPERŞARJ" , "ÜST DEVİR BANDINDA = TURBO" kullanır..
Dolayısı ile araç tüm gücünü çift beslemeden alır.. tjet yada 125 'lik tsi gibi tek beslemeden güç almaz..
Bunun en güzel örneğini , tjet kullananlar iyi bilirki ; tjetin üst devir bandı tjet motoruna yakışmayan atmosferik bir motora dönüstürmesidir.. Tjet üst devir bandında neredeyse atmosferik motor gibi reaksiyon gösterir..
Vw grubu tsi seriside aslına bakarsanız aynı durumdaydı , ancak onlar bu işi fark edip 140hp ve üstüne ; alt devirlerde süperşarj , üst devirdede turbo aktif olsun deyip bu motorlara çift besleme taktılar dolayısıyla üst devirlerdeki cansız motoru canlandırdılar..
Hiç bir stock tjet ; stock 1.4tsi Fr 140hp ile yürüyemez.. bu sadece tjetin yalandan hüsnü kuruntusundan ibarettir :) 2 sene bir fiil tjet kullandım ve şuanda cupra yada gti alma niyetindeyim.. sizlere tavsiyem bi gti yada cupraya hadi onlar olmadı bi 1.4tsi fr 140hp' binmenizi öneririm.. :) tjetler artık stock olarak çok yavaş kaldılar ya Orkun abim gibi yüklenip yürümek lazım yada değiştirip cupra , gti , rs gibi terör motorlara geçmek lazım :)
Güzel yorum.
Bende bir T-jet kullanıcısıyım. Yeni aldım ama motorla alakalı bakımları rutin düzeyde yapıldı ve iyi olduğu söylendi.
Yine de söylendiği gibi üst devirlerde cansızlaştığı doğrudur. Hoş arabanın canını almıyorum ama 4500 den sonra gitmiyor gibi gelince kasmıyorum.
Ce: Tjet - Leon FR kapışması
FR 'ı kullanan iyi bir şöförse dikiz aynasında Punto yok olur gider :)
Ce: Tjet - Leon FR kapışması
Son kasa Leon'lar kafadan bi kayar, adam öldürür.
Ce: Tjet - Leon FR kapışması
Bora şen arkdaşımız bir anlatsın :) bravo 1,6 120 hp ile leon 1,4 tsı kapışmasını :)